Auto Portal - RENAULT LAGUNA 1.9 DCI EXPRESSION (2001. - 140.000 KM)
RENAULT LAGUNA 1.9 DCI EXPRESSION (2001. - 140.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Subota, 03 Studeni 2007

Image
Treća generacija Renault Lagune, predstavljena je na jesen 2000. Usprkos svih vrlina, koje osiguravaju udobnu i komfornu vožnju, pet zvjezdica po Euro-NCAP testu i dobre performanse Grandtour, nije hit na našem tržištu. U toj klasi kupci najčešće biraju Vectru ili Passata, opasan je konkurent i Peugeot 406, a Laguna nije pretjerano uspjela, ali nije ni podbacila Francuski limuzina srednje klase na našem je tržištu od kraja. Startao je s dobre pozicije, jer je osnovni model prvi zaradio pet zvjezdica po Euro NCAP crash-testu. Dobro se podsjetiti, aktualna Laguna druge generacije predstavljena je u listopadu 2000., a uskoro stiže model treće generacija Prethodna Laguna prve generacije, predstavljena je u prosincu 1993., kao zamjena za neuspješan model 21. Taj je model predstavljen 1986., a u seriji Renaultovih limuzina srednje klase prethodili su mu modeli 18 (1978.) i 12 (1968.). Na našem tržištu Lagune uživaju prosječan ugled, a dijele sudbinu svih Renaulta, čija je pouzdanost pala u drugoj polovici 90-ih, a poboljšana je nakon 2002. godine.


Rabljene Lagune su jeftinije od Vectri, a posebice od Passata, a uz dobro održavanje su trajne i dugovječne. Zbog toga su (uz temeljit pregled) u pravilu isplative

Renaulti lošije zadržavaju vrijednost od Volkswagena i nešto lošije od Opela, ali još uvijek dobro. No otkad je u Renault došao Carlos Gnosn, situacija se dramatično počela poboljšavati. To se posebice odnosi na dizelske verzije, iako ih zbog rizika skupih servisa i popravaka (turbopunjač, Bosch-pumpa, brizgaljke), izazvanih nečistim gorivom, nije preporučljivo kupovati s mnogo kilometara na brojčaniku. Općenito vrijedi uvjerenje da su Lagune druge generacije manje kvalitetne od prvih, iako statistike pouzdanosti i učestalosti kvarova pokazuju suprotno. Prema statistikama ADAC-a Lagune iz 1997. imale su 25,5 kvarova godišnje na tisuću automobila (2,55 posto). Dvije godine kasnije taj se broj sa 26,7 posto približio crvenom području. U 2001., kad je uvedena Laguna II, taj je broj pao na 21,7, što je još uvijek bilo daleko od dobroga. Preokret je nastupio početkom 2003., kad su prvom temeljitom doradom uklonjene sve ‘dječje bolesti’. Broj kvarova pao je na 6,8 godišnje na tisuću auta (0,68 posto), što je na granici dobrog i vrlo dobrog.


Plastika i obloge su osrednje kvalitete, a armatura je solidno napravljena i dobro učvršćena

Sličnu ocjenu ima i DEKRA, najveća europska agencija za praćenje rabljenih automobila. Navode se četiri tipična kvara: defekti u elektronici (najčešće izazvani elektroničkom karticom), istrošenje prednjih diskova, greške u osvjetljenju i rasklimavanje sjedala. Ništa strašno. Istodobno se naglašava i čvrsta karoserija te s ovom generacijom Lagune počinje doba čvrstih, solidnih i na koroziju otpornih Renaulta. Lošija strana Laguna, koliko god zaslužuje maksimalnu ocjenu za sigurnost, velik je udio plastike sprijeda i straga te i kod najmanjeg udara nastaje veliko oštećenje. Zbog toga treba provjeriti da automobil kojeg namjeravate kupiti nije imao veći karambol. Takve primjerke treba izbjegavati, bez obzira koliko dobro su popravljeni. Modeli od 2003. nemaju niti jednu sustavnu manu, a stariji, posebice do 1998., imaju velikih problema s preskakanjem i pucanjem zupčastog remena (benzinci više nego dizelaši), a nisu se dobrima pokazali ni elektropokretači niti alternatori. Zbog toga su se ti dijelovi u akcijskoj servisnoj akciji 1998. mijenjali u pola realne cijene. Kod starijih dizelaša bilo je problema s visokotlačnim pumpama Lucas, upravljačkom elektronikom EDC i brtvljenjem crijeva za gorivo.


Common-rail dizelaš 1.9 dCi trajan je i dugovječan, pod uvjetom da je koristio dobro gorivo i da je redovito održavan. Kod benzinaca problem su bobine, koje teško izdrže više od 50.000 km. Kod novijih modela benzinske i dizelske verzije podjednako su pouzdane, za razliku od starijih benzinaca na kojima odmah treba izmijeniti zupčasti remen

Od mehaničkih problema treba istaknuti osjetljivu spojku, a od elektroničkih - blokadu motora. Upravljački sustav i ovjes otporni su i stabilni i tu ne bi trebalo očekivati probleme. Ipak, potrebno je pregledati zazor u upravljačkom mehanizmu i stanje kuglastih zglobova orednjeg ovjesa, posebice ako sumnjate da je automobil vožen na lošim prometnicama. Na podvozju treba obvezno pogledati prednje diskove i ispušni sustav (posebice stražnji lonac). To su osjetljivi dijelovi, ali više od toga, oni pokazuju način na koji je automobil vožen i održavan. Unutrašnjost, posebice sjedala nakon duže eksploatacije pokazuju znakove ‘umora’ i po tome se lako može detektirati isplati li se, ili ne isplati kupovati automobil.

Preporučljivo je kupovati novije modele Lagune, a kod starijih treba preventivno odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s valjcima-natezačima. Dizelaši starije serije, posebice 1.9 td, pokazali su se izvrsnima, no oni su već najmanje osam godina stari i treba ih izbjegavati. Dobri su bili i 1.9 dTi, s klasičnim direktnim ubrizgavanjem, a visoku ocjenu zaslužuju i common-rail dizelaši 1.9 dCi. No, kod njih treba paziti na utjecaj nečistog goriva, dakle neovisno o utiscima s probne vožnje, preporučljivo je automobil odvesti na pregled u specijalizirani servis za dizelske uređaje. Ta procedura obvezno uključuje mjerenje kompresije, a tada je logično dogovoriti i buduće održavanje.


Treba obratiti pozornost na istrošenost prednjih diskova i stražnjeg ispušnog lonca, jer kod intezivne eksploatacije oni prvi stradaju

Testirali smo limuzinski model iz 2001., s motorom 1.9 dCI snage 107 KS i momenta 250 Nm. Radi se o common-rail dizelašu prve generacije (max. 1350 bara) i to je najbolja serija Renaultovih dizelaša. To se vidi po činjenici da je, usprkos prije�enih 140.000 km, motor još uvijek u vrlo dobrom stanju. U preznom hodu motor je miran i ne trese. Spontano prima gas i tek neznatno dimi, a vuče gotovo kao kad je bio nov. Iskustva vlasnika Laguna i Meganea govore da je taj motor (za razliku od 1.5 dCi, kojeg treba izbjegavati - ugra�uje se u Clio, Megane i Scenic) jedan od najboljih na tržištu. Pali iz prve, a u radu je tek neznatno bučniji od novog modela, a dobro stanje prepoznaje se i po očuvanom ispušnom sustavu. Iako je kod starijih modela moguće propuštanje ulja, testni model i po tome pokazuje iznadprosječno stanje. No, ako kupujete ovakav automobil, obvezno ga odvedite u specijalizirani servis za dizelske motora, jer je mala vjerojatnost da će ga netko prodati ako je u dobrom stanju (zbog dobrih performansi i niske potrošnje).


Na probnoj vožnji treba utvrditi preciznost komandi te učinkovitost i ravnomjernost hvatanja spojke i kočnica, jer su to osjetljiva mjesta

Upravljač je precizan, kočnice su učinkovite i bez trzaja. Jedino smo uočili nešto duži hod papučice. Ovo je već drugi sličan model kojeg smo testirali - prvi je bio karavan Grandtour, iz 2001., i prešao je 85.000 km. I tada smo zaključili da je, s obzirom na prije�ene kilometre, u vrlo dobrom stanju. Kad se sve zbroji i oduzme, dizelska je Laguna dobar izbor, naravno ako je bila u dobrim rukama i dobro održavana. Model iz 2002., s bogatom opremom i dizelskim motorom, vrijedi 13.300 eura, naravno ako je u besprijekornom stanju (poput testnog primjerka). Na tržištu ima i jeftinijih modela, ali treba biti vrlo oprezan u procjeni njihovog stanja, jer su Lagune osjetljivije na teške uvjete eksploatacije od njemačkih automobila. Puno govori stalje limarije i podvozja, koje može biti pod udarom loše eksploatacije i lošeg održavanja. No, rezultati hard testova (Megane u Auto klubu i Laguna u Auto blicu) pokazuju da se Renaulti bolje drže u eksploataciji od očekivanja te su često dugovječniji od očekivanja.


Limarija je solidna i dobro zaštićena od hrđanja i jedino je važno da automobil nije imao teži sudar. A mehanika je bolja od elektronike. Kao i svi francuski automobili, Laguna teže podnosi velika opterećenja od njemačkih te se po stanju unutrašnjosti i komandi može dobro procijeniti stanje

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2006. ..... 18.000
2005. ..... 16.000
2004. ..... 14.300
2003. ..... 12.700
2002. ..... 11.200
2001. ..... 9.800

Konačna ocjena:

PREPORUČUJEMO UZ DETALJAN PREGLED MOTORA

dr. Željko Marušić

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 11 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL