Auto Portal - NISSAN CUBE U SVJETSKOM POHODU
NISSAN CUBE U SVJETSKOM POHODU PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 12 Oľujak 2009

Image
- novi Cube dolazi u Europu
- prostrana unutrašnjost stvorena jedinstvenim dizajnom
- dobra stražnja vidljivost zahvaljujući asimetričnoj karoseriji
- europske modele pokreću 1.5-litreni dizelski i 1.6-litreni benzinski motori
- europske isporuke kreću 2010. godine

Na japansko je tržište 2002. godine pušten u prodaju potpuno novi Nissan Cube druge generacije. Bio je prostraniji i snažniji te s većom ostakljenom površinom od prethodnika. Još važnije, s nekoliko je zatvorenijih kutova i zakrivljenih detalja vanjski Cubeov izgled postao kompaktniji i 'kockastiji'. Po svemu pravi japanski proizvod, novi je Cube poharao Tokio. Zabavan i praktičan automobilčić u kojem su se stopili šarm Godzille i dosjetljivost Mothre očarao je kupce. Nissan Cube ubrzo je stekao publiku izvan Japana – ne izravno, nego prilozima u modnim i automobilskim časopisima, na Internetu i video materijalima. Danas, više od desetljeća od prvog predstavljanja, s potpuno novim, pametnim, domišljatim, zabavnim, luckastim i iznimno funkcionalnim – ali i dalje posve kockastim - dizajnom, Nissan Cube treće generacije spreman je da iduće godine krene na svjetska tržišta.

Image

Osim što ima jedinstvenu geometriju, novi je Nissan Cube zamišljen i kao posve drukčiji automobil – automobil koji ne želi da ga smatraju samo automobilom. 'Budući da spaja jedinstven dizajn s prostranošću i ugodnim karakterom, Cube će imati poseban položaj na tržištu', rekao je Simon Thomas, viši potpredsjednik Nissanova Odjela prodaje i marketinga za Europu. 'Cube je vozilo u koje se mogu zaljubiti ljudi svih dobi, čak i ako ih automobili inače ne zanimaju.' Premda se zahvaljujući jedinstveno dizajniranoj, asimetričnoj karoseriji ističe u moru današnjih mahom sličnih automobila, Cube nudi i niz čvrstih, racionalnih argumenata da ga kupite. 'Novi Nissan Cube kupovat će osobe koje ga doživljavaju kao produžetak svoje osobnosti i odraz svoje posebnosti', rekao je Thomas. 'Kupci Cubea nisu razmetljivci, nego stilski osviješteni i slobodoumni pojedinci.'

Image

Novi Nissan Cube naslijedio je avangardni dizajn prethodnika, ali je oplemenjen snažnijim dojmom dinamičnosti i izraženijim karakterom. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku u odnosu na ukupnu duljinu (2530 mm u odnosu na 3980 mm) i širokom razmaku kotača, kotači su praktično izgurani u kutove, što je omogućilo da se sjajno iskoristi prostor i stvori dojam samouvjerenog karaktera, simpatično opisan kao 'buldog' u sunčanim naočalama. 'Trud i žar kojima su dizajneri, inženjeri i planeri stvarali Cube nove generacije nemaju premca – u novije ih je vrijeme možda nadmašila samo ekipa koja je razvila GT-R', objašnjava Pierre Loing, Nissanov europski potpredsjednik za planiranje proizvoda. 'Stalno su crtali, skicirali, dodavali zamisli i prijedloge i tako se rodila i razvila predodžba buldoga. Nije to bio uobičajen razvojni proces.' Tom izgledu pridonose i široka prednja svjetla i nova rešetka, kompaktne ali znatne dimenzije karoserije i kratak 'rep'. Širok, spušten izgled straga naglašavaju uska, vodoravno položena svjetla. Cubeovi su konstruktori težili, usto, 'čistom dizajnu', pa su izbrisali dio linija da pojednostave i osvježe izgled.

'Staklenik' je još jedno jedinstveno Cubeovo obilježje. A-stupovi jako su izvučeni van i razmjerno su uspravni, pa je vidljivost prema naprijed mnogo bolja. Okvir prednjih bočnih prozora načinjen je po uzoru na okvire za fotografije, a asimetrični prozor omotan oko stražnjeg kraja automobila poboljšao je dijagonalnu vidljivost, važnu pri promjeni voznog traka i parkiranju unatrag. 'Četverokutni stražnji prozor zaobljenih krajeva Cubeova je posebnost', rekao je Loing. 'Premda Cube s obje strane ima D-stupove, vizualni efekt užeg stupa na suvozačevoj strani prilično je upečatljiv, čemu pridonose i asimetrična peta vrata.' Za razliku od uobičajenih zadnjih vrata, Cubeova se otvaraju poput hladnjaka. Dakle, prtljažnik je lako pristupačan, a vrata možete otvoriti i zatvoriti čak i kad ste parkirani blizu drugih automobila, zida ili drugih prepreka. Novi Nissan Cube dostupan je u nekoliko iznimno privlačnih boja, koje je, usto, lako zamisliti jer imaju nazive poput Bijeli biser, Tamna čokolada ili Morsko tirkizna. No to nije sve. Kupci će svoj Cube moći personalizirati raznim dezenima staklenog krova i karoserijskim naljepnicama.

Image

'Iznenađujuće prostrana i opuštajuće udobna unutrašnjost za pet osoba jezgra je privlačnosti novog Cubea. Riječ je o prostoru velike prilagodljivosti – pogodan je, primjerice, za druženje s prijateljima – koji se može mijenjati prema vlasnikovim potrebama i koji se uvelike može personalizirati', rekao je Loing. Za Cubeov domišljat, nadahnut i iznenađujuće otvoren putnički prostor iskorišteni su dizajnerski elementi masažnih kada i zamisao o 'plivajućim' instrumentima u vozačevu prostoru. Spaja "lounge" stil s opuštajućom vožnjom. Kroz cijelu se unutrašnjost provlače zakrivljene linije, poput blage valovitosti instrumentne ploče, zatim na vratnim pločama, u obliku sjedala, na držačima šalica i komandama klima-uređaja. Taj je dizajn bio nadahnut prirodom i smirujućim mreškanjem vode kad u nju što kapne. Cube ima udobna sjedala za vozača i suvozača i kliznu stražnju klupu u stilu 'lounge' sofe. Klizna stražnja klupa namješta se u tri položaja i viša je od prednjih sjedala, kao u kinu, pa putnici straga imaju bolju vidljivost i ugodnije se voze. 'Unutrašnjost novog Cubea ostavlja prostor mašti i personalizaciji, ali već je od početka vrlo funkcionalna', objasnio je Loing.

Mirna vožnja u Cubeu plod je nekoliko čimbenika: visokog položaja sjedenja zahvaljujući visokoj karoseriji i veoma kratkoj 'nevidljivoj' duljini stražnjeg kraja (dio prtljažnika koji vozač ne vidi). Usto, vozači Cubea imaju dobru stražnju vidljivost za parkiranje i vožnju unatrag zahvaljujući asimetričnoj konstrukciji stražnjeg kraja. Vrata prtljažnika s otvaranjem u stranu postavljena su tako da vozač nesmetano vidi dalji ugao automobila, što je idealno pri vožnji unatrag. Stvarajući svjetlo i prozračno ozračje, komforu u Cubeovoj unutrašnjosti pridonosi i veliki panoramski krov. Uz klasično sjenilo za zaklanjanje sunca za vrućih dana, Cube ima i shoji, zavjesicu nadahnutu tradicionalnim japanskim zavjesicama od rižina papira, koja omogućuje prodor svjetlosti, ali minimalizira ugrijavanje! Ostala obilježja unutrašnjosti obuhvaćaju instrumentnu ploču s 'plivajućim', asimetričnim, svjetloplavim i bijelim instrumentima, osmišljenima radi lakšeg razlikovanja brzinomjera i brojača okretaja. Igle instrumenata “zamahnu” pri pokretanju motora, što daje osjećaj otmjenosti, a efekt gradacije simulira prirodno ozračje koje stvaraju sjaj Mjeseca i plavetnilo Zemlje. Praktični prostori za odlaganje i držači boca raštrkani su Cuboeovom kabinom. Opremljen je i višestrukim kukama za vrećice ili kape i šešire, koje su odvojive i možete ih premještati – čak i na instrumentnu ploču i stražnja vrata.

Image

Cube je, nadalje, opremljen dvjema 'policama' na sredini i na suvozačevoj strani instrumentne ploče. Police se mogu personalizirati, pa mogu imati završnu obradu u stilu drva ili tepiha čupavca. Cubeove 'čarobne gumene vrpce', još jedan domišljat dodatak, raznobojne su (crvena, žuta, narančasta ili srebrna) gumene vrpce koje se umeću u reške na vratnim naslonima za ruke da se pričvrste predmeti poput autokarata, fotografija, ručnika ili malih plišanih igračaka. 'Unutrašnjost je zapravo zamišljena tako da se Cube prilagođava korisnikovim potrebama, a ne obrnuto – svoje važne stvari možete staviti kamo želite, a ne kamo vam vozilo nameće”, rekao je Loing. “Konstruktori su svaki aspekt Cubeove unutrašnjosti osmislili tako da bude lijep i funkcionalan.' Unutrašnjost Cubea nudi se u dvije glavne boje, crnoj i bež. U oba slučaja elementi unutrašnjosti presvučeni su podstavljenom tkaninom nalik antilopu prošivenom "valovitim" šavom što upotpunjuje opuštajući osjećaj u unutrašnjosti.

Image

Za Cube će se u Europi nuditi dva motora, 1,5-litreni dizelski motor od 106 KS opremljen DPF-om i 1,6-litreni benzinski motor od 110 KS. Dizelska će se inačica nuditi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, a benzinska s peterostupanjskim ručnim i CVT mjenjačem. Cube će privući i kupce koji možda ne gaje strast prema automobilima, ali gaje strast prema individualnosti. Vlasnik Cubea ne izražava modni, nego životni stav: 'Važno mi je da uživam u životu.' Isporuke će početi 2010. Kupcima će se ponuditi nešto jedinstveno, drukčije, prijazno i zabavno – automobil koji je uistinu odraz vlasnikove osobnosti.

(dvk)

Zadnja Promjena ( Srijeda, 11 Oľujak 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL