Auto Portal - MALIGNI IGROKAZ NEOZBILJNIH POLITIČARA
MALIGNI IGROKAZ NEOZBILJNIH POLITIČARA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 16 Prosinac 2007

Image
Test u kojem su političari Ljubo Jurčić, Božidar Pankretić, Stjepan Fiolić i Mladen Ružman te automobilistički prvak Juraj Šebalj, na poligonu za sigurnu vožnju Mičevac, pokazali kako sigurnije voze nakon popijene jedne i dvije čaše vina, nego s nula promila alkohola u krvi, potpuno je nevjerodostojan, metodološki pogrešan i površan, a u provedbi neobjektivan i tendenciozan. Nitko ozbiljan ne može povjerovati u test, u kojem su u pet krugova potpuni trijezni "testni vozači" srušili pet čunjeva, a potom, nakon konzumacije alkohola, u deset krugova - niti jedan. Ništa slično, dosada nije pokazalo niti jedno stručno istraživanje na svijetu. Zbog toga to više naliči na zlonamjeran igrokaz, nego na ozbiljan stručni test. Sve bi to moglo proći u kakvom satiričkom prilogu, uz odgovarajuće sudionike, no ovdje se radi o iznimno ozbiljnoj problematici i slanju opasne poruke građanima. Doslovce o medijskoj katastrofi, koja može povećati smrtnost na našim cestama.

Image

Sve je, iz neznanja, ili drugog razloga, postavljeno naopako i nedopustivo površno, od vrste i broja pokusa, do izbora testnih vozača. Naime, motorika vožnje manje je važna od procjene situacije, koncentracije i brzine reakcije, a posebice od spremnosti ulaska u riskantne manevre. Konkretno, jedna ili dvije čaše vina neznatno utječe na manevriranje u riskantnom pretjecanju (ali ga zasigurno ne poboljšava!), no bitno se, za dva do tri puta, povećava spremnost vozača da se u njega upusti. Isto vrijedi i za odluku o pritiskanju gasa, umjesto kočnice, kad žuto svjetlo prelazi u crveno, za ignoriranje ograničenja brzine... Jedna, a posebice dvije čaše vina bitno pogoršavaju sigurnost vožnje mladih vozača, nenaviklih na alkohol, a s nedovoljnom vještinom i naglašenom željom za dokazivanjem. Mnogi ovu poruku mogu shvatiti pogrešno i izgubiti glavu.

Image
Političari su, naizgled ozbiljnim testom, javnosti neodgovorno poručili kako male količine alkohola ne smanjuju, nego povećavaju sigurnost. To se kosi, ne samo sa svim stručnim saznanjima i ozbiljnim istraživanjima, nego i sa zdravim razumom

Zbog toga nije dobro što je u navedenom testu sudjelovao Boris Orlović, načelnik MUP-a za sigurnost prometa, zajedno sa svojim službenicima, te dozvolio da ga neodgovorni političari, zbog svojih interesa, navuku na tanak led. Loše je što je politika donosila odluku o nula promila, a sada je još lošije, što politika ponovno, na neprimjeren način, želi to promijeniti. Jedan od sudionika "testa", donedavni premijerski kandidat, svojedobno je, u žaru predizborne kampanje, proizvođačima vina najavio i mogućnost podizanja limita na 0,8 promila. No, ono što u Engleskoj može biti dobro (zbog prometne i životne kulture, stanja u prometu, pa i kvalitete alkohola), u drugim uvjetima može biti loše, a u određenim sredinama i pogubno.

Image

"Testni vozači" pokazali su barem jednu dobru stvar - da za podizanje razine alkohola u krvi na 0,8 promila treba popiti cijelu butelju vina te bilo kakvu raspravu o podizanju alkoholnog limita iznad 0,5 promila treba sasjeći u korijenu. Već godinama se zalažem za vraćanje dopuštenog limita od 0,5 promila, ne jer je bezopasno i korisno, nego što je to, u konkretnim uvjetima, najmanje loše rješenje. Zbog toga tu mjeru treba uvesti selektivno i promišljeno. Za vozače do 21. godine i za profesionalce, limit bi trebao ostati 0 promila, a do 25. godine 0,2 promila. Toliko bi, trajno, trebalo vrijediti za vozače motocikala. Za ostale, do 0,5 promila, ne bi bilo nikakvih sankcija, a već s 0,51 trebalo bi kažnjavati vrlo oštro, uz oduzimanje vozačke dozvole na licu mjesta, kako bi se vozači, preventivno, zadržavali na 0,3 i 0,4 promila. Sve bi trebale pratiti odgovarajuće medijske kampanje, u kojima bi se vozače stalno upozoravalo na opasnosti i najmanjih količina alkohola, posebice kod mlađih vozača.

Image
I male količine alkohola mogu mlade vozače, bez dovoljno vozačkog iskustva i nenavikle na alkohol, a s viškom želje za dokazivanjem, odvesti u smrt. Pritom često stradaju njihovi suputnici i ostali sudionici u prometu

dr. Željko Marušić
16. 12. 2007.

Zadnja Promjena ( Utorak, 18 Prosinac 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL