Auto Portal - KAZNE ZA IZRAVNE I NEIZRAVNE KRIVCE
KAZNE ZA IZRAVNE I NEIZRAVNE KRIVCE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Subota, 15 Oľujak 2008

Image

U raspravama o pooštrenju kaznenih odredbi za teške prekršitelje, kojeg podržavam, jer nekoliko postotaka neodgovornih vozača ugrožava i doslovce terorizira ostale sudionike u prometu, neopravdano se zanemaruju ostali problemi. Temeljna boljke našeg prometnog sustava su zanemarivanje opasnih mjesta te nepravedna raspodjela odgovornosti i krivnje za teške nesreće. To je glavni razlog zbog kojeg godišnje gubimo 14 života na sto tisuća stanovnika, upola više nego razvijene europske zemlje, koje usto razmjerno imaju znatno više vozila na cestama. Teške nesreće često nastaju na crnim točkama, zbog loše izvedene i održavane prometnice te odgađanja nužne sanacije i neodgovarajuće signalizacije.

Sigurnost prometa slično pogoršavaju vozač koji vozi prebrzo, djelatnik Hrvatskih cesta koji zanemaruje oštećenja na cesti i policajac koji ne kontrolira brzinu u nepovoljnim uvjetima. Deset eksperimentalno saniranih crnih točaka pokazalo je da su na takvim mjestima ceste krive za 90 posto nesreća. Za to nitko ne odgovara. Treba li podsjećati na tragične nesreće zbog zaleđenog kolnika na autocesti kod Slavonskog Broda ili nailaska na veliku lokvu vode kod zagrebačkog rotora? Dok krivci za takve teške propuste ne dobiju ime i prezime, kao oni koji prebrzo voze, pretječu preko pune linije ili prolaze kroz crveno svjetlo, nećemo se približiti europskim standardima sigurnosti na cestama. Asfalt uništen konvojima teških tegljača ne može se brzo popraviti, ali treba odmah postaviti odgovarajuću privremenu signalizaciju, koja će vozače upozoriti na nužan oprez i smanjenje brzine. Na takvim mjestima, prilikom naglog kočenja, tegljači i autobusi teško mogu zadržati pravac kretanja, posebice kad je cesta vlažna.

Image

Samo je pitanje vremena kad ćemo ponovno brojiti mrtve. Zbog toga je nužno odmah postaviti višestruke znakove oštećenja kolnika i ograničenja brzine te započeti s popravkom prometnice. Naravno, mudrijom prometnom politikom tegljače i autobuse treba preusmjeriti na autoceste, kako za nekoliko mjeseci ne bismo trebali ponovo popravljati kolnik. Kad ste čuli da su kažnjeni odgovorni za takve teške propuste, za pogrešno nagnutu cestu, za lošu signalizaciju, za led na cesti i greške u prometnoj politici, koja uzrokuje preopterećenja i crne točke...? Kad je kažnjen djelatnik stanice za tehnički pregled ili je stanica izgubila licencu za rad, jer je utvrđeno da je nesreću skrivio vozač u tehnički neispravnom vozilu, koje je nedavno uredno prošlo tehnički pregled.

Svi oni trebali bi se dobro zamisliti, jer prije ili kasnije pravna će država profunkcionirati u svim dijelovima prometnog sustava. Ako sami odmah ne napravimo nužne promjene, na to će nas uskoro prisiliti Europa. Školski primjer, kako se ekstremno opasna dionica, samo promišljenom signalizacijom može napraviti potpuno sigurnom, je na državnoj cesti Cista Provo - Šestanovac, gdje nakon dugog pravca slijedi oštar lijevi zavoj iznad duboke provalije. Tri obostrana, uzastopna i padajuća ograničenja brzine (60, 50, 40) te široke ‘riblje kosti’ u zavoju potpuno su uklonili nesreće. To rješenje ima 'rukopis' stručnih i odgovornih djelatnika, koji su samozatajno spasili mnoge živote. Isticanje i nagrađivanje takvih pojedinaca zasigurno bi potaklo i one druge na odgovorniji rad.

dr. Željko Marušić
15.3.2008.

Zadnja Promjena ( Petak, 14 Oľujak 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL