Auto Portal - RABLJENI AUDI A3 1.6 ATTRACTION (2006., 45.000 KM)
RABLJENI AUDI A3 1.6 ATTRACTION (2006., 45.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 19 Veljača 2009

Image

Audi A3 predstavljen je u srpnju 1996., kao luksuznija prethodnica i pokusni kunić za Golfa IV. Zbog toga su cjelokupna koncepcija i svi bitni dijelovi jednaki. Model druge generacije predstavljen je u ožujku 2003., kao premium izvedenica Golfa 'petice'. Oba visoko kotiraju na listi ukradenih vozila te prije kupnje treba detaljno pregledati dokumente i sve što se odnosi na podrijetlo. Limarija je solidna i kvalitetno zaštićena od hrđanja, ali bolje nakon 2000., nego u prvim serijama. Na karoseriji su velik problem bili električni podizači prednjih stakala, kao i kod Golfa IV (vrijedi do 2000.). Problem je što je kritični dio polužnog mehanizma napravljen od plastike te staklo padne i ne da se više podignuti. Problematična je i pouzdanost brisača vjetrobrana. Na tim dijelovima često pada dojam o automobilu koji je inače napravljen čvrsto i solidno, posebice verzije s troja vrata. Srećom, u modelu druge generacije, kakav testiramo, ti su problemi uglavnom nestali (kao i kod Golfa V).

Image
Audijev derivat Golfa 'petice' vrlo je solidan, ali ne i bezgrešan. Zbog visokog rizika krađe temeljito provjerite papire, a nakon kupnje ugradite mehaničku blokadu mjenjača

Najpreporučljiviji su motori dizelaš 1.9 TDI (najčešći je i najskuplji na tržištu rabljenih) i benzinac 1.6 sa 102 KS, kakvog smo imali na testu. Taj model je i do dvjje tisuće eura jeftiniji od dizelaša, pa je u pravilu isplativ. Vuče bolje od očekivanja, ali i troši više od očekivanja. Verziju 1.8 20V sa 125 KS, kod starijih modela, treba izbjegavati, jer taj motor jednostavno nije pogođen. U vožnji dojam nije nimalo bolji, a troši više i manje je pouzdan od 1.6. Turbobenzinac 1.8T, pokazao se u startu vrlo dobrim, no kupovina rabljenih turbomotora, benzinskih, je riskantna. Takvi su motori mehanički i toplinski znatno više opterećeni, a izloženi su i skupim popravcima. Konkretno, kod tog motora turbopunjač rijetko izdrži duže od 100.000 km. Oba turbodizelaša 1.9 TDI, sa 90 i 110 KS, u modelu prve generacije,pokazali su se trajnim i pouzdanim. Verzija od 110 KS je preporučljivija, jer je 1995. temeljito ojačana, ali i kod nje je slabo mjesto turbopunjač, iako nešto manje nego kod benzinca 1.8T. No, u više navrata smo pisali da ne treba srljati u kupovinu rabljenih turbodizelaša, jer ih dotadašnji vlasnici, zbog dobrih svojstava i niske potrošnje, u pravilu voze dok se ne približe skupi kvarovi (Bosch-pumpa, turbopunjač, brizgaljke).

Image
Limarija je najsolidniji dio automobila. Potpuno pocinčana karoserija, ako nije oštećena može nadživjeti motor

Noviji turbodizelaši 1.9 TDI s ubrizgavanjem po sustavu pumpa - brizgaljka, koji se ugrađuju u model druge generacije, vrlo su kvalitetni. No, kod njih je nužno koristiti ulje specifikacije W505.01, koje osigurava trajnost sklopova pumpa-brizgaljka, pokretanih bregastim vratilom. Ako nije uredno ispunjena servisna knjižica, teško je znati je li sve bilo po propisu i u kakvom je, stvarno, stanju motor. Mnogi, koji osjete da motoru predstoje veći zahvati na brzinu ih se žele riješiti. Kod svih motora (benzinskih i dizelskih), proizvedenih do 2000., treba obratiti pozornost na trajnost zupčastog remena. Treba ga izmijeniti najkasnije nakon 90.000 km, u sklopu s remenicama - vodilicama. Kod kupnje rabljenog primjerka, ako nemate jamstvo (servisna knjižica ovjerena u ovlaštenom servisu) da je to napravljeno nedavno, preporučljivo je to napraviti i preventivno. Tada je preporučljivo, također preventivno (ako i nije nužno potrebno) izmijeniti pumpu rashladne tekućine i termostat (ima osjetljiv plastični zatik, koji nakon određenog vremena, kad plastika otvrdne, puca).

Image
Motor je trajan i pouzdan, ali zbog zastarjele izvedbe malo rastrošan. Važno je provjeriti ispravnost termostata

Nakon kupnje rabljenog automobila to je preporučljivo napraviti odmah, bez obzira kada je to dotadašnji vlasnik, navodno, napravio, u sklopu s izmjenom zupčastog remena i temeljitog servisa. Na motoru treba provjeriti i rashladni sustav, zbog nepouzdanih obujmica rashladnih cijevi, koje propuštaju rashladnu tekućinu te mogu izazvati pregrijavanje motora. Električne komponente motora (akumulator, alternator i elektropokretač) stvaraju više problema od mehanike, a kod benzinaca je slabije mjesto i mjerač protoka zraka. Začudo, nakon 2000., kad se bitno unaprijedila kvaliteta, javili su se problemi s bobinama (generacije 2001. i 2002.). To je, srećom riješeno u modelu druge generacije. Prilikom provjere automobila treba obratiti i pozornost na stanje spojke, istrošenost prednjih diskova i nagorjelost ispušnog sustava. Audi A3 je, inače dobro prošao na ADAC-ovim statistikama kvalitete i pouzdanosti te se kontinuirano nalazi pri vrhu svih lista pouzdanosti.

Image
Mjenjač je precizan i izdržljiv, posebice u benzinskim izvedbama. Spojka u normalnim okolnostima traje 150.000 km

Nemojte se zalijetati (zbog dobrih performansi) u kupnju turbobenzinca 1.8T sa 20 ventila, koji je svojedobno je bio najbolji u klasi, ali kod kupnje rabljenoga vrijede druga pravila. Turbopunjač poveća mehaničko i toplinsko opterećenje motora te mu skraćuje vijek, a mnogo pokretnih dijelova znači i puno potencijalnim mjesta kvara. To vrijedi i za, često precijenjene turbodizelaše 1.9 TDI. Osnovni benzinac sa 102 KS je najjeftiniji i najizdržljiviji, a jedino slabo mjesto mu je termostat, koji rijetko izdrži 100.000 km. Testni model, star dvije i pol godine, sa 45.000 km praktički se tek razradio. No, kad smo ga testirali, motorno ulje mu je bilo na minimumu, a vlasnik je priznao da mu se jedanput zbog toga upalila lampica ulja. Dakle, u servisnom je intervalu važno redovito kontrolirati i po potrebi dolijevati motorno ulje, jer svaki motor troši ulje i kod ovog motora je to od 0,1 do 0,2 litara na tisuću kilometara, pa nakon pet-šest tisuća kilometara bez kontrole ulja može ponestati.

Image
Podvozje je čvrsto i izdržljivo, ali je preporučljiv pregled spona i gumenih oslonaca, posebice kod primjeraka sa sportskim naplacima

Kod Audija A3, kao i kod Golfa (kod četvorke više nego kod petice) treba provjeriti gumene oslonce prednjih poprečnih ramena (koji su, jednostavno, loše dimenzionirani). Srećom, znatno skuplji kuglasti zglobovi nisu problem. Dobro je, također, što je limarija vrlo solidna i besprijekorno zaštićena od hrđanja, a to je najvažnije svojstvo svakog rabljenog automobila. Testni je primjerak premlad i s premalo kilometara da bi imao ozbiljnijih problema. Vlasnik je ugradio sportski stražnji ispuh, što djeluje atraktivno, ali kod rabljenog automobila nije preporučljivo, jer povećava toplinsko opterećenje motora. Zbog toga ni to, ali ni dorade podvozja (spuštenu podnicu, alu naplatke) ne prihvaćajte kao argument za povećanje cijene. Važno je sve temeljito pregledati, jer je održavanje razmjerno skupo. Također treba računati na iznimno visok rizik krađe i ako nije ugrađena mehanička blokada motora, treba je svakako ugraditi.
 

dr. Željko Marušić


Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), 2 ventila po cilindru, multipoint ubrizgavanje
Obujam: 1595 ccm
Provrt x hod: 81,0 x 77,4 mm
Snaga: 75 kW/102 KS pri 5600 o/min
Moment: 148 Nm pri 3800 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 256 mm, straga puni 232
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kompakt, 3 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 420,5 x 176,5 x 142 cm
Osovinski razmak: 258 cm
Prtljažnik: 350/1100 L
Masa/nosivost: 1235/5550 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,7 m
Najveća brzina: 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,9 s
Potrošnja: grad 9,6/otvoreno 5,5/kombinirano 7 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,5 l/100 km

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2003. ..... 10.400
2004. ..... 11.900
2005. ..... 13.300
2006. ..... 15.000
2007. ......16.800

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 18 Veljača 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL