Auto Portal - OPEL VECTRA 1.9 CDTI (2005. - 32.635 KM)
OPEL VECTRA 1.9 CDTI (2005. - 32.635 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 28 Studeni 2007

Image
Opel je nekad bio sinonim za kvalitetu. Dovoljno se sjetiti ‘neuništivih’ Kadetta i Rekorda iz 60-ih i 70-ih, koji se još uvijek sreću na našim cestama. No, od sredine 80-ih europska podružnica GM-a počela je tonuti. Slavna kvaliteta postala je prošlost, a dno je dotaknuto 90-ih, posebice Astrom A i Vectrom B.

Image

Kad je voda došla do grla, u Rüsselsheimu su pokrenuli projekt Olympia, kojim su temeljito unaprijedili kvalitetu. To je najbolje pokazala Vectra C i to je ponovno automobil koji pokazuje prepoznatljivu njemačku solidnost i kvalitetu. Prva je Vectra u ljeto 1988. zamijenila Asconu. Bila je pouzdana i izdržljiva, posebice u benzinskoj verziji 2.0.

Image
Vectra C vratila se staroj Opelovoj kvaliteti, a to su potvrdile i statistike ADAC-a. Godinu dana star primjerak je besprijekoran te se može očekivati dug vijek, bez većih problema.

Druga verzija, predstavljena u jesen 1995., u početku je bila čista katastrofa. Najviše je problema bilo s preskakanjem zupčastog remena (zbog pucanja plastičnog napinjača), što je izazivalo havariju motora. Često se kvario središnji upravljački modul, lambda sonda, alternator, klimatizacija, otkazivao je servouređaj volana. Mjenjač je bio tvrd i neprecizan te je malo onih koji su kupili taj auto na našem tržištu, da nisu bili razočarani. Nešto bolji bili su modeli uvezeni iz Njemačke (rabljeni). Modeli od 1999. postali su znatno kvalitetniji, a tek za model treće kategorije može se reći - dobri stari Opel!

Image
Solidna i čvrsta limarija, izvrsno zaštićena od hrđanja, najveća je vrlina Opelove limuzine. Zbog toga se može očekivati dugovječnost i dobro zadržavanje vrijednosti

Vectri posljednjih generacija pokazuju i statistike kvarova njemačkog ADAC-a. Modeli iz 1997. Imali su više od 40 kvarova godišnje na tisuću vozila godišnje, a krajem 90-ih reklamacije su se prepolovile. Već 2002. Vectra je imala manje od deset kvarova na tisuću vozila godišnje (1%), a kad su riješene dječje bolesti (elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu, stražnji amortizeri…) 2003. je broj kvarova pao na samo 4 na tisuću (0,4 posto). Time se mogu pohvaliti najkvalitetniji automobili na tržištu.

Image
Masivno i izdržljivo podvozje dobro je prilagođeno neravninama na našim prometnicama. Kuglasti zglobovi su vrlo otporni, a osjetljivi su jedino gumeni oslonci ovjesa.

Testni primjerak nije dobar za ocjenjivanje rabljenog primjerka, jer je star tek godinu dana, prešao je 30.500 km i praktički se tek razradio. Opremljen je common-rail dizelašem, koji iz obujma od 1910 ccm razvija 150 KS i okretni moment od 320 Nm pri 2000/min. Jedan od najboljih dizelaša u klasi izvorno je razvijen za Alfa-Romeo, a sada se proizvodi u sklopu GM-Fiatovoj tvornici u Poljskoj. O kvaliteti motora govori i činjenica da se ugrađuje i u Saab 9-3 i Cadillac BLS. Kao i kod svakog dizelaša važno ga je, prije kupnje temeljito pregledati u servisu za dizelaše, kako ne bi naišli na primjerak s vraćenom kilometražom. U ostalome, o tom motoru sve nabolje. Iskustva servisera pokazuju da je kvalitetan i izdržljiv, bez sustavne mane.

Image
Common-rail dizelaš obujma 1910 ccm, s dva bregasta vratila i 16 ventila ima dobre performanse i povoljnu potrošnju. Za rabljeni primjerak važnija je kvaliteta i pouzdanost

Vectre, posebice u dizelskoj verziji, dobro zadržavaju vrijednost. Ne kao Passati, ali ni puno lošije. Kad se po kvaliteti približila japanskim konkurentima, dobro je istaknuti da su rezervni dijelovi i održavanje znatno jeftiniji. Ne treba očekivati većih problema s podvozjem, a temeljito je poboljšan i upravljački mehanizam (stariji su primjerci imali takvih problema). Zbog toga je kupnja rabljenog, dobro očuvanog primjerka u pravilu isplativa i na ovom automobilu se ne gubi puno. Preporuka za kupnju je i olakšano održavanje, jer je mehanička osnova ista kao u desetak modela Fiata, Alfa Romea, Opela, Saaba…

Image

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2002. ..... 13.300
2003. ..... 15.000
2004. ..... 16.700
2005. ..... 18.500
2006. ..... 21.000

 

Konačna ocjena:

PREPORUČUJEMO KUPNJU

dr. Željko Marušić

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 28 Studeni 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL