Auto Portal - HONDA RACING F1 TEAM
HONDA RACING F1 TEAM PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 04 Srpanj 2008

Image

Honda Racing F1 Team je japanska momčad Formule 1, koja je 2005. godine u potpunosti preuzela British American Racing (BAR), pa zato sjedište ima u britanskom gradu Brackleyu. Međutim, motori se i dalje izrađuju u Zemlji izlazećeg sunca, u gradiću Tochigiju. Od prošle zime šef momčadi je genijalni inženjer i taktičar Ross Brawn, koji je Michaela Schumachera doveo do statusa najuspješnijeg pilota Formule 1 svih vremena. Vozači su im trenutno Britanac Jenson Button i Brazilac Rubens Barrichello, no, obojici krajem sezonu istječu ugovori te bi vrlo lako mogli ostati bez mjesta u bolidu obojanom kao zemljina površina. Hondina momčad je sudjelovala u 89 utrka Formule 1, tijekom kojih su njezini vozači zabilježili tri pobjede - Richie Ginther (VN Meksika 1965), John Surtees (VN Italije 1967) i Jenson Button (VN Mađarske 2006).

Image
Honda RA272 s kojom je Richie Ginther premijerno slavio u Meksiku '65.


Honda je u Formulu 1 ušla davne 1963, i to samo tri godine nakon što je izradila prvi cestovni automobil. Najuspješnije sezone su joj bile 1965. i 1967, nakon čega je počela padati u rezultatima, pa se krajem 1968. povukla iz najbržeg cirkusa na svijetu. U Formuli 1 se japanska momčad vratila 1983. i tamo ostala punih deset godina, ali samo kao opskrbljivač motorima. I to vrlo uspješan, čije su pogonske agregate karakterizirali snaga, brzina i izdržljivost, na radost šefova Spiritove, Lotusove, McLarenove, Tyrrellove i Williamsove momčadi. Uostalom, tijekom tog desetljeća Honda je osvojila čak šest konstruktorskih i pet vozačkih naslova svjetskog prvaka (Ayrton Senna 3 te Nelson Piquet i Alain Prost po 1). Do kraja 1992. godine bolidi s Hondinim motorima su zabilježili 71 Grand Prix pobjedu.

Image
Hondin motor RA121E koji je Ayrtonu Senni u McLarenu donio naslov '91.


Od 1993. do 1998. se Hondina nazočnost u Formuli 1 ocrtavala kroz sudjelovanje sestrinske tvrtke Mugen Motorsport, koja je motorima opskrbljivala Footwork, Lotus, Ligier, Prost i Jordan. Ova tvrtka nije bila previše uspješna, budući da su bolidi s Mugenovim pogonskim agregatima slavila samo četiri puta. Početkom 1999. čelnici japanske momčadi su razmišljali o povratku u Formulu 1, pa su čak angažirali velikog stručnjaka Harveya Postlethwaitea kao tehničkog direktora i glavnog dizajnera. Test-vozač Jos Verstappen bilježio je sjajne rezultate na testiranjima, međutim, prilikom jednog takvog isprobavanja bolida Postlethwaite je umro od posljedica jakog srčanog udara, zbog čega su obustavljeni svi ambiciozni planovi. Doduše, Honda se 2000. vratila u Formulu 1, ali na mala vrata, samo kao proizvođač motora za BAR. Tako se rodila suradnja, koja je u studenome 2004. rezultirala kupnjom 45% dionica, a u rujnu 2005. i preostalih 55% dionica britanske momčad, te je Honda dobila vlastiti F1 team.

Image
Honda RA806 s kojom je Jenson Button pobijedio na VN Mađarske '06.

U sezonu 2006. krenuli su iznimno ambiciozno, te su mnogi stručnjaci procjenjivali da imaju možda čak najjači motor, koji se pokazao iznimno krhkim. Fortuna im se nasmiješila tek na VN Mađarske, kada je Button stigao od četrnaestog do prvog mjesta, a Barrichello završio četvrti. Taj je rezultat digao čitavu momčad, pa je tako Button u posljednjoj trećini sezone skupio isto bodova koliko i drugoplasirani Michael Schumacher. Štoviše, u posljednjoj utrci sezone za VN Brazila, Button je krenuo s četrnaeste pozicije i na kraju završio treći, samo sekundu iza drugoplasiranog Fernanda Alonsa u Renaultu, koji je te godine osvojio prvi naslov svjetskog prvaka u karijeri. Prošle sezone bili su očajni, pa su često puta znali završiti iza sestrinske momčadi Super Agurija, da bi se 2008. malo podignuli nakon dolaska Rossa Brawna, ali sve je to još uvijek vrlo daleko od ambicija šefova ove bogate japanske momčadi.

(dj)

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 03 Srpanj 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL