Auto Portal - AUDI A5 SPORTBACK
AUDI A5 SPORTBACK PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 17 Srpanj 2009

Image

Audi predstavlja sasvim novi koncept Audi A5 Sportback. Model s pet vrata s dugim, elegantnim stražnjim krajem objedinjuje najbolje od različitih tipova vozila: emocije i eleganciju modela kupe, udobnost limuzine i praktičnost karavana. Sportback se pridružuje modelima Coupé i Kabriolet, kao treći član obitelji modela A5. Audi A5 Sportback dolazi kod Audi distributera u rujnu, upadljivog dizajna, vrlo velike svakodnevne praktičnost, sportskim karakterom i modelima motora koji su jednako štedljivi koliko su snažni. Audi, izumitelj modela Avant, postavlja nove trendove u dizajnu s modelom A5 Sportback. Kupe s pet vrata ima vrlo elegantne linije. 36 milimetara je niži od modela A4 Sedan; s kratkim prednjim prevjesom, dugim međuosovinskim razmakom, većim tragom kotača i četiri vrata bez okvira s tankim linijama stakla, što je zasigurno prava slika sportske elegancije. Unutrašnjost je prostrana, a osigurava udobnost bez premca na sva četiri sjedala. Vrata velikog prtljažnog prostora skladno su uklopljena u dugi, zašiljeni stražnji kraj s plosnatim stražnjim nosačima krova; rub spojlera dodatno naglašava taj izgled. Obujam prtljažnog prostora je 480 litara što je gotovo jednako kao na modelu A4 Avant, a povećava se na 980 litara dok su stražnja sjedala preklopljena.

Image

Audi A5 Sportback nastavlja put inovativnih tehnologija u tvrtci Audi kada su u pitanju pogonski agregati. Svi motori su vrlo učinkoviti modeli s direktnim ubrizgavanjem – TDI dizel motori, FSI benzinski motori – a svi su usklađeni sa standardima protiv zagađivanja Euro 5. Svi modeli opremljeni su sustavom za obnavljanje energije koji obnavlja energiju prilikom kočenja i usporavanja, te ju privremeno pohranjuje u akumulator. Audi trenutno ima u ponudi tri benzinska i tri TDI motora, a još tri motora izlaze sredinom 2010. godine. Benzinski motori – dvolitreni TFSI snage 132 kW (180 KS) ili 155 kW (211 KS) i 3,2-litreni V6 snage 195 kW (265 KS) – opremljeni su Audi valvelift sustavom za promjenjivo upravljanje otvaranjem ventila. Inteligentna tehnologija povećava performanse dok istovremeno smanjuje potrošnju goriva. 2,0 TDI razvija snagu od 125 kW (170 KS), a prosječna potrošnja mu je malih 5,2 l/100km. Opremljen je sustavom start-stop (za pokretanje i zaustavljanje motora), što dodatno smanjuje potrošnju goriva u gradskoj vožnji. 2,7-litreni TDI motor sa 140 kW (190 KS) osigurava još više snage. Motor 3,0 TDI, koji je opremljen i S tronic mjenjačem, ostvaruje impresivnu snagu od 176 kW (240 KS).

Image

Poput tri benzinska motora, najsnažniji dizelski motor svoju snagu prenosi preko stalnog pogona na sve kotače quattro. Dva najsnažnija motora dostupna su u dodatnoj opremi s novo razvijenim sportskim diferencijalom, koji promjenjivo raspodjeljuje snagu na stražnje kotače i osigurava veću dinamičnost, veći užitak vožnje i veću sigurnost. Dva TDI modela s pogonom na prednje kotače – 2,0 TDI i 2,7 TDI – te model 2,0 TFSI (132 kW / 180 KS) mogu se pohvaliti drugom Audi inovacijom: Sustav za stabilizaciju ESP s elektroničkom blokadom prednjeg diferencijala koji povećava spretnost i sprječava preupravljanje. Savršeno ga nadopunjava Audi dinamični sustav za odabir načina vožnje koji omogućava vozaču da slobodno mijenja odaziv gasa, točke promjene stupnja prijenosa mjenjača S tronic sa sedam brzina, te povećava otpor servotronic sustava upravljanja koji je u osnovnoj opremi (od izlazne snage od 140 kW (190 KS) nadalje). Sustav je u ponudi kao modularni paket opreme s najmanje jednom od sljedeće tri opcije: sportski diferencijal, sustav za podešavanje amortizera ili dinamično upravljanje promjenjive snage.

Audi A5 Sportback ukratko:
Motori

- Šest motora snage od 125 kW (170 KS) do 195 kW (265 KS) prilikom izlaska na tržište; tri dodatna motora do sredine sljedeće godine
- Direktno ubrizgavanje goriva za sve modele motora
- Izvanredne performanse i uzorita štedljivost
- Svi modeli sa sustavom za obnavljanje energije
- Motori 2,0 TDI i 2,0 TFSI sa start-stop sustavom
Pogon
- Ovisno o modelu: ručni, multitronic ili S tronic sa sedam stupnjeva prijenosa
- quattro pogon na sva četiri kotača za najjače modele
- sportski diferencijal za promjenjivu raspodjelu snage na stražnjim kotačima u dodatnoj opremi od 176 kW (240 KS)
Šasija
- Ujednačena raspodjela opterećenja na ovjesu kotača, lagana konstrukcija ovjesa
- 17 inčni aluminijski kotači u osnovnoj opremi, s mogućnosti naručivanja u dodatnoj opremi do veličine od 20 inča
- Sustav za stabilizaciju ESP s novom električnom blokadom prednjeg diferencijala u osnovnoj opremi za modele s pogonom na prednje kotače
- U dodatnoj opremi raspoloživi su Audi drive select sustav za odabir načina vožnje, sustav za podešavanje amortizera, dinamično upravljanje i sportski diferencijal
Karoserija
- Sportski, elegantni dizajn s izduženim, elegantnim linijama
- Velika vrata prtljažnog prostora s poklopcem u dva dijela
- Obujam prtljažnika od 480 do 980 litara
- Vrlo prostrana unutrašnjost i jednostavan ulazak u vozila
Oprema
- Bogata i udobna osnovna oprema s luksuznim dodacima
- Najnapredniji sustavi za pomoć u vožnji dostupni su u dodatnoj opremi
- Dva moćna MMI sustava za navigaciju također su dostupna

Image

Dizajn
S modelom A5 Sportback, Audi je još jednom utvrdio vodeću poziciju na području automobilskog dizajna. Kupe s pet vrata ima emotivan i progresivni dizajn, te zapanjuje svojom moćnom elegancijom i sportskim dimenzijama. Dugačak je 4,71 metara i širok 1,85 metara, a visok samo 1,39 metara – 36 milimetara kraći od primjerice modela A4 limuzina. S dugim međuosovinskim razmakom od 2,81 metra, kratkim prevjesima i širim tragom kotača (1,59 metara sprijeda, 1,58 metara straga), A5 Sportback izgleda moćno na cesto. Za prednji kraj vozila karakteristične su vodoravne linije. Vodoravne letvice formiraju sprijeda rešetku u jednom dijelu koja je uokvirena tankom letvicom od anodiziranog aluminija. Dva bočna ruba dodatno naglašavaju prednju rešetku u jednom dijelu i šire se preko poklopca motora formirajući V oblik. Široka prednja svjetla su pravo remek djelo u tehničkom smislu. Vaporizirana pločica s kromom – “krilce” – odvaja pojedinačne komore svjetla i osigurava besprijekoran izgled. Tipično za Audi, dnevna svjetla su u osnovnoj opremi – jednako kao i svjetla za maglu koja su postavljena u bočne usisnike zraka i uokvirena decentnim kromiranim prstenom. Xenon plus svjetla su dio serijske opreme, kao i kod modela A5 Coupe. U kombinaciji s tim prednjim svjetlima, dnevna svjetla dolaze sa LED diodama raspoređenim tako da formiraju luk. LED svjetla su karakteristična po svom izgledu i izuzetno maloj potrošnji energije. Svjetla koja se zakreću u zavojima za bolje osvjetljavanje ceste, poznata kao Adaptive light, dostupna su u dodatnoj opremi za sve modele. Sportski izgled vozila A5 Sportback odmah je uočljiv kada se vozilo gleda s boka. Veliki kotači – 17” kotači su u osnovnoj opremi, a u dodatnoj opremi mogu se naručiti kotači do 20” veličine – a iznad njih se uzdiže moćna karoserija s tankom linijom stakla. Stražnji nosač krova proteže se unazad u dugoj, elegantnoj liniji. Nosač sadrži usko, treće, bočno staklo s vrhom uzdignutim prema gore - u čast modelu Audi 100 Coupé S iz 1969.

Tipično Audi: omjer stakla u odnosu na metalne površine
Omjer stakla u odnosu na metalne površine je jedan naspram tri, što je standardna Audi mjera. Oštri rubovi metalnih površina su također osnovna značajka marke. Oni obilježavaju rubove napetih i snažnih, konveksnih/konkavnih površina i dijele profil - elegantno zaobljena linija u pojasnom dijelu ide ispod ruba stakla; a dinamična linija iznad praga vrata. Vanjski retrovizori s ugrađenim LED pokazivačima smjera dodatno naglašavaju tu eleganciju. Vodoravne linije dodatno naglašavaju širinu straga. Rub spojlera na velikim vratima prtljažnika ima kontrastni efekt. Osim na modelu s motorom 2,0 TDI, stražnje cijevi ispušnog sustava protežu se odvojeno duž lijeve i desne bočne stranice. Svi modeli imaju ravne cijevi, čak i oni opremljeni TDI motorima. Cijevi tako i vizualno ukazuju na manje emisije štetnih plinova – napokon, DPF filtri krutih čestica su već dugo u osnovnoj opremi na Audi modelima. Stražnja svjetla u dva dijela lagano su zašiljena prema unutra, a LED diode raspoređene su tako da formiraju prsten. Treće stop svjetlo ugrađeno je u obris vozila kao tanka traka na gornjem rubu stražnjeg stakla. 24 pojedinačnih, svjetlosno emitirajućih dioda, osigurava ravnomjerno osvjetljavanje, a ne samo puko bacanje svjetla. S tom novom tehnologijom, Audi je još jednom dokazao da je vodeći na području LED tehnologije. Kupci modela A5 Sportback mogu odabrati jednu od 15 boja iz palete. Osnovne boje zovu se Ibis Bijela, Briljant Crna i Briljant Crvena. Efektne završne boje nose nazive Eis srebrna, Amethyst siva, Dakar bež, Sphären plava, Aruba plava, Lava siva, Phantom crna, Granat crvena, Tief zelena, Tiefsee plava i Meteor siva.

Image

Za mnoge Audi kupce dizajn je značajan, a često i primarni faktor, prilikom donošenja odluke o kupnji. To će zasigurno biti slučaj i s modelom A5 Sportback. Očekuje se da će njegovi kupci biti malo mlađi od kupaca modela A4 Sedan i Avant. Oni uživaju u visokom životnom standardu, usmjereni su prema sportu i prestižu te njeguju svoj osobni stil života, a često su zaposleni u kreativnim djelatnostima. Zaljubljenici su u tehnologiju i cijene nove, inteligentne koncepte. Segment vrhunskih vozila srednje klase u Europi je postojan – emotivni, novi modeli poput modela Audi A5 Sportback imaju vrlo dobre izglede. Audi planira prodati većinu planirane količine u Zapadnoj Europi, a očekuje se da će dobra trećina ukupne prodaje biti ostvarena u Njemačkoj. Očekuje se da će Velika Britanija biti drugo najveće prodajno tržište, a nakon toga slijede Francuska, Italija i Španjolska.

Karoserija
Temelj osnovnih kvaliteta koje su karakteristične za model Audi A5 Sportback je velika krutost karoserije, koja osigurava osnove za precizno, sportsko upravljanje, vrhunsku udobnost u vožnju, visoku razinu sigurnost u slučaju sudara i osjećaj smirenosti tijekom vožnje. Oscilacije i vibracije su gotovo neprimjetne vozaču i putnicima – uključujući one koje se prenose putem kola upravljača i sjedala, a koje su sastavni dio interakcije s vozilom. Audi koristi velik broj najnaprednijih tehnologija za izradu karoserije. To uključuje posebno oblikovanje metalnih ploča, od kojih se većina izrađuje u tvornici Ingolstadt gdje se proizvodi A5 Sportback. Ploče izrađene po mjeri od lake legure na bazi čelika zagrijavaju se na 950 stupnjeva Celzijusa u peći i odmah se gase i oblikuju u kalupima ohlađenim vodom. To im osigurava izuzetnu otpornost na istezanje. Mogli biste objesiti šest vozila Audi A5 Sportback ukupne težine deset tona na jednu traku debljine dva milimetra i širine 30 milimetara od ovog materijala. Čelične ploče vrlo su lagane i značajno utječu na ujednačenost ukupne težine vozila. Model A5 Sportback 2,0 TFSI teži samo 1.500 kg.

Stalna upotreba laganih konstrukcija: aluminijski prednji odbojnici
Čelične ploče koriste se za uzdužne nosače, središnju konzolu, središnje nosače krova i prednje poprečne nosače. Audi koristi idealne materijale za svaki dio. Prednji odbojnici vozila A5 Sportback su od aluminija i oni također smanjuju ukupnu težinu što doprinosi konačnoj ujednačenoj raspodjeli opterećenja po osovinama. Pripadajuće tehnologije također pridonose naprednim karakteristikama konstrukcije karoserije. Strukturalno ljepilo poboljšava snagu na mnogim dijelovima. Inovativno lasersko zavarivanje koristi se na pragovima i vratima. Područje ispod vrata prtljažnog prostora s jedne strane i nevidljivi spoj između bočne stranice automobila i krova s druge strane, spojeni su korištenjem najvećeg stupnja preciznosti putem plazmatronskog zavarivanja. Za razliku od mnogih konkurentskih vozila, A5 Sportback ne treba dodatni sloj na krovu. U tim stvarima su očite napredne značajke putem korištenja visokih tehnologija i pristupa koji jamči kvalitetu marke Audi, a nadopunjene su bliskim spojevima na cijeloj karoseriji.

Image

Kupe s pet vrata glatko klizi kroz vjetar. Koeficijent otpora zraka je 0,29 za modele s motorom s četiri cilindra; prednji dio mjeri pravilno raspoređena 2,18 kvadratna metra. Iscrpna podešavanja, koja uključuju aerodinamični zatvoreni donji dio karoserije, su jedne od primjenjenih metoda za optimizaciju protoka zraka. Audi A5 Sportback štiti svoje putnike putem najnaprednije tehnologije. Veliki zračni jastuci su spremni u slučaju udarca sprijeda. Senzor šalje informaciju o položaju sjedenja upravljačkom modulu kako bi se sukladno tome mogli uključiti sigurnosni pojasevi i zračni jastuci - a to znači najbolju moguću zaštitu velikih i malih putnika u slučaju svih vrsta udarca. Bočni zračni jastuci, koji su optimalno smješteni u prednja sjedala i veliki zračni jastuci za zaštitu glave osiguravaju zaštitu u slučaju udara s boka. Ugrađeni, posebno razvijen sustav naslona za glavu na prednjim sjedalima spreman je u slučaju udarca straga. Ta tehnologija naslona za glavu osigurava sigurno pridržavanje glave u ranoj fazi sudara, te se tako smanjuje opasnost od trzajnih ozljeda.

Unutrašnjost i prtljažnik
Zahvaljujući svom velikom međuosovinskom razmaku, A5 Sportback ima prostranu unutrašnjost u kojoj putnici na sva četiri sjedala imaju dovoljno prostora. A5 Sportback ima puno više prostora za noge i ramena od modela A5 Coupé, a dimenzije su samo nekoliko milimetara manje od onih na modelu A4 limuzina. Dugačka vrata se širom otvaraju za jednostavan ulazak i izlazak iz vozila, a automobil ima onaj jedinstveni, coupe štih: Sva četiri stakla su bez okvira. Audi A5 Sportback je izrađen kao model sa četiri sjedala. U usporedbi s modelom A4, stražnja sjedala su postavljena malo niže i malo više prema naprijed. Naslon za ruke straga je u osnovnoj opremi, a dva dodatna držača čaša dostupna su u dodatnoj opremi. Prednja sjedala su sportski niska i oblikovana za savršenu ergonomiju; mogu se precizno podesiti i osiguravaju savršenu potporu i udobnost. Audi nudi velik broj dodatnih opcija, uključujući sportska sjedala s izraženijim bočnim stranicama, sjedeću površinu koja se može produžiti i lumbalnu potporu električno podesivu u četiri smjera. Sjedala se mogu dodatno opremiti funkcijom potpuno električnog podešavanja s dodatnom opcijom memorije položaja. Veća udobnost osigurana je klimatizacijom sjedala, koja po potrebi hlade ili griju putnike sprijeda.

Tu je još jedna dodatna opcija koja je vrlo pogodna za duža putovanja: središnji naslon za ruke sprijeda koji se može podešavati po visini i dubini, s pretincem za odlaganje i utičnicama za napajanje. Ispod prednjih sjedala nalazi se i dodatni pretinac za odlaganje s dodatnim mrežama i pregradama. Ono što je još tipično za Audi je velik izbor presvlaka za cijeli proizvodni program sjedala. Proizvodni program ide od standardne tkanine Arcade do kombinacije kože i tkanine i do fine Valcona kože. Proizvodni program boja uključuje crnu, svijetlo sivu, lunarno srebrnu i kardamom bež u različitim kombinacijama. Obloga krova dostupna je u crnoj, srebrnoj i lan bež boji; podna obloga dostupna je u crnoj, kvarc sivoj i korijander bež boji. Ukrasni umetci u osnovnoj su opremi Mikrometalik platin; aluminij i tri vrste drva - tamni orah, svijetli jasen i srednje smeđi lovor – dostupni su u dodatnoj opremi.

Fini materijali: luksuzna unutrašnjost
Unutrašnjost vozila A5 Sportback prava je poslastica za sva čula. Elegantni dizajn, savršena ergonomija, materijali visoke kvalitete i izrade su ono što osigurava skladan, elegantan izgled. Kromirani okviri okružuju dva velika instrumenta i dodatne pokazivače. Visoko postavljen središnji zaslon u vozilu je u osnovnoj opremi, kao i sportsko kolo upravljača s tri kraka. Elegantne linije vizualno povezuju kokpit s oblogama vrata; središnja konzola je nagnuta prema vozaču. Uvijek dolazi s praktičnim i genijalnim MMI operativnim sustavom. S intuitivnim, jednostavnim sustavom izbornika, velikim tipkama i središnjim okretnim gumbom za upravljanje na središnjem dijelu armaturne ploče, to je najbolje rješenje na tržištu. Ima puno mjesta na središnjem dijelu armaturne ploče. Umjesto standardne mehaničke parkirne kočnice, Audi koristi elektromehanički sustav za koji je dovoljan samo mali gumb. Gumb za paljenje i gašenje motora također je smješten na tom mjestu.

Image

Prtljažni prostor još je jedan od aduta vozila Audi A5 Sportback. Dugačka vrata prtljažnika osiguravaju pristup prostranom, vrlo praktičnom prtljažnom prostoru s ravnim bočnim stijenkama obloženim finim materijalima iste boje kao detalji u unutrašnjosti. Prtljažnik je ukupne širine od točno jednog metra, a donji rub za utovar zaštićen je letvicom od nehrđajućeg čelika. U osnovnoj konfiguraciji zapremnina prtljažnog prostora iznosi 480 litara. Ako preklopite stražnja sjedala – a postupak za to je vrlo jednostavan – ona se povećava na 980 litara. Među praktičnim detaljima su kukice za vješanje vrećica i prihvatna mjesta za osiguranje većeg tereta, koji su u osnovnoj opremi. Fiksna polica štiti dugački prtljažni prostor od znatiželjnih pogleda. Audi se dosjetio pametnog rješenja za sprječavanje štete prilikom utovara tereta: polica prtljažnika podijeljena je u dva dijela. Kraći dio se bočno zakvačuje na pričvršćenja u oblozi prtljažnog prostora; duži dio se zakvačuje na vrata prtljažnika. Prilikom otvaranja vrata prtljažnika, poklopac se pomiče prema gore, a savršeno se spaja s kraćim dijelom dok su vrata prtljažnika zatvorena. Audi osigurava čitav niz dodatnih rješenja u dodatnoj opremi. Jedno od njih je i otvor duž prtljažnog prostora, između stražnjih sjedala, koji sadrži i vreću za skije i snowboarde koja se može skinuti. Dvostrani tepih koji se može naručiti u dodatnoj opremi namijenjen je za prijevoz vlažnih ili prljavih predmeta – jedna strana je od velura a druga je gumena. Paket opreme za prtljažni prostor uključuje utičnicu od 12 V, mrežu za odlaganje prtljage, pojas za učvršćivanje prtljage, dodatne kukice za vrećice i mrežu za odvajanje prtljažnog prostora. S kukom za prikolicu koja se može naručiti u dodatnoj opremi, A5 Sportback može vući do 2,1 tone (kočena prikolica, maksimalni nagib od osam stupnjeva). Dostupna dodatna oprema uključuje krovne nosače, kutije za skije i prtljagu, te nosače za bicikle i čamac.

Motori
Audi je stalno usmjeren k inovativnim tehnologijama kada su u pitanju motori. A5 Sportback bit će dostupan s tri TDI i tri FSI motora prilikom izlaska na tržište, a još će tri dodatna motora izaći sredinom 2010. Svi motori su dokaz da ekonomična vožnja i dinamične performanse nisu međusobno isključivi, već da se međusobno nadopunjuju. Audijev uspjeh u moto sportu potvrđuje tu filozofiju: Trkaći automobili R8 FSI i R10 TDI zabilježili su osam rekordnih pobjeda u 24 satnoj utrci 24 Hours of Le Mans, najzahtjevnijoj utrci na svijetu. Na cesti, Audi TDI modeli su vodeći po pitanju tehnologija za uštedu goriva od samog izlaska na tržište prije 20 godina. Niti jedan drugi pogonski agregat ne može se mjeriti s omjerom snage i male potrošnje goriva koje osigurava dizel motor s turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem. 2,0 TDI motor u vozilu Audi A5 Sportback postavlja standarde. Motor s četiri cilindra u prosjeku troši 5,2 l/100km, što znači emisiju CO2 od 137 g/km. Ali to je i dalje snažan motor, izlazne snage od 125 kW (170 KS), s okretnim momentom od 350 Nm sa obujmom od samo 1.968 kubičnih centimetara. Audi A5 Sportback postiže ubrzanje do 100 km/h za 8,7 sekundi, a ostvaruje najveću brzinu od 228 km/h. Dvolitreni dizel motor prenosi svoju snagu na prednje kotače putem ručnog mjenjača. Verzija s quattro pogonom bit će dostupna na jesen. Po prvi put će se u A5 modelu pojaviti i slabija inačica 2,0 TDI motora koja ostvaruje snagu od 105 kW (143 KS) i okretni moment od 320 Nm. Taj motor dolazit će i u kombinaciji s multitronic automatskim mjenjačem. 2,0 TDI je dizel motor visoke tehnologije. Njegov posebno prilagođen pogon s remenom i ventilatorom, dvije osovine za uravnoteženje i poklopac motora smanjuju vibracije. Dvostruke bregaste osovine pokreću 16 ventila u glavi motora. Preklopni leptiri na cijevi usisa podešavaju protok zraka ovisno o opterećenju i broju okretaja motora. Vrlo moderni mehanizam upravlja radom common rail sustava ubrizgavanja, u kojem se razvija tlak do visokih 1.800 bara – puno više od primjerice težine automobila po kvadratnom centimetru. Visoki tlak omogućava izuzetno sitno raspršivanje goriva, a time i stvaranje izvanredne smjese goriva i zraka.

Preciznost: ubrizgavanje vrlo malih količina goriva
Brizgaljke imaju mlaznice s osam otvora i rade na piezo principu, prema kojem je na stotinu keramičkih pločica naslagano jedna na drugu. Prilikom dovođena električnog napona, one mijenjaju svoju kristalnu strukturu – pločice se malo proširuju i prenose taj pokret na iglice za ubrizgavanje. Brizgaljke se ponovno zatvaraju nakon jedne do dvije milisekunde - u nekim slučajevima nakon što su ubrizgale manje od tisućitog dijela jednog grama goriva. Na motoru 2,0 TDI ima po pet ubrizgavanja po radnom ciklusu. To osigurava umjereno povećanje tlaka u cilindru i lagano sagorijevanje, što je osnova za stvaranje manje buke motora. Turbo punjač također sudjeluje u tom procesu. Njegova prilagodljiva krilca na strani ispuha osiguravaju skladno i hitro razvijanje okretnog momenta. Kada vozač snažnije pritisne papučicu gasa dok motor radi na malom broju okretaja, krilca se zatvaraju. Manji presjek usisa primorava ispušne plinove da protiču većom brzinom. Turbina se brže okreće, povećava se količina svježeg zraka stvara se veći tlak. Zahvaljujući toj tehnologiji i posebnoj geometriji klipa, sa snagom od 125 kW (170 KS), pogonski agregat 2,0 TDI postiže neuobičajeno visok broj okretaja od 5.400 o/min i ima bolju termodinamiku u komorama za sagorijevanje. Do 60 posto ispušnih plinova se može vratiti u cilindar, što dovodi do relativno hladnog sagorijevanja nezasićenog kisikom, pa tako i do manjih emisija oksida dušika. Sustav povrata ispušnih plinova osigurava posebno učinkovito hlađenje. Poput svih motora iz te serije modela, A5 Sportback 2,0 TDI usklađen je s Euro 5 standardima.

Image

Remek djelo: pogonski agregati V6 TDI
Dva V6 TDI pogonska agregata također su remek djela među dizel motorima. Njihov smireni karakter, moćan okretni moment i uzorito ponašanje predstavljaju moderan i inteligentni oblik sportskog modela. Njihovi karteri motora napravljeni su od lijevanog željeza vermikularnog grafitnog lijeva, sofisticirane vrste lijevanog željeza koja je posebno lagana i snažna. Niz kompleksnih mjera koje su poduzete poboljšavaju učinkovitost smanjenjem unutarnjeg trenja radilice. Pogonski agregati V6 TDI imaju turbo punjače promjenjive geometrije, common rail sustave ubrizgavanje s piezo brizgaljkama i sustav povrata ispušnih plinova visokih performansi. 2,7-litreni motor proizvodi snagu od 140 kW (190 KS) i okretni moment od 400 Nm između 1.400 i 3.250 o/min, a pritom prosječno troši samo 6,0 l/100km. Manji od dva pogonska agregata V6 TDI ima obujam od 2.698 ccm i dolazi u kombinaciji s pogonom na prednje kotače i ručnim mjenjačem. Osigurava vozilu A5 Sportback ubrzanje za 8,2 sekunde, te razvijanje najveće brzine 235 km/h. Multitronic će biti dostupan u dodatnoj opremi od početka ove jeseni. Sa obujom od 2.967 ccm, trolitreni motor proizvodi 176 kW (240 KS) i osigurava 500 Nm okretnog momenta između 1.500 i 3.000 o/min. Za ubrzanje do 100 km/h potrebna mu je 6,1 sekunda. Najveća brzina je elektronički ograničena na 247 km/h. Prosječna potrošnja goriva ovog dizel motora vrhunske klase je 6,6 l/100km. S tronic mjenjač sa sedam stupnjva prijenosa prenosi snagu na quattro pogon. Model s ručnim mjenjačem izaći će na jesen.

Najnaprednije tehnologije: benzinski motori
Benzinski motori vozila Audi A5 Sportback također koriste najnaprednije tehnologije – FSI direktno ubrizgavanje goriva, Audi valvelift sustav za promjenjivo upravljanje ventilima, te u slučaju modela motora 2,0 TFSI, turbo punjenje. Budući da direktno ubrizgano gorivo hladi komoru za sagorijevanje svojim snažnim vrtloženjem, Audi može koristiti veći omjer kompresije na motoru TFSI za bolju učinkovitost. Motor je dosad uvjerio više od 1,3 milijuna kupaca, jednako kao i stručnjake: Prije samo nekoliko dana međunarodna komisija sastavljena od novinara proglasila je ovaj motor s četiri cilindra “Motorom godine” u svojoj klasi i to petu godinu zaredom. Osnovne karakteristike dvolitrenog motora su podesivo bregasto vratilo na usisu i dvije osovine za uravnoteženje, što osigurava nisku razinu vibracija u radu. 2,0 TFSI je značajno poboljšan na važnim područjima, kao što su cilindri i ležajevi radilice. Pumpom ulja se upravlja podešavanjem količine protoka i na dvije brzine, što također smanjuje potrošnju. 2,0 TFSI je također dobar primjer vrhunske, napredne Audi tehnologije na području ubrizgavanja goriva. Mlaznice sa šest otvora propuštaju gorivo u komore za sagorijevanje pod tlakom od 150 bara – dodatna podrška za učinkovito sagorijevanje su ventili koji potiču vrtloženje zraka prilikom usisa. Turbokompresor ima vodeno hlađenje, a krilca i lopatice njegove turbine su poboljšani za bolje performanse prilikom pokretanja motora. Hladnjak stlačenog zraka također predstavlja kombinaciju visoke razine učinkovitosti s malom težinom i malim dimenzijama. Audi valvelift sustav na dvolitrenom TFSI motoru osigurava podizanje ispušnih ventila u dvije faze, ovisno o potrebi. To smanjuje gubitke u komori za sagorijevanje i osigurava optimalno proticanje ispušnih plinova direktno u turbo punjač. Vozač uočava taj efekt u obliku trenutnog razvijanja okretnog momenta, većih performansi i manje potrošnje goriva.

Audi nudi dvije verzije motora 1.984 ccm 2,0 TFSI. Snažniji od te dvije razvija snagu od 155 kW (211 KS) i okretni moment od 350 Nm između 1.500 i 4.200 o/min. U kombinaciji s S tronic mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom, te quattro stalnim pogonom na sve kotače, postiže ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi i može razviti najveću brzinu od 241 km/h. Prosječna potrošnja goriva iznosi 7,4 l/100km što jasno svjedoči o njegovoj učinkovitosti. Tri dodatne varijante bit će uvedene tijekom godine: quattro pogon na sve kotače s ručnim mjenjačem i pogon na prednje kotače s multitronic mjenjačem ili ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Druga verzija motora 2,0 TFSI namijenjena je isključivo za korištenje u kombinaciji s pogonom na prednje kotače i dolazit će u kombinaciji s ručnim ili multitronic mjenjačem. U toj kombinaciji dvolitreni motor razvija snagu od 132 kW (180 KS) i okretni moment od 320 Nm između 1.500 i 3.900 o/min. Drugi, manji TFSI motor – snage 118 kW (160 KS) je 1,8-litreni pogonski agregat koji pogoni prednje kotače putem multitronic mjenjača - njegov predviđeni izlazak na tržište je početak 2010. Audi će dodati i verziju s ručnim mjenjačem, također u 2010. godini, kao posebno povoljan model osnovne razine opreme. Najsnažniji motor na modelu A5 Sportback je 3,2-litreni FSI koji također koristi Audi valvelift sustav. U tom slučaju, mehanizam za upravljanje ventilima djeluje na usisne ventile. Sustav podešava količinu usisa zraka na različitim brojevima okretaja motora. Leptir na usisu može ostati potpuno otvoren pod djelomičnim opterećenjem, čime se smanjuju gubitci na usisu i poboljšava učinkovitost. Motor slobodno diše – okretni moment i snaga su veći, što s vremenom omogućava veći prijenosni omjer, čime se dodatno smanjuje potrošnja.

Karakteristike motora V6 obujma 3.197 ccm su kompaktna veličina i mala težina. Blok motora je od lake legure na bazi aluminija/silikona. To povoljno utječe na ukupnu težinu vozila i raspodjelu opterećenja na ovjesu. Ostala rješenja visoke tehnologije uključuju varijabilnu usisnu cijev, sustav upravljanja bregastim osovina s lancima malih otpora i pumpu ulja visoke učinkovitosti. Napredni, snažan V6 motor osigurava snagu od 195 kW (265 KS) i okretni moment od 330 Nm, koji su dostupni između 3.000 i 5.000 o/min. U kombinaciji sa S tronic mjenjačem i quattro pogonom na sve kotače, omogućava vozilu A5 Sportback postizanje ubrzanja do 100 km/h za 6,6 sekundi i najveću brzinu 250 km/h. Njegova prosječna potrošnja goriva je malih 9,3 l/100km.

Image

Obnavljanje: sustav za obnavljanje energije u osnovnoj opremi
Audi koristi svoje nove tehnologije s platforme s modularnom učinkovitosti na vozilu A5 Sportback. Svi modeli su opremljeni sustavom za obnavljanje energije koji iskorištava kinetičku energiju koja se oslobađa prilikom usporavanja. Prilikom usporavanja ili u fazi kočenja, alternator može pretvoriti kinetičku energiju u električnu energiju koja se potom privremeno pohranjuje u akumulatoru. Kada kupe s pet vrata ponovno ubrza, akumulator mu vraća obnovljenu energiju. Tako se smanjuje potrošnja goriva smanjenjem opterećenja na alternatoru kojeg pokreće motor. Nadalje, svi modeli s ručnim mjenjačem opremljeni su indikatorom koji preporuča vozaču optimalan trenutak za prebacivanje stupnja prijenosa. Na vozilu A5 Sportback u kombinaciji s bilo kojim od tri 2,0-litrena motora i ručnim mjenjačem, u osnovnoj opremi je i novi Audi sustav start-stop (za pokretanje i zaustavljanje motora). Kada se vozilo zaustavi na semaforu ili raskršću, a dok je ručica mjenjača u praznom hodu a noga vozača skinuta sa spojke, upravljački modul sustava isključuje motor. Na uzbrdici ili nizbrdici, kočioni sustav održava kočioni tlak, osim ako nagib nije veći od 10 posto. Snažan elektropokretač brzo ponovno pokreće motor, odmah čim vozač do kraja pritisne papučicu spojke. Dok vozač uključi neki stupanj prijenosa, broj okretaja motora se povećava; dok vozač otpusti spojku dosegnut je broj okretaja slobodnog hoda.

Snažan akumulator: radi i na najnižim temperaturama zimi
Sustav start-stop radi s posebno snažnim akumulatorom koji nastavlja raditi čak i na jako niskim vanjskim temperaturama. Akumulator ostaje isključen samo tijekom prvog perioda zagrijavanja motora kako bi motorno ulje, rashladna tekućina i unutrašnjost što brže dosegli potrebnu temperaturu. Vozač može isključiti sustav start-stop u bilo kojem trenutku, pritiskom gumba. U standardnom ciklusu vožnje, sustav start-stop smanjuje potrošnju goriva za otprilike 0,2 litre/100 km, što odgovara otprilike pet grama CO2/km (8,05 g/milja). Dobitak na učinkovitosti je puno veći u svakodnevnoj vožnji. Većina vozača koji voze svaki dan prelaze manje od deset kilometara i prolaze kroz mnoge semafore. U takvom scenariju sustav je najučinkovitiji. Novi sustav start-stop povezan je s još jednim novim rješenjem s platforme modularne učinkovitosti - sustav za informiranje vozača s programom za učinkovitost. Ima poseban, osobito upadljiv indikator za promjenu stupnja prijenosa i stalno analizira protok struje u vozilu. Ukoliko to želite, može prikazati i detaljne brojke o potrošnji za potrošače električne energije, kao što su klima uređaj ili uređaj za odmrzavanje stražnjeg stakla, što može osigurati dodatnu uštedu od jedne litre goriva na 100 kilometara. Sustav vozaču daje naputke da, ako je to potrebno, na primjer da podigne stakla dok radi klima uređaj.

Pogon
Audi daje mogućnost odabira tri različita prijenosa za model A5 Sportback. 2,0 TFSI (132 kW i 155 kW / 180 KS i 211 KS), 2,0 TDI snage 125 kW (170 KS) i 2,7 TDI (140 kW / 190 KS) koji s proizvodne linije silaze u kombinaciji s mjenjačem sa šest brzina s minimalnim unutarnjim trenjem. Osigurava brzo, elegantno i precizno mijenjanje brzina s tipičnim Audi osjetom. 2010. g. dolaze i modeli 1,8 TFSI i 3,0 TDI s ručnim mjenjačem. Mjenjač s varijabilnim prijenosnim omjerom multitronic impresivan je zbog svog glatkog rada, visoke razine učinkovitosti i velikih prijenosnih omjera koji osiguravaju uštedu goriva. Multitronic ima sportski i ručni način rada s osam predefiniranih prijenosnih omjera za još veći užitak u vožnji. Multitronic modeli uslijedit će vrlo kratko nakon izlaska na tržište vozila A5 Sportback. Radi se o modelima motora 2,0 TDI s izlaznom snagom od 105 kW (143 KS), 2,7 TDI i obje verzije modela motora 2,0 TFSI. 2,0 TFSI quattro, 3,2 FSI quattro i 3,0 TDI quattro dolaze u kombinaciji sa S tronic mjenjačem sa sedam brzina. Mjenjač visoke tehnologije s dvostrukom spojkom mijenja stupnjeve prijenosa u djeliću sekunde i to tako smireno da vozač to jedva primjećuje. Njegova visoka razina učinkovitosti i veliki prijenosni omjer u sedmoj brzini doprinose smanjenju potrošnje goriva. Vozač može ostaviti S tronic mjenjač sa sedam brzina da brzine mijenja automatski ili ih može mijenjati sam putem prekidača na kolu upravljača.

Quattro pogon na sve kotače u normalnim uvjetima 60 posto snage usmjerava prema stražnjem diferencijalu, a 40 posto prema prednjem diferencijalu - sportska karakteristika. Kada neki kotač počne proklizavati, mehanički središnji diferencijal odmah i automatski prebacuje većinu snage na osovinu s boljom trakcijom. Do 85 posto snage može biti usmjereno na stražnje kotače, a do 65 posto na prednje kotače. Kratko nakon izlaska na tržište vozila A5 Sportback, Audi planira uvesti modele opremljene ručnim mjenjačem i quattro pogonom u kombinaciji s motorom 2,0 TDI koji razvija snagu od 125 kW (170 KS) i motorom 2,0 TFSI koji razvija snagu od 155 kW (211 KS). Motor 3,0 TDI quattro, također u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest brzina, će postati dostupan u to vrijeme.

Image

Još veća dinamičnost: novi sportski diferencijal
Dinamičnost vozila Audi A5 Sportback s quattro pogonom može biti poboljšana putem dodatne tehnologije - novog sportskog diferencijala koji je dostupan za modele 3,0 TDI quattro i 3,2 FSI quattro. Sportski diferencijal stalno raspodjeljuje pogonsku snagu u promjenjivoj količini na stražnjim kotačima. Prilikom ulaska u zavoj ili ubrzavanja u zavoju, većina okretnog momenta prenosi se na vanjski kotač, doslovce gurajući automobil u zavoju. Sportski diferencijal oštro djeluje na svaku mogućnost proklizavanja prednjih ili stražnjih kotača u zavoju. S kratkim vremenom reagiranja od manje od 100 milisekundi on je čak brži od sustava za stabilizaciju ESP; djeluje jednako učinkovito pri laganoj vožnji i pod opterećenjem. Sportski diferencijal je nova vrsta stražnjeg diferencijala. Gornji zupčanik sa tri pogonska zupčanika dodan je s lijeve i s desne strane klasičnog diferencijala; okreće se deset posto brže od pogonske osovine. Višelamelnu spojku pokreće elektrohidraulički pokretač, a osigurava snagu za povezivanje osovine i gornjeg zupčanika. Kada se spojka zatvori, potiče veću brzinu gornjeg zupčanika na jednom od kotača. Dodatni okretni moment povlači se sa suprotnog kotača prema diferencijalu. Tako se gotovo sav okretni moment može preusmjeriti na jedan kotač. Maksimalna razlika između kotača je 1.800 Nm. Tajna učinkovitosti i brze reakcije sustava počiva u softveru za upravljanja čiji je licencirani vlasnik tvrtka Audi. Mehanizam za upravljanje brzo izračunava idealnu raspodjelu sile za svaku situaciju vožnje, ovisno o zakretu upravljača, bočnom ubrzanju, brzini i ostalim informacijama. Sportski diferencijal ugrađen je u Audi dinamični sustav za odabir načina vožnje; njegov rad može se prilagoditi željama vozača. Način rada “comfort” prvenstveno je namijenjen zahtjevima za sigurnost i stabilnost u vožnji, osiguravajući značajna podešavanja prilikom promjene opterećenja. Način rada “auto” je ujednačena postavka, a način rada “dynamic” je posebno sportski koji osigurava brzo i jednostavno upravljanje prilikom promjene opterećenja.

Šasija
Sportback se ugleda u sve vrhunske vještine modela iz serije A5 i kada je šasija u pitanju. Kupe sa pet vrata može se pohvaliti sa sportskom upravljivosti, vrhunskom stabilnosti i dobrom udobnosti u vožnji. Audi A5 Sportback skreće brzo i jednostavno, prolazi sve zavoje pri velikim brzinama izuzetno stabilno, s dobro trakcijom na izlaznoj točci zavoja. Postoji čitav niz dobrih razloga za takve adute. Među najvažnijima je velika krutost karoserije i ujednačena raspodjela opterećenja na ovjesu. Kao i u cijeloj A5 seriji, prednja osovina je pomaknut daleko prema naprijed i na modelu Sportback. To je omogućeno neuobičajenim rasporedom sastavnih dijelova pogonske grupe. Diferencijal, koji određuje položaj osovina, postavljen je direktno iza uzdužno postavljenog motora, pa tako ispred spojke ili pretvarača okretnog momenta. Akumulator je pomaknut u prtljažni prostor za bolju ravnotežu. Puno tehnologije ugrađeno je u samu šasiju. Svi glavni sastavni dijelovi prednjeg i stražnjeg ovjesa su od aluminija, što značajno smanjuje masu ovjesa. Prednji kotači su postavljeni na osovinu s pet krakova koja može odvojeno apsorbirati uzdužne i bočne sile koje djeluju na nju. Ležajevi su kruti prilikom skretanja za sportsku preciznost, a mekani i nježni u vožnji po pravcu. Prednja poluosovina i motor pričvršćeni su na dodatni okvir koji je čvrsto vijcima pričvršćen za prednji kraj automobila. Visoka razina krutosti olakšava spontano obnavljanje sile upravljanja. Kućište upravljačkog mehanizma, postavljeno nisko i prema naprijed, prenosi naredbe upravljanja direktno na kotače.

Image

Precizno i učinkovito: upravljanje
Upravljački mehanizam sa zubnom letvom sa svojim prijenosnim omjerom 16,1:1 je sportski i direktan. Povezuje vozača s cestom i osigurava precizne povratne informacije sa stražnjeg diferencijala. Podesiva pumpa sustava s krilcima osigurava toliko hidraulične energije koliko je potrebno u tom trenutku. Sustav servotronic, koji otpor upravljanja mijenja ovisno o brzini vozila, u osnovnoj je opremi za modele 2,0 TFSI snage 155 kW (211 KS) i V6 motore. A5 Sportback ima trapezoidni stražnji ovjes. On je također postavljen na dodatni okvir i vrlo je kompaktan, što znači da ima više prtljažnog prostora. Stražnji ovjes je isti na modelima s pogonom na prednje kotače i na modelima s quattro pogonom. Opruge i amortizeri – potonji s dodatnim, malim zaustavnim oprugama – postavljeni su odvojeno na nosače kotača, što omogućava kombinaciju visoke razine udobnosti u vožnji i sportske preciznosti. Audi će postaviti sportski ovjes na zahtjev. Dostupne su tri varijante – tvrđa verzija sa ili bez podesivih amortizera i S line sportski ovjes koji spušta karoseriju za dodatnih 10 milimetara. Audi A5 Sportback ima velike, snažne kočnice koje se vrlo precizno mogu dozirati. Modeli motora 2,0 TDI i 2,0 TFSI snage 132 kW (180 KS) imaju sprijeda diskove promjera 314 milimetara, a straga diskove promjera 300 milimetara. Prednji diskovi su posebno učinkoviti i brzo raspršuju toplinu koja se oslobađa prilikom kočenja: Dva tarna prstena spojena su stotinama malih metalnih kockica kroz koje može proticati velika količina zraka za hlađenje u kratkom vremenskom periodu. Modeli s V6 motorima i motorom 2,0 TFSI snage 155 kW (211 KS) imaju prednje diskove promjera 320 milimetara. Kočione čeljusti su od kompozitnog materijala. Kućište klipa je aluminijsko i jako dobro raspršuje toplinu. Lagane kočione čeljusti su izuzetno krute; diskovi su također vrlo lagani.

Audi A5 Sportback u osnovnoj opremi dolazi na kotačima od lake legure 7,5 J x 17 sa šest krakova i gumama 225/50. U dodatnoj opremi dostupne su dvije vrste 17 inčnih kotača, četiri vrste 18 inčnih kotača, od kojih su jedni dizajnom specifični za A5 Sportback i tri vrste 19 inčnih kotača. Na samom vrhu proizvodnog programa, najviše klase, je kotač 9 J x 20 sa sedam dvostrukih krakova i gumama 265/30 R20. Verzije Sportback vozila s pogonom na prednje kotača su u osnovnoj opremi opremljene novom tehnologijom koja dolazi iz tvrtke Audi: Najnovija generacija vrlo učinkovitog sustava za stabilizaciju vozila ESP, preuzetog s modela A5 Coupé i cabriolet, a koji sada sadrži novu, elektroničku blokadu diferencijala. Sustav djeluje na istom principu kao mehanička blokada diferencijala. Čini već dovoljno spretno upravljanje još neutralnijim, te sprječava proklizavanje kotača i poboljšava trakciju. Nova funkcija poboljšava voznu dinamiku prilikom vožnje u zavojima, pod opterećenjem, kako na mokrim tako i na suhim cestama. Prednost za vozača su brže i preciznije reagiranje upravljača i veća stabilnost vozila. Trakcija u zavojima je također poboljšana. Vozilom se može upravljati s manje upravljačke sile.

Te prednosti postignute su bez dodatnih sastavnih dijelova, pa tako bez dodatne težine, već su osigurane putem sofisticiranog softvera unutar sustava ESP. Čim elektronika otkrije da je opterećenje na unutarnjem kotaču pogonskog prednjeg ovjesa previše smanjena, te da kotač počinje proklizavati, ona uključuje kratko, podešeno kočenje. To preusmjerava višak okretnog momenta na vanjski kotač, koji zbog većeg dinamičkog opterećenja kotača može prenijeti više snage na cestu. Ta promjena okretnih momenata kotača A5 Sportback zakreće vrlo lagano – a za vozača gotovo neprimjetno – u radijus. A iz oštrih zavoja ubrzava bez proklizavanja, kao da je na tračnicama. Ponašanje na cesti još je preciznije, spretnije, stabilnije i neutralnije, što dodatno povećava povjerenje u automobil. Novi sustav osigurava dodatni stupanj sigurnosti čak i u vožnji u otežanim uvjetima.

Image

Napredna tehnologija: Audi drive select sustav
Kupci vozila A5 Sportback mogu u dodatnoj opremi naručiti Audijev sustav napredne tehnologije bez konkurencije – Audi drive select sustav za odabir načina vožnje. On omogućava vozaču pristup svih tehničkim sklopovima koji su bitni za voznu dinamiku, te promjenu njihovog rada putem odabira tri različita načina rada – “comfort,” “auto” i “dynamic.” Ako je vozilo opremljeno MMI navigacijskim sustavom dostupan je i četvrti načina rada – “individual”. Taj način rada omogućava vozaču da slobodno bira svoje korisnički podešene postavke među velikim brojem parametara. Audi sustav za odabir načina vožnje utječe na karakteristike odziva gasa, točku promjene stupnja prijenosa S tronic mjenjača sa sedam brzina i mijenja opretećenje servotronic upravljanja. Modularna struktura sustava znači da se mora kombinirati s minimalno jednom od tri tehnologije - sportski diferencijal, podesivi amortizeri ili dinamično upravljanje. Elektronički sustav za upravljanje amortizerima koristi CDC (stalni nadzor ovjesa - continuous damping control) amortizere. Njihovi elektroventili s elektromagnetskim pokretanjem kontroliraju protok hidrauličkog ulja između unutarnjih i vanjskih cijevi otvaranjem otvora različitih veličina. Veliki presjek osigurava mekane amortizere, a mali presjek tvrde. Brzi mehanizam za upravljanje stalno analizira informacije primljene sa 14 senzora i izračunava optimalno prigušenje po kotaču u izuzetno kratkim intervalima – 1.000 puta u sekundi.

Dinamični sustav upravljanja: uvijek savršen omjer
Dinamični sustav upravljanja je još jedna pionirska tehnologija iz tvrtke Audi. Mijenja stupanj servo upravljanja za gotovo 100 posto, ovisno o brzini vožnje i načinu vožnje odabranom putem Audi drive select sustava. U samom središtu sustava je gornji zupčanik ugrađen u stup upravljača kojeg pokreće električni motorić. Poznato kao skladan pogonski sklop, kućište s niskom razinom trenja je kompaktno i lagano, bez zazora u radu i precizno. Može prenositi ogromne količine okretnog momenta i vrlo je učinkovito. Pri malim brzinama, sustav je vrlo direktan, pa je tako parkiranje izuzetno jednostavno. Pri umjerenim brzinama na autocesti, sustav postaje manje direktan i osigurava manju razinu servo upravljanja. Pri velikim brzinama, indirektno upravljanje i niska razina servo upravljanja olakšavaju smirenu vožnju. Dinamični sustav upravljanja djeluje zajedno sa sustavom za stabilizaciju ESP kako bi se osigurala sportska i sigurna vožnja. Budući da može podešavati upravljanje u kraćem roku nego što je kočionom sustavu potrebno da poveća tlak na kotačima (kod ESP intervencija), vožnja je tako glađa i brža. Dinamični sustav upravljanja sprječava proklizavanje prednjih i stražnjih kotača uslijed promjene opterećenje, a osigurava i veliku pomoć prilikom kočenja na površinama s različitim koeficijentima trenja.

Oprema
Osnovna verzija modela Audi A5 Sportback je već bogato opremljena. U osnovnoj opremi dolazi sa 17 inčnim aluminijskim naplatcima, radio uređajem s velikim središnjim zaslonom u boji, preklopivim stražnjim sjedalima, i klima uređajem s automatskim upravljanjem, te kožom presvučenim sportskim kolom upravljača. Brojne druge izvrsne funkcije su također u osnovnoj opremi. To uključuje elektromehaničku parkirnu kočnicu, šest zračnih jastuka, zatezače i ograničivače sile sigurnosnih pojaseva, Isofix pripremu za dječje sjedalo, sustav za obnavljanje energije koja se oslobađa prilikom kočenja, svjetla za maglu, vanjske retrovizore s grijanjem i električnim podešavanjem, četiri električna podizača stakla i inteligentni ključ paljenja koji automatski pohranjuje informacije prilikom odlaska na servis.

Image

Modeli s motorima 2,0 TDI i 2,0 TFSI s ručnim mjenjačem dolaze opremljeni posebnim tehnologijama kako bi se poboljšala njihova već visoka razina učinkovitosti – start-stop sustav koji značajno smanjuje potrošnju goriva u gradskoj vožnji, putno računalo s programom za učinkovitost. On uključuje indikator za promjenu stupnja prijenosa sličan onom koji je prisutan na drugim verzijama s ručnim mjenjačem. Nova elektronička blokada diferencijala ugrađena je u sustav za stabilnost ESP na modelima s pogonom na prednje kotače, za bolju dinamičnost i trakciju. Modeli s motorima snage minimalno 140 kW (190 KS) u osnovnoj opremi dolaze s ugrađena još dva sofisticirana tehnička modula: servotronic upravljač automatski prilagođava razinu servo upravljanja brzini vožnje, a Xenon plus prednja svjetla dolaze u kombinaciji s LED diodama za prednja dnevna svjetla i za stražnja svjetla. Uz ovu atraktivnu osnovnu opremu, Audi nudi velik broj opcija koje donose vrhunski luksuz ovom kupeu s pet vrata u dodatnoj opremi. Prilagodljivi sustav osvjetljavanja nadopunjava Xenon plus prednja svjetla dinamičnim svjetlima za dodatno osvjetljavanje u zavojima. Mehanizam za duga svjetla automatski prebacuje između kratkih i dugih svjetala. Praktični ključ može ostati u džepu vaše jakne – vrata se otvaraju dodirom na kvaku, a automobil se pokreće pritiskom gumba. Funkcija za pomoć pri pokretanju osigurava dodatne funkcije elektromehaničkoj parkirnoj kočnici, a vrhunski klima uređaj s automatskim upravljanjem podešava vrijednost temperature u tri odvojena područja u unutrašnjosti.

Druge zanimljive dodatne opcije uključuju bočne zračne jastuke straga, senzor za kišu i svjetlost, paket unutarnjeg osvjetljenja s prigušnim svjetlima, dodatni sustav grijanja i alarm. Kada je u pitanju šasija, osnovni program nadopunjen je Audi drive select sustavom za odabir načina vožnje, sportskim diferencijalom za quattro pogon (za dva najsnažnija V6 motora), podesivim amortizerima i dva sportska ovjesa različite krutosti. Kotači su dostupni u dimenzijama od 17, 18, 19 i 20 cola.

Radar i kamera: sustavi za pomoć u vožnji
Čitav niz inovativnih sustava za pomoć u vožnji čine vožnju još opuštenijom, udobnijom i sigurnijom. Prilagodljivi tempomat koristi radarsku tehnologiju za održavanje udaljenosti od automobila ispred vas. Ugrađeni Audi braking guard sustav osiguravaju vozaču upozorenje u slučaju neizbježnog sudara, te pomaže pri kočenju. Audi side assist sustav za pomoć pri promjeni voznog traka koristi radare za sigurniju promjenu voznog traka. Audi lane assist sustav pomaže vozaču da ostane u svom prometnom traku. Audi napredni sustav za pomoć pri parkiranju koristi kameru za vožnju unazad za prikaz područja iza automobila na zaslonu u vozilu. Audi također nudi i čitav niz sustava s tehnološkim modulima na atraktivnom, futurističkom polju multimedijalnih tehnologija. Auto radio concert s CD-om ima čitač memorijske kartice za glazbene datoteke i AUX-in utičnicu za priključivanje MP3 playera. 6,5 inčni zaslon u boji i osam zvučnika nadopunjuju paket. Auto radio symphony uz to ima izmjenjivač za šest CD-a. Iznad audio sustava smješteni su napredni MMI navigacijski sustav i MMI navigacijski sustav plus. Manji model koji očitava podatke s DVD-a već sadrži zaslon u boji, otvor za memorijsku karticu i glasovno upravljanje. Može se dodatno opremiti digitalnim DAB radijskim prijemnikom, izmjenjivačem CD-a, Bluetooth funkcijom za spajanje mobilnih telefona i sučeljem za spajanje iPod uređaja. Dostupan je i zaslon u boji koji je smješten pri vrhu instrumentne ploče.

MMI navigacijski sustav plus je medijski centar visoke tehnologije. Sedam inčni zaslon u boji visoke razlučivosti prikazuje zemljovide standardno ili u 3D; prikazi gradova i interesne točke prikazuju se u 3D formatu. Na tvrdom disku od 40 GB pohranjeni su podaci zemljovida, glazbene datoteke i adresar. Sustav govornog upravljanja prepoznaje cijele riječi. Autoradio ima višestruki tuner, te player za reproduciranje audio i video DVD-a kojim se može jednostavno upravljati. Brojni moduli za nadogradnju visoke kvalitete također su raspoloživi za MMI navigacijski sustav plus, poput digitalnog TV tunera. Luksuzni sustav ozvučenja Bang & Olufsen pretvara vozilo A5 Sportback u koncertnu dvoranu na kotačima – pojačalo sa 10 kanala snage 505 watta i 14 zvučnika visokih performansi. Još jedna napredna dodatna opcija je Bluetooth telefon. Koristi radijsku vezu za kopiranja podataka s kartice mobilnog telefona korisnika ako telefon ima standardnu SIM karticu s profilom pristupa.

Image

Dinamični izgled: paketi opreme S line
Audi je sastavio dva S line paketa opreme za kupce s izraženim sportskim ukusom. S line paket opreme predstavlja kombinaciju tvrđeg ovjesa i niže karoserije s većim kotačima. Dodaci u unutrašnjosti uključuje sportska sjedala presvučena tkaninom ili kožom, sportsko kolo upravljača presvučeno posebnom kožom, ručicu mjenjača presvučenu kožom, dekorativne umetke od mat aluminija i tepihe u boji unutrašnjosti. S line oznake nalaze se na odbojnicima, pragovima vrata i mnogim dijelovima u unutrašnjosti. Posebne boje karoserije Monza Srebrna i Misano Crvena također su dostupne uz S line paket opreme. Uz Audi S line paket opreme dostupan je i S line exterieur paket. Njegovi najznačajniji elementi su jedinstveni dizajn branika i karakteristični ukrasi na bočnim usisnicima zraka, na difuzoru i na ispušnim cijevima. Pragovi obojani u boju karoserije i S line oznake na oblogama pragova vrata i prednjim odbojnicima zaokružuju paket.

(dvk)

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 19 Srpanj 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL