Auto Portal - PEUGEOT 307 1.6 XR (2005., 15.900 km)
PEUGEOT 307 1.6 XR (2005., 15.900 km) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 03 Oľujak 2008

Image

Nekada su Peugeoti, posebice 204 i 404, bilo pojam kvalitete i udobnosti. Danas ih krasi elegancija, udobnost je ostala, postali su znatno sigurniji i čvršći, ali kvaliteta tako-tako. Posebice razočarani bili su prvi vlasnici 307-ica, koji su oduševljeno kupili ‘europski automobil 2002. godine’. Najviše je problema bilo s elektronikom, posebice s upravljačkim modulom, bobinama. Peugeot 307 jedan je od zanimljivijih predstavnika 'golf-klase'. Predstavljen je na salonu automobila u Ženevi, kad je zamijenio solidnu 306-icu, a krajem godine osvaja titulu auta godine. Nažalost kvaliteta i pouzdanost, posebice kod elektronike, nisu opravdali očekivanja i mnogi su vlasnici bili nezadovoljni (isti je sindrom bio i s Citroënom Xsarom).

Image
Peugeot 307 može se dobiti osjetno povoljnije od Golfa, iako mu cijena nije osjetno niža. To je dobra preporuka za kupnju

Peugeoti, kao ni Citroëni, nisu na glasu kao pouzdani i kvalitetni, ali to su pretežito predrasude. To pokazuju statistika kvarova ADAC-a: tijekom prošle godine Peugeoti 307 iz 2002. imali su 35,5 kvarova godišnje na tisuću automobila (oko 3,5 posto), iz 2003. - 17,7, iz 2004. - 7,9, iz 2005. -6,6, a iz 2006 - 6,1 kvar na tisuću vozila godišnje. To Peugeot 307, novijih godišta kakav je testni, svrstava u red pouzdanijih i kvalitetnijih malih auta. Dakle, u Parizu su temeljito sanirali sve dječje bolesti. Dakle, posebice kod novijih modela Peugeoti su vratili ugled pouzdanosti. No, na tržištu rabljenih modela ne drže cijenu kao njemački, što je dobro za kupce. Testni model 307 1.6 XR s bogatom opremom i solidnom motorizacijom samo pokazuje da ne treba robovati predrasudama kako uvijek treba davati prednost njemačkim i japanskim autima. Pogotovo što Golf dijelom živi na staroj slavi, a na Toyotama su, po prvi put u povijesti, počeli veći problemi s pouzdanošću

Image
Kod modela iz prve serije najbrojniji su modeli sa slabašnim benzincem 1.4 od 75 KS, koji zbog povoljne cijene nije loša opcija, jer u 5-6 godina je na elektronici već otkazalo što je trebalo otkazati

Mehanika bolja od elektronike - to najbolje opisuje svojstva Peugeota 307. Začudo, najviše je problema bilo s osnovnim motorom 1.4 sa 75 KS, koji se proizvodi od sredine 80-ih (naravno, uz izmjene i dorade na ubrizgavanju i elektronici). Najveći je problem u središnjem elektroničkom modulu, koji je posebice bio nepouzdan u sestrinskom modelu Citroën Xsari. Problema je bilo i s još dva sklopa: elektroničke bobine i nepouzdani termoprekidači (za uključivanje ventilatora za gašenje), zbog čega je dolazilo do pregaranja brtve glave motora. Elektronika je štekala i u elektroničkim blokadama motora i ključevima (transponderskim čipovima), što je izazivalo probleme s paljenjem motora. Bilo je nevolja i s bočnim zračnim jastucima, a sve je uklonjeno nakon 2004. Zanimljivo, nikakvih problema nije bilo s mehanikom i to je dobra preporuka za kupnju novijih rabljenih modela. Naime, elektronika ili radi, ili ne radi, a ostalo je O.K.

Image
Suprotno predrasudama o solidnosti Peugeota, limarija je vrlo dobra, posebice na modelima nakon 2004. godine. Važno je jedino da je boja izvorna

Ipak, u izvješćima agencije DEKRA, koja je mjerodavnija od njemačkog ADAC-a navode se i problemi s osjetljivim ovjesom (kuglastim zglobovima) i vibriranjem prednje armature, što je posebice izraženo u vožnji neravnim cestama. Zbog toga o tome treba posebice povesti računa kod kupnje rabljenog. Dakle: potreban je pregled na dizalici, a tada, uz ovjes, treba temeljito pregledati stanje podnice (posebice pragove i unutrašnjost blatobrana), prednje kočne diskove i ispušni sustav. Po tome se može procijeniti kako je automobil vožen i ako je održavan. DEKRA navodi i probleme s mjenjačima, što nismo potvrdili iskustvima s domaćeg tržišta rabljenih. Ipak, o tome treba povesti računa prilikom kupnje. Naravno, to naglašavamo kod svakog ovakvog testa, treba biti siguran da automobil nije pretrpio veće oštećenje (sudar), a najbolje je ako je boja originalna. Bolja su i sitna nepopravljena oštećenja, nego ako je išta na automobilu popravljano.

Image
Podvozje je solidno kao kod njemačkih konkurenata. Ipak, prije kupnje preporučljivo je pregledati stanje kuglastih zglobova i istrošenost prednjih diskova

Materijali u unutrašnjosti (plastika i obloge) su tvrdi i djeluju jeftino, ali su otporni na oštećenja i deformacije te je to dobar test za stanje automobila. Ako su sjedala istrošena i deformirana, tada je bolje takav automobil ne kupiti. Tvrda plastika sklona je vibriranju, ako je automobil često vožen na lošim cestama, ali to se može i riješiti. Na test smo dobili model opremljen 16-ventilskim benzincem, koji iz 1560 ccm razvija 109 KS pri 5800/min, uz najveći okretni moment od 147 Nm pri 4000/min. Star je niti tri godine i prešao je tek 15.900 km te se praktički tek razradio. Vozila ga je samo jedna osoba, umjereno - što se vidi i po općem stanju automobila. Testna je vožnja to potvrdila te nema potrebe o tome detaljnije pisati. Ipak, ovako uščuvan model nije čest na tržištu rabljenih te treba biti oprezan prilikom kupnje.

Image
Benzinski motor obujma 1587 ccm sa 109 KS pokazao se trajnim i pouzdanim, a problema s elektronikom znatno je manje nego kod modela 1.4 sa 75 KS

Prosječni model Peugeota 307 iz 2005. vrijedi 8900 eura, a konkretan se model vrijedi izdvojiti i 9300 eura. Uz dobar pregled, kupnja rabljenog Peugeota 307 isplativa je opcija, posebice i stoga što mu je cijena nakon dolaska modela 308 dodatno ugrožena. O tome također treba voditi računa te zbog toga pokušati sniziti ponuđenu cijenu. To ćete najlakše postići kod benzinskih modela, koji su, barem po mehanici, trajni i izdržljivi. Dobro je što 308-ica u osnovi izgleda kao redizajnirana 307-ica, a tehnološka srodnost s Citroën Xsarom i C4 olakšava održavanje. Vrlina je i neusporedivo manji rizik krađe nego kod Golfa i Astre, a konkretan benzinski model 1.6 16V sa 109 KS dobro vuče i umjereno troši. Zbog toga je, u pravilu isplativiji, od često precijenjenih dizelaša 1.4 HDi i 1.6 HDi, kod kojih je velika vjerojatnost da ćete naići na primjerak s dosta kilometara.
 

(žm)

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2007. ........11.500
2006. ........10.000
2005. ...........8900
2004. ..........8000
2003. ...........7100
2002. ...........6300

KONAČNA OCJENA
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
uz temeljit pregled podvozja

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 02 Oľujak 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL