Auto Portal - TEST RABLJENOG FORD FIESTA 1.4 I RELAX (2008. - 25.000 KM)
TEST RABLJENOG FORD FIESTA 1.4 I RELAX (2008. - 25.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 27 Travanj 2009

Image

Nedavno umirovljena Fiesta bila je službeno pete generacije, iako se stvarno radilo tek o trećoj. Prva je predstavljena u lipnju 1976. kao Fordov odgovor na sve veću najezdu japanskih automobila na europsko i američko tržište. Inicirao ga je tadašnji predsjednik Forda (i kasniji spasitelj Chryslera) Lee Iacocca. Silno je želio početi proizvodnju još 1974., što bi bio pun pogodak, ali Henry Ford II je projekt ocijenio rizičnim.

Image
Kvalitetna limarija vrlo je otporna na hrđanje, a njena čvrstoća uvjerljivo djeluje na neravnom asfaltu. Važno je provjeriti da je boja izvorna

Fiesta je bila pun pogodak, te je brzo postala jedan od najpopularnijih malih automobila. Potom su stizale nove serije - 1981., koja je bila samo dorađena verzija prve. Potpuno novi model stiže 1989., a 1995. je predstavljen temeljito (ne baš uspješno) obnovljen i redizajniran model. Aktualna serija, predstavljena je na Frankfurtskom salonu 2001. i redizajnirana 2005. godine (uglavnom samo prednja i stražnja svjetla). Na test rabljenoga dobili smo model 1.4 TDCI Comfort iz 2005., godine.

Image
Iako materijali nisu skupocjeni, složeni su precizno i kompaktno te uz redovito održavanje ne treba očekivati nikakve probleme

Radi se i o najpoželjnijoj verziji, opremljenoj solidnim benzincem obujma 1388 ccm i snage 80 KS, koji pokreće i osnovnog Focusa. Taj motor, izveden iz 1.25, kojeg je sredinom 90-ih za Ford razvila Yamaha. Za Focus je malo nejak, ali je u Fiesti prava mjera. Dobro ide, ne troši previše, a što je najvažnije, izdržljiv je i pouzdan. Fiesta, generalno ima veliku vrlinu u čvrstoći i solidnosti izvedbe. Fordovi su, odreda napravljeni kvalitetno, imaju najbolji ovjes i upravljački mehanizam u klasi, što je povezano s užitkom u vožnji. Završna je obrada kvalitetna, pa se može prihvatiti osjećaj da plastika i ostali materijali nisu najskuplje vrste.

Image
Benzinac 1.4 solidan je i umjereno opterećen. Trajan je i pouzdan, a omogućava solidne performanse uz povoljnu potrošnju

No, ništa ne škripi, niti vibrira te se po svemu osjeća da je automobil napravljen kvalitetno. To potvrđuju i statistike kvarova. Prema statistikama ADAC-a tijekom prošle godine modeli iz 2002. Imali su 12,9 kvarova na tisuću vozila godišnje. Godinu dana mlađi modeli imali su 11,3, modeli iz 2004 imali su 8,4, iz 2005. - 7,0, iz 2006. - 5,2, a iz 2007.- 5,4. Školski rečeno, ocjena vrlo dobar (4). Kod motora je osjetljivo mjesto brtvilo glave, alternator, anlaser, visokonaponski kablovi, klinasti remen i lambda sonda. Problema je bilo i sa spojkom i servo uređajem volana. Kod modela do kraja 2002. bilo je problema i sa propusnosti brtvila vrata, prozora i kliznog krova, lomom držača katalizatora. No, to se uglavnom odnosilo na modele koji nisu redovito održavani.

Image
Čvrsta i vrlo solidna izvedba prepoznatljiva je vrlina mališana iz Kölna. To je dobra preporuka za sve koji auto žele držati duže vrijeme

Najmanje problema zabilježeno je na benzincu 1.25. Primjerak o kojem pišemo nije najsretniji za test rabljenoga, jer se praktički radi o novom automobilu, koji se tek razradio. Bilo bi bolje da je star četiri - pet godina i da ima najmanje 100.000 km na brojčaniku. Zbog toga smo mogli samo potvrditi ono što smo već zaključili: Ford Fiesta 1.4 I Relax jedan je od najboljih automobila niže klase, a primjerci iz posljednjih serija (prije dolaska novog modela) u pravilu su najpouzdaniji. Glavni joj je adut užitak vožnje ('fun to drive'), odnosno bolja je nego što izgleda. No, i kod auta s godinom-dvije 'na leđima' treba biti oprezan, jer ako ne kupujete od ovlaštenog prodavača možete naletjeti na primjerak koji je prešao višestruko više od kilometraže na brojčaniku, a loše je održavan.

dr. Željko Marušić

Image
Podvozje je najsolidnije i najbolje u nižoj klasi, no, kao provjeru kilometraže i stila vožnje preporučljivo je pregledati diskove i kuglaste zglobove

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
2008. ..... 8000
2007. ..... 7100
2006. ..... 6400
2005. ..... 5.700
2004. ..... 5100
2003. ..... 4500
 

 

KONAČNA OCJENA*
Image
PREPORUČUJEMO KUPNJU

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 27 Travanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL