Auto Portal - TEST RABLJENOG OPEL CORSA 1.2 COMFORT (2003., 68.000 km)
TEST RABLJENOG OPEL CORSA 1.2 COMFORT (2003., 68.000 km) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 22 Svibanj 2009

Image

Do pojave Agile, Corsa je bila najmanji, ali tradicionalno solidan Opelov model. Prva je generacija predstavljena 1982., druga 1993., a treća 2000. (testni model) te se proizvodila do 2006., kad je predstavljen aktualni model četvrte generacije. Činjenica da Opel već godinama drži vodeće mjesto po prodaji u Hrvatskoj (svaki sedmi prodani auto ima znak munje na haubi), jasno pokazuje da auti tvrtke iz Rüsselsheima nude najviše za uložen novac. Više od 90 posto svih Opela su Astre i Corse. Kad je Corsa u pitanju, svi koji znaju kako stvari stoje, reći će vam – zupčasta letva volana. Bio je to jednostavno loše dimenzionirani sklop, posebice kod modela druge i treće generacije, koji je teško izdrži više od 50.000 km.

Osjetljivi su i prednji diskovi, posebice kod dizelske verzije, a po tome se može procijeniti kako je automobil vožen. Kod benzinskih modela, prvenstveno do 2002., bilo je problema s upravljačkim modulom, elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom i kontaktnom bravom. Ako se zanemari letva volana, mehanika je bolja od elektronike. No dogme po kojima bi Corsa trebala biti lošija od, primjerice Yarisa, sve više padaju u vodu. Opeli su u posljednjim godinama povećali kvalitetu, a virus nekontrolirane globalizacije, koji je sredinom 90-ih zahvatio Opal, u posljednje dvije godine pogodio je Toyotu. Zbog toga, kad su u pitanju Corse, Astre i Vectre novijih godišta može se reći da se vraća nekadašnja Opelova kvaliteta.

Image
Četverocilindraš s dva bregasta vratila i 16 ventila, izveden je iz trocilindraša 1.0, dodavanjem jednog cilindra i smanjenjem hoda. Trajan je, pouzdan i štedljiv, a glavna mu je značajka lanac za pogon bregastih vratila, koji ne pouzdan i ne treba ga mijenjati. Najosjetljiviji je sklop elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu. Osnovni motor 1.0 sa 58 KS malo je preslab za Corsu i više vibrira, pa je manje trajan od 1.2

To potvrđuje testni model, koji je u nepunih pet godina prešao 68.000 km. Problema je bilo jedino s teflonskim polugicama za uključivanje hoda unatrag. Ništa drugo nije otkazalo, a za to je zaslužno i što ga je vlasnik redovito servisirao. Karoserija nema ni najmanjeg traga hrđe i vrlo je solidna. Motor je u vrlo dobrom stanju, vuče ravnomjerno, ne vibrira i ne dimi. Potrošnja ulja je minimalna. Precizno djeluju i sve komande, a podvozje ravnomjerno upija neravnine te nema nikakvih zazora u kuglastim zglobovima i gumenim osloncima. Kočnice hvataju dovoljno snažno i ravnomjerno, a izbrazdanost prednjih diskova je minimalna.

Ispušni sustav nije mijenjan, ali stražnji je lonac zreo za izmjenu. Dakle, iznenađenja nema, a za to je zaslužna i uredno ispunjena servisna knjižica. Dobro stanje potvrđuje i potpuno očuvana unutrašnjost, sa sjedalima koja imaju izvorni oblik, oblogama bez oštećenja i armature koja ne vibrira. Kad se uzmu u obzir povoljno održavanje i prihvatljiva cijena, kupnja se isplati. Naravno ako su vozna svojstva solidna i ako nema zazora u upravljačkom mehanizmu i podvozju, a motor vuče dobro, u praznom hodu radi ravnomjerno i ne dimi kod dodavanja gasa.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor benzinski, R4, 16V
Obujam 1199 ccm
Snaga 75 KS pri 5600/min
Moment 110 Nm pri 4000/min
Brzina 170 km/h
Ubrzanje 13 s
Potrošnja 5,5 do 8,5 l
Jamstva 1 g. (meh.); 12 g. (lim)
Proizvodnja 2000. - 2006.
Cijena: 4600 - 4800 eura (model 2003.)

 

dr. Željko Marušić

TEST JE NAPRAVLJEN U SURADNJI S TVRTKOM G2. VIŠE INFORMACIJA O RABLJENIM VOZILIMA POTRAŽITE NA www.g2.com.hr

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 25 Svibanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL