Auto Portal - JEFTIN TAKSI SPASIO BI STOTINE ŽIVOTA
JEFTIN TAKSI SPASIO BI STOTINE ŽIVOTA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 15 Svibanj 2009

Image

Šest poginulih motociklista u samo jednom danu ponovno nas je upozorilo kako je promet na dva kotača ne deset posto, nego deset puta opasniji nego na četiri. Nažalost, u predstojećem razdoblju možemo očekivati povećan udio stradavanja na dva kotača i malo je vremena da bi se išta bitno poboljšalo. Treba inzistirati na većoj vozačkoj kulturi, umjerenijoj vožnji i obveznom nošenju kacige, jer je među šestero nedavno poginulih troje bilo bez kacige. Potpuno je neprihvatljivo da je svaka druga osoba na motociklu bez kacige. Stanje je najgore u južnom dijelu Hrvatske, gdje se motocikli najviše i voze. Nažalost, edukacija na kratke staze malo može pomoći jer se neodgovorni na motociklima najviše plaše policije. Zbog toga je još više znakovita nesreća 17-godišnjakinje, koja je teško stradala vozeći se u prtljažniku (!) Opel Astre. Slomljena joj je vratna kralješnica te je helikopterom prebačena u Zagreb, u kliniku za traumatologiju.

Koliko je samo neodgovornosti bilo u 18-godišnjaku, koji je pijan (1,64 promila alkohola) vozio sumanuto brzo, usprkos činjenici da, protivno svim sigurnosnim pravilima, u prtljažniku vozi mladu djevojku. Nažalost, u nedavne izmjene zakonskih odredbi nije uvedena mjera doživotnog isključenja iz prometa (uz ostale kaznene mjere), jer je ovo pravi primjer za to. Nažalost, dio odgovornosti leži i na nesretnoj djevojci, koja je trebala znati kolikoj se pogibelji izlaže, pogotovo jer je volan bio u rukama pijanog mladića, željnog sumanutog dokazivanja brzom vožnjom. Velik dio odgovornosti leži i na cijelom društvu, zbog činjenice da je Hrvatska među zemljama s najskupljim taksijem na svijetu. Čak i apsolutno, a pogotovo relativno, kad se naša primanja usporede sa onima u Njemačkoj, Švicarskoj…

Image
Hrvatska je među zemljama s najskupljim taksijem na svijetu

Mnogi bi mladi životi bili spašeni da imamo jeftiniji taksi i tom bi mjerom više postigli nego svom policijskom represijom. Nelogično je da je taksi u Zagrebu, Splitu ili Osijeku (znatno) skuplji nego u Londonu, Beču ili Madridu. Da je, kojim slučajem, mlada djevojka imala mogućnost da je za deset kuna do kuće odvede taksi, vjerojatno bi bila spašena. Samo cijena helikopterskog prijevoza do Zagreba i troškovi liječenja bit će veći od cijene jednog automobila, a dugoročne posljedice se ne mogu ni procijeniti. Jak je lobi onih kojima odgovara ovakvo stanje zatvorene organizacije taksija i nije ih briga za posljedice koje trpi cijelo društvo. Koliko bi mladih života bilo spašeno da naša mladost na raspolaganju ima jeftine taksije? Izravno i neizravno radi se stotinama milijuna kuna izgubljenih godišnje i time bi se mogla napraviti čuda.

Treba što prije uvesti konkurenciju te posebne subvencionirane taksije za noćne vožnje. Za to nam ne trebaju Mercedesi i Audiji, dovoljne su Škode Octavije ili Dacije Logan, ali da vožnja stoji 40 kuna za četiri osobe.
Državi, županijama i gradovima itekako bi se isplatilo subvencionirati takve taksije, a u tome bi trebali sudjelovati i ugostitelji koji ostvaruju ekstra zaradu u noćnim provodima mladeži. Istodobno treba znatno olakšati proceduru dobivanja licence za taksije, pri čemu bi glavni kriterij trebao biti besprijekorna prometna povijest vozača. Smanjile bi se riskantne vožnje u sitnim noćnim satima, bilo bi manje alkoholiziranih na cestama, a i rizičnih stopiranja. Dovoljno se sjetiti Kristine Šušnjare…

Iskustva zapadnoeuropskih zemalja pokazala su da je dobro organiziran i razmjerno jeftin taksi glavna karika sigurnosti u noćima vikenda kad su stradavanja najveća. Tamo malo kome pada na pamet alkoholiziran sjesti za volan, jer za dvadesetak eura može sigurno stići kući i izbjeći rizik ogromnih kazni. Kod nas su cijene za trećinu više nego u Njemačkoj, iako su prosječna primanja triput manja. Hrvatska je jedinstvena i po navikama da taksisti na parkiralištima čekaju mušteriju, kako bi je poslije “oderali”. Svugdje u pametnim zemljama taksiji kruže i prikupljaju putnike te zbog toga cijena može biti vrlo povoljna. Stanje treba mijenjati iz temelja, jer zbog interesa pojedinaca cijelo društvo trpi ogromnu štetu i velike gubitke ljudskih života.

dr. Željko Marušić
15.05.2009.

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 14 Svibanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL