Auto Portal - VOZILI SMO NOVI RENAULT GRAND SCENIC
VOZILI SMO NOVI RENAULT GRAND SCENIC PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 22 Svibanj 2009

Image

Nakon novih verzija Mégane Berline i Coupéa, Renault nastavlja s pomlađivanjem game u najvećem segmentu vozila u Europi s novim Grand Scénicom. Prvi i vodeći u svojoj kategoriji tijekom više od 10 godina, Scénic se nametnuo kao omiljeni obiteljski jednovolumen u Europi. Uz mnoštvo prednosti na kojima se temeljio uspjeh prve dvije generacije, novi Grand Scénic nudi još više udobnog prostora za svoje putnike uz ponašanje na cesti dostojno limuzine. Renault je imao ovoga puta cilj definirati nova mjerila u segmentu kompaktnih jednovolumena.

Image

Udobnost i prostranost
- Intuitivne komande odmah su pri ruci, uz središnju konzolu na kojoj se nalaze osnovni pomagači u vožnji (navigacija, električna parkirna kočnica, prekidač regulatora-limitatora brzine),
- Prostor za koljena u 2. redu sjedala najbolji u klasi sa 275 mm,
- Prostranost u 3. redu sjedala veća nego u svim kompaktnim jednovolumenima sa 7 mjesta (prostor za glavu – do stropa 842 mm i prostor za koljena od 102 mm); otraga mogu udobno sjediti dva putnika visine 1,75m.

Pretinci
- Više od 40 pretinaca (ukupno 92 litre) raspodijeljenih po cijelom putničkom prostoru (4 pretinca ispod poda, 2 ladice ispod sjedala, 6 džepova za sitniš, pretinac za rukavice od 11 l, klizna središnja konzola od 9 l),
- Obujam prtljažnika veći za 10% (752 dm3), u koji stane dodatni kofer,
- Inteligentni pretinci kao npr. onaj za držanje pokrova za prtljagu u prtljažniku (Grand Scénic 7 mjesta) i utičnice od 12V u svakom redu sjedala.

Korisne tehnologije
- Komandna ploča s čitljivim zaslonom u boji TFT (Thin Film Transistor) koji se može personalizirati,
- Novi integrirani sustav za navigaciju Carminat TomTom za 3.300 kuna, razvijen u ekskluzivnom partnerstvu s tvrtkom TomTom,
- Zvučna i vizualna pomoć pri parkiranju s kamerom za vožnju unatrag,
- Audio sustav visoke klase '3D Sound by Arkamys',
- Multimedijskom kućište 'Plug & Music'

Image

Ponašanje na cesti i motori
- Nova struktura podvozja uvedena u Novom Méganu s okomitim nosačima i stražnjom osovinom zatvorenog profila za kontrolu naginjanja šasije i precizno upravljanje dostojno berline
- Novi električni servo upravljač za još veću preciznost i veći užitak u vožnji
- 6 benzinskih motora među kojima je novi TCe 130 i 6 diesel motora od kojih 2 ispuštaju manje od 140g CO2/km i stoga imaju oznaku Renault eco2 (na našem tržištu se komercijaliziraju 3 benzinska i 2 dci motora)

Kvaliteta, sigurnost i briga za okoliš
- Zajedničke karakteristike s gamom Mégane: robusnost i vidljiva kvaliteta zahvaljujući osobito postupku laserskog spajanja krova s bočnim stranicama karoserije
- Primjerna sigurnost kao kod Novog Mégana koji je dobio najbolju ocjenu ikad na crash testovima EuroNCAP
- Renault se i dalje brine za okoliš uz ponudu 6 verzija Grand Scénic Renault eco : cjenovno prihvatljivi automobili brižni za okoliš tijekom cijelog njihovog životnog vijeka.

Cijena, pouzdanost, trošak korištenja, jamstvo
- Cijena manja ili jednaka prethodnoj verziji uz bolju ponudu (zaslon TFT, prednji ovjes s okomitim nosačima, kamera za vožnju unatrag i navigacija Carminat TomTom)
- Veća razina pouzdanosti: iskorišteni rezultati Scénica II koji je za trećinu smanjio imobilizirajuće kvarove
- Dnevni trošak korištenja manji za 20 do 30 % (intervali zamjene ulja svakih 30.000 km ili 2 godine umjesto 30.000 km ili 1 godinu, više nije potrebno pražnjenje klima uređaja, filter za zrak odsada se mijenja 2 puta rjeđe – 60.000 km/ 4 godine umjesto 30.000 km/ 2 godine)
- Manja potrošnja = najbolja na tržištu jednovolumena sa 7 mjesta
- Produljenje jamstva jeftinije od 10 do 20%

Image

Velike ostakljene površine (od 3,60 do 5,10 kvadratnih metara s pomičnim panoramskim krovom) najavljuju prostranost i udobnost za njegove putnike. Novi Grand Scénic nudi značajan skok u gami: kromirana rešetka hladnjaka, kromirani okviri maglenki i kromirane kvake na vratima, crni, sjajni središnji stupovi, kromirana ukrasna letvica na prtljažniku i bočne ukrasne letvice u boji karoserije. Osim robusnog stila, Novi Grand Scénic predstavlja i veliku kvalitetu završne obrade i odabiru materijala. Instrumentna ploča je u obliku vala, a komande neophodne za vožnju i boravak u automobilu grupirane su oko upravljača i na središnjoj konzoli kako bi oslobodile što više prostora za putnike i učinile ga ugodnim za boravak. Na središnjoj konzoli nalaze se osnovne komande (električna parkirna kočnica, limitator-regulator brzine) i multimedijski kutak (spojivost MP3, USB ili iPod®) i utičnica od 12V. Posebna je pažnja također pridana kvaliteti materijala i spojeva u unutrašnjosti od prve razine opreme: komandna ploča ima mekanu oblogu. Brisači stakla skriveni su iza linije poklopca motora iz estetskih razloga, ali i radi bolje akustičnosti i aerodinamike. Osim toga, posebna briga posvećena je i ukrasnim elementima kako bi se postigli različiti ambijenti ovisno o razini završne obrade. Kupci će moći odabrati svijetli, elegantan i relaksiran ambijent ili onaj tamniji, sa sportskim elementima.

Image

Uz dužinu od 4560 mm ili 70 mm više od svog prethodnika, novi Grand Scénic može udobno smjestiti 5 ili 7 putnika. Osmišljen je kako bi učinio boravak u automobilu što ugodnijim za sve putnike. Osim uspješnih prednosti iz Scénica I i II, nudi još više prostora, udobnosti i pretinaca. Povećanje međuosovinskog razmaka (2770 mm ili +34 mm u usporedbi s Grand Scénicom II) daje više prostora putnicima u drugom redu sjedala. Prostor za koljena najbolji je u kategoriji sa 275 mm. Svojom visinom do stropa od 842 mm (+ 54 mm) i prostorom za koljena od 102 mm (+ 27 mm), Novi Grand Scénic je najraskošniji kompaktni jednovolumen sa 7 mjesta za putnike u 3. redu sjedala. Tamo se udobno mogu smjestiti dvije odrasle osobe visoke do 1,75 m zahvaljujući najboljem položaju sjedala u segmentu, čineći kut trup-bedra od 89° (oko 10° više od glavnih konkurenata), i postojanju udubljenja za stopala ispod sjedala u 2. redu. Za lakši pristup mjestima u trećem redu sjedala ručica smještena na bočnim stranama vanjskih sjedala u drugom redu omogućava trenutačno preklapanje naslona u položaj stolića. Hidraulički cilindar pomaže preklapanje sjedala, otvorivši pristup stražnjem dijelu jednim jednostavnim i brzim pokretom, čak i za djecu.

Image

Za termičku udobnost svih putnika Novi Grand Scénic je serijski opremljen klima uređajem. Automatski dvozonski klima uređaja Soft-Auto-Fast, prvi put viđen u novoj Laguni, također se koristi u obitelji Mégane. Vozač i suvozač mogu individualno podešavati svoju temperaturu i odrediti razinu ventilacije. U načinu rada Auto sustav optimizira termičku i akustičnu udobnost i brzinu podešavanja. U načinu Soft prednost je dana blagom i tihom radu koji vole putnici na prednjim sjedalima. Način Fast rashlađuje brzo i učinkovito cijelu kabinu. Otvori za zrak u drugom redu sjedala poboljšavaju termičku udobnost putnika na stražnjim sjedalima. S obujmom prtljažnika od 752 litara (+33 litre zahvaljujući prostoru za set za popravke), niskim utovarnim pragom (614 mm) i širokim otvorom (1059 mm), novi Grand Scénic (5 mjesta) pokazao se osobito praktičnim. Verzija sa 7 mjesta ima 702 litara obujma prtljažnika, odnosno 10% više nego Grand Scénic II, što predstavlja prostor za još jedan kofer. Kod utovara glomaznih predmeta, pokrov za prtljagu se 'pametno' i brzo sprema u pretinac predviđen za tu svrhu.

Image

Novi Renault Grand Scénic koristi prednosti brojne tehnološke opreme koja olakšava vožnju i boravak u automobilu, kao što su komandna ploča sa zaslonom LCD u boji s tehnologijom TFT, novi integrirani sustav za navigaciju Carminat TomTom ili zvučna i vizualna pomoć pri parkiranju s kamerom za vožnju unatrag. Prvi je automobil ove razine game koji je usvojio tehnologiju TFT – identičnu s onom na zaslonima računala – novi Grand Scénic opremljen je komandnom pločom velike čitljivosti s prikazom koji se može personalizirati i automatski prikazuje ispravnu informaciju u pravom trenutku. Ovaj zaslon u boji visoke definicije čini prikazane informacije eksplicitnijima (brzina, stanje limitatora-regulatora brzine – aktiviranje sustava, odabrana brzina, upozorenja o otvorenim vratima, tlak u gumama, pomoć pri parkiranju od sada ima i vizualan prikaz osim zvučnog). Vozač može konfigurirati sučelje jednostavno i brzo prema svojim željama pomoću izbornika za individualizaciju, dostupnog preko komande ispred komandne ploče. Proizašao iz Nove Lagune, izbornik za individualizaciju također omogućuje aktiviranje (isključivanje) ili podešavanje određenih funkcija vozila, kao što je jačina zvuka sustava za pomoć pri parkiranju, jezik ili aktiviranje automatskog paljenja svjetala. Na početku game, monokromni LCD prikaz bijelo na crnoj podlozi nudi kontrast odlične razine (30 puta bolji od aktualne tehnologije).

Image

U ponudi su dvije ponude navigacije: Carminat TomTom i Carminat Bluetooth DVD. Potpuno novi integrirani sustav Carminat TomTom, ekskluzivno partnerstvo s tvrtkom TomTom, za 3.300 kuna. Detaljne i precizne karte na velikom zaslonu 5,8’’, informacije o prometu s alternativnom rutom, ograničenja brzine, brojne zanimljivosti, upozorenja o radarima (ovisno o zemlji) i brojne mogućnosti za individualizaciju. Pomoću kartice SD korisnik može jednostavno unaprijediti svoj sustav Carminat TomTom. Na taj način stalno može preko posebne internet stranice dobivati svježe podatke za navigaciju ili individualizacije koje čine njegovu opremu jedinstvenom. Carminat Bluetooth DVD, sustav za navigaciju visoke klase, integriran u komandnu ploču (7’’), sa središnjom komandom za navigaciju, CD izmjenjivačem za 6 CD-a kompatibilnim za datoteke MP3/wma, multimedijskim spojem Plug & Music i glasovnim prepoznavanjem za funkcije navigacije i telefona Bluetooth.

Image

Kao i novi Mégane Berline i Coupé, novi Grand Scénic je opremljen prednjim ovjesom tipa pseudo McPherson i novim mostom s okomitim nosačima. Ova struktura smanjuje bočna pomicanja mosta u odnosu na strukturu i tako jamči savršenu točnost upravljanja. Stražnji ovjes je elastična osovina s programiranim deformiranjem. Njezin zatvoreni profil i prednja šuplja stabilizacijska poluga (promjera 26,5 mm) omogućavaju povećanje krutosti na torziju uz smanjenje težine vozila. Bez obzira na konfiguraciju putnika i prisutnost ili neprisutnost prtljage, podešavanje ponašanja Novog Grand Scénica jamči mu vrlo visoku razinu udobnosti. Zahvaljujući velikom radu na amortizaciji, vertikalna pomicanja su kontrolirana, nepravilnosti na cesti se bolje amortiziraju, a pomicanje karoserije je optimizirano. Ovaj napredak je postignut najviše zbog fleksibilnosti opruge ovjesa, donjih trokutastih nosača s hidroelastičnim pričvršćenjem, novih prednjih plinskih amortizera i novih dodatnih graničnika udara za stražnje amortizere.

Image

S ventiliranim diskovima promjera 296 mm sprijeda i 274 mm otraga, Novi Grand Scénic koči za 39 m tijekom ponovljenih kočenja pri brzini od 100km/h. Novi Grand Scénic koristi prednosti električnog servo upravljača razvijenog za Novi Mégane. Korištena tehnologija i strategija parametriranja računala upravljača jamče preciznost i užitak u vožnji. Učinkovitije računalo upravljača, senzor zakretnog momenta s bržom indukcijom i dinamičniji servo motor dovode do bolje sinkronizacije između naredbe vozača i reakcije sustava i brišu efekte inercije i viskoziteta za upravljačem. Bolje upravljanje zakretnim momentom serva zahtijeva veću silu sa više osjećaja na upravljaču na samom početku zavoja, a manju tijekom prolaska kroz zavoj. Novi Grand Scénic raspolaže motorima i mjenjačima prilagođenim novim očekivanjima ljubitelja automobila. Njihov dnevni trošak korištenja manji je za 20 do 30 % nego u prethodnim generacijama. Značajno obnovljeni motori dCi i TCe ujedinjuju ekonomičnost i užitak u vožnji. Ovi motori su sposobni ostvariti okretni moment i snagu od niskih okretaja i u velikom rasponu korištenja, bez obzira na zahtjeve koji im se nametnu.

Image

Novi Grand Scénic ima motore s najboljom tehnologijom za vodeći omjer između voznih karakteristika i potrošnje na tržištu. Na našem tržištu se komercijaliziraju sljedeći dizelski motori: dCi 105 i dCi 130. Motor dCi 105 obujma 1461 ccm naširoko je hvaljen zbog svoje štedljivosti, a motor dCi 130 obujma 1870 ccm ispunjava standarda Euro 5 i uz ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa novi Grand Scénic ima prosječnu potrošnju goriva 5,5 l/100 km. Motor razvija najveću snagu 130KS (96 kW) pri 3750 o/min i najveći okretni moment 300 Nm od 1 750 o/min. Ove su karakteristike moguće zahvaljujući modificiranom turbu varijabilne geometrije s oblim ventilima koji doprinose bržem odzivu i bržoj raspoloživosti snage. Brizgaljke imaju sedam otvora (nasuprot prijašnjih šest) i jamče finije i ekonomičnije raspršivanje goriva. Naposljetku, katalitički filter za čestice (regeneracija izgaranjem) i uvođenje novog EGR hladnjaka jamče mu usklađenost s budućim standardom Euro 5. Sve ove tehničke izmjene poboljšavaju dinamične i akustične karakteristike novog Grand Scénica i optimiziraju njegovu potrošnju. Ova poboljšanja također omogućuju smanjenje troškova korištenja i održavanja. Interval zamjene ulja je udvostručen (svakih 30.000 km), a remen distribucije treba zamijeniti svakih 160.000 km (u usporedbi s ranijih 120.000 km).

Image

Novi Grand Scénic na našem tržištu nudi tri benzinska motora, među kojima je novi TCe 130 (Turbo Control efficiency). Motori 1.6 16V 110 KS i 2.0 16V 140 KS snažni su i fleksibilni od niskih okretaja, a opet živahni u višim okretajima, s odličnom akustikom u cijelom rasponu korištenja, ovi motori nude veliki užitak u vožnji. Novi benzinski motor 2.0 16V razvija 140KS (103 kW) pri 6000 o/min i ima najveći okretni moment 195 Nm pri 3750 o/min. U kombinaciji s prijenosom CVT (Continuously Variable Transmission), s kontinuiranom varijabilnošću, nastalim u okviru Alijanse Renault-Nissan, prvi put je uveden u novi Mégane.

Image

Novi motor TCe 130 razvijen je u okviru Saveza Renault-Nissan. Novi motor TCe 130 savršeno ilustrira stručnost u području 'downsizinga' i pokazao se osobito štedljivim i brižnim za okoliš, s potrošnjom u prosjeku od 7,1 l/100km za Grand Scénic s 5 mjesta (168 g/km CO2) i 7,3 l/100km za Grand Scénic sa 7 mjesta (173 g/km CO2). Sa najvećom snagom od 1.8 l (130 KS/96 kW) i najvećim okretnim momentom motora 2.0 l (190 Nm), ovaj novi motor obujma 1397 ccm povezan je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Motor TCe 130 nalazi se među najboljima u svojoj kategoriji u pogledu troškova korištenja i održavanja. Njegov lanac distribucije pridonosi akustičnoj udobnosti. Intervali zamjene ulja svakih 30.000 km (ili svake dvije godine). Filter za ulje mijenja se svakih 30.000 km (ili svake dvije godine), filter za zrak i svjećice svakih 60.000 km (ili svake četiri godine), a remen za pokretanje dodatnih agregata svakih 150.000 km (ili svakih šest godina).

Image

Novi Grand Scénic ima elemente koji se mogu ponovno iskoristiti na kraju životnog ciklusa do 95 % mase i sadržava 14 % reciklirane plastike, prosječno 34 kg. Novi Grand Scénic ima motore kompatibilne s biogorivima, i za bioetanol i za biodiesel. Benzinski motor 1.6 16v 110 KS Bioéthanol E85 je fleksibilan i kompatibilan je s biogorivom i s tradicionalnim benzinom. Komercijalizirat će se na brojnim tržištima i bit će dostupan od ljeta 2009. Verzija GPL koja će imati fiskalne prednosti u nekim zemljama bit će u ponudi krajem 2009. godine. Uz lansiranje krajem svibnja 2009. novi Grand Scénic je treći automobil iz programa 'Novi Mégane' koji dolazi nakon Beline i Coupea koji su izašli u studenome 2008. i siječnju 2009. S dolaskom Novog Scénica i Novog Mégana Grandtour na europska tržišta u drugoj polovici ove godine, Renault će imati obnovljenu skoro cijelu ponudu u manje od godinu dana u 1. segmentu u Europi i raspolagat će jednom od najmlađih gama na tržištu. Novi Renault Grand Scénic kreće u prodaju krajem travnja 2009. i bit će dostupan u verziji s 5 i 7 mjesta.

Davor Kindy

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 01 Lipanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL