Auto Portal - SA HYUNDAI i30 CW DO ŽENEVE I NATRAG (2. DIO)
SA HYUNDAI i30 CW DO ŽENEVE I NATRAG (2. DIO) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 12 Oľujak 2009

Image

Poslije prohodanih nekoliko kilometara na auto-salonu u dva dana i prespavanih dvije noći, te vožnje po gradskoj gužvi sa tekućim prometom u Ženevi, spremili smo sve stvari i krenuli natrag kući. Da, samo podsjetimo. Po dolasku u Ženevu putno računalo pokazalo je da smo imali brzinski prosjek od visokih 124 km/h i prosječnu potrošnju od 6,2 l/100 km. Zadnji put smo napunili rezervoar u Sloveniji i od tada prošli 740 km, a još imamo više od četvrt rezervoara, što nam ponovno donosi velik osmjeh. Putno računalo pokazuje da imamo još goriva za 165 kilometara, dakle 'tankirat' ćemo u Francuskoj.

Image
Ulazak u tunel Mt Blanc - dozvoljena je najveća brzina 70 km/h i minimalna brzina 40 km/h, uz obavezan razmak između vozila 150 metara. Brzina se mjeri radarom i uveden je video nadzor. Povratna karta za osobni automobil košta 41,40 eura

Napuštamo parking auto-salona u Ženevi točno u 12:55 sati i bez većih problema u tekućem prometu napuštamo grad Ženevu obrnutim smjerom od onog kojim smo došli. Na granici nikoga da nam mahne, uopće nismo interesantni i vrlo brzo se penjemo na autocestu u Francuskoj te poslije 100 km hvatamo prvu benzinsku crpku. Spremnik goriva smo napunili do grla, kao i pri dolasku, i izračun je pokazao da smo na putu dugačkom 840 km bez posjete benzinskoj crpki u prosjeku trošili 6,2 l/100km dizelskog goriva. Da smo išli do kraja, s jednim bismo rezervoarom uspjeli napraviti sasvim sigurno 940 km, a da smo se potrudili štedjeti gorivo, doseg od 1000 km je moguć i realan.

Image
Izlazak iz tunela Mt Blanc u Italiju

Dizelaš obujma 1582 ccm je među boljima u klasi. Korejci su ozbiljno prionuli razvoju dizelskih motora, u suradnji sa stručnjacima Detroit Diesela. Pouzdanost je bio glavni prioritet pa je umjesto zupčastog remena za pogon bregastih vratila upotrijebljen lanac. Osnovna verzija tog motora raspolaže sa 115 KS i 255 Nm, a u naš je model ugrađena prigušena verzija sa 90 KS i 235 Nm. To je i prava mjera za obiteljski automobil, jer se postižu sasvim pristojne performanse. Ubrzanje do stotke traje 14,4 sekunde, a najveća je brzina 172 km/h.

Image
Hyundai i30 CW opremljen zimskim gumama pokazao se odlično i na snijegom i ledom pokrivenoj cesti

Dojam u stvarnosti je bolji nego što pokazuju ti podaci te karavanski i30 ima dovoljno temperamenta za gradsku vožnju i na otvorenim prometnicama. S njim zasigurno nigdje nećete biti razočarani. Na pritisak gasa ubrzava solidno u svakom stupnju. Snage ima dovoljno i kod punog opterećenja. Elastičnost je također dobra, a mjenjač s pet stupnjeva djeluje kompaktno i šalta se lagano. Za pristojne performanse dovoljno je šaltati na 3500 o/min i tada je potrošnja vrlo povoljna.

Image
Prostrana, kvalitetno izrađena i ergonomski oblikovana unutrašnjost na koju nitko ne može prigovoriti

Svi napredniji kompaktni modeli straga ima multilink ovjes, a njega ima i i30. Tom koncepcijom postiže se najbolji kompromis stabilnosti i udobnosti te korejski karavan suvereno prolazi kroz zavoje. Stabilnost mu poboljšavaju 17-colni alu naplaci s gumama 205/55 R 16 te je prilično neutralan i otporan na proklizavanje. Snažne su i kočnice, s prednjim diskovima od 280 mm. Bez problema se mogu postizati visoki brzinski prosjeci, uz nisku potrošnju Hyundai i30 CW 1.6 CRDi iThink dobar izbor za sve koji traže funkcionalan, pouzdan i siguran auto za ono što stvarno treba, a na za šminku.

Image
Prtljažnik je ravnih i mekano obloženih ploha. Obujam od 415 litara se bez problema preklapanjem stražnje klupe može povećati na 1395 litara

Mnogi se interesiraju koliko bi ih koštao posjet Salonu automobila u Ženevu. Pod pretpostavkom dva noćenja i tri dana za put i boravak u Ženevi konačan iznos i nije tako velik. Na gorivo smo u kombinaciji sa automobilom Hyundai i30 CW 1,6 CRDi od Zagreba do Ženeve i natrag, što uključuje i vozikanje po gradi za vrijeme boravka u Ženevi, ukupno potrošili 100 eura za gorivo (dizelsko gorivo). Cestarina koja uključuje slovensku vinjetu, autocestu kroz Italiju, povratnu kartu za tunel, francuske autoceste ukupno košta 170 eura. Pri tom smo mi izbjegli plaćanje švicarske godišnje vinjete koja košta 40 švicarskih franaka i vrijedi 14 mjeseci.

Image
Ispod podnice prtljažnika je smješten rezervni kotač i obavezna oprema, a tu je i pretinac za odlaganje predmeta

Tako je ukupan trošak cestarine i goriva kod nas bio oko 265 eura. Ako vas na put ide četvero to znači da je trošak po jednoj osobi oko 65 eura. Taj trošak treba uvećati za dva noćenja koji u niskobudžetnom hotelu udaljenom od auto-salona samo 6 km u sobi sa tri ležaja, tuš kabinom i TV-om košta 90 eura. Cijena je ista spavale u toj sobi jedna, dvije ili tri osobe. To je neki minimum troška. Možete otići i na jedan dan, bez hotela i boraviti na auto-salonu od jutra pa do navečer, osobito ako u vozilu ima više sposobnih vozača, automobilu je ionako svejedno.

Image
Uz lijevu i desnu bočnu stranicu prtljažnika dopadljivi su spremnici s poklopcem u koje se može spremiti sitnije predmete

Ukupno smo prevalili 2000 km uz prosječnu potrošnju od 6,2 l/100km dizelskog goriva. Rezultati su to koji na najbolji mogući način predstavljaju preporuku z kupnju automobila Hyundai i30 CW 1,6 CRDi iThink po povoljnoj cijeni od 129.280 kuna.

Davor Kindy

Još fotografija...

Image
Jednostavan, praktičan, moderan i kompaktan oblik karoserije brzo se vlasniku uvlači pod kožu

Image
Pregledna i dobro zasjenjena instrumentna ploča ima sve potrebno što vozač može poželjeti. Noću je odlično osvijetljena, a po danu joj ni najjače sunce ne smeta, te su svim instrumenti lako čitljivi

Image
Električni prekidači za 4 prozora i vanjske retrovizore u bočnoj stranici vrata nadohvat su ruke vozača

Image
Kvalitetan i praktičan detalj – uz osvjetljenje na krovu je i praktično spremište za sunčane naočale

Image
Praktično i korisno – ispod vjetrobrana na instrumentne ploče je dubok pretinac s poklopcem u kojem se mogu držati dokumenti, kreditne kartice i potvrde za autocestu

Image

Image

Image

Image

Image

Pročitajte prvi dio članka klikom na link SA HYUNDAI i30 CW DO ŽENEVE I NATRAG (1. DIO)

Zadnja Promjena ( Srijeda, 11 Oľujak 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL