Auto Portal - NOVA TOYOTA VERSO DOŠLA U HRVATSKU
NOVA TOYOTA VERSO DOŠLA U HRVATSKU PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 27 Svibanj 2009

Image
- 'Dynamic Lounge' koncept kombiniranjem praktičnosti i fleksibilnosti višenamjenskog vozila sa udobnosti, stilom i dinamikom osobnog automobila
- Unaprijeđeni Toyota Easy Flat-7 sustav sjedenja, sa više prostora, većom udobnosti i lakšim upravljanjem
- Toyota Optimal Drive tehnologija – snaga motora povećana do 20%, CO2 emisije i potrošnja goriva smanjeni do 12%
- Unaprijeđene dinamičke karakteristike s većom udobnosti, agilnosti i manjom bukom
- Konstruiran da postigne 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti
- Europska kvaliteta izrade iz postrojenja Toyota Motor Manufacturing Turkey

'Prilikom razvoja novog modela Verso, osmislili smo vanjski dizajn koji izražava sportske karakteristike i stabilnost, te svježu novu unutrašnjost sa izvrsnom praktičnosti i brigom za detalje. Također smo težili visokoj razini udobnosti i iskoristivosti, za koje vjerujemo da će cijeniti europski kupci. Novi Verso posjeduje široku gamu rješenja za spremanje i odlaganje, te korisnički prihvatljivu fleksibilnost, što mu omogućuje da lako odgovori na promjenjive potrebe vlasnika. Unaprijedili smo držanje novog Versa i zahvaljujući podršci naših europskih inženjerskih timova, uspjeli smo fino namjestiti vozilo kako bi osigurali da pruži stabilne i uglađene performanse na svakoj vrsti europskih cesta.', rekao je glavni inženjer modela Verso, Masato Katsumata.

Image

Uz obalu fenomenalne rijeke Mrežnice samo 20 km od Karlovca imali smo prilike voziti novi model Toyota Verso, čime je i počela prodaja ovog novog modela automobila na hrvatskom tržištu. Nova Toyota Verso kombinira doista pravu fleksibilnost i praktičnost višenamjenskog vozila sa udobnosti i užitkom u vožnji konvencionalnog osobnog automobila. To je višenamjenski model iz C segmenta bez kompromisa. Predstavljanjem modela Space Cruiser 1984. godine, Toyota je postala jedan od pionira u kategoriji višenamjenskih vozila. Od ulaska u C segment 2002. godine, kompanija je prepoznala da fleksibilni unutrašnji paket nije više dovoljan za sve više zahtjevne i različite kupce višenamjenskih vozila iz C segmenta. Originalni model Corolla Verso iz 2002. i druga generacija ovog modela predstavljenog dvije godine kasnije, su bili izvedenice modernih proizvoda iz C segmenta. Danas, promjenom naziva Toyotinog novog višenamjenskog modela iz C segmenta (C-MPV), naglašena je uporaba prilagođene platforme za model Verso, pažljivo skrojene da zadovolji sve veće zahtjeve današnjih MPV kupaca. Promjena imena također odražava činjenicu da ovaj kompaktni MPV više nije izvedenica modela iz C segmenta, nego se radi o vlastitom segmentu.

Image

C-MPV segment je sazrio 2005. godine, predstavljajući 9,3% Europskog tržišta. Ova brojka se malo smanjila na 8,4% u 2008., ali segment i dalje ostaje peti najveći u Europi, uz podataka da je iste godine, 17% kupaca prešlo iz D segmenta u ovaj segment. Bez iznenađenja, 57% od očekivanih 57.000 kupaca novog modela Verso u 2009., će biti obitelji, privučene Toyotinom C-MPV modelu zbog njegove raznovrsnosti, prostranosti i udobnosti. Međutim, postoji sve veći broj 'slobodnih' koji traže fleksibilnost višenamjenskog vozila, koji bi odgovarao njihovom životnom stilu. Oni sada čine do 28% potencijalne prodaje. Toyotin jedinstveni 'Dynamic Lounge' koncept kombinira najmoderniji vanjski i unutrašnji stil sa najboljim rješenjima što se tiče prostora, udobnosti, praktičnosti i fleksibilnosti. Ovaj model nudi vodeću u klasi sigurnosti za putnike i pješake, te kvalitetu vožnje, akustičku udobnost i dinamičke karakteristike konvencionalnog osobnog automobila.

Image

Unutar potpuno nove unutrašnjosti, unaprijeđeni Toyota Easy Flat sustav sjedenja sa 7 sjedala nudi više mjesta, veću udobnost i lakšu uporabu, sa posebnim fokusom na smještaj u drugom i trećem redu sjedala. Toyota Optimal Drive tehnologija je uvedena u ponudu novog Verso modela, nudeći povećanje snage do 20% i smanjenje potrošnje goriva i CO2 emisija do 12%. Ponuda od pet motora uključuje 126 KS snažan 2.0-litreni motor, te 150 i 177 KS snažne inačice 2.2-litrenog motora koje koriste Toyotinu D-4D turbo dizelsku tehnologiju, kao i 1.6 i 1.8 litrene Valvematic motore koji nude snagu i CO2 emisije koje su vodeći u klasi. Sa vodećim u klasi koeficijentom otpora zraka Cd od 0,295, dužim međuosovinskim razmakom, povećanim prednjim i stražnjim tragom kotača, te značajno unaprijeđenom geometrijom ovjesa, unaprijeđene dinamičke karakteristike novog modela Verso nude bolje držanje, kontrolu karoserije, stabilnost i udobnost vožnje. Novi Verso kombinira unaprijeđene značajke aktivne, pasivne sigurnosti i zaštite pješaka, sa jako krutom školjkom koja apsorbira udarce, sa većim udjelom čelika visoke čvrstoće. Toyotin novi C-MPV je konstruiran da postigne maksimalnih 5 zvjezdica na strogom Euro NCAP testu sigurnosti.

Image

U usporedbi sa modelom koji zamjenjuje, nova Toyota Verso ima za 70 mm veću dužinu od 4440 mm, za 20 mm veću širinu od 1790 mm, te jednaku visinu od 1620 mm. Ponuda novo dizajniranih 16 i 17 colskih kotača nadopunjuje dvozonski dizajn novog Versa, te je dostupno deset boja karoserije uključujući pet novih boja: Silver Metallic, Red, Blue Metallic, Dark Blue Metallic i Dark Purple. Dodatno izražavajući Versov 'Dynamic Lounge' koncept, potpuno novom unutrašnjosti dominira 'Smart Wave Dynamism' dizajna prednje ploče, podižući stil kabine daleko iznad konvencionalne funkcionalnosti tradicionalnih višenamjenskih vozila. Po visini podesiva sjedala i kolo upravljača podesivo po dubini i visini, kupcima modela Verso svih veličina nudi idealni položaj vožnje. Vidljivost je također unaprijeđena nizom rješenja. Povećanjem visine u razini kukova vozača za 25 mm na 640 mm je značajno smanjilo mrtvi kut ispred poklopca motora za 1550 mm. Dodatak malog, prednjem četvrt prozora dodatno unaprjeđuje vidljivost prilikom manevriranja. Prozori u vratima, koji su sada 35,5 mm viši i 15,4 mm širi, su 40% veći bez povećanja ukupne širine modela Verso. Stražnje staklo ima brisač koji sada briše 10% veću površinu, a stražnja vidljivost je dodatno poboljšana uz pomoć stražnje kamere. Halogena i LED Versova prednja svjetla, imaju širu i dužu površinu osvjetljavanja radi bolje vidljivosti pri noćnoj vožnji. LED stražnja i visoko postavljeno stop svjetla, ne samo da troše 88% manje energije od konvencionalnih žarulja, nego se i brže pale. Prilikom vožnje pri 100 km/h, vozači iza novog modela Verso imaju dodatnih 180 milisekundi, ili šest metara, vremena upozorenja. Toyota Easy Flat-7 sustav sjedenja nudi 32 različite postave sjedenja i već je priznat kao jedna od najpraktičnijih, fleksibilnijih i intuitivnijih, dostupnih konstrukcija sjedala.

Image

Versov sustav sjedenja je značajno unaprijeđen kako bi se iskoristilo dodatnih 30 mm međuosovinskog razmaka. Pružajući individualna sjedala u drugom i trećem redu, nudi pojednostavljeno upravljanje, veći raspon pomicanja sjedala, više prostora za noge i poboljšanu udobnost sjedenja. Sa veličinom otvora stražnjih vrata kao i prednjih, drugi red sjedala također ima 20 mm duži sjedeći dio i poboljšanu potporu za držanje tijela. Raspon pomicanja drugog reda sjedala je povećan za 30 mm, kako bi se oslobodio prostor za noge i pristup trećem redu sjedala. Svako od sjedala u drugom redu se može neovisno pomicati 195 mm, a memorijska funkcija vraća naslon sjedala u prethodno odabrani kut. Potpuno ravan sa spuštenim drugim i trećim redom sjedala, prtljažni prostor novog modela Verso je produžen za 185 mm na 1830 mm i proširen za 240 mm na 1585 mm. Sa sva tri reda sjedala na mjestu, obujam prtljažnika je povećan sa 63 na 178 litara, što je među najvećima u segmentu. Ispod stražnjeg prtljažnog prostora, novi sustav upravljanja prtljažnikom je idealan za spremanje vrijednih stvari dalje od neželjenih pogleda. Njegov kapacitet se mijenja ovisno o uporabi pet ili sedam sjedala, i izboru rezervnog kotača pune veličine ili privremenog rezervnog kotača. Ovaj prostor također služi za spremanje pokrova prtljažnika kada se ne koristi. Kako i odgovara pravom višenamjenskom vozilu, novi Verso nudi sveobuhvatnu ponudu pretinaca i odlagališta. To uključuje dvostruki pretinac ispred suvozača, koji posjeduje hlađeni gornji dio, dovoljno velik da prihvati 1,5 litrenu bocu, te donji dio, koji nudi puno prostora za knjige i karte, prostranu središnju konzolu, stropnu konzolu i bogate džepove u vratima. Ladica ispod suvozačkog sjedala nudi lako pristupni skriveni pretinac. Vozač i suvozač imaju pristup dodatnim džepovima za odlaganje mobilnog telefona ili MP3 reproduktora.

Image

U kombinaciji sa novim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, novi 1.6 litreni Valvematic motor razvija 132 KS, 22 KS više od 1.6 VVT-i motora koji zamjenjuje, dok je okretni moment povećan za 10 Nm na 160 Nm pri 4.400 o/min. S druge strane, CO2 emisije us smanjene za 20 g na 158 g/km, a kombinirana potrošnja goriva iznosi štedljivih 6,7 l/100 km. Novi 1.8-litreni Valvematic osigurava slično povećanje snage u odnosu na svog 1,8 litrenog VVT-i prethodnika. Snaga je povećana za 18 KS na 147 KS, a okretni moment povećan za 10 Nm na 180 Nm pri 4.400 o/min. Motor se može dobiti i sa novim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili novim Multidrive S mjenjačem, koji je primjer Toyotine najnovije tehnologije kontinuiranih promjenjivih mjenjača. Sa novim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, CO2 emisija motora je smanjena za 22 g na 162 g/km, a kombinirana potrošnja goriva je samo 6,9 l/100 km. U kombinaciji sa Multidrive S mjenjačem, CO2 emisije su 164 g/km a potrošnja goriva 7.0 l/100km.

Image

Versova ponuda unaprijeđenih D-4D dizelskih motora, također koristi Toyota Optimal Drive strategiju, maksimalizirajući performanse i vozne karakteristike uz minimiziranje potrošnje goriva i CO2 emisije, te emisije dizelskih čestica. Nova generacija piezoelektričkih ubrizgavača preciznije kontrolira volumen goriva i vrijeme ubrizgavanja. To, u kombinaciji sa većim tlakom ubrizgavanja common-rail sustava od 2000 bara, rezultira u kraćim vremenima ubrizgavanja. Rezultat je obnovljena ponuda motora koja nudi smanjenje CO2 emisija i potrošnje goriva do 18%. Svaki D-4D turbodizelski motor u ponudi novog modela Verso već zadovoljava Euro 5 standarde emisije. 2.0-litreni motor se može opremiti sa katalizatorom (CCo) ili filtrom dizelskih čestica (DPF). Sve 2.2-litrene inačice su opremljene sa Toyota D-CAT (Diesel-Clean Advanced Technology), koja uključuje filtar dizelskih čestica i NOx plinova (DPNR). Ponuda Verso dizelskih motora uključuje novo dostupni 2.0 D-4D turbo dizel motor, dostupan sa filtrom dizelskih čestica (DPF). Zajedno sa ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, razvija 126 KS i 310 Nm okretnog momenta od 1800 do 2400 o/min. CO2 emisije su samo 140 g/km na verzijama opremljenim sa katalizatorom (CCo), i 146 g/km kod onih sa DPF sustavom. Verso 2.0 D-4D sa 7 sjedala ima najbolju u klasi CO2 emisiju za motore u rasponu snage od 110 do 140 KS, koji predstavljaju ključnu ponudu u C segmentu višenamjenskih vozila.

Image

Revidirani 2.2 D-4D dizelski motor sada razvija 150 KS, i 340 Nm okretnog momenta između 2000 i 2800 o/min. Ovaj motor uključuje automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i Toyota Diesel Clean Advanced Technology (Toyota D-CAT) sustav, uz CO2 emisije od 178 g/km i potrošnju goriva od 6,8 l/100 km. U usporedbi sa prethodnim modelom, drugi 2.2 D-4D turbo dizelski motor, također dostupan sa ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, razvija 177 KS i najveći okretni moment od 400 Nm između 2000 i 2800 o/min. CO2 emisija je smanjena za 19 g na 159 g/km. Indikator Eco-vožnje je uključen u ploču sa instrumentima Verso modela sa automatskim i Multidrive S mjenjačem, podržavajući ekološki svjesnu vožnju uz niske emisije. Kod modela sa ručnim mjenjačem, novo razvijeni indikator promjene brzina obavještava vozača da prebaci u višu ili nižu brzinu radi postizanja minimalne potrošnje goriva. Nadziranjem uvjeta vožnje, brzinu vozila i pritisak papučice gasa, sustav može pomoći smanjiti potrošnju goriva za 0,5 do 3%.

Image

Toyotini servisni intervali od 15.000 km, su tako dizajnirani da vlasnicima ponude najniže u klasi troškove održavanja i popravka. Ciklusi zamjene komponenata su prošireni bez kompromisa što se tiče pouzdanosti, trajnosti ili sigurnosti, ili uporabe skupog sintetičnog ulja. Pažljivo smišljen raspored sklopova u prostoru motora i pristup komponentama također pomaže u skraćivanju potrebnog vremena rada, a time i troškova. Svi motori koriste pogonske lance koji ne trebaju održavanje i 45% jeftinije filtre ulja. Tanke, dugačke svjećice ne samo da poboljšavaju hlađenje glave motora nego su i 23% jeftinije. Novi Verso ima Toyotino trogodišnje ili 100.000 km jamstvo, ali mnoge komponente su tako konstruirane da traju duplo duže od tog vremena. Svi motori koriste maksimalan broj komponenata koje ne trebaju održavanje, a čak i gume su tako odabrane kako bi se osigurala najbolja ravnoteža performansi i trajnosti. Novi Toyota Verso dostupan je u paketima opreme - Verso Luna, Verso Sol i Verso premium, a novi Verso nudi sveobuhvatni paket standardne opreme, čak i u slučaju baznih modela. Svi paketi uključuju Toyota Easy Flat-7 sustav sjedenja.

Verso paket opreme:
7 zračnih jastuka (uključujući bočne zračne jastuke za treći red sjedala), prednje aktivne naslone za glavu, sustav kontrole stabilnosti plus (VSC+) i sustav pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), LED stražnja svjetla i lampe za osvjetljivanje ulaska, CD/MP3 kompatibilan audio uređaj sa 4 zvučnika i funkciju automatskog zaključavanja vrata. Dodatne značajke za poboljšanje udobnosti i praktičnosti uključuju stropni pretinac, podni pretinac u drugom redu sjedala, sustav upravljanja prtljažnim prostorom i zrcalo za razgovor koje omogućuje vozaču da baci pogled na stražnje putnike. Opcije u ovom paketu uključuju prednja svjetla za maglu i grijanje sjedala vozača/suvozača.

Verso Luna paket opreme:
Sveobuhvatnom Verso paketu opreme, Verso Luna paket dodaje ručni klima uređaj, prednja svjetla za maglu, kožno kolo upravljača i ručicu mjenjača, stražnje električke podizače prozora, CD/MP3 kompatibilni audio uređaj sa 6 zvučnika i Bluetooth sučeljem, kvalitetnije presvlake sjedala i ladicu ispod sjedala suvozača i 'avionske' stoliće u drugom redu sjedala. Dodatne značajke za poboljšanje udobnosti i praktičnosti uključuju hlađeni pretinac ispred suvozača, pretinac u središnjoj konzoli, veći naslon za ruke i stražnju 12 voltnu utičnicu. Opcije uključuju tempomat sa limiterom brzine (nije dostupan sa Multidrive mjenjačem), dvozonski automatski klima uređaj, početni navigacijski sustav sa kompletnim kartama na DVD-u, panoramski krovni otvor i 16" lakometalne naplatke.

Verso Sol paket opreme:
Verso Luna paketu opreme, Verso Sol paket opreme dodaje dvozonski automatski klima uređaj, 16" lakometalne naplatke, automatski tempomat sa limiterom brzine, prikaz stražnje kamere (prikazan unutra osvrtnog zrcala), sustav olakšanog ulaska sa tipkom, senzore kiše i sumraka, te kvalitetne presvlake sjedala. Dodatne značajke za poboljšanje udobnosti i praktičnosti uključuju svjetla u vratima, integrirana sjenila za stražnje bočne prozore i grijanje sjedala vozača/suvozača. Opcije uključuju napredniji sustav navigacije sa kompletnim kartama na 10 GB tvrdom disku (uključujući stražnju parkirnu kameru), panoramski krovni otvor, zatamnjena stakla i 17" lakometalne naplatke.

Verso Premium paket opreme:
Verso Sol paketu opreme, Verso Premium paket opreme dodaje 17" lakometalne naplatke, ugrađeni CD izmjenjivač za 6 diskova, prednja svjetla visokog intenziteta (HID) s automatskim izravnavanjem i pranjem, panoramski krovni otvor i zatamnjena stakla. Opcije uključuju napredni sustav navigacije sa kompletnim kartama na 10 GB tvrdom disku (uključujući stražnju parkirnu kameru).

Davor Kindy

Zadnja Promjena ( Srijeda, 03 Lipanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL