Auto Portal - PORSCHE PANAMERA SPORTSKI KUPE SA ČETVORA VRATA
PORSCHE PANAMERA SPORTSKI KUPE SA ČETVORA VRATA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 03 Travanj 2009

Image

Porsche je dugo razmišljao o sportski kupe sa četvora vrata za koju se neće reći da je produženi model 911. Pri tom htjelo se napraviti kupe sa četvora vrata što je posljednjih godina u modi. Porsche Panamera dugačka je 4,97 m, široka je 1,93, a visoka 1,42 metra. Panamera je 10 cm kraća i 5 cm šira i niža od direktne konkurencije. Karoserija kupe oblika ima četvora vrata i mjesta za prijevoz četiri odrasle osobe i to je najveća novost. Panamera straga ima dva odvojena sportska sjedala koja i osobama visokim 190 cm pružaju udobnost i dovoljno mjesta za noge i glavu. Srednja konzola proteže se kroz cijelu unutrašnjost obučena u najkvalitetniju kožu i drvene, odnosno karbonske elemente. Sva sjedala imaju integrirane naslone za glavu. Prtljažni prostor Panamere S ima obujam 445 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1.263 litara.

Image
Porsche Panamera je sportski kupe sa četvora vrata što je posljednjih godina u modi

Za izradu karoserije korišteni su laki metali poput aluminija i magnezija, pa je postignuta relativno mala masa praznog vozila od 1.770 kg, što je u prosjeku za 200 kg manje od konkurencije. Manja masa i primjena start-stop sustava (Panamera je prvi Porsche koji će biti opremljen tim sustavom) doprinosi smanjenu potrošnji goriva. Start-stop sustav nije dostupan s ručnim mjenjačem. Porsche tvrdi da im se razvoj nije isplatio, jer će se ionako samo 10% kupaca Panamere odlučiti za ručni mjenjač. Porsche Panamera 4S i Turbo imaju pogon na sva četiri kotača, dok Porsche Panamera S ima pogon na stražnje kotače. Svi modeli imaju u serijskoj opremi elektronički reguliran ovjes (PASM) s tri postavki koje se mogu birati ručno. Postavke uključuju razne parametre mjenjača i motora. Kod 'Udobno' predodređen je za komfor, 'Sport' postavka mijenja parametre ovjesa, a izborom 'Sport Plus' ovjes se spušta za 25 milimetra, skraćuju se vremena prebacivanja stupnja prijenosa i ovjes postaje osjetno čvršći. Sport je namijenjen za vožnju po zavojitim cestama, dok je Sport Plus namijenjen za sportsku vožnju po trkaćim stazama.

Image
Masa praznog vozila je 1.770 kilograma

Ispočetka će se Panamera prodavati sa dvije verzije 4.8-litrenog benzinskog motora sa osam cilindara i s direktnim ubrizgavanjem goriva. U modelima S i 4S će se ugrađivati klasična atmosferska varijanta motora najveće snage 400 KS i najvećeg okretnog momenta 500 Nm. Turbo model razvijat će 500 KS (700 Nm). Motori dolaze iz modela Cayenne, ali imaju smanjenu potrošnju goriva za čak 3,2 l/100km. Porsche Panamera S troši u prosjeku 10,8 l/100km, Panamera 4S troši 11,1 litara, a Panamera Turbo troši 12,2 l/100km. Panamera nema elektronski ograničenu najveću brzinu, pa model S potegne do 283 km/h, 4S pojuri do 282, dok model Turbo potegne čak do 303 km/h. Za ubrzanje do stotke modelu S treba 5,4 sekunde, a Turbo treba samo 4,2 sekunde.

Image
Prtljažnik ima obujam 445 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1.263 litara

Serijska oprema Panamere je respektabilna, a naplaćuje se čak i stražnji brisač stakla (345 eura), a kuka za vuču koja se električki sklapa košta 1.172 eura. Početak prodaje u Njemačkoj je planiran za 12.9.2009. godine, a cijena Posche Panamere S kreću od 94.575 eura pa na više. Porsche Panamera Turbo košta 135.154 eura. Već je za Porsche Panameru pripremljen i motor od 300 KS, a još nije poznato da li će se pojaviti i model s dizel motorom. Porsche Panamera namjerava godišnje prodati 20.000 primjeraka.

(dc)

Još fotografija…

Image
Benzinski 4.8-litreni motor preuzet je iz modela Porsche Cayenne

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 02 Travanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL