Auto Portal - SPORTSKI AUTI POPUT DJEVOJAKA I ČOKOLADE
SPORTSKI AUTI POPUT DJEVOJAKA I ČOKOLADE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 31 Svibanj 2007

Image
Znanstvena studija, koju su proveo multidisciplinarni tim iz Detroita pokazala je da sportski automobili slično djeluju na mozak muškarca kao privlačna djevojka, čokolada i kokain. Za rezultate analize utjecaja oblika automobila na osjećaje kupca, do kojih se došlo skeniranjem i mjerenjem električnih polja u mozgu, već su zainteresirani Ferrari, Porsche, Jaguar, Aston Martin... To je potaklo razvoj nove marketinške i gospodarske discipline - neuromarketing, koja ima velike perspektive za uspjeh, ne samo u automobilskoj industriji. Istraživanja su pokazala da su za tržišni uspjeh važni utisci o automobilu, koje stičemo u prve tri sekunde.

 

 

 

Može se povući paralela s lijepim automobilima i privlačnim djevojkama. Najbolji je primjer Peugeot 206, koji ničim bitnim nije odstupao od konfekcijskih standarda. Nije bio ni posebice kvalitetan niti su ga kupovali zbog uvjerljivih performansi. Usprkos toga, na tržištu je izdržao gotovo osam godina, kao najuspješniji model niže klase. Povremeno je bio i bestseler, po prodaji i ispred Golfa. To najbolje pokazujekoliko je dizajn važan za uspjeh.

Njegov nasljednik - 207, iako je u svemu bitnome unaprijeđen, ipak u dizajnerskom smislu nije dostigao prethodnika. Djeluje previše očekivano i kao blago umanjena 307-ica. Volkswagen u stvaranju novog Golfa daje apsolutni prioritet dizajnu, iako je manevarski prostor, jer se treba zadržati osnovna forma prethodnog modela. Već gotov uradak Murata Günaka, koji spada među najcjenjenije živuće dizajnere nije dobio zeleno svjetlo i angažiran je Walter da' Silva, zaslužan za dizajn novih Seata, koji se proslavio dizajnirajući Alfe.

Problem je prodati konfekcijski automobil. Malo će se tko okrenuti za automobilom bez ‘pedigrea’, ma kako kvalitetan bio. U eri podjednako kvalitetnih proizvoda, snaga, brzina i potrošnja gube na važnosti. Dizajn odlučuje o izboru, s njime sve počinje i završava. Automobil traži ‘dušu’ i karizmu.
Hyundai Kia, najbrže rastući koncern na svijetu (+ 17 posto u 2006.), uspjeh postiže ne samo zahvaljujući vrhunskoj kvaliteti, nego i sve boljem dizajnu (Sonata, Santa Fe, C'eed). Zanimljivo je da je šef dizajnerskog odjela Volkswagena Peter Schreyer, koji je nacrtao i dizajnirao Beetla, Eos, Concept R (roadster), concept T (buggy), GX3 (na tri kotača) prošle godine prešao u Kiju!

Toyota je iznimka od pravila, jer je kvaliteta i pouzdanost još važnija. Japanski megakoncern, koji je prije je nakon šest desetljeća 'skinuo' General Motors s trona najvećeg proizvođača vozila na svijetu. S više od dva milijuna prodanih automobila u prvom tromjesečju ove godine pokazao je kako kupci itekako cijene činjenicu da su Toyote na vrhu lista automobila koji se najmanje kvare. Što će tek biti kad konačno krenu putem privlačnijeg dizajna, s prepoznatljivim 'personalityjem'.

doc. dr. Željko Marušić
06. 05. 2007.

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 19 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL