Auto Portal - RALLY DAKAR 2009 U JUŽNOJ AMERICI
RALLY DAKAR 2009 U JUŽNOJ AMERICI PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 23 Prosinac 2008

Image

Početkom 2009. godine Južna Amerika ugostit će najteže i najizazovnije automobilističko natjecanje današnjice, Rally Dakar, a među probranom elitom naći će se i hrvatska posada Daniel Šaškin/ Damir Bruner. 30 godina duga tradicija legendarnog dakarskog rallyja prekinuta je naprasno početkom 2008. godine uslijed terorističkih prijetnji i napada, no srećom ne zadugo, jer s prvim danima 2009. godine slijedi novo, ponešto izmijenjeno izdanje Rallyja Dakar. Umjesto tradicionalno negostoljubivog afričkog tla, karavana vozača spremnih na najteže izazove seli u daleku Južnu Ameriku, točnije Argentinu i Čile, u zemlje kojima je pripala čast da budu domaćini dakarskog rallyja za 2009. godinu. Iako je Dakar u proteklih 30 godina stekao reputaciju najtežeg off-road rallyja na svijetu upravo zahvaljujući iznimno teškoj, ponekad gotovo nepremostivoj trasi po afričkom teritoriju, organizatori obećavaju jednako izazovnu, ako ne i još težu južnoameričku dionicu.

Image

Prije nego što stignu na cilj u Buenos Aires 17.1.2009. pred posadama je 9.500 kilometara duga avantura po dinama, pijesku i planinama začinjena s 5.650 kilometara brzinskih ispita. Ravnice Patagonije, pustinja Atakama te planinski usjeci kroz Ande, a sve u kombinaciji s ljetnim vrućinama, predstavljat će za mnoge od njih nemoguć izazov. U jutarnjim satima 3.1.2009. čak 530 timova startat će iz Buenos Airesa; 230 motora, 30 quadova, 82 kamiona te 188 automobila, a među njima naći će se i jedina hrvatska posada Daniel Šaškin/ Damir Bruner. Nakon što su ostvarili sve svoje ambicije na domaćem terenu, CroDakar Team kreće u avanturu života na kojoj će nastupiti s Opel Antarom te uz prateću ekipu i logističku pomoć ‘Szalaz Dakar Teama’. Naša posada već je ove godine odradila dvije manje utrke; sedmodnevni ‘Central Europe Rally’ kroz Mađarsku i Rumunjsku te petodnevni portugalski ‘Pax Rally’, a sve s ciljem što bolje pripreme vozila, ali i njih samih za nebrojene izazove koji ih očekuju na Rallyju Dakar 2009. Godine.

Image

Daniel Šaškin: Nakon sedam mjeseci priprema i 25 godina maštanja konačno mi se ostvaruje dječački san; primljen sam na najveću, najdužu, najopasniju i najzahtjevniju utrku u kojoj čovjek na našem planetu može sudjelovati - Dakar Rally. Stvorena od čovjeka, da pokaže ljudske granice izdržljivosti, već 30 godina to je avantura svih avantura. Deset godina se bavim automobilizmom s jednim ciljem, baš me briga za Prvenstva Hrvatske, cilj mi je oduvijek bio utrkivati se s najboljim na svijetu na najluđoj utrci na zemlji! Dvotonski terenac koji će nam omogućiti respektabilno sudjelovanje u utrci plovi sada Atlantikom, njegov novi V6, 3.2 litarski motor s nekih 230 KS testirali smo više puta . Imamo i novi provjereni mjenjač, jer se onaj stari kvario kod velikih temperatura. Nakon dvije manje utrke, sedmodnevni ‘Central Europe Rally’ kroz Mađarsku i Rumunjsku i petodnevni ‘Pax Rally’ u Portugalu gdje smo ostvarivali čak i sedamnaesta vremena brzinaca u svjetskoj konkurenciji vjerujem da je sve spremno za iskustvo života.

Nažalost nismo uspjeli skupiti novaca za još dva dodatna cilindra kao bi mogli u utrku s najjačima, ali o tom potom. Ovo mi je prvi Dakar i želim ga završiti, treba odrediti sporiji tempo i konstantno biti brz. Potrebno je još puno iskustva, dovući ću se do kraja, pa kad se vratim kovat ću planove za dalje. Prateća ekipa ‘Szalaz Dakar Teama’, mađarskog prvaka, pratit će nas kroz pustinje i planine Južne Amerike, a imamo i kamion u utrci koji će nam pomoći na samim brzincima ako za to bude potrebe. Nije me strah, dapače samouvjeren sam, jer sam trenirao za ovo i pripremao se ozbiljno i profesionalno, istina ne znam što me sve čeka, ali ne dam se. Kao da mi je mozak blokiran u ovim trenutcima dok pišem ovaj tekst, samo mislim na utrku iako imam još mnogo posla do 29.12.2008. kad ćemo ja i Damir Bruner, moj suvozač letjeti za Buenos Aires. Moram riješiti tonu stvari kako bih mjesec dana mogao izbivati od doma, ali znam da će se na kraju sve to isplatiti. Ujutro 3.1.2009. čeka nas start utrke, brzo će to doći i samo da znate, ne kaže se sretno, već: ‘Buon Dakar’.

Image

Damir Bruner: Rođen sam 19.06.1968.u Zagrebu. Po zanimanju sam automehaničar i radim kao voditelj prodaje u auto kući Suzuki Pupek. Oženjen sam i imam dva sina Matiju (12) i Lovru (9). Automobilizmom se bavim 15 godina isključivo kao suvozač na rallyju. Kada sam se 2005. godine odlučio povući iz tog sporta što radi godina što radi obitelji, Daniel me nagovorio da probamo zajedno odvesti makar jednu utrku. Nakon odvožene prve utrke shvatio sam da je jako talentiran i da bi zajedno mogli nešto postići. Moj skriveni san i moja velika želja oduvijek je bio DAKAR, ali sam si uvijek govorio možeš o tome samo sanjati. Izgleda da se snovi ipak mogu ostvariti tako će uskoro biti i s mojim snom. Pripreme su počele prije nekoliko mjeseci skinuo sam 8 kilograma, vježbam svakodnevno, promijenio sam prehranu. Želim biti u što boljoj formi kako fizičkoj tako i psihičkoj. Svjestan sam koliko je utrka teška i zahtjevna te koliko je novaca i truda u nju uloženo, pa ne želim doći nespreman.

Veteran dakarskog rallyja Marin Frčko koji je četiri puta prošao ovu priču puno mi pomaže. Zadnja tri mjeseca smo u kontaktu i pokušava mi što više dočarati i prenijeti svoja iskustva. Veliku podršku imam od svoje obitelji i prijatelja koji sve ovo prolaze zajedno samnom. Nisam čovjek od velikih riječi i ne volim puno govoriti unaprijed. Potpuno sam svjestan činjenice koliko je teško doći do kraja i završiti tu veliku pustolovinu koja traje punih 15 dana. Zato, dat ću sve od sebe i svoj maksimum da Daniel i ja završimo tu utrku, jer obojici nam je to ispunjenje životnog sna.

Itinerer Dakar Rally:
03/01/09 - Buenos Aires - St.Rosa de la Pampa, 733 km (371 km brzinaca)
04/01/09 - St.Roasa de la Pampa - Puerto Madryn, 837 km (237 km brzinaca)
05/01/09 - Puerto Madryn - Jacobacci, 694 km (616 km brzinaca)
06/01/09 - Jacobacci - Neuquen, 488 km (459 km brzinaca)
07/01/09 - Neuquen - San Rafael, 763 km (506 km brzinaca)
08/01/09 - San Rafael - Mendoza, 625 km (395 km brzinaca)
09/01/09 - Mendoza - Valparaiso, 816 km (419 km brzinaca)
10/01/09 - dan odmora
11/01/09 - Valparaiso - La Serena, 652 km (294 km brzinaca)
12/01/09 - La Serena - Copiapo, 537 km (449 km brzinaca)
13/01/09 - Copiapo - Copiapo, 686 km (666 km brzinaca)
14/01/09 - Copiapo - Fiambala, 680 km (215 km brzinaca)
15/01/09 - Fiambala - La Rioja, 518 km (253 km brzinaca)
16/01/09 - La Rioja - Cordoba, 753 km (545 km brzinaca)
17/01/09 - Cordoba - Buenos Aires, 792 km (227 km brzinaca)
18/01/09 - Buenos Aires cilj

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 22 Prosinac 2008 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL