Auto Portal - TEST AUDI A4 1.8 TFSI
TEST AUDI A4 1.8 TFSI PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 26 Studeni 2008

Image

Prvi je Audi A4 predstavljen u listopadu 1994. na salonu u Parizu, kao nasljednik uspješnog modela 80. Model druge generacije predstavljen je 2000., a aktualni model treće generacije predstavljen je u rujnu prošle godine na salonu u Frankfurtu. Uspio je iznad svih očekivanja i trenutačno je ne samo najuspješniji model srednje klase, nego i najprodavaniji auto u Njemačkoj. Stručnjaci iz Ingolstadta napravili su pravi posao i model treće generacije temeljito je poboljšan. Prednja je hauba upadljivo izdužena i zašiljena u atraktivnoj V-formi, a karoserija je produžena sa 459 na 470 cm. Više od tih 11 centimetara u oči upada povećanje osovinskog razmaka sa 266 na 281 cm, što je zasluga pomicanja prednjih kotača za 15,4 cm. To novoj limuzini iz Ingolstadta osigurava atraktivan izgled i uvjerljive performanse i znatno bolji balans, koji je zaslužan za izvrsna vozna svojstva (upravljivost, stabilnost i kočenje). Uz znatno veći osovinski razmak, za upadljivo veću prostranost zaslužno je povećanje širine, sa 178 na 183 cm. Zbog toga je novi Audi A4 za pola klase komforniji i ugodniji od prethodnoga.

Image
Audi A4 izgleda moćno i elegantno, a već na prvi pogled uočava se visoka kvaliteta završne obrade

Dizajn, koji nosi pečat Waltera de Silve (jednoga od najboljih živućih dizajnera) zaslužuje čistu peticu i nova Audijeva “četvorka“ djeluje gospodski privlačno i sportski atraktivno. Vozili smo plavi metalik, no A4 je posebice atraktivan u snježno bijeloj ili Ferrari crvenoj boji. Odnedavno je, uz osnovni limuzinski model dostupan i, t6akođer funkcionalan i atraktivan karavan. Šteta što prednja svjetla nemaju valovit niz svjetlećih dioda (LED), koje poboljšavaju vidljivost i djeluju privlačno. Ergonomija unutrašnjosti je savršena, a prostranost je taman po mjeri. Mjesta za četiri osobe ima raskošno, a straga se može smjestiti i peta osoba. No više od prostranosti oduševljava visoka kvaliteta izrade. Kad se uzme u obzir atraktivan dizajn i funkcionalnost te prvoklasni materijali i preciznost izrade, Audi A4 je po tome čak iznad BMW-a serije 3 i čak Mercedesa C-klase. Iako se radi o osnovnom modelu, sve je na vrlo visokoj razini. Ugodan dojam počinje prije pokretanja motora, koji također zaslužuje posebnu pozornost.

Image
Već najjeftiniji model sa 120 KS i opremom koja nudi sve što treba za vožnju u visokom ritmu dobra je ulaznica u svijet luksuza

Pod dugačkom prednjom haubom ugrađen je turbobenzinski motor s izravnim ubrizgavanjem 1.8 TFSI, što je kratica od turbo fuel stratified injection. Prva riječ znači turbonabijanje, a ostale tri slojevito punjenje, što je glavna značajka direktnog ubrizgavanja. Na test smo dobili smirenu (prigušenu) verziju sa 120 KS i 230 Nm, a izvorna verzija raspolaže sa 160 KS i 250 Nm. Snažniji smo motor vozili i u Audiju A4 i Passatu CC (zbog različitog set-upa u Audiju radu sportskije, a u Passatu ugodnije) i bez obzira što ova verzija nema toliko špirita, vjerujte nam na riječ - to je prava mjera. Motor snagu od 120 KS razvija već od 3650 o/min i zadržava je do 6200 okretaja. Koliko je motor elastičan i ugodan za vožnju pokazuje okretni moment, koji maksimum od 230 Nm postiže već na 1500 o/min i zadržava ga do 3650. To znači da izvrstan mjenjač sa šest stupnjeva, koji pruža užitak šaltanja ne mora stalno biti u funkciji. Motor je snažan taman koliko treba, a nije brutalan.

Image
Dojam čvrstoće i sigurnosti, u limuzini teškoj 1,5 tona osjeća se već u prvoj vožnji, a treba naglasiti i izvrstan osjećaj kontrole automobila

Brojke kazuju sljedeće. Audi A4 do stotke ubrzava za 10,5 sekundi, što nije revolucionarno, ali je sasvim dovoljno. U praksi to izgleda znatno bolje nego na papiru te motor sa 120 KS, u normalnim uvjetima ubrzava gotovo jednako kao motor sa 160 KS. Uočljivije su razlike su tek iznad 4000/min. Audi A4 s ovim motorom ide ugodno, spontano reagira na gas i osigurava kontinuiran potisak. Preciznije gospodsku vožnju. Nema prigovora ni na najveću brzinu od 208 km/h. Izvorni model razvija 225 km/h i do stotke ubrzava za 8,5 sekundi, no to je tek iskoristivo u sportskoj vožnji. Uvjerljiva vozna svojstva podupire i vrhunsko (doslovce) podvozje, koje osigurava najbolju stabilnost u klasi. Više puta smo govorili kako su Fordovi stručnjaci najbolji u klasi i Mondeo također ima izvrsno podvozje. No, otkrit ću vam tajnu: šef predrazvoja podvozja dr. Stefan Gies, s kojim sam osobno surađivao na postdoktorskoj specijalizaciji u Kölna, a bio je jedan od glavnih ljudi koji su razvili podvozje Focusa, 2000. je prešao u Audi. Dakle, može se kazati samo izvrsno, što naglašava i izvrstan balans automobila.

Image
Podvozje osigurava dosad najbolji kompromis sportske stabilnosti i statusne udobnosti te se i s osnovnom motorizacijom može zapapriti mnogima

U kombinaciji sa 17-colnim naplacima s gumama 225/50 Audi A4 je izravan u svakoj situaciji, a upravljač pruža izvrstan feed-back (povratni osjećaj). Kad se tome dodaju moćne kočnice, koje A4 zaustavljaju u 36,5 metara (pri 100 km/h), osigurani su svi preduvjeti za brzu i sigurnu vožnju. Ovjes je sportski krut, ali nije pretvrd i vožnja je ugodna čak i na lošoj podlozi. Prednosti ovog pogona, s direktnim ubrizgavanjem benzina je povoljna potrošnja, prosječno 7,1 litra. To je dosta realno iako smo na testu trošili 8,3 litra. Štedljivi mogu trošiti i manje od sedam litara. Uz sve to ovaj je Audi A4 pravio gospodski auto, koji ide taman koliko treba. Velika mu je vrlina iznimno miran, uglađen rad motora, što je zasluga dviju suprotno rotirajućih osovina za prigušenje inercijekih sila II. reda. Zbog manje snage i nešto manje opreme (iako je i dalje oprema luksuzna), jeftiniji je 4400 eura. To je pristojna ušteda, a prigušeni je motor i izdržljiviji od osnovne verzije sa 160 KS. Uz sve to, cijena od 29.500 eura izgleda sasvim prihvatljivo, za jednu premium limuzinu.

dr. Željko Marušić

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski, ugrađen sprijeda uzdužno, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od aluminijskog lojeva, direktno ubrizgavanje druge generacije, intercooler
Obujam: 1798 ccm
Provrt x hod: 82,5 x 84,1 mm
Kompresija: 9,6:1
Snaga: 88 kW/120 KS pri 3650-6200 o/min
Moment: 230 Nm pri 1500-3650 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson opružne noge, poprečna ramena, stabilizator; straga: multilink, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi, diskovi, ABS/BAS
Gume: serijski 225/50 R 17
Dimenzije: 470x182,5x144 cm
Osovinski razmak: 281 cm
Krug okretanja: 11,4 m
Prtljažnik: 480/960 l
Spremnik goriva: 65 l
Masa/nosivost: 1460/510 kg
Najveća brzina: 208 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja: 9,9/5,5/7,1 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,3 l/100 km
Cijena: 29.500 EUR

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 04 Prosinac 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL