Auto Portal - KOLIKO JOŠ TREBA MRTVIH DA POSTAVIMO BRKLJE?
KOLIKO JOŠ TREBA MRTVIH DA POSTAVIMO BRKLJE? PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 04 Studeni 2007

Image
Pogibija 25-godišnjeg vojnog policajca, na kojeg je kod Bjelovara, u Alfi 145 naletio zahuktali vlak, na najgori je način aktualizirala problem desetaka opasnih pružnih prijelaza bez brklje. Koliko još treba mrtvih, kako bismo konačno došli pameti i riješili problem, koji ne traži ni velik trud, ni puno novca?

 

Teško je shvatiti da u prometnom sustavu, s jedne strane, forsiramo most prema Pelješcu i probijanja Medvednice, a s druge štedimo razmjerno mala sredstva, na mjestima gdje ljudi ginu svakodnevno. Sa samo četvrtinom novca potrebnog za izgradnju tih megalomanskih projekata, čiju svrhu lakše vide političari nego prometni stručnjaci, mogli bismo kvalitetno zaštititi sve pružne prijelaze i riješiti većinu crnih točaka.

Trebamo li se čuditi što je u prošloj godini, na našim prometnicama poginulo 614 osoba, 2,8 posto više nego u 2005., iako smo proteklih godina uložili milijarde eura u prometnu infrastrukturu, a stotine tisuća starih i nesigurnih auta zamijenili novima? To je najbolji pokazatelj zašto naš promet u cjelini vozi u rikverc, a na cestama godišnje gine 13,5 osoba na 100.000 stanovnika, gotovo dvostruko više od europskog standarda.

Na crne točke djecu treba upozoravati već u predškolskoj dobi, a nesreću kod Bjelovara trebalo bi staviti u udžbenike, kao prikaz jednog od najopasnijih prometnih mjesta. No, važnije ih je odmah početi sustavno rješavati. Uz nezaštićene pružne prijelaze, to se prvenstveno odnosi na poluautoceste, koje bi trebalo opremiti kvalitetnijom signalizacijom i što prije proširiti u puni profil autoceste, nedovršene druge cijevi tunela te sva ostala mjesta gdje se gomilaju teške nesreće.

Takvim se zahvatima, uz najmanja ulaganja postižu najveći učinci, ali ne skuplja puno političkih bodova. Zbog toga ćemo se s crnim točkama, vjerojatno, uhvatiti u koštac tek kad nas prisile pristupni programi EU-a.

doc. dr. Željko Marušić
18. 03. 2007.

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 19 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL