Auto Portal - FORD MONDEO 2.0 TDCi TREND (2005., 51.000 KM)
FORD MONDEO 2.0 TDCi TREND (2005., 51.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 03 Lipanj 2008

Image

Na našem tržištu novih i rabljenih automobila vrijede dogme, od kojih mnogi imaju koristi, a neki i štete. Neki automobili, poput Golfa, Passata, Audija A3, pa i Vectre u pravilu su precijenjeni, a drugi se pak mogu dobiti u dobrom stanju, po razmjerno povoljnoj cijeni. Jedan od takvih je Ford Mondeo, nenametljivi i provjereni dugoprugaš, koji pruža dobar omjer cijene i svojstava. To je tipičan auto koji ne osvaja na prvi, nego na drugi pogled. Konkretno, 2.0 TDCi Trend, dakle dobro opremljen model s common-rail dizelašem od 130 KS i automatskim mjenjačem, s prijeđenih 51.000 km i vrlo dobrom stanju, kataloški vrijedi 17.000 eura. No, ako imate gotovinu te imate pregovaračkog umijeća i strpljivosti, možete ga dobiti i za 15.000 eura. To je i za 20 posto manje nego što stoje modeli razvikanijih konkurenata.

Image
Testni je model posljednji iz prve serije, što je dobra preporuka za kupnju, jer su kod takvih modela u pravilu preboljene sve 'dječje bolesti'

Usto je rizik krađe otprilike 50 puta manji nego kod Passata ili A4 i pet puta manji nego kod Vectre. Mondeo je poznat po vrlo robustnoj izvedbi. U svakoj je generaciji bio najteži među konkurentima i tradicionalno ima najbolji ovjes i najveći užitak vožnje. Sve je to voda na mlin ovog automobila. Mondeo druge generacije proizvodi se od 2000., a prvi je model predstavljen 1993. Testni model iz 2005. prebolio je sve dječje bolesti te s njim ne bi trebalo biti iznenađenja. Prema statistikama kvarova i pouzdanosti njemačkog ADAC-a spada u solidnu sredinu ili nešto iznad. Modeli iz 2005. tijekom prošle godine imali su imaju 8,8 kvarova na tisuću automobila, a modeli iz 2004. - 10,3, dakle oko jedan posto.

Image
Mondeo prema statistikama kvarova ADAC-a, J.D. Powera i Dekre u solidnoj sredini ili malo iznad. U kombinaciji s povoljnom cijenom, postaje zanimljiv izbor

Najviše je problema bilo s dizelskim motorom: brtvom glave, turbopunjačem, pumpama za ubrizgavanje, tlačnim vodom iza kompresora i mjeračem protoka zraka. Kod benzinskih motora, od 2000. bilo je problema s pumpom goriva i davačem impulsa. Zabilježeni su i problemi s upravljačkom elektronikom, pokazivačem goriva, alternatorom i anlaserom. Na modelima iz 2001. problema s mjenjačem te lamelom i hidrauličkim cilindrom spojke. To možda izgleda puno, no kad se uzme u obzir već navedeni jedan posto kvarova (ukupno) te činjenica da nema ni najmanje primjedbi na ovjes, upravljački mehanizam, podvozje i limariju, sve dobiva svjetlije tonove. Limarija je izvrsna, čvrsta i solidna, a to je dobro polazište u izboru svakog rabljenog automobila.

Image
Kod dizelskog Mondea, zbog razmjerno teškog prednjeg dijela treba provjeriti istrošenje prednjih diskova. Testni model je još uvijek kočio u granici normalnog, iako je hod papučice malo produžen

Model u trećoj godini života ne pokazuje veće znakove umora, iako je vožen kao demo vozilo, a vozilo ga je tisuću osoba. Lim je tip-top u svakom detalju i s time ne bi trebalo biti nikakvih iznenađenja. Jaka strana ovog modela je i podvozje, koje bi moglo podnijeti i dvostruko snažniji motor. Nervira jedino otvaranje haube, umetanjem ključa iza znaka Ford. To je radi smanjenja rizika krađe (lopov ne može ugasiti alarm), ali zbog toga se lako lomi taj znak, a ključ se često zaglavi u bravi. Ne treba srljati u kupnju dizelske verzije, iako su se PSA/Fordovi motori (HDi, odnosno TDCi) pokazali dobrima. No, kod kupnje rabljenog primjerka znatno je veći rizik ogromne kilometraže (dakle vraćene), a i loše održavanje više utječe na turbodizelske nego benzinske motore.

Image
Unutrašnjost je dobrom stanju, materijali su solidni, a izrada je kvalitetna, a kod rabljenog primjerka ne bi trebao smetati nešto intenzivniji miris konfekcije

Zato je kupnja benzinskog modela promišljen izbor, čak i ako se prelazi puno kilometara. U startu je i 2000 eura jeftinija, a potrošnja je prihvatljiva. Osnovna verzija sa 1.8 sa 110 KS kod rabljenog primjerka bolji je izbor od istog motora sa 125 KS, jer je manje opterećena. Bregasta vratila pokreću se lancem te u pravilu nije potrebno ništa brinuti oko razvodnog mehanizma. Ta se benzinska verzija pokazala trajnom i pouzdanom, dobro vuče i ne troši previše, a slabija su mjesta alternator i elektropokretač te pumpa rashladne tekućine. No, ti su problemi riješeni od 2002. Kvaliteti izvedbe nema se što prigovoriti iako se osjeća miris konfekcije. Sjedala ne pokazuju nikakve znakove umora. Jedino se nismo mogli oteti dojmu da se štedjelo u izvedbi. No, to nadoknađuje solidna izvedba, koja je sačuvala postojanost i nakon duše vožnje našim neravnim prometnicama. To istodobno pokazuje vrline Fordove mehanike

Image
Kod motora je preporučljivo pogledati propusnost ulja i, naravno, tlakove u cilindrima (kompresiju). Prema viđenom i isprobanom, ovaj motor će proći još najmanje toliko kilometara kao do sada

Prilikom kupnje preporučljivo je pogledati prednje diskove i stražni ispušni lonac, jer su to jedini osjetljivi dijelovi. Po tome se može procijeniti kako je automobil vožen. Zbog toga nećete pogriješiti ni ako provjerite kuglaste zglobove prednjeg ovjesa. Kod ovog automobila to može biti upitno samo kod modela koji su imali teške uvjete korištenja. Ne treba zanemariti i zanemariv rizik krađe, za razliku od ostalih njemačkih limuzina. Kad se uračuna i znatno niža nabavna cijena, to je dodatan argument u korist ovog automobila. Posebice ako je u karavanskoj verziji, koja je dobra i za obitelj i biznis. Ako nije preživio (teži) sudar, ovaj je auto u pravilu promišljen izbor, prvenstveno za kupce koji ne vole biti previše upadljivi, a kvaliteta im je važnija od stila.

dr. Željko Marušić

Image

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2001. ..... 9.500
2001. ..... 10.300
2002. ..... 11.500
2003. ..... 12.900
2004. ..... 14.400
2005. ..... 16.000
2006. ..... 18.000

KONAČNA OCJENA
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM GRAND AUTO I PROGRAMOM ZA RABLJENA VOZILA BUY & DRIVE, ZAŠTIĆENOM MARKOM TVRTKE GRAND AUTO

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 04 Lipanj 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL