Auto Portal - SEAT IBIZA 1.4 (2001. - 72.000 KM)
SEAT IBIZA 1.4 (2001. - 72.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 18 Prosinac 2007

Image
Seat Ibiza je koncernovski srodnik VW Pola i Škode Fabije i to je pokazatelj da se radi o solidnom automobilu niže klase, Volkswagenovskih korijena. Iako mnogi misle kako se radi o autima potpuno iste kvalitete, to nije tako te je Ibiza za nijansu lošija i manje solidna od njemačkog i češkog ‘rođaka’. Razlog je u lokalnim dobavljačima, koji bitno utječu na kvalitetu automobila, a bilo je i određenih odstupanja u kvalitetima motora i mjenjača, koji se, za različite marke rade u matičnom koncernu u Wolfsburgu.

Image
Materijali u unutrašnjosti su jeftini i tvrdi, ali otporni na oštećenja. Po stanju unutrašnjosti može se procijeniti stanje automobila

To se najviše vidi po kvaliteti plastike i obloga u unutrašnjosti, koja je kod Ibize za klasu lošije (jeftinije) napravljeni nego u Polu, a i u Fabiji. Ipak, po solidnosti limarije i ostale izvedbe vidi se pripadnost porodici Volkswagen, koja jamči određenu kvalitetu. Testni je primjerak iz druge generacije, koja se proizvodila od 1994. do 2001. Konkretni model je, dakle iz posljednje serije druge generacije, što je, tradicionalno, dobra preporuka za kupnju. Prema statistikama kvarova, koju vodi njemački ADAC, modeli iz 2000. godine imali su tijekom prošle godine čak 35 kvarova na tisuću vozila, godinu dana mlađi primjerci imali su 22,2, a iz 2002. - 23,1 kvarova na tisuću vozila godišnje. Novije generacije znatno su bolje i približavaju se vrlo dobrome - u 2003. Bilo je 11,1, u 2004. - 5,7, u 2005. - 4,9, a u 2006. - 5,3

Image
Benzinac obujma 1390 ccm s jednim bregastim vratilom i 8 ventila, iz posljednje serije je bez slabih mjesta. Nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen s napinjačem

Po navedenome vidi se da su Seati proteklih godina znatno unaprijedili kvalitetu, a najlošije su serije bile iz druge polovice 90-ih. Mehanika se pokazala znatno kvalitetnijom od elektronike. Problema je bilo s upravljačkom elektronikom motora (kod benzinaca i dizelaša iz 1999.), problema je bilo i s kabelima za paljenje. Neugodnosti su stvarali, do 2002. Električni podizači stakala, defektni okretomjer i prekidač za paljenje (od 1998. do 2000) teanlaser (od 1999. do 2000). Na crnoj listi su i namotaji sigurnosnog pojasa i brave vrata.

Image
Druga generacija Ibize proizvodila se od kraja 1994. do kraja 2001. Iako koristi Volkswagenovu koncepciju, manje je kvalitetna od Pola

Od mehanike probleme treba očekivati sispušnim sustavom i prednjim diskovima, koji su skloni trošenju i brazdanju. To prvo treba provjeriti prilikom pregleda automobila, jer ukazuju na način na koji je auto vožen. No, svakako treba izmjeriti kompresiju motora, kako bi se utvrdilo stvarno stanje. Naime, ovaj je motor 1.4 sa 60 KS , kao i 1.0 sa 50 KS (ugrađivali su se i u Polo) ima neugodnu manu s oduškom ulja. Naime, u njemu bi se kondenzirala vodena para te bi na temperaturama nižim od -8°C dolazilo do smrzavanja otvora i blokiranja cirkulacije ulja. Zbog toga su motori zaribavali. Početkom 2000. nastala je velika afera s zaribavanjem motora, najviše u Polu (pokrenuo je Auto Bild).

Image
Prilikom kupovine obvezno treba pogledati nosače motora, prednje diskove i kuglaste zglobove. Ako je redovito održavana, Ibiza može biti dobar izbor

Volkswagen je brzo reagirao. Obeštetio je sve vlasnike automobila koji su imali havariju (besplatno je izmijenio motore), a onima koji nisu imali kvar dao je neograničeno jamstvo. Motori iz 2001. su bez mane, a potom je taj motor zamijenio trocilindraš 1.2. Limarija je osrednja, ali je otporna na prohrđavanje te na testnom modelu nema većih tragova hrđe. Armatura je napravljena od razmjerno jeftinih materijala i krute plastike, što nije problem, osim ako se često ne vozi po neravnim cestama (tada postane sklona vibriranju). Po stupnju deformiranosti sjedala može se detektirati koliko je automobil propatio. Konkretni primjerak je u solidnom stanju, što pokazuje da ga je dosadašnji vlasnik vozio umjereno i bez većih napora.

Image
Limarija je solidna i otporna na prohrđavanje. Srodstvo s Volkswagenom i jednostavna tehnologija olakšavaju održavanje

Podvozje je izdržljivo s iznimkom prednjih diskova, koji su skloni nepravilnom istrošenju i izdrže oko 80.000 km. Zbog toga je to jedna od bitnih stvari koju treba pregledati prilikom kupnje, jer ukazuje i na način kako je automobil vožen. Isto vrijedi i za stražnji ispušni lonac, koji teško izdrži više od 30.000 km. Ako sve navedeno štima, ako je boja izvorna, a motor radi mirno u leru, dobro vuče i kod dodavanja gasa ne dimi i ako je podvozje u dobrom stanju, (većeg) rizika za kupnju nema. Naravno, ako ugovorite povoljnu cijenu.

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
1997...... 2400
1998. ...... 2600
1999. ...... 2900
2000. ..... 3300
2001. ..... 3700

Konačna ocjena:

Preporučujemo kupnju

dr. Željko Marušić

Zadnja Promjena ( Srijeda, 19 Prosinac 2007 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL