Auto Portal - TEST RABLJENOG VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1.9 SDI (1999., 185.500 KM)
TEST RABLJENOG VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1.9 SDI (1999., 185.500 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 11 Rujan 2008

Image

Polo Classic najmanja je limuzina s jakim 'brandom' te mnogi žale što se ne proizvodi u aktualnoj generaciji. Predstavljen je 1994. i proizvodio se do 2001. godine. Iako nikad nije bio u vrhu liste kvalitete i pouzdanosti (rezerviranom japanske modele), svaki detalj pokazuje Volkswagenovsku solidnost i čvrstoću. Po tome se, na automobilima starim devet godina, najbolje uočava razlika između njemačkih te francuskih ili talijanskih automobila. Polo prethodne serije imao je problema sa sitnicama, često neugodnim, poput sajle i lamele spojke. Dizelaši su se pokazali trajnijima od benzinaca, kod kojih su posebice ugroženi termoprekidači i brtvila glave. Testirali smo devet godina stari model 1.9 SDI, s direktnim ubrizgavanjem, ali bez turbopunjača, koji iz 1896 ccm razvija skromnih 68 KS pri 4200 o/min, uz okretni moment od 133 Nm pri 2600 o/min.

Image
Limarija je čvrsta i otporna na hrđanje te ne treba očekivati probleme ni nakon 10 godina. Najvažnije je provjeriti je li boja izvorna

Zbog malog opterećenja nije problem što je prešao čak 185.500 km, jer je servisna knjižica uredno ispunjena. Većima modela toga godišta ima sličnu kilometražu, koja je u pravilu potom vraćena. Zbog toga nas nije iznenadilo što je konkretni primjerak još uvijek kompaktan i bez vidljivih nepravilnosti. Motor je u punoj snazi, radi solidno i uvjerljivo, koliko se može očekivati od najslabijeg dizelaša. Mala snaga i malo specifično opterećenje dobrodošlo je kod starijih primjeraka. Ipak bi mu, zbog godina, nakon kupnje, bio nužan servis, u kojem bi barem trebalo očistiti brizgalice i izmijeniti zupčasti remen. U sklopu treba izmijeniti prateći valjak i natezač, a svakako treba ugraditi originalne dijelove. Važno je izmjeriti kompresiju (tlakovi u cilindrima ne bi smjeli biti niži od 28 bara) i elektroniku Bosch-pumpe goriva EDC. Ako motor lako pali, u leru radi mirno, ravnomjerno vuče i ne dimi te solidno vuče, problema nema bez obzira na kilometražu. No, ako nešto od toga ne štima, obvezno otiđite kod specijaliziranog servisera za dizelski motor.

Image
Motor je najkvalitetniji sklop automobila. Uz dobro održavanje i umjerenu vožnju može prijeći i više od 300.000 km. Osjetljivo: elektronika Bosch-pumpe

Najosjetljiviji dio automobila je mjenjač, posebice se to odnosi na sajlu i lamelu spojke, iako je osnovni mehanizam solidan. U konkretnom modelu sve je u redu. Materijali u unutrašnjosti ne djeluju skupocjeno, ali su trajni izdržljivi. Kod testnog primjerka sve je u redu, komande su precizne i bez zazora,no budite vrlo oprezni kod primjeraka s istrošenim oblogama ili deformiranim sjedalima. Podvozje je njemački solidno te ni nakon dugotrajne vožnje našim prometnicama ne treba očekivati oštećenja. Amortizeri, ramena i zglobovi izdržljivi i na lošim cestama. Iznimka su gumeni oslonci prednjih spona i diskovi, skloni brazdanju, ako se često vozi temperamentno. Zbog dobrog stanja, bez obzira na visoku kilometražu, konkretan je model vrijedan 4200 eura. Većina primjeraka na tržištu rabljenih vrijedi manje, no mnogi vlasnici Volkswagenovih dizelaša traže nerealno visoku cijenu. Kupnja ovog modela (jasno ako je u dobrom stanju) je promišljen izbor, jer će vjerojatno dobro služiti bez obzira na kilometre, a uvijek se može lako i razmjerno dobro prodati.

dr. Željko Marušić

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, R4, 8V
Obujam: 1.896 ccm
Snaga: 68 KS pri 4.200 o/min
Moment: 133 Nm pri 2600 o/min
Brzina: 160 km/h*
Ubrzanje: 16,8 s*
Potrošnja: 4,5 do 7 l/100km
Jamstva: 1 g. (meh.); 8 g. (lim)
Proizvodnja: 1994. - 2001.
Cijena: 4200 eura
* tvornički podaci

Image

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
1997. ..... 3500
1998. ..... 3800
1999. ..... 4200
2000. ..... 4600
2001. ..... 5100

KONAČNA OCJENA*
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
* s obzirom na starost

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 11 Rujan 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL