Auto Portal - GLOCK TIMO
GLOCK TIMO PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 23 Svibanj 2008

Image

Timo Glock je njemački vozač koji je u povijest Formule 1 ušao po činjenici da se pridružio skupini pilota koji su odmah u prvom službenom nastupu osvojili bod(ove). Bilo je to 13. lipnja 2004. na Velikoj nagradi Kanade u Montrealu, kada je za upravljačem Jordana došao do sedmog mjesta, što mu je donijelo dva boda. Do danas su mu to ostali jedini bodovi u Formuli 1, jer u preostalih osam nastupa (tri u 2004. za Jordan i pet u 2008. za Toyotu) ih nije osvajao. Najbliži je bio na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Bahreina, kada je na cilj stigao deveti.

Image
Premijeru u Formuli 1 doživio je u Jordanu 2004.

Timo Glock rođen je 18. ožujka 1982. u Lindenfelsu. Aktivnu automobilističku karijeru započeo je relativno kasno, kao 15-godišnjak, u karting natjecanjima (1998). Ubrzo su stigli i prvi veći uspjesi, jer je 2000. osvojio Juniorski kup Formule BMW, a godinu dana kasnije i Prvenstvo Formule BMW. Odmah u prvoj sezoni Njemačkog prvenstva Formule 3 bio je treći, te je dobio i nagradu za najboljeg novaka 2002. Slijedeće godine je prešao u Europsko prvenstvo Formule 3, u kojem je zabilježio tri pobjede uz još tri pobjednička postolja, što mu je donijelo petu poziciju u ukupnom redoslijedu.

Image
U američkom Champ Car prvenstvu bio je osmi

U elitno automobilističko natjecanje je ušao 2004, i to kao test-vozač u momčadi Eddieja Jordana. Tako je Glock u samo četiri godine stigao od kartinga do Formule 1, što vjerojatno nikada nikome nije pošlo za rukom. Priliku na samo jednoj utrci dobio je na kanadskom Grand Prixu, umjesto Giorgia Pantana, što mu je bila službena premijera u Formuli 1. Nijemac je u Montrealu osvojio jedanaesto mjesto, ali je zbog diskvalifikacije Williamsovih i Toyotinih vozača završio četiri stepenice više, unutar kruga osvajača bodova. Zahvaljujući vlastitim poslovnim vezama s Deutsche Postom, Glock je Eddieju Jordanu donio sponzorski ugovor s DHL-om, a sebi mjesto u bolidu u posljednji tri utrke 2004.

Image
Prošle godine postao je prvak Grand Prix 2 serije

Slijedeću sezonu je proveo u američkom Champ Car prvenstvu, u kojem je najbolju poziciju ponovo ostvario na stazi Gilles Villeneuve u Montrealu (bio je drugi). Štoviše, zamalo je i pobijedio, ali je poslije velike borbe ipak morao priznati nadmoć Oriolu Serviji. Naime, nakon što je u završnici utrke čak dva puta pretekao Serviju, Glock je promašio jednu šikanu, zbog čega je protivniku morao prepustiti vodstvo jer je prednost stekao na nedozvoljeni način, izvan zacrtane trase. Nijemac mu se u posljednjem krugu maknuo i onda odmah pokušao povratiti čelnu poziciju, ali više nije bilo niti mjesta, niti vremena. Sezonu je završio na osmom mjestu u ukupnom redoslijedu i nagradom Champ Car World Series Rookie of the Year 2005.

Image
Zimus ga je BMW-Sauber jedva pustio u Toyotu

Slijedeće dvije sezone proveo je u Grand Prix 2 natjecanju, pri čemu je posebno uspješan bio 2007, kada je osvojio naslov prvaka i ujedno dobio status službenog test-vozača momčadi BMW-Sauber. Prošle zime potpisao je za Toyotu, što su mu u prvi trenutak čelnici BMW-Saubera pokušali osporiti, ali je na arbitraži dobio zeleno svjetlo za prelazak u bogatu i zasad neuspješnu japansku momčad. Početka ove sezone sjećat će se po teškoj nesreći na VN Australije, kada je u Melbourneu nakratko izletio sa staze, zahvatio rubnjak, te visoko poletio zrakom. Na svu sreću, izvukao se bez težih posljedica.

(dj)

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 22 Svibanj 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL