Auto Portal - PREDSTAVLJAMO MAZDA CX-7 REDIZAJN
PREDSTAVLJAMO MAZDA CX-7 REDIZAJN PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 13 Oľujak 2009

Image

S modelom CX-7, Mazda je protresla europski SUV segment. To je crossover koji kombinira snagu i sportski dizajn s funkcionalnošću i udobnošću SUV-a u jednom jedinom zabavnom automobilu. Ako se tome doda dugačka lista serijske opreme, Mazda CX-7 postaje idealno vozilo za sportski i aktivni stil života. Razvijen na temelju hvaljenog koncepta MX-Crossport, prikazanog 2005. na Detroit Motor Showu, CX-7 prvo je predstavljen u proljeće 2007. godine u SAD-u, a potom krajem 2008. godine u Japanu. Od 2008. godine je u prodaji u Europi, dopunjujući rastući SUV segment, koji je od 2001. godine porastao za 108%. Mazdu CX-7 odlikuje sportski karakter koji naglašavaju veliki donji prorezi za zrak i mala gornja rešetka, ukovirena upečatljivim linijama koje se podižu i idu preko poklopca motora. Time CX-7 dobiva snažan i sofisticirani izgled. Silhuetom dominira snažno nakošeno vjetrobransko staklo, koje je s nagibom od 66° sportskijeg izgleda nego na mnogim drugim sportskim automobilima. U kombinaciji s glatkom linijom krova, prema nazad uzdižućom bočnom linijom, naglašenim prednjim blatobranima i 18-inčnim aluminijskim naplacima s gumama dimenzija 235/60 R18, sve to Mazdi CX-7 daje agresivan izgled kao stvoren za dinamičnu vožnju. Sportki izgled nastavlja se i straga s dvije velike ispušne cijevi i okruglim svijetlima. Važniji detalji specifični za europsko tržište uključuju novodizajnirani prednji odbojnik, uređaj za automatsko pranje svjetala, prednja i stražnja svjetla za maglu te stražnje zastavice za zaštitu od blata.

Image

Ovako sportski dizajniran eksterijer istovremeno donosi i odličnu aerodinamiku, koja pak doprinosi stabilnosti pri velikim brzinama i smanjenju buke. Rubovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, prednji nosači krova, bočni retrovizori i krovni spojler imaju oblik koji smanjuje aerodinamički otpor i omogućava kontrolirano vrtloženje zraka duž bokova i stražnjeg kraja vozila. Strujanje zraka ispod automobila također je optimizirano zahvaljujući prednjem spoileru, prednjim i stražnjim deflektorima ispred svakog kotača, velikom zaštitnom pločom ispod motora, oblikom pragova i optimalnim položajem stražnjeg ispušnog lonca. Rezultat svih ovih mjera je vrijednost koeficijenta otpora zraka od samo 0,34.

Image

Unutrašnje uređenje Mazde CX-7 mješavina je sportskog stila s prostranošću, udobnošću i praktičnošću SUV-a. Velika, posebno dizajnirana sjedala i fleksibilno preklapanje stražnjih naslona uz prilagodljiv prtljažnik, donose SUV-u udobnost i praktičnost. Sportski oblikovana prednja sjedala, savršena ergonomija kokpita i na središnju konzolu postavljena ručica 6-stupanjskog mjenjača (samo u europskoj verziji), čine vožnju Mazde CX-7 i korištenje potencijala njenog 2,3-litrenog DISI (Direct Injection Spark Ignition) turbo benzinskog motora jednostavnim i zabavnim. Sportski osjećaj daju razni dekorativni umeci u interijeru, koji uključuju i liniju koja glatko teče od prednjeg do stražnjeg dijela automobila i time ih vizualno spaja u jedinstveni prostor. Tu je i dvostruki „krović“ nad instrumentnom pločom, brzinomjer sa skalom do 240 km/h te serijski kožom obloženi upravljač i ručica mjenjača.

Image

Zahvaljujući visini od 1645 mm, Mazda CX-7 posjeduje tipičnu udobnost i funkcionalnost jednog SUV-a s visokom pozicijom sjedenja za sve putnike. Kada su sva sjedala podignuta, obujam prtljažnika do linije bočnih stakala je 455 litara. Preklapanje naslona stražnjih sjedala u omjeru 60:40 obavlja se pomoću Mazdinog jedinstvenog Karakuri sustava, jednostavnim povlačenjem ručice na strani prtljažnika ili tipkama na vrhu stražnjih naslona. Uz spuštene stražnje naslone iznad ravnog poda prtljažnika dobiva 1348 litara prostora. Pod prtljažnika također se može preokrenuti, odnosno ima dva lica za prevoženje prljavih stvari. Po kabini je razmješteno i mnoštvo praktičnih pretinaca. Na hrvatskom tržištu bit će dostupna dva različita interijera, oba s dugačkom listom serijske opreme. Za automobile s nižom razinom opreme (Challenge) serijski dolaze električni podizači stakala s One-Touch sustavom, daljinsko središnje zaključavanje, tempomat, radio s CD-playerom (MP3 kompatibilnim) i upravljanje audio sustavom s kola upravljača. CX-7 s višom razinom opreme (Revolution) ima kožna sjedala i kožne presvlake na vratima te grijanje prednjih sjedala. U višoj razini opreme nalazi se i spektakularni Bose® audio sustav s ukupno devet zvučnika, 6-strukim izmjenjivačem CD-a i Centerpoint® surround sustavom. Paket Revolution obuhvaća i ksenonska svjetla sa sustavom automatskog uključivanja u mraku, zatim senzor za kišu za automatsko uključivanje brisača te Mazdin Advanced Keyless Entry & Start System.

Image

Mazda CX-7 može se pohvaliti i iznimno niskom razinom buke i vibracija. Dvije dodatne osovine koje poništavaju vibracije u samom motoru, u kombinaciji s multiplex slojevima za apsorpciju zvuka i izolaciju instumentne ploče, prigušuju buku motora i smanjuju prenošenje vibracija s cijelog pogonskog sklopa. Vanjski dijelovi karoserije optimizirani su za što nižu buku vjetra, a za europsku verziju postavljene su i posebne gume koje umanjuju buku s ceste. U cilju postizanja vrhunske akustičke udobnosti, sve to dopunjujeno je i obiljem pjenastog materijala u karoserijskim šupljinama i poboljšanim sustavom brtvljenja vrata.

Image

Ispod poklopca Mazde CX-7 nalazi se moćni MZR 2,3-litreni turbo benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem goriva i intercoolerom, koji koriste i cijenjene Mazda6 MPS i Mazda3 MPS. U ovoj posljednjoj izvedbi, motor razvija snagu od 191 kW/260 KS pri 5500 o/min i najveći okretni moment od 380 Nm pri samo 3000 o/min, što rezultira ubrzanjem s mjesta do 100 km/h za 8,0 sekundi - jednim od najboljih rezultata u segmentu - i maksimalnom brzinom od 210 km/h. Sa svojom laganom i čvrstom karoserijom, Mazdinim pogonom na sva četiri kotača za superiornu trakciju i specijalno za Europu prilagođenim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, Mazda CX-7 isporučuje neuobičajenu razinu Zoom-Zoom zabave za ovako udoban i praktičan SUV.

Image

Mazda CX-7 temelji se na novoj platformi s međuosovinskim razmakom dužine 2750 mm. Za preciznu kontrolu stabilnosti i upravljanja te udobnost ovjesa, karoserija CX-7 čvrsta je i kruta s optimiziranom lokalnom i ukupnom krutošću. Europska verzija još je kruća, zahvaljujući razvoju istraživačkog tima Mazde Motor Europe (u blizini Frankfurta u Njemačkoj), čime je osigurano da CX-7 udovoljava visokim očekivanjima europskih kupaca. Mazda CX-7 posjeduje prednji ovjes s MacPherson opružnim nogama i multi-link stražnju osovinu, koji su kruto podešeni za sportsko i agilno upravljanje, minimalnu buku i visoku udobnost u vožnji. Ovaj ovjes kombiniran je s Mazdinim jedinstvenim pogonom na sva četiri kotača kako bi se osiguralo da se 380 Nm najvećeg okretnog momenta može bez problema koristiti na kontrolirani način. Sustav automatski raspodjeljuje okretni moment između osovina (od 100/0 posto do 50/50 posto, sprijeda/straga) što omogućava izvrsno prijanjanje u svim situacijama.

Image

Napredni sustavi aktivne i pasivne sigurnosti zaokružuju izvrsne pakete opreme Mazde CX-7. Izdašno dimenzionirane prednje (320 mm) i stražnje (302 mm) disk-kočnice za pouzdano usporavanje te sustavi ABS, EBD, EBA (Emergency Brake Assist), DSC i TCS serijski su dio oba paketa opreme. Kruta karoserija CX-7 bazira se na Mazdinoj trostrukoj H-strukturi te pruža visoku razinu sigurnosti pri sudaru. Unutra se nalazi posebna konstrukcija naslona za glavu na prednjim sjedalima koja štiti vrat i prsa u slučaju stražnjeg sudara, šest zračnih jastuka, sigurnosni prednji pojasevi sa zatezačima i ograničivačima sile zatezanja te sigurnosna papučica kočnice (optimalizirana na sudare) – kako bi se smanjila mogućnost ozljeda noge u prednjem sudaru. Tu su i ISOFIX prihvatna mjesta za dječje sjedalice straga i obloge krova s rebrima koji absorbiraju energiju sudara.

Image

Mazda CX-7 – dizajnerska priča
Kada je Mazda 2005. godine na Detroitskom auto salonu predstavila koncept MX-Crossport, reakcije su bile toliko pozitivne da je dizajnerski tim, pod vodstvom glavnog dizajnera Iwao Koizumija, odmah krenuo na posao kako bi izradio proizvodnu verziju – Mazdu CX-7, čija je dizajnerska priča djelomice inspirirana i Europom. Koizumi-San je pri dizajnu ovog automobila iskoristio svoje osobno iskustvo – svoj prvi susret s europskim sportskim automobilima. 'Sjećam se svog doživljaja 1967. kada sam imao 10 godina. Gledao sam utrku 24 sata Le Mansa i sjećam se kako sam se priljepio za tlo kada su projurili Ferrari P4, Porsche Carrera 10 i Ford GT40 Mk. IV. Kada sam bio dovoljno star za vožnju, to oduševljenje preraslo je u poštovanje europske kulture automobila. Te osjećaje ulio sam u Zoom-Zoom duh koji danas unosim u dizajn automobila.'

Image

Ideja Mazde CX-7 bila je želja za „sportskim crossover SUV-om“ te je tim dizajnera započeo objedinjavanjem definicije i predodžbe sportskog automobila. Koizumi je okupio mlade dizajnere kako bi stvorili onaj posebni osjećaj sportskog automobila. Zanimljivo je da su skice koje su proizašle iz ruku mladih dizajnera vukle mnogo utjecaja iz Europe gdje postoji dobro poznata kultura sportskih automobila, a naravno da se predodžba sportskog automobila mjenja od osobe do osobe. „Vjerujem da smo kroz naša istraživanja došli do univerzalne definicije sportskog automobila koji će voljeti vozači diljem svijeta“, dodaje Koizumi. „Uvjeren sam da je to duboko povezano s uspješnim dizajnom CX-7.“ Kombinacija forme i dizajnerskog izričaja naglašava poveće proporcije CX-7 te koristeći mnoštvo elemenata naglašava njegov sportski karakter. Prednji nosač krova strmo je ukošen te se glatko nadovezuje na liniju krova, koja se prema dolje lomi relativno rano iznad središnjeg nosača krova te pada prema zadnjem nosaču krova i kratkom stražnjem djelu sa spojlerom.

Image

Ostale sportske značajke uključuju agresivno uzdignutu bočnu liniju i upečatljive linije na poklopcu motora koje su lagano smještene prema unutra kako bi napravile mjesta za naglašene lukove blatobrana. Okrugli elementi poput stražnjih svjetala i ispušnih cijevi, iznimno hvaljeni detalji na talijanskim sportskim automobilima već tri desetljeća, također su dio Mazde CX-7. Interijer Mazde CX-7 također sadrži privlačnost sportskog automobila, dijelom zahvaljujući brzinomjeru s naznačenom maksimalnom brzinom od 240 km/h, kožnom upravljaču i kožnom mjenjaču. Vozačevo sjedalo i visoko postavljena ručica mjenjača također su inspirirani interijerima modernih europskih sportskih automobila. Dizajn uistinu mnogo doprinosi imidžu Mazde CX-7 kao „sportskom crossover SUV-u.“ Kombinira vječnu privlačnost dizajna europskih sportskih automobila s prostranom unutrašnjosti, udobnosti i kvalitetom SUV-a. CX-7 nosi svoje atletsko odijelo sa istom sofisticiranošću kao ikona, Mazda RX-8. Tome dodajte 2,3-litreni DISI benzinski turbo motor i superiornu kvalitetu izrade i dobivate Mazdu u njenom najboljem izdanju, Mazdu CX-7. Više podataka o novom 2,2-litrenom turbo dizelskom motoru pročitajte na linku MAZDA CX-7 DIZEL.

 

Davor Kindy


Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, 2 bregasta vratila (lanac), četiri ventila po cilindru, podešavanje faze ventila, direktno ubrizgavanje, turbopunjač, intercooler
Obujam: 2261 ccm
Provrt x hod: 87,5x94 mm
Snaga: 191 kW/260 KS pri 5500/min
Moment: 380 Nm pri 3000/min
Pogon: na prednje kotače/4x4 (Active-Torque-Split)
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 296 mm, straga puni diskovi 302 mm, ABS+EBV
Gume: 235/60 R 18, Bridgestone Dueller
Karoserija: kompaktni crossover, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 468 x 187 x 164,5 cm
Osovinski razmak: 275 cm
Prtljažnik: 845/1640 l
Masa/nosivost: 1770/505 kg
Spremnik goriva: 69 l
Krug okretanja: 11,4 m
Najveća brzina: 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,0 s
Potrošnja: od 9,8 do 13,1 km

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 19 Oľujak 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL