Auto Portal - MARTINJE JE POUČAK KAKO UNAPRIJEDITI SIGURNOST
MARTINJE JE POUČAK KAKO UNAPRIJEDITI SIGURNOST PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 18 Studeni 2007

Image
Više puta sam naglašavao kako u Europi i svijetu ima dovoljno pozitivnih znanja i iskustva kako unaprijediti sigurnost u prometu. Treba ih samo htjeti i znati primijetiti. Još je važnije što ta znanja posjedujemo i sami, imamo dovoljno i 'alata i zanata' da bitno smanjimo rizike nesreća. To je najbolje pokazao protekli vikend, kad se slavilo Martinje. Tada se na cesti može očekivati višestruko više alkoholiziranih vozača, rizici teških nesreća lete u nebo, a nije nastradao nitko. To je posljedica sustavne i koordinirane akcije MUP-a, potpomognute svojevrsnom medijskom kampanjom. Policija je dobro uočila nastanak ekstremno rizičnih okolnosti. Mobilizirala je sve potencijale, a svoje akcije u kontroliranju i kažnjavanju prekršitelja višestruko najavila.

Sve to podiglo je razinu pozitivnog adrenalina, i kod vozača i ostalih sudionika u prometu, te izazvalo pozitivnu mobilizaciju. Nažalost, već u ponedjeljak, kad je nastalo opuštanje, crni se niz nastavio. To pokazuje da opuštanja ne smije biti te da treba neprestano raditi presing, kako bi se discipliniralo vozače i ostale sudionike u prometu na vožnju po propisu. No, istodobno treba uporno i kvalitetno poboljšavati signalizaciju i sanirati kritične dionice, postavljati brklje na nezaštićene pružne prijelaze, poboljšavati signalizaciju, postavljati ležeće policajce svugdje gdje su pješaci pojačano ugroženi (ali kvalitetne, koji ne izazivaju velik udar na automobil, za razliku od tvrdih gumenih blokova koji se postavljaju kako se kome prohtije), uvođenje 'zona 30 km/h' u blizini škola i vrtića...

Image
Koordiniranom i temeljitom akcijom policije i medija, kao u kritičnim danima Martinja, može se bitno povećati sigurnost na našim cestama

Očito je kako policija nema dovoljno kapaciteta da pokrije sve važne prometnice u dužem vremenskom periodu. Kod nas je policija u neusporedivo težoj situaciji nego u Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji..., gdje ima neusporedivo manje nediscipliniranih vozača, neispravnih i neregistriranih vozila u prometu, gdje se ne uništavaju fiksni uređaji za mjerenje brzine, pa ih moraju nadomjestiti policijske patrole, koje zbog toga ne mogu biti na drugim mjestima, gdje su potrebnije. Slično je i s nelogičnim rasipanjem snaga policije na očevide nesreća bez ozlijeđenih, posebice kad je šteta mala. Pravosuđe je posebna priča, jer tek kad oni koji skrive prometne teške prometne prekršaje budu kažnjeni, situacija će biti bolja. Zbog toga je jedna od najvažnijih 'vatrogasnih' mjera za poboljšanje sigurnosti policijski sustav i koordinirani policijski presing, u kritičnim terminima, vremenima i dionicama (posebice u prvim satima subote i nedjelje), u kombinaciji s medijskim kampanjama, kao što je bilo za Martinje. No za to su potrebni dodatni kapaciteti u policiji, a jedno od rješenja su i pričuvne patrole, u koje bi se aktivirale u kritičnim okolnostima. O tome, jednom drugom prilikom...

dr. Željko Marušić
18. 11. 2007

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 19 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL