Auto Portal - G PUNJAČ, ŠTO JE TO
G PUNJAČ, ŠTO JE TO PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 18 Listopad 2009

Image

G-punjač, (njem. G-Lader) je mehanički spiralni punjač (kompresor), kojeg je 80-ih koristio Volkswagen, u Polu, Golfu i Corradu. U zakrivljenoj komori ekscentrično se okreće spiralni rotor i tako povisuje tlak usisanog zraka do najviše 0,8 bara. Ima dobra svojstva i razmjerno je malih gabarita, a osnovni je koncept 1905. napravio Francuz Leon Creux. Nije se koristio do 80-ih, zbog komplicirane i zahtjevne konstrukcije. Po prvi je put ugrađen 1987. u Volkswagen Polo G40, kojemu je tako snaga iz obujma od 1272 ccm nabijena na 113 KS. Naziv G40 nastao je zbog oblika rotirajućeg 'ubrzavajućeg puža', u obliku slova G, a 40 označava širinu radnog dijela, odnosno spiralnog propelera (mm). Godinu dana kasnije punjač predstavljen je Volkswagen Corrado G60, je snaga iz 1781 ccm povećana na 160 KS. Iste je godine napravljen i natjecateljski Golf G60 Rallye, nabildan na 210 KS i to je bio najsnažniji motor pogonjen G-punjačem. Godine 1989. počinje proizvodnja modela Passat GT Syncro i Golf G60, oba sa 160 KS.

Image
G-punjač se pokreće koljenastim vratilom, preko dva remena, što mu osigurava ravnomjerniju radnu karakteristiku i brži odziv na gas nego kod turbo-motora

U spiralnom kompresoru usisani zrak prolazi kroz kućište, nalik pužu te ostvaruje protok od 250 litara na sat. Rotor se okreće gotovo dvostruko brže od radilice i u navedenim je motorima na pogon trošio do 18 KS. Glavna prednost G-punjača je ravnomjerna radna karakteristika te nije imao 'turbo rupu', poput turbo motora. Mane su mu skupa izvedba i osjetljiva konstrukcija te je zbog toga malo trajao i bio nepouzdan. U pravilu ga je trebalo mijenjati nakon 60.000 do 80.000 km. Problem je bio što se na 5800/min, kad motor ostvaruje najveću snagu, vrtio 11.000 min. To je granično područje, kad počinju kritične vibracije, a kod sportskih motora mnogi su išli preko toga, što je osjetno skraćivalo vijek punjača. Zbog toga je u području mehaničkog prednabijanja ustuknuo pred učinkovitim i pouzdanim Rootsovim kompresorom.
 

(žm)

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 15 Listopad 2009 )
 
Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL