Auto Portal - RENAULT TWINGO 1.2 16V (2003., 78.500 KM)
RENAULT TWINGO 1.2 16V (2003., 78.500 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 28 Kolovoz 2008

Image

Najuspješniji gradski automobil na našim cestama predstavljen je u listopadu 1992. na salonu u Parizu. Bio je to prvi jednovolumenski automobil niže klase. Revolucionarna koncepcija je u malim gabaritima (343x163x142 cm) osigurala nevjerojatno puno prostora. Prva serija imala je karoseriju nedovoljne čvrstoće (sredinom 1993. na naslovnici Auto Bilda objavljena je slika smrskanog Twinga). Karoserija je odmah temeljito učvršćena, a potom još jednom u drugoj seriji iz 1996. Tada Twingo, umjesto klasičnog motora 1.3 sa 55 KS i bregastim vratilom u bloku, izvedenog iz motora zadnje 5-ice, dobiva moderan motor obujma 1149 ccm, snage 58,5 KS pri 5250 o/min i momenta 93 Nm pri 2500 o/min, koji se donedavno ugrađivao i u Clio, a danas pokreće osnovni model Twinga druge generacije.

Image
Twingo se proizvodio punih 13 godina te je temeljito provjeren. Ako nije imao sudar i redovito je održavan, ne treba očekivati iznenađenja

Napredne je koncepcije, s ubrizgavanjem multipoint i podizačima ventila s valjčićima. Pokazao se pouzdanim, izdržljivim i ekonomičnim, uz jednu slabu stranu - brtvu glave. Zbog našeg lošeg goriva nakon 80.000 km može biti potrebno ultrazvučno čišćenje brizgaljki. Testni je model opremljen 16-ventilskom verzijom tog motora sa 75 KS i 105 Nm, koji je u početku bio nešto manje pouzdan, ali su već 2003. riješene. Taj model ugrađuje se i u osnovni Clio i Modus, dakle temeljito je provjeren. Testirali smo model iz 2003. sa 78.500 km, što nije malo za ovakav auto. No, vožen je normalno i servisiran redovito te se dosad nije kvario. Vozne su karakteristike još uvijek solidne, a komande lagane i precizne. Motor radi mirno, ravnomjerno povećava okretaje i ne dimi. Karoserija je dovoljno čvrsta i otporna na hrđanje, ali kod malog udarca sprijeda nastaje veliko oštećenje pogonske mehanike. Zbog toga nije dobro kupiti primjerak koji je pretrpio karambol ili je svježe obojan.

Image
Unutrašnjost je izrađena od razmjerno kvalitetnih materijala te budite vrlo oprezni ako su sjedala deformirana, a obloge izlizane

Stražnji ispušni lonac traje tri do četiri godine, disk pločice oko 40.000 km, a diskove, u normalnoj vožnji, ne treba mijenjati prije 100.000 km. Po njihovom se stanju (izbrazdanosti) može procijeniti kako je auto vožen. Ovjes je trajniji i izdržljiviji nego kod Clija, no preporučljivo je provjeriti kuglaste zglobove i gumene oslonce, koji mogu biti ugroženi kod modela starijih od pet godina. U svemu bitnom izvedba je solidna te se, kod modela u dobrom stanju, ne trebaju očekivati problemi. Vozna su svojstva gotovo kao kod novog modela, komande lagane i precizne. Dakle, bio bi povoljna kupnja. Karoserija je vrlo solidna i otporna na hrđanje. Osigurava razmjerno dobru zaštitu u sudaru, ali kod malog udarca sprijeda nastaje veliko oštećenje pogonske mehanike te nije dobro kupiti model koji je imao karambol.

Image
Svi modeli proizvedeni nakon 2001. Imaju izvrsnu zaštitu od korozije, te ne bi trebalo biti ni najmanjih problema s limarijom (ako auto nije pretrpio sudar)

Ispušni sustav traje 4 do 5 godina, disk-pločice izdrže oko 30.000 km, a nakon 50.000 km može se očekivati brazdanje diskova. Po tome je lako uočiti kako je vožen. Prednji je ovjes osrednje trajnosti (kuglasti zglobovi), ali uz normalnu vožnju može izdržati cijeli vijek bez problema. U svemu bitnom izvedba je vrlo solidna te se može očekivati malo problema. Motor je malo opterećen i stoga dugovječan. Potrošnja ulja je od 0,3 do 0,4 l na 1000 km te je preporučljiva redovita kontrola i povremeno dolijevanje. Bez obzira što je i 16-ventilski model brži, elastičniji, a troši i decilitar – dva manje goriva, osnovni 8-ventilski je bolji, kad je rabljeni model u pitanju. Twingo je provjeren igrač na našem tržištu, većina vlasnika je zadovoljna, a i cijena je povoljna. Zbog toga se za ovaj model isplati platiti 4000 eura.

(žm)


Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, R4, 8V
Obujam: 1149 ccm
Snaga: 75 KS pri 5500 o/min
Moment: 105 Nm pri 4250 o/min
Brzina: 168 km/h
Ubrzanje: 11,7 s
Potrošnja: 5 do 8 l/8100km
Jamstva: 2 g. (meh.); 12 g.(lim)
Proizvodnja: 1993.-2006. (16V od 2001.)
Cijena: od 3900 do 4100 eura

Image

Limarija
Kvalitetnija i solidnija od očekivanja, vrlo dobro zaštićena od hrđanja. Važno je da nije pretrpjela teže oštećenje

Motor
Pouzdan i štedljiv, elektronika je osjetljivija od mehanike. Nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen, s napinjačem

Mjenjač
Solidan, izdržljiv i ugodan za šaltanje - najbolji sklop auta. Kod normalne vožnje spojka može izdržati više od 100.000 km

Podvozje
Otporno i izdržljivo i na lošim cestama. Ovjes i kočnice rijetko stvaraju probleme. Provjeriti kuglaste zglobove i ispušni sustav

Image

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2005. ..... 5000
2004. ..... 4400
2003. ..... 4000
2002. ..... 3600
2001. ..... 3200
2000. ..... 2900

Image
 

KONAČNA OCJENA*
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
* s obzirom na starost

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 28 Kolovoz 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL