Auto Portal - RABLJENI: OPEL OMEGA 2.0 DTI (2000., 132.000 KM)
RABLJENI: OPEL OMEGA 2.0 DTI (2000., 132.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 21 Oľujak 2008
Image

Klasična limuzina gornje srednje klase iz Rüsselsheima u pravilu je dobar izbor, posebice ako je dobro održavana. Benzinske su verzije, u pravilu, preporučljivije od dizelskih, posebice dvolitreni benzinci, koji su dugovječni, solidno idu i ne troše previše. Lošim se nije pokazao ni dvolitreni dizelaš, ali nakon 2000., jer su prvi modeli imali problema s trošenjem bregastih vratila i visokotlačnih pumpi goriva. Ako se zanemare ti problemi, ostalo je bilo bez greške. Opel Omega je primjer kako se za razmjerno mali novac može kupiti velika i solidna limuzina, koja može dugo i sigurno služiti.

Mehanika je izdržljiva, održavanje je razmjerno jednostavno, a ni rezervni dijelovi nisu skupi kao kod Audija ili BMW-a. Najbolji sklop je solidna karoserija, koja ni nakon deset godina nema zahrđalih mjesta. Zbog toga je testni model Omega 2.0 DTI iz 2000. dobar izbor, jer se radi o razmjerno čvrstoj i malo opterećenoj izvedbi. No, ipak se ne treba zaletjeti, kako ne biste kupili primjerak s previše kilometara. Naime, ovakve aute kupuju dugoprugaši i možete naletjeti i na primjerak s više od 300.000 km (tada ih se mnogi žele riješiti), kojemu je vraćena kilometraža.

Image
Omega vuče osnovnu koncepciju od legendarnog Rekorda te je to jedan od rijetkih automobila na tržištu iz 'starih dobrih vremena'

Prva je generacija Opel Omege u kolovozu 1986. naslijedila legendarnog Rekorda. Zapažen uspjeh bio je dobra preporuka za model druge generacije, predstavljen u prosincu 1993. Prodaja je počela 2004. te se, uz blagi redizajn iz 1999., Omega II prodavala do kraja 2003. godine. Uz ukupnu nakladu od 1,5 milijuna primjeraka bila je to jedina limuzina koja je, koliko-toliko, mogla konkurirati Mercedesu E-klase, BMW-u serije 5 i Audiju A6. Omega je auto koji se kupovao razumom, jer je nudio solidnu i provjerenu izvedbu, a bio je razmjerno povoljan (nudio je povoljan omjer plaćenog i dobivenog). Ne treba zaboraviti da se radi o jednom od rijetkih auta na tržištu s klasičnom izvedbom - motor uzdužno sprijeda, pogon straga, što je jamstvo dobrih svojstava (izdržljivosti) i razmjerno povoljnog održavanja.

Image
Čvrsta i dobro zaštićena limarija najveća je vrlina Opelove limuzine više srednje klase, no ipak je treba dobro provjeriti, kako ne biste kupili model koji je imao teški sudar

Na test smo dobili uščuvani model, u osmoj godini života i sa 132.000 km. S obzirom na veličinu motora i automobila, to nije puno. Po pouzdanosti Omega je iznad europskog prosjeka i to je još uvijek dobri stari Opel. Činjenica da se radi o modelu sa 100 KS, dok su najsnažnije verzije imale i više od 200 KS pokazuje da je automobil predimenzioniran. To se odnosi i na karoseriju, upravljački mehanizam i podvozje. Sve je čvrsto i solidno, znatno solidnije nego što je to kod novijih automobila, što posebice vrijedi za limariju, koja je još uvijek bez najmanjih znakova umora. Na podvozju problema može biti s gumenim osloncima prednjih ramena i stražnjim selen blokovima, a sve ostalo je vrlo solidno. Za test, preporučljivo je pregledati kvalitetu i izvedbu diskova i ispušnog sustava, jer se po tome može procijeniti kako je auto vožen. Testna vožnja, ako ste koliko-toliko iskusni, otkrit će vam sve bitno. Za početak, važno je da ovaj auto u leru radi mirno, vuče ravnomjerno i kod dodavanja gasa ne dimi.

Image
Omege dizel često kupuju osobe koje prelaze puno kilometara, a vraćena kilometraža može se naslutiti po izlizanim oblogama volana i mjenjača te istrošenim i deformiranim sjedalima

Kod kupnje Omege, ako ikako možete, izaberite osnovni 8-ventilski benzinac 2.0 sa 115 KS, kojeg je Opel proizvodio od početka 80-ih (ugrađivao se u posljednje serije Rekorda). Ima solidne performanse, troši prihvatljivo, a gotovo je neuništiv. Zagrebački poduzetnik, koji često vuče prikolicu, prešao je 650.000 bez većeg problema. Zbog toga ga se isplati kupiti više nego dizelaša, jer ga se može kupiti vrlo povoljno, a s obzirom na veličinu auta, ne troši previše. Vrlina te benzinske verzije je što dobro podnosi i najjeftiniju plinsku instalaciju, koja može prepoloviti trošak za gorivo. Ako je u dobrom stanju, preporučljiv je i BMW-ov 6-cilindarski dizelaš 2.5 sa 130 KS (u BMW-u 525 tds imao je 143 KS). Prva generacija dizelaša 2.0 16V DTI, kakvu smo imali na testu, najmanje je preporučljiva, iako ne znači da je loša. Najboljom se pokazala serija 2.2 DTI sa 125 KS (riješeni su svi problemi na 2.0 DTI) i ako kupujete dizelsku verziju, neka to bude prvi izbor.

Image
Podvozje je predimenzionirano za motor od 100 KS, što je jamstvo dobrih svojstava. Važno je pregledati gumene oslonce i selen blokove te posebice prednje kuglaste zglobove i diskove

Testni je model bio u dobrim rukama, redovito je održavan te 136.000 km ne bi trebao biti problem. No, kod tih kilometara već počinje rizik da ćete naletjeti na primjerak kojem treba servisirati turbopunjač i visokotlačnu pumpu goriva. Dakle, preporučljiv je pregled u specijaliziranom servisu za dizelaše, ddje treba temeljito provjeriti ubrizgavanje, stanje bregastog vratila, ali i opće stanje motora (mjerenjem kompresije). Kardanski je prijenosnik trajan i pouzdan, s izuzetkom stražnjeg križnog zgloba, koji ponekad plati ceh oštre vožnje. Kod starijih modela treba provjeriti propusnost kućišta diferencijala i po potrebi izmijeniti brtvilo. Podvozje, zajedno s upravljačkim mehanizmom, otporno je i dugovječno, čak i u slučaju vožnje u lošim uvjetima. Kuglasti zglobovi i amortizeri su, u konkretnom slučaju, u vrlo dobrom stanju, ali je preporučljiv pregled. To se posebice odnosu na prednje diskove, koje ugrožava oštra vožnja i ukupna masa od 1,5 tona. Potrebno je provjeriti i ispušni sustav, posebice prednju ispušnu granu i stražnji lonac, jer to pokazuje i način na koji je auto vožen.

Image
Ako imate osnovnog znanja i alata, Omega je zahvalna jer sami možete obaviti osnovno održavanje - ulje, filtri... Tako se štedi novac, a možete biti potpuno sigurni što ste ugradili

Unutrašnjost se dobro drži, a najveća je vrlina čvrsta i izdržljiva limarija te je karoserija, i nakon 10 godina, vrlo otporna na uvijanje. To je, uz solidnost ostale mehanike i razmjerno jednostavno održavanje, najbolja preporuka. Zbog toga je dobro održavana Omega, uz povoljnu cijenu, isplativa bez obzira na godine. Ne treba zanemariti još jednu važnu prednost ovakvog automobila. U usporedbi s Passatom istog godišta, Omega je, ne samo veća i jeftinija, nego i neusporedivo manje rizična za krađu. Dakle, ako trebate dobru i pouzdanu limuzinu, ne možete pogriješiti. U testnoj vožnji važno je utvrditi da nema nikakvih čudnih zvukova, niti vibracija iz kardanskog prijenosa, jer to može ukazivati na nemilosrdnu eksploataciju. Treba znati da je auto sa stražnjim pogonom znatno osjetljiviji na proklizavanje te treba držati amortizere i gume uvijek u besprijekornom stanju. U ostalome ovaj auto vrijedi ulaganja, a dobar se primjerak iz 2000. godine može se dobiti već za 10.200 eura.

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
2003. ..... 14.100
2002. ..... 12.700
2001. ..... 11.700
2000. ......10.200
1999. ..... ..9.100
1998. ........8.200

KONAČNA OCJENA
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
uz temeljit pregled motora

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 21 Oľujak 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL