Auto Portal - PREDSTAVLJAMO TOYOTA YARIS MODEL 2009
PREDSTAVLJAMO TOYOTA YARIS MODEL 2009 PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 11 Oľujak 2009

Image

Toyota Yaris prvi je put predstavljena 1999. godine. Yaris je Toyotin najbolje prodavani model u Europi te je postavljen u samu sredinu jako konkurentnog B segmenta za koji se očekuje rast od 3% u slijedeće tri godine (do 2011.). Od predstavljanja 2005. godine, druga generacija modela Yaris je pomogla Toyoti da poveća prodaju i da dodatno poveća Toyotin udio na tržištu u B segmentu (predviđeni udio u 2008. je 5,4%, što je povećanje sa 5,1% u 2005.). Yaris je imao jedinstveni životni ciklus, sa stalno rastućom godišnjom prodajom od 135.300 komada 1999. godine do impresivnih 267.100 u 2007. godini (i planiranih 246.000 komada za 2008.). Osim što je najbolje prodavani model ove kompanije u Europi, Yaris predstavlja četvrtinu Toyotine godišnje prodaje automobila na Kontinentu. Ukupno, od trenutka predstavljanja, u Europi je prodano 2,1 milijuna komada.

Image

Razvoj trenutačne generacije Toyote Yaris je fokusirana na tri ključne točke. Prvi i najvažniji, novi proizvod je morao ostati vjeran Yarisovoj DNK: prostranost u unutrašnjosti, uporabi naprednih tehnologija, udobnosti, sigurnosti i performansama, te kvaliteti, trajnosti i pouzdanosti. Drugo, trebalo je podići razinu sofisticiranosti preko profinjene izvedbe. To se moralo provesti u poboljšanje uočljive kvalitete, niže razine buke i vibracija, te naprednijih pogonskih sklopova. Na kraju, Toyota je željela kupcima Yarisa iz 2009. pružiti profinjeniji osjećaj u usporedbi sa trenutnim modelom. Radilo se o puno dubljem pristupu nizu različitih područja kao što je dinamika vožnje i ukupne kvalitete, te još specifičnijim detaljima kao što je zvuk zatvaranja vrata. Sa trenutačnim modelom Yaris, Toyota cilja na kupce koji su uglavnom dobro obrazovani s aktivnim stilom života, između 30 i 35 godina starosti. Nemaju ništa protiv tehnologije i inovacija, te cijene model Yaris zbog njegovog pametnog dizajna i naprednih značajki u kompaktnom pakiranju. Yaris za 2009. će iskoristiti Toyotin novi koncept Toyota Optimal Drive, koji predstavlja niz tehnologija predstavljenih na pariškom salonu automobila 2008, koji će ojačati Toyotino vodstvo u održivoj mobilnosti. Ukupna potrošnja goriva Toyotinih automobila je smanjena za 28% u zadnjih 10 godina. Hibridna tehnologija u tome igra ključnu ulogu – više od 120.000 vozila je već prodano u Europi (do rujna 2008.). Međutim, Toyota također želi ojačati svoj vodeći položaj u tehnologijama konvencionalnih motora. Dakle, nakon ustanovljenja vodstva u polju hibrida sa Hybrid Synergy Drive® pogonom, Toyota je sada predstavila Toyota Optimal Drive. Koncept je jednostavan – unaprijeđene performanse, uz smanjenje CO2 emisija i potrošnje goriva.

Image

Yaris modeli za 2009. će biti opremljeni sa naprednim benzinskim i dizelskim motorima, koji će iskoristiti niz tehnoloških prekretnica:
- Napredni novi 1.33-litreni Dual VVT-i benzinski motor sa standardnom "Stop & Start" tehnologijom
- Poboljšani 1.0-litreni i 1.4-litreni D-4D dizelski motori
- Novi 6-brzinski ručni i 6-brzinski MultiMode (MMT) mjenjači
- Poluge mjenjača kod MMT inačice sa 1.33-litrenim u 1.4-litrenim D-4D motorima

Najveća novost dostupna u Yarisu za 2009. je novi 1.33-litreni Dual VVT-i benzinski motor sa inovativnom "Stop & Start" tehnologijom sa smanjenim emisijama CO2 od 119 g/km i potrošnja goriva od 5,1 l/100 km. Novi motor je opremljen modernim Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) sustavom upravljanja ventilima, te proizvodi 74 kW/101 KS snahe te posjeduje najveći omjer kompresije na svijetu za neki benzinski motor (11,5:1). Ovaj benzinski motor sa 4 cilindra u liniji također pruža vrhunske dinamičke performanse i okretni moment od 132 Nm pri 4.000 o/min. Uz potrošnju goriva od samo 5,1 l/100 km sa ručnim ili MMT mjenjačem. Napredna inženjerska rješenja su provedena kroz cijeli novi 1.33-litreni benzinski motor. Toyotini inženjeri su poravnali usisni kanal motora, koristili računalne simulacije za optimiziranje protoka zraka, izgladili sve površine radi smanjenja turbulencija i zaokružili sve kutove i oštre rubove unutar motora. Poklopac glave motora i usisni sklop su napravljeni od specijalne mješavine, što je omogućilo značajno smanjenje mase. Uz to, jako krut aluminijski karter je spojen s kućištem izlazne osovine, povećavajući krutost spoja s pogonskim sklopom, što je omogućilo smanjenje vibracija i buke. Također je razvijen potpuno novi profil radilice, smanjeno je trenje pogona ventila, smanjena je masa i razvijen je hidraulički sustav upravljanja ventilima koji ne zahtijeva održavanje.

Image

Genijalni novi Stop&Start sustav je dostupan uz novi 1.33-litreni motor kako bi se još više smanjila potrošnja i emisije. Kada se Yaris zaustavi, sustav gasi motor kada se ručica mjenjača prebaci u neutralni položaj i pusti se papučica spojke, te se na taj način smanjuje potrošnja goriva. Motor će se ponovo upaliti kada se istovremeno pritisne papučica kvačila i pusti papučica kočnice. Trenutačno kretanje je moguće zbog stalno aktiviranog mehanizma zupčanika. Spoj startera i pogona motora nije izveden preko pogonskog remenja – tako da nema ograničenja momenta cijelog sustava, bilo da se radi o toplom ili hladnom vremenu. Ovaj revolucionarni sustav omogućuje smanjenu potrošnju goriva i tiho, uglađeno i trenutačno ponovno paljenje motora, što povećava udobnost. Nagrađivani 1.0-litreni benzinski motor je jedan od najlakših motora danas na tržištu. Ovaj agregat nudi vodeće u klasi vrijednosti specifične snage i okretnog momenta. Toyotini inženjeri su kontinuirano radili na poboljšanju performansi 1.0-litrenog 3-cilindričnog agregata, te su sada predstavljana slijedeća poboljšanja:
- Novo razvijeni sustav prekida dovoda goriva za vrijeme promjene brzina štedi gorivo
- Poboljšanja na sustavu upravljanja elektronskog ubrizgavanja goriva (EFI)
- Uporaba ulja niske viskoznosti za manje trenje u motoru
- Radi povećanja efikasnosti koriste se sustav recirkulacije ispušnih plinova i specijalna izvedba vodene košuljice bloka motora.
Tu su i gume sa niskim otporom kotrljanja na svim Yaris benzinskim modelima i paketima opreme (osim S paketu opreme) doprinose nižoj potrošnji goriva i CO2 brojkama. Sve gore navedeno je dovelo do smanjenja CO2 emisije od skoro 10% u usporedbi s prethodnim modelom (sa 127 g/km na 115 g/km).

Image

Unaprijeđeni 1.4-litreni D-4D dizelski motor ima najnoviju generaciju common-rail tehnologije sa intercoolerom i turbo punjačom. Snaga od 66 kW/90 KS je povećana te daje najveći okretni moment od 205 Nm pri 1.800 o/min. To predstavlja poboljšanje od 15 Nm pri još nižem broju okretaja u usporedbi sa prethodnim 1.4-litrenim D-4D. Potrošnja goriva je samo 4,1 l/100 km (4,2 litre sa MMT) sa vodećom u klasi CO2 emisijom od 110 g/km (111 g/km CO2 sa MMT) kod inačice sa novim filtrom dizelskih čestica (DPF). To predstavlja poboljšanje od 9 g CO2/km i 0,3 l/100 km u usporedbi sa prethodnim 1.4-litrenim motorom sa oksidacijskim filtrom (CCO). Poboljšanje snage i okretnog momenta je rezultat dvije velike promjene na motoru: prvo, integracija najnovije common-rail tehnologije, uz koju ovaj dizelski motor posjeduje izuzetno visoki tlak ubrizgavanja od 1600 bara i nižeg odnosa kompresije. To je rezultiralo u minimalnoj buci i vibracijama, te omogućuje izuzetno jednoliko sagorijevanje. Također doprinosi ekstremno niskoj razini NOx i emisije dizelskih čestica. Drugo, piezo-električki ubrizgavači ubacuju veću, precizniju količinu diesela pri dvostruko većoj brzini od konvencionalnih ubrizgavača goriva. Zbog njihove visoke brine rada, mogu provesti višestruka ubrizgavanja po jednom ciklusu sagorijevanja. Ovo dolazi uz common rail sustav i VNT (Variable Nozzle Turbine) turbo punjač promjenjivih mlaznica što je dovelo do 10% boljeg okretnog momenta pri nižim okretajima, jako niske potrošnje goriva i čišćeg ispuha. Druga poboljšanja motora uključuju specijalnu vodenu košuljicu bloka motora, serpentinski auto zatezač, uljnu pumpu u sklopu kartera, ulje niske viskoznosti i smanjenu napetost pogonskog remenja.

Image

Toyota Yaris T Sport ima 1.8-litreni Dual VVT-i benzinski motor sa 133 KS, koji predstavlja najsnažniji motor u ponudi. Snaga se prenosi preko prilagođenog 6-brzinskog ručnog mjenjača koji smanjuje CO2 emisije i potrošnju goriva. Yaris TS nudi mnoge detalje kao što je stražnji spojler i bočne donje spojlere, ekskluzive odbojnike, kromirane završetke ispušnih cijevi, 17" aluminijske naplatke i zatamnjena stakla. Jedinstveno za Yaris T Sport su LED stražnja svjetla. Unutra se nalazi stilski oblikovan analogni brzinomjer sa žutim osvjetljenjem i sportskim sjedalima, kao i ručni klima uređaj kao dio standardne opreme. Kao dio Toyota Optimal Drive tehnologije, razvijen je novi 6-brzinski ručni mjenjač za 1.33-litreni Dual VVT-i, 1.8-litreni Dual VVT-i T Sport i 1.4-litreni D-4D motor. Ovaj novi mjenjač isporučuje visoku razinu efikasnosti prijenosa te smanjenu potrošnju goriva zahvaljujući dugačkoj 6. brzini. Također nudi visoku razinu dinamičkih karakteristika. Novi 6-brzinski ručni mjenjač također poboljšava osjećaj prebacivanja koristeći novu strukturu prebacivanja kako bi ponudio nisku razinu buke optimiziranjem prijenosnih odnosa i uglađenog rada kvačila.

Yaris sa 1.33-litrenim Dual VVT-i i 1.4-litrenim D-4D motorom se mogu naručiti sa najnovijim 6-brzinskim Toyotinim MultiMode sustavom. Ovaj efikasni novi mjenjač je električki upravljani (robotizirani) ručni mjenjač, koji koristi dva električka motora i električki upravljano kvačilo za dobivanje automatske ili sekvencijalne promjene brzina. MMT radi u 3 režima: 'M', koji omogućuje sekvencijalno mijenjanje brzina; 'E' za automatsku promjenu brzina; i 'Es' za bržu automatsku promjenu brzina. MMT mjenjač u Yarisu za 2009. sada ima više sportsku postavu nego ikada prije, pružajući brže promjene brzina. U tu svrhu je skraćeno vrijeme aktiviranja kvačila, što istovremeno smanjuje udarac prebacivanja zbog kraćeg vremena prekida prijenosa snage. Uz to, za više sportski nastrojene vozače, standardno se ugrađuju poluge iza upravljača u MMT inačicama sa 1.33-litrenim i 1.4-litrenim D-4D dizelskim motorom.

Image

Nakon tri godine konstantnog rasta prodaje, Toyota je provela evolucijske dizajnerske promjene kako bi još više poboljšala model Yaris. Cilj promjena je bio ojačavanje dinamične i profinjene slike automobila. Povećan je prednji spojler i maska, a nova dinamike podnice doprinosi uglađenoj aerodinamici automobila. Prednja svjetla su također blago redizajnirana kako bi se dobio više high-tech i izazovan pogled. Stražnji odbojnik te integracija LED stražnje kombinacije svjetala su također osvježeni. Grafika obrnutog L-profila stražnje kombinacije svjetala se zapravo nastavlja iz odbojnika prema svjetlima kako bi se naglasila široka pojava automobila, dok je donji dio odbojnika dobio spojler kako bi se naglasila sportska nota modela Yaris. Predstavljen je niz privlačnih boja, među njima nova pepeljasto siva kao glavna boja, što je povećalo ponudu vanjskih boja na 12. Središnja konzola je sada napravljena u stilskoj crnoj boji, dok su ručne kontrole grijača dobile više osjetilnu dijamantski izbočenu površinu. Topao srebrni ili titan srebrni premaz je nanesen oko središnje konzole, mjenjača i upravljača. Kromirani detalji su dostupni za bočne ventilacijske otvore, unutrašnje kvake vrata i gumb ručne parkirne kočnice. Atraktivan srebrni vez je dodan kolu upravljača, ručici mjenjača i pokrovu oko ručice kožom presvučenog mjenjača .

Postrojenje za proizvodnju modela Yaris u mjestu Valenciennes u Francuskoj, je započelo s radom u siječnju 2001., i automobil se sada izvozi u preko 25 zemalja Europe. Kapacitet proizvodnje je nedavno povećan na maksimalnih 270.000 komada godišnje. Tvornica je proizvela svoj milijunti automobil u prosincu 2006. i ukupno ulaganje u tvornicu, koja zapošljava otprilike 3.850 radnika, je oko 897 milijuna eura. Danas, proizvodnja Yarisa generira 9,5 kg otpada. Više od 4 kg tog otpada se može direktno reciklirati (karton, metal, otopine ulja, itd.). Preostalih 5,5 kg otpada se koristi kao zamjensko gorivo (umjesto ulja, na primjer) za industrijske procese. Tako danas iskorištava kompletna količina otpada.

Davor Kindy

Image

TEHNIČKI PODACI:
1.0 VVT-i (3 cil, 69 KS, 93 Nm, 15,7 s, 155 km/h)
1,33 Dual VVT-i (4 cil, 101 KS, 132 Nm, 11,7 s, 175 km/h)
1,4 D-4D (4 cil, 90 KS, 205 Nm, 10,7 s, 175 km/h)
1,8 Dual VVT-i (4 cil, 133 KS, 173 Nm, 9,1 s, 194 km/h)

Ovjes: sprijeda McPherson, stabilizator, plinski amortizeri; straga obrnuta V torzijska šipka sa stabilizatorom, plinski amortizeri
Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi 258 mm, straga bubanj 203 mm /puni disk 278 mm kod dizela)
Gume: 165/70 R 14
Dimenzije: 3785 x 1695 x 1530 mm
Međuosovinski razmak: 2460 mm
Prtljažnik: 272/363/737 litara

CIJENE TOYOTA YARIS MODEL 2009:
Benzinski motori VVT-i
3 vrata
Yaris 1,0 VVT-i Terra 10.500 eura
Yaris 1,0 VVT-i Terra+ 11.450 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Luna 13.140 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Sport 14.800 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Sol 15.900 eura
Yaris 1,8 Dual VVT-i TS+ 18.660 eura

5 vrata
Yaris 1,0 VVT-i Terra 10.900 eura
Yaris 1,0 VVT-i Terra+ 11.850 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Luna 13.540 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Sport 15.200 eura
Yaris 1,33 Dual VVT-i Sol 16.300 eura
Yaris 1,8 Dual VVT-i TS+ 19.060 eura

Dizelski motori D-4D
3 vrata
Yaris 1,4 D-4D Luna 15.590 eura
Yaris 1,4 D-4D Sol 18.460 eura

5 vrata
Yaris 1,4 D-4D Luna 15.990 eura
Yaris 1,4 D-4D Sol 18.860 eura

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 19 Oľujak 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL