Auto Portal - GROUILLARD OLIVIER
GROUILLARD OLIVIER PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 30 Svibanj 2008

Image

Olivier Grouillard je bivši francuski pilot Formule 1, koji je u najelitnijem automobilističkom natjecanju proveo četiri sezone vozeći za Ligier (1989), Osellu (1990), Fondmetal i AGS (1991), te Tyrrell (1992). U ukupno 62 utrke uspio je osvojiti samo jedan bod, i to za šesto mjesto na domaćoj Velikoj nagradi Francuske 1989. voženoj na stazi Paul Ricard. Za činjenicu da je u Formulu 1 ušao kasno, tek kao 30-godišnjak, najzaslužnija je financijska injekcija Elfa.

Image
Karijeru u Formuli 3000 zaključio je kao viceprvak (1988)

Olivier Grouillard rođen je 2. rujna 1958. u Fenouilletu. Prvi veći automobilistički uspjeh je ostvario 1984, kada je bio pobjednik Francuske Formule 3. Nakon toga je četiri godine odradio u Formuli 3000, od kojih prve tri nisu bile blistave, ali je zato četvrtu apsolvirao iznimno uspješno i dobio mjesto u Formuli 1. Kada mu je istekao posljednji ugovor s Tyrrellom, otisnuo se preko Velike bare, te je 1993. potpisao za momčad Indy Regency Racing, koja se natjacala u američkoj CART seriji. Tu je imao tek malo više uspjeha, jer je u 11 utrka uspio skupiti četiri boda. Premijeru je doživio na legendarnoj utrci 500 milja Indianapolisa za koju se nije uspio kvalificirati, dok mu je najbolji plasman bilo 11. mjesto u Clevelandu. Pod kraj karijere još se okušao u natjecanjima poput the BPR Global GT serije, FIA GT-a i američke Le Mans serije.

Image
Premijeru u Formuli 1 doživio je u momčadi Ligiera (1989)

U Formuli 1 će ostati zapamćen kao pilot koji se specijalizirao za obrambenu taktiku i blokiranje bržih konkurenata u kvalifikacijama i utrkama, što se, naravno, nikome nije sviđalo. Jedan od prvih incidenata dogodio mu se u kvalifikacijama VN Belgije 1989, kada je ostao na trkaćoj liniji unatoč jurećem Nelsonu Piquetu u puno bržem Lotusu. Brazilac se dugo mučio i onda se tijekom pokušaja pretjecanja na opasnom mjestu izvrtio na stazi, zbog čega je ostao bez nastupa na stazi Spa-Francorchamps. Piquet mu je prijetio šakom, baš kao i Nigel Mansell, kojeg je dva puta izblokirao u jurećim krugovima u kvalifikacijama za VN San Marina 1990. i VN Australije 1990.

Image
Nakon Formule 1 otisnuo se u američku CART seriju (1993)

Ayrtonu Senni, pak, uništio je šanse za pole-position u kvalifikacijama za VN Francuske 1991, nakon što mu je eksplodirao motor. Umjesto da po nalogu čelnika momčadi odmah parkira bolid pokraj staze, Grouillard se želio dovesti do boksa i na čitavom tom putu mu je curilo ulje iz motora. Naravno, legendarni Brazilac je u jednom trenutku naletio na taj potočić i lagano izletio sa staze, zbog čega je ostao bez najbolje startne pozicije. Godinu dana kasnije, na istoj je stazi namjerno prerano startao i onda kasnije u utrci žestoko blokirao Johnnyja Herberta, na što je Lotusov šef Peter Collins poludio. Iz Fondmetala je, recimo, morao otići zato što je na slobodnim treninzima za VN Portugala 1991. odlučio koristiti trkaći bolid unatoč pokvarenoj mjenjačkoj kutiji, a ne rezervni bolid, zbog čega ga je odmah u ponedjeljak na faks uređaju dočekao otkaz. Te sezone još je odradio jednu utrku za AGS, slijedeće sezone je bio član Tyrrella i onda se na radost mnogih protivnika oprostio od Formule 1.

(dj)

Zadnja Promjena ( Petak, 30 Svibanj 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL