Auto Portal - RENAULT THALIA 1.4 RT (2001., 149.000 KM)
RENAULT THALIA 1.4 RT (2001., 149.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 06 Veljača 2009

Image

Ono što je danas Dacia Logan, donedavno je bila Renault Thalia - produžena verzija Clija druge generacije, koja se proizvodi u Turskoj, a predstavljena je 2001. Proizvodnja u Turskoj nije bila mana, jer je kvaliteta ostala potpuno na razini Renaulta, a radi se o razmjerno jednostavnoj i provjerenoj mehanici, na kojoj se nema što pokvariti. Thalia je, usto, jedan od 'Posljednjih Mohikanaca', koji se, većim dijelom (ako izuzmemo ubrizgavanje i servouređaj volana) mogu popravljati po sustavu 'uradi sam'. To je dobrodošla vrlina za kupce koji za malo novca žele kupiti automobil prihvatljivih svojstava.

Image
Produljena verzija Clia napravljena je solidno, a za naše prometnice dobro je što je ovjes podignut i učvršćen

Prednosti Thalije su korištenje provjerene mehanike, koja je prebolila sve dječje bolesti, a benzinac 1.4 s osam ventila i 75 KS, izvedenica je motora Energy, koji je 1988. napravljen za model 19 (imao je rasplinjač i 80 KS). Vrline su štedljiv motor, solidne performanse, prtljažnik od 410 litara (stanu 4 kotača od 14 cola i plinska boca), a može se oboriti stražnja klupa i povećati teretni prostor. Ovjes je malo povišen u usporedbi s Clijom i robusniji pa s njim nema problema, jer je otporan na neravne ceste. Klasične kočnice, sprijeda disk, straga bubanj su pouzdane, otporne na pregrijavanje i nikakvih problema nema s njima, dobro koče premda nema ABS (uz doplatu).

Image
Ako nije pretrpjela sudar i ako je boja izvorna, sedmogodišnja Thalia bi trebala imati limariju bez uočljivih oštećenja i tragova hrđanja

Limarija je osrednje kvalitete - nešto je manje čvrsta nego u Polu ili Corsi, ali ako auto nije pretrpio sudar, sve je bez problema. Treba napomenuti da su prednji blatobrani plastični, pa I to smanjuje opasnost od hrđe. Unutrašnjost je izrađena od krute i jeftine plastike i najobičnijih, ali izdržljivih obloga. Za ovakav auto sve je O.K., jer Thalia je svojedobno, kao i Logan danas, bila među najjeftinijim automobilima na tržištu. Nije to Mercedes i ne treba tražiti dlaku u jajetu kad se kupuje takav automobil, koji dosta pruža za uložen novac. Thalia je jednostavan i razmjerno robustan automobil, koji služi prvenstveno za prijevoz, a ne za šminku. Funkcionalna je i razmjerno prostrana, a kvaliteta izrade je osrednja - dakle dobra.

Image
Unutrašnjost je obložena jeftinim, ali otpornim materijalima. Armatura od krute plastike na neravninama može blago vibrirati, no to ne bi trebao biti problem

Testni je primjerak u sedam godina nakupio 149.000 km i solidno je odradio dosadašnju službu. Auto vuče sada kao i prvog dana, ali je bilo problema sa servouređajem upravljača. To se pokazao najosjetljivijim sklopom, koji je počeo zapinjati i ispuštati čudne zvukove (poput mljevenja) te će ga uskoro trebati mijenjati. Za to će trebati izdvojiti oko 700 eura. Banalan, ali neugodan je problem sa žicom električne instalacije, koja je s unutrašnje strane poklopca prtljažnika prekruta je, pa se tijekom 149.000 km tri puta prekinula (tada ne bi radila stop svijetla). Akumulator je poslije sedam godina zreo za izmjenu, premda radi, ali pušta kiselinu na čepovima.

Image
Kod Renaulta općenito vrijedi pravilo da je mehanika pouzdanija od elektronike, no kod konkretnog modela i jedno i drugo, s obzirom na godine, u dobrom je stanju

Originalni prednji diskovi mogu još izdržati oko 5000 km i treba ih zamijeniti, do sad dvaput mijenjane pločice. Zamijenjen jedan kočioni cilindar na stražnjem kotaču. Amortizeri na granici istrošenosti, još ispravni, ali na minimumu pa je potrebna izmjena. Jednom su otkazale ručice za žmigavce i svijetla - oslabe kontakti i ne rade ispravno, na to treba obratiti pozornost, jer koštaju obje oko 330 eura plus rad. Problema stvara i neusklađen stražnji ovjes, posebice kad se vozi po neravninama u zavoju. No, kod ovakvog automobila to i nije ozbiljnija zamjerka, jer Thalia nije automobil za jurcanje.

Image
Motor 1.4 (1390 ccm) znatno je robusniji od 1.2 (1149 ccm), koji se ugrađivao u osnovnog Clia. Osjetljiva mjesta su brtvilo glave i pumpa rashladne tekućine

Kad se sve zbroji i oduzme, rabljena Renault Thalia je dobar izbor, jer se za malo novca dobiva solidan i razmjerno prostran mali automobil s velikim prtljažnikom. Dobro očuvan primjerak iz 2001. može se dobiti za 3400 eura (iako po oglasnicima i sajmovima rabljenih traže i više). Automobil kod kojeg nema iznenađenja i razmjerno se jednostavno održava teško može biti loša investicija, jer se na njemu nema što puno pokvariti. Thalia je u osnovi Clio, a to je jedan od najbrojnijih automobila na našim cestama, rezervni dijelovi su povoljni i lako dostupni, a servisne poslove može obaviti bilo koji dobar serviser (ne mora biti ovlašteni). Dakle, za te novce teško je kupiti isplativiji auto toga godišta.

(žm)

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), 2 ventila po cilindru, multipoint ubrizgavanje
Obujam: 1390 ccm
Provrt x hod: 78,5x77 mm
Snaga: 55 kW/75 KS pri 4000 o/min
Moment: 114 Nm pri 4250 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda diskovi 238 mm, straga bubnjevi
Gume: 175/65 R 14
Karoserija: limuzina niže klase, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 417 x 164 x 144 cm
Osovinski razmak: 247 cm
Prtljažnik: 420 L
Masa/nosivost: 1010/510 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,7 m
Najveća brzina: 172 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,5 s
Potrošnja: grad 8,9/otvoreno 5,7/kombinirano 6,9 l/100 km

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2001. ...... 3400
2002. ..... 4500
2003. ..... 5100
2004. ..... 5900

KONAČNA OCJENA*
Image
PREPORUČUJEMO UZ DETALJAN PREGLED LIMARIJE I PODVOZJA
* s obzirom na starost

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Zadnja Promjena ( Petak, 06 Veljača 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL