Auto Portal - TEST RABLJENOG PEUGEOT 206 1.4I XS (2003., 79.500 km)
TEST RABLJENOG PEUGEOT 206 1.4I XS (2003., 79.500 km) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 30 Lipanj 2009

Image

Peugeot 206 je uvjerljivo najprodavaniji auto niža klase u proteklih deset godina, a 2001 i 2002. je bio prodavaniji i od Golfa. Za to je najzaslužniji izvrstan dizajn, koji je mnogima važniji od sadržaja, a 206-icu smatraju tipičnim ženskim automobilom. Predstavljen je u ljeto 1998. kao klasičan konfekcijski automobil (tehnološki srodan s Citroën Saxom), koji ni po čemu ostalome nije odstupao od prosjeka klase. Francuski su se stručnjaci opredijelili za provjerene 8-ventilske benzince, a dobio je i vrlo dobar dizelaš 1.4 HDi sa 68 KS, koji mu je bio jak vjetar u leđa. Iako je 2006. stigao jednako privlačan, a znatno prostraniji i čvršći nasljednik 207, nastavio se prodavati, a nedavno je i redizajniran te je dobio oznaku 206+.

Modeli koncerna PSA, nisu na glasu kao pouzdani i kvalitetni, ali statistike njemačkog ADAC-a pokazuju da je Peugeot 206 u zlatnoj sredini niže klase Kvaliteta se bitno poboljšala od 2003., što se vidi i po testnom modelu, koji u gotovo 80.000 km nije imao nikakvog kvara (osim osnovnog održavanja). Na automobilu sve funkcionira bez greške, a za to je zaslužno i redovito održavanje. Mehanika je uglavnom O.K., a većina vlasnika je imala problema s elektronikom, Najveći je problem u središnjem elektroničkom modulu, koji je posebice bio nepouzdan u sestrinskom modelu Citroën Xsari. No to je riješeno u serijama od 2003. Tada su sanirana još dva problema s motorom: elektroničke bobine i nepouzdani termoprekidači (za uključivanje ventilatora za gašenje), zbog čega je dolazilo do pregaranja brtve glave motora. Ti su problemi bili uočljiviji na motorima 1.4/75 KS nego na 1.1/60 KS, a kasnije su uklonjeni.

Image
Benzinac 1.4 solidno ide i malo troši, mehanika je solidna i jednostavna (jedno bregasto vratilo i osam ventila), a najveći su problem elektroničke bobine

Elektronika je štekala i u elektroničkim blokadama motora i ključevima (transponderskim čipovima), što je izazivalo probleme s paljenjem motora. Bilo je problema i s kuglastim zglobovima te vibriranjem prednje armature, što je posebice izraženo u vožnji neravnim cestama. Materijali u unutrašnjosti su tvrdi i djeluju jeftino, ali su otporni na oštećenja i deformacije. Ako su sjedala istrošena i deformirana, tada je bolje takav automobil ne kupiti. Tvrda plastika sklona je vibriranju, ako je automobil često vožen na lošim cestama, ali to se može i riješiti. Prilikom kupnje treba voditi računa da se radi o razmjerno nježnom automobilu, kojemu sigurnost u sudaru nije vrlina. To dovoljno pokazuje činjenica da je 207 čak dvjesto kilograma teži. Zbog toga je važno i provjeriti da je li auto imao sudar, odnosno je li boja izvorna.

MEHANIKA BOLJA OD ELEKTRONIKE
PSA-ovi benzinci 1.1 i 1.4 s aluminijskim blokom, jednim bregastim vratilom i osam ventila, vuku korijene od motora iz 80-ih. Mehanika im je provjerena i solidna te ne bi trebalo biti problema s trajnošću i održavanjem. U testnom je modelu zamijenjen zupčasti remen, zajedno s napinjačem i pratećim valjcima, a preventivno je zamijenjena i pumpa rashladne tekućine. Osjetljiva je elektronika, posebice upravljački modul i elektromotorni ventil za podešavanje ler gasa.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: 4-cilindarski benzinski, 8V (remen); obujam 1361 ccm; snaga 75 KS pri 5500/min; moment 111 Nm pri 3400/min; dimenzije: 383,5 x 165 x 143 cm; brzina 170 km/h; ubrzanje 13,2 s; Potrošnja: 6 do 9 l; Proizvodnja: od1998.

OCJENE
Limarija 3,5
Unutrašnjost 4
Motor 3,5
Mjenjač 3
Podvozje 3

CIJENA: 4600 EUR
OPREMA: 2 zračna jastuka, servo, el. podizači

(žm)

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 29 Lipanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL