Auto Portal - RABLJENI OPEL ASTRA 1.9 CDTI ENJOY (2005., 21.000 KM)
RABLJENI OPEL ASTRA 1.9 CDTI ENJOY (2005., 21.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 15 Listopad 2008

Image

Kompakt iz Rüsselsheima tradicionalno je jedan od najprodavanijih automobila na našem tržištu i najveći protivnik Golfa. Posljednja, treća generacija uspješnija je od dosadašnjih, a Astra je više od godine, gotovo neprestano, najprodavaniji model na našem tržištu. Za uspjeh su podjednako zaslužni novi i stari model, kakav smo testirali (prodaje se paralelno s novim, s oznakom Classic), a stiže s proizvodnih traka iz poljskih pogona iz Gliwica. Tako je bilo i u prethodnom ciklusu, kad su se zajedno nudile Astre prve i druge generacije. Kupci su uvijek u pravu - dakle, Astra nudi najviše za uložen novac, iako je konkurencija sve oštrija. Astra Classic i dalje nudi izvrstan omjer plaćenog i dobivenog, jer kupce je, na duži rok teško prevariti. A ovaj je model stabilno na vrhu prodaje u Hrvatskoj već četiri godine.. Sve to povoljno djeluje na vrijednost rabljenih primjeraka.

Image
Dizelska Astra jedan je od najcjenjenijih rabljenih kompakta. Kod kupnje treba ipak biti oprezan i provjeriti sve bitne sklopove, jer se može naletjeti na primjerak s vraćenom kilometražom

Prva je Astra naslijedila je slavnog Kadetta krajem 1991. godine. Nakon početnih problema kvaliteta se počela poboljšavati, posebice nakon 1999. te su se novi modeli vratili nekad prepoznatljivu Opelovu kvalitetu. Astra se nije proslavila kvalitetom: 16-ventilskim benzincima (posebice 1.4 i 1.6) preskakao je zupčasti remen i otkazivala elektronika, a Opelovi dizelaši 1.7 nisu bili ni trajni, niti pouzdani. Bilo je problema i s razmicanjem prednjih kotača, zbog nesolidnog prednjeg dijela karoserije, koja je nakon 5-6 godina upadljivo hrđala (pragovi i blatobrani). Kvaliteta je poboljšana nakon 1995., a najmanje problema bilo je s osnovnim benzincem 1.4/60 KS i Isuzuovim turbodizelašima 1.7/75 KS, kakvim je opremljen testni model iz 2003. godine. Treba izbjegavati obične dizelaše 1.7 (1700 ccm), a kod turbodizelaša 2.0 DITD osjetljivi su turbopunjači.

Image
Solidna limarija jamči trajnost na duži rok, a dugovječan je i Fiat-GM-ov dizelaš od 120 KS, s izuzetkom zamašnjaka

Svi koji se sjećaju kvalitete legendarnog Kadetta, posebice do 1980., bili su neugodno iznenađeni lošom kvalitetom Astre I. Taj je model, zajedno s problematičnom Vectrom II, gotovo pokopao Opel. Druga serija (testni model) osjetno je kvalitetnija, ali nije bezgrješna. Najzastupljenija je u benzinskoj verziji 1.4 16V sa 90 KS. Prve serije imale su problema s preskakanjem zupčastog remena, što je izazivalo havarije (sudaranje klipova i ventila). Uzrok: nepouzdani natezači zupčastog remena. Iako je sve riješeno krajem 1998., nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen, zajedno s natezačem. Drugi je problem s osjetljivim upravljačkim modulom, što može biti skupo. Osjetljiv je i elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te njegov senzor. No, u ostalom to je kvalitetan i izdržljiv motor. Novi motor 1.4 16V ima lanac umjesto zupčastog remena i zasad se pokazao vrlo dobrim i pouzdanim.

Image
Podvozje se dobro nosi s neravninama na našim cestama, a pregled kuglastih zglobova i prednjih diskova pokazuje u kakvom je stanju automobil

Problema je bilo i sa servouređajem volana i trajnošću klimatizacijskog uređaja, kod modela proizvedenih prije 2001., a posebice iz 1998. Vrlina Astre je solidna karoserija otporna na hrđanje te stabilno i čvrsto podvozje, a osjetljiviji su jedino prednji amortizeri. Kvaliteta je rasla svakom godinom proizvodnje, a najkvalitetniji su modeli iz 2003. Posebice ako su napravljeni za njemačko, belgijsko i švicarsko tržište, kakvi se prodaju kod nekih naši prodavača rabljenih. Astra treće generacije, koja je na tržištu od 2004., dodatno je poboljšana te je najavila je povratak staroj Opelovoj kvaliteti. Kvaliteta iz pogona u Gliwicama nešto je lošija nego iz njemačkog Bochuma, odakle stiže model nove generacije, ali su kupci uglavnom zadovoljni. Astra treće generacije bitno je poboljšala kvalitetu i pouzdanost i većina kupaca je zadovoljna. Najčešća je benzinska verzija 1.4 i takav je model u pravilu najisplativiji. Štedljiv je, a osjetno jeftiniji od dizelaša. A kad se kupi, rizici skupog održavanja i kvarova znatno su manji.

Image
Kvaliteta materijala u unutrašnjosti bitno je poboljšana modelom treće generacije te se u vožnji ne bi smjeli čuti nikakvi neobični zvukovi

Model 1.9 CDTI Enjoy iz 2005. sa samo 21.000 prijeđenih kilometara, nije dobar primjer za test, jer trogodišnji model s toliko malo kilometara. Turbodizelaš, kojeg je izvorno konstruirao Fiat, sada se u koprodukciji Fiata i GM-a proizvodi u Poljskoj. Vrlo je solidne izvedbe te je bučniji i klopotaviji od većine konkurenata. No, vrlo je trajan i pouzdan. Posebice verzija s jednim bregastim vratilom, osam ventila i 120 KS, koja je izdržljivija od DOHC 16-ventilca sa 150 KS. No, kod ovog, kao i kod svakog rabljenog dizelaša važan je temeljit pregled kod specijaliste za dizelske motore, jer možete naletjeti na primjerak sa znatno više kilometara od deklariranog. Iznimno je važno da je servisna knjižica uredno ispunjena, jer u protivnom može biti svega. Jedini veliki problem ovog motora je zamašnjak s dvije mase, koji rijetko izdrži više od 80.000 km.

Image
Problemi s kvalitetom Astre bili su kod prve serije, i druge do 1999. godine, a kod novijih modela sve je uglavnom O.K.

Osjetljive su opruge koje povezuju vanjski dio (vijenac) i unutrašnji (jezgru). Problem može bit ii s brizgalicama, a nakon 150.000 km mogu se očekivati problemi s turbopunjačem. Osjetljiva su mjesta upravljačka elektronika Bosch pumpe i turbopunjača (često je problem samo u konektorima) i zupčasti remen (nakon kupnje preporučljivo ga je izmijeniti zajedno s napinjačem i pratećim valjcima. No, ako se sve detaljno pregleda, problema ne bi trebalo biti. Testni model sa 21.000 km tek se razradio, no, ponavljamo, to je iznimka. Većina rabljenih dizelaša koji se prodaju na tržištu ima više od 100.000 km. Vlasnici ih prodaju kad se približe skupa održavanja i povećaju rizici kvara (turbopunjač, brizgalice...). Opeli su manje pouzdani od Toyota, Mazdi i Hondi, ali je i održavanje osjetno jeftinije. Kupci su najbolje mjerilo i ako oni masovno kupuju Astre, zasigurno je postignut dobar kompromis cijene i kvalitete.

dr. Željko Marušić


PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2007.…..16.100
2006...... 14.900
2005...... 13.500
2004...... 12.600
2003...... 11.000

KONAČNA OCJENA*
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU
* uz detaljan pregled motora i podvozja

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 16 Listopad 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL