Auto Portal - OPEL VECTRA 1.6 16V CD (1997. - 162.000 KM)
OPEL VECTRA 1.6 16V CD (1997. - 162.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 09 Siječanj 2009

Image

Vectra B, druga generacija Opelove limuzine srednje klase, koja je predstavljena u rujnu 1995., a proizvodila se do početka 2002., nije se proslavila kvalitetom i pouzdanošću. To se posebice odnosi na modele iz prve dvije godine, no vlasnik testnog modela koji je prešao 162.000 km, uglavnom je bio zadovoljan. Redovito ga je održavao i osim osnovnih stvari, izmijenio je lamelu spojke, diskove i prednje krajnike te dvaput ispušni sustav. Ostalo je uglavnom dobro i kad se u obzir uzme prijeđena kilometraža, to i ne izgleda loše. Najvažnije je što je limarija vrlo dobra (kao kod svih njemačkih automobila) i nema vidljivih tragova hrđe, a to je za rabljene automobile najvažnije. Zanimljivo je da servouređaj upravljača sa zupčastom letvom, koji je boljka ovog modela (posebice iz prvih serija) nije stvarao probleme. No i kod Vectre, kao i kod većine modela starijih od deset godina važno je kakvo je održavanje i to je glavni razlog razmjerno dobrog iskustva s autom, na koji na prvi pogled izgleda lošijim nego što stvarno jest,

Image
Iako se na testnom modelu starom 11,5 godina vidi da je dosta prošao i propatio, limarija i ostala mehanika su u solidnom stanju

Opel Vectra B se proizvodila u pet benzinskih verzija: 1.6/75 KS, 1.6 16V sa 100 KS, 1.8 16V/116 KS, 2.0 16V/136 KS i 2.5 V6/170 KS te tri dizelaša - 1.7 td/82 KS, 2.0 DITD/82 KS i 2.0 DITD sa 100 KS. Naknadno su stigli benzinac 2.2 16 V sa 147 KS i dizelaš 2.2 DITD sa 125 KS. Benzinska verzija iz testnog modela prilično je dobro usklađena sa svojstvima, iako je za ovaj model najpogođeniji 1.8. Automatski mjenjač je, kao kod svih rabljenih automobila, dobra preporuka za kupnju, jer umanjuje opterećenje motora i produljuje mu vijek (iako pogoršava performanse i povećava potrošnju). Uz to, ručni mjenjač kod starijih primjeraka ponekad gubi preciznost. Prvi i osnovni motiv za kupnju ovog automobila trebala bi biti povoljna cijena. To znači da se za model iz 1996., bez obzira na izvedbu i opremu, ne bi smjelo platiti više od 4500 eura, iako prodavači traže i više od 5000 eura. Zaslužno je ime Opel, koje kod većine naših kupaca ima veliku težinu.

Image
Vlasnik nije imao problema sa servouređajem volana, a najveća je stavka bila izmjena sva četiri diska, što je posljedica i oštrije vožnje

Prvi modeli Vectre B imali su neugodnih problema s preskakanjem zupčastog remena (zbog pucanja plastičnog napinjača), što je izazivalo havariju motora. Često se kvario središnji upravljački modul, klimatizacija, servouređaj volana... Mjenjač tvrd i nedovoljno precizan, a kod starijih modela, iako se produžava hod mjenjača, šaltanje se olakšava. Nešto kvalitetniji su modeli uvezeni iz Njemačke (rabljeni). Najbolji je motor turbodizelaš 1.7 td sa 82 KS, kojeg je isporučivao Isuzu - po svemu bio je među najboljima u klasi. No kod starih primjeraka treba biti oprezan, zbog mogućnosti otkaza turbopunjača, visokotlačne pumpe goriva i brizgalica. Kvaliteta Vectri B poboljšala se od 1999., kad je pokrenut projekt Olympia. To podjednako vrijedi i za Astru. Važno je naglasiti da je osnovna koncepcija Vectre B vrlo je dobra (po kriterijima iz 95. izvrsna). A kad se dječje bolesti jedanput prebole, tada može sve biti u redu. Posebice ako je automobil redovito održavan. Uz to je limarija kvalitetna i solidna, a to je kod rabljenih automobila važno svojstvo.

Image
S obzirom na kilometre i godine, unutrašnjost je u vrlo dobrom stanju te u vožnji djeluje kompaktno i bez vibracija

Ako kupujete ovakav rabljeni automobil, važno je početi s podvozjem, pregledati diskove (koliko su istrošeni), kuglaste zglobove i amortizere i posebice - zazor u volanu i funkcioniranje servouređaja. Potom se treba pozabaviti s motorom, kojemu je nužno izmjeriti kompresiju te spojku, koja bi trebala hvatati ravnomjerno. Kod motora je dobro provjeriti koliko propušta ulje na karteru i poklopcu ventila, a kod starijih primjeraka i na semeringu, jer je to pokazatelj općeg stanja. Zbog toga nije dobro ako je motor svježe opran. U testnoj je vožnji važno provjeriti kako auto ubrzava, trese li kod šaltanja i kako drži pravac. Po tome se lako može utvrditi stanje zupčaste letve (zazor upravljača) i stanje servouređaja. Provjeriti treba i učinkovitost i ravnomjernost kočnica, jer na tome često ‘padaju’ stariji primjerci Opal Vectre. Naravno, pregledajte i sjedala i obloge, jer se po tome vidi koliko je određeni model propatio.

Image
Ako se redovito mijenja zupčasti remen, zajedno s napinjačem i povremeno očiste brizgalice, ostalo bi trebalo biti bez većih problema

Ako nemate garanciju da je to vlasnik napravio u provjerenom servisu, preporučljivo je nakon kupnje izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem i pratećim valjkom (on je često bio uzrok preskakanja remena). Nećete pogriješiti ni ako istodobno izmijenite pumpu rashladne tekućine. Ako je ugrađen klimatizacijski uređaj preporučljivo ga je pregledati kako hladi i javljaju li se pojačani zvukovi iz područja kompresora, jer to nije jača strana Opela tih godišta. Vectra ima prednost, što iako nije kvalitetnija od korejskih limuzina, znatno bolje drži cijenu, pa se kod daljnje prodaje puno ne gubi. Karoserija je solidnija nego kod Peugeota 406 i Renault Laguna iz toga doba, a servisi i rezervni dijelovi su razmjerno povoljni. Vozna svojstva su također O.K., a ni potrošnja nije previsoka. Sve to, ako se ugovori povoljna cijena govori u prilog ovog modela. Jer Opel je, uz Volkswagen uvjerljivo najcjenjenija marka među običnim autima, pa se mogu oprostiti i nekakve manjkavosti

(žm)

Image

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):

1996. ..... 4500
1997. ..... 5000
1998. ..... 5600
1999. ..... 6300
2000. ..... 7100
2001. ..... 8000

Konačna ocjena

PREPORUČUJEMO KUPNJU, UZ TEMELJIT PREGLED
 

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 08 Siječanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL