Auto Portal - KINEZI SVE BLIŽE EUROPI
KINEZI SVE BLIŽE EUROPI PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 04 Studeni 2007


U prošloj je godini proizvedeno više od 53 milijuna automobila, što je novi rekord u povijesti. Porast u usporedbi sa 2005. (51,5 milijuna) temelji se uglavnom na povećanju prodaje u delekoistočnim zemljema. Kina je sa 3,3 milijuna proizvedenih automobila pretekla Francusku te je došla na peto mjesto po prodaju: iza Japana, SAD-a, Njemačke i Koreje.

Kinezi su već pokazali zube - na njemačkom tržištu su iskoračili modelom Brilliance B6, ni manje ni više nego u klasu osnovnih modela BMW-a serije 3. Za to su napravili već dobar početni iskorak: proizvode ga u sitom pogonu gdje i 20.000 BMW-a serije 5 i 7 za kinesko tržište, privlačan dizajn skrojio je Giugiaro, a izabrali su i pogođeni brand Brilliance (svojedobno sam Kijinih čelnicima savjetovao da po uzoru na Lexus i Infiniti utemelje brand Magentis).

Ipak, izgleda da su se s cijenom od 22.000 eura, iako uključuje kožnate obloge, malo preračunali, jer pod limom je tehnološka razima Mitsubishija stara deset godina. Kako tehnološka razina ne smije zaostajati naučili su u Renaultu, pa su jeftini Logan već opremili motorom 16V sa 105 KS, a u dvije godine su zaustavni put pri 100 km/h skratili sa 49,1 na 38,5 metara. Istodobno Brillance zaustavnim putem od 40,7 m želi ući u klinč s BMW-om 318i, koji staje za 36,2 m.

Čekaju se i izvješća Euro-NCAP-a, a sve govori da B6 može računati na najviše tri zvjezdice. Dakle, napad na elitne njemačke aute je preuranjen, ali činjenica da se već dogodio pokazuje da kineska autoindustrija nezaustavljivo grabi naprijed. Već za najkasnije dvije godine uslijedit će mnogo opasniji napad.

Europska autoindustrija može se braniti jedino podizanjem tehnološke letvice na još veću razinu. Zbog toga se nakon priprema za uvođenje ekoloških normi Euro 5, koje se uvode 2009. (Kinezi su već dostigli Euro 4), pripremaju za uvođenje normi Euro 6, u 2012. Najkasnije tada bit će uvedena i šesta zvjezdica po Euro-NCAP testu. Europska autoindustrija već uvodi treću generaciju common-rail dizelaša, s piezo brizgaljkama i tlakom od 2000 bara te drugu generaciju direktnog ubrizgavanja benzine, jer im je to najjači, a možda i posljednji adut da drže Kineze na distanci.

doc. dr. Željko Marušić
28. 01. 2007.

Zadnja Promjena ( Subota, 01 Prosinac 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL