Auto Portal - NUŽNE SU VATROGASNE MJERE U PROMETU
NUŽNE SU VATROGASNE MJERE U PROMETU PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 30 Rujan 2007

Image
Sedam mrtvih ovog vikenda ponovno je ukazalo na alarmantno stanje u našem prometu. Od početka godine na našim je cestama poginulo 475 osoba, osam posto više nego u istom razdoblju lani. Dijelom je to posljedica natprosječno toplog vremena, zbog čega je smrtno stradalo čak 107 motociklista - 50 posto više nego u devet mjeseci prošle godine. Zabrinjava što su 44 osobe (41 posto) na dva kotača poginule bez kacige, što jasno pokazuje koliko respektiraju policiju i kaznenu politiku.

Hrvatska je, razmjerno BDP-u i broju stanovnika, u proteklih pet godina u prometnu infrastrukturu uložila više od ijedne druge zemlje na svijetu. Izgradili smo 400 kilometara suvremenih autocesta, naši su građani kupili 700.000 novih i kvalitetnih rabljenih automobila te je neprihvatljivo da smo po koeficijentu smrtnosti (14,7 poginulih godišnje na 100.000 stanovnika) pri europskom dnu. To je 47 posto više poginulih nego što smo, po nacionalnom programu sigurnosti, trebali postići već lani. Očito trebamo sustavno sanirati opasne dionice, unaprijediti pravosuđe, kako bi oni koji naprave teške prekršaje bili pravedno kažnjeni, a kaznu platili, odnosno odslužili, poboljšati edukaciju i prometnu kulturu…

Image
Najviše teških nesreća događa se u noćima vikenda i kad je cesta skliska. Tada najviše stradaju mladi

Ne možemo čekati rezultate dugoročnih mjera, koje ionako nisu dovoljno stručne, ni cjelovite, niti se o njima sustavno vodi računa. Trebamo odmah, promišljenim i energičnim mjerama, smanjiti intenzitet stradavanja. U 2005. je na našim cestama poginulo 597 osoba, u prošloj 614, a ove će, ako se ne trgnemo, crna brojka biti veća od 660. Najvažnije je, na kritičnim dionicama, u kritičnim terminima i lošim vremenskim uvjetima udvostručiti policijski nadzor prometa. To se prvenstveno odnosi na noći vikenda, posebice kad je cesta skliska.

Zbog lošeg pravosuđa ne možemo kriviti vozače, koji se ne miču s mjesta nesreća i kad stradaju samo žmigavci, branici, blatobrani... No, za takve se očevide ne smiju trošiti dragocjeni policijski potencijali i patrole, koje na važnijim mjestima mogu spasiti živote. Ministarstva unutarnjih poslova, pravosuđa i prometa trebala bi što prije, od svojih djelatnika i vozila koja već imaju, ustrojiti posebne ekipe za očevide lakših nesreća, kako bi se policija mogla više posvetiti prevenciji. Nema ničeg djelotvornijeg za sprječavanje nesreća od policijskih patrola, na pravim mjestima, u pravo vrijeme. Njihov se broj, u kritičnim uvjetima, može povećati i pričuvnim patrolama. No, policija treba biti samo na mjestima gdje je ugrožena sigurnost, a ne gdje se najlakše naplaćuju kazne.

Image
Među 475 poginulih u prometu u ovoj je godini bilo 107 motociklista. To je 22,5 posto, iako razmjerno broju prijeđenih kilometara i prevezenih osoba, u prometu sudjeluju s manje od dva posto

Presretači su znatno korisniji na državnim, lokalnim i gradskim prometnicama, nego na autocestama, gdje treba odmah početi postavljati fiksne uređaje za mjerenje brzine, a prekršitelje kažnjavati na naplatnim kućicama. Pokažimo zube onima koji suludo jure gradskim prometnicama, posebice u blizini škola i vrtića, pretječu zaustavljene autobuse... Na opasnim dionicama treba bitno unaprijediti horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, a na kritičnim mjestima postaviti znakove s obje strane ceste, a po potrebi i uzastopno. A na mjestima gdje se ponavljaju smrtonosne nesreće, do konačnog rješenja, zasigurno će pomoći ako odmah nahrapavimo asfalt.

Hoćemo li, konačno, doći pameti, pa kolone teških kamiona i tegljača ukloniti s državnih i lokalnih prometa, gdje provociraju pretjecanja - najopasniju radnju u prometu i tako siju smrt. Treba ih usmjeriti na novoizgrađene autoceste, gdje stvaraju poželjna prigušenja prometa, zbog kojih se neodgovorni vozači teže mogu zalijetati iznad 200 km/h. Kome odgovara da autocestom A1, izvan sezone, prometuje manje vozila nego neusporedivo nesigurnijom državnom cestom D1. Treba samo uvesti promišljenu politiku cestarina, za osobna i gospodarska vozila, od koje ćemo svi imati koristi.

dr. Željko Marušić
1. listopada 2007.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 19 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL