Auto Portal - TOYOTA YARIS 1.0 VVT-i (2003., 46.218 km)
TOYOTA YARIS 1.0 VVT-i (2003., 46.218 km) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 23 Travanj 2008

Image

Donedavno su Toyote bile sinonim za kvalitetu i pouzdanost, no ako se analiziraju najnovije statistike kvarova njemačkog ADAC-a, vidi se da Toyote više nisu kao prije. Desilo se ono što smo već doživjeli s Opelom. Marka koje je do sredine 70-ih bila sinonim za kvalitetu, kad je došla na vrh (zajedno s General Motorsom), odlučila je povećati zaradu. To znači da su počeli štedjeti na isporučiteljima i u proizvodnji te je nužno došlo do pada kvalitete. To je Opela na koncu skupo stajalo i pokazalo se gotovo katastrofalnim, no bez obzira na to, istu strategiju sada primjenjuje Toyota. Došla je na vrh po prodaji i pouzdanost je počela padati. Za Yaris se ne može kazati da i dalje nije kvalitetan, ali više nije u vrhu. Plasirao se na 11. do 13. mjesta, iza Colta, Pande, Twinga, Clija, Corse, Pola... To je naprosto činjenica i Toyotina kvaliteta sve više postaje mit.

Image
Yaris je jedan od najkvalitetnijih malih auta svoga godišta, ali nije bezgrešan. Zbog toga je prije kupnje preporučljiv temeljit pregled. Najisplativiji je benzinac 1.0 VVT-i

Doduše, Avensis, koji je bio na hard testu Jutarnjeg lista, a potom i Auto kluba, s kojim se trenirala reli vožnja (što je oštetilo podvozje), a vozili su ga i čitatelji u 7-dnevnim testnim vožnjama i prešao je blizu 300.000 km, nije se dao uništiti. No, prije toga Corolla se tijekom 100.000 km pokazala osrednje pouzdanom, manje od Meganea. Na kraju, među stotinama auta koje sam preporučio znanima i neznanima, najlošije povratne informacije imao sam od Jaguara (to je posebna priča) i - Toyote. Poznatom zagrebačkom endokrinologu preporučio sam Yaris (kao drugi auto u obitelji) i nakon nepune četiri godine otišao mu je natezač lanca, pa je morao mijenjati i njega i lanac i lančanike. Srećom na vrijeme sam uočio problem, pa smo odmah intervenirali (da je nastavio voziti mogli su se sudarit klipovi i ventili), a nakon dugog natezanja i teških riječi, zastupnik je priznao troškove popravka. Ustrajao sam na stavu da je takav problem moguć jedino zbog skrivene greške i nedopustiv i izvan garantnog roka, na automobilu kalibra Toyote. Jedan od naših najpoznatijih fotografa, na moj je savjet kupio Toyotu RAV4 i, blago rečeno, nije se usrećio. S prvim modelom je imao problema s kontaktnom bravom i zamašnjakom, a kod drugog (aktualan model), je zbog prevelike potrošnje ulja trebalo mijenjati klipove! Sada je konačno zadovoljan...

Image
Limarija je čvrsta i dobro zaštićena od hrđanja, što je vrlina rabljenih primjeraka. To vrijedi i za podvozje, koje u normalnoj eksploataciji ne bi trebalo stvarati probleme

Dakle, zaboravimo predrasude i temeljito ocijenimo ovaj model. Ne treba zanemariti da je Yaris bio 'europski automobil 2000. godine' te je napravljen solidno i kvalitetno. Predstavljen je 1998., na europsko je tržište stigao 1999. , a do 2002. se proizvodio isključivo u Japanu i ti su primjerci bili najbolji. Potom je za europsko tržište proizvodnja nastavljena u Francuskoj. Iako se broj reklamacija povećao za 20 do 30 posto, Toyotin je mališan ostao u krugu najboljih u klasi. Zbog male potrošnje i manje osjetljivosti na čistoću goriva te povoljnije cijene, benzinci su isplativiji od često precijenjenih common-rail dizelaša 1.4 D-4D. Osnovni model 1.0 16V sa 65 KS prava je mjera, a snažniji 1.3 VVT-i sa 87 KS ima već sportske performanse. Sustav za podešavanje faze usisnih ventila VVT-i (variable valve timing - injection), koji povećava elastičnost, trajan je i izdržljiv, za razliku od sličnog koji je, primjerice, ugrađuje u Alfe. Vrlina je pogon bregastih vratila lancem, kojeg nije potrebno mijenjati

Image
Mali benzinac s dva bregasta vratila pogonjena lancem i 16 ventila te podešavanjem faze usisnih ventila trajan je i izdržljiv. Preporučljivo je koristiti polusintetično ulje 10W 40 i mijenjati ga nakon 12.000 km

Limarija je za mjerila auta niže klase te generacije vrlo dobra, a solidno je i podvozje. No, servisni bilten njemačkog ADAC-a otkriva i slabosti: kod dizelaša prve generacije bilo je problema s tlačnim vodom turbopunjača, kod benzinca 1.0 VVT-i bilo je problema s elektroničnom blokadom motora i upravljačkim modulom, preskakanje struje s visokonaponskog voda, nepreciznošću pokazivača goriva, blokiranjem mjenjača (problemi sa sinkronima) i malom trajnošću lamele spojke (serije iz 1999.). Također treba izbjegavati i prve automatske mjenjače. Dakle, prilikom kupnje važan je temeljit pregled, a pored navedenih sklopova važno je provjeriti prednje diskove, ispušni lonac, sjedala i komande (jesu li izlizane?). Naime, s rabljenim Yarisom iz 2003., koji je očito prebolio sve dječje bolesti (što se trebalo pokvariti, pokvarilo se) problema možete imati jedino ako je bio u lošim rukama. Testni primjerak se praktički tek razradio te mu je cijena razmjerno visoka. Ako vodite računa o isplativosti nećete pogriješiti ako kupite starije primjerke, koji su osjetno jeftiniji te pokazuju vrline Toyotine mehanike.
 

dr. Željko Marušić

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2005. ..... 7200
2004. ..... 6400
2003. ..... 5600
2002. ..... 4900
2001. ..... 4300
2000. ..... 3800
 

KONAČNA OCJENA
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
uz pregled elektronike

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 22 Travanj 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL