Auto Portal - VOZILI SMO NOVI VW POLO U VINKOVCIMA I ILOKU
VOZILI SMO NOVI VW POLO U VINKOVCIMA I ILOKU PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 04 Rujan 2009

Image

Prvi model VW Pola izašao je 1975. godine, a ovo je peta generacija ovog modela, do sada proizvedenog u ukupno 10,600.000 primjeraka. Za dizajn novog Pola odgovoran je poznati dizajner Walter de'Silva čiji tim se prilikom dizajna Pola vodio devizom 'jednostavno, čisto i jasno'. Nesumnjivo je da Volkswagen neće stati samo na predstavljanju kombi-limuzinske verzije novog Pola sa troja i petora vrata, već intenzivno nastoji proširiti ponudu karoserijskih verzija novog VW Pola. Najsnažniju top verziju VW Polo GTI pokretat će 1.4 litreni turbo TSI motor najveće snage 170 KS, a u planu je i dizelska TDI verzija sa 135 KS. VW Polo GTI bit će premijerno predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu koji se održava ovog mjeseca. U ponudi će biti i Bluemotion motori od 2010. godine. Sasvim je sigurno da će uslijediti Polo karavan, Polo MPV i Polo Classic trodijelna limuzina sa četvora vrata i klasičnim prtljažnikom na repu, međutim vrijeme njihovog pojavljivanja je za sada nepoznat.

Image
Na domaćoj prezentaciji za automobilske novinare u Slavoniji na relaciji Virovitica-Vukovar-Ilok vozili smo novi VW Polo, a istovremeno je započela prodaja u Hrvatskoj

Dizajn novog Pola izveden je po uzoru na cijelu gamu, a neodoljivo podsjeća na oblik Golfa Mk VI. Novi Polo izgleda znatno svježije i atraktivnije, te u Volkswagenu očekuju da se njihov ‘mini’ probije na sam vrh po prodaji u svojoj klasi. Novi Polo je veći i bolji, uostalom kao i svi novi automobili unazad nekoliko godina, pa sada više ne možemo govoriti da je veličinom nadrastao na primjer Golfa prve generacije, već se dimenzijama sve više približava i novom Golfu. Konstruktori su kod novog Pola pazili da porast dimenzija pretoče u veću prostornost putnika u unutrašnjosti, odnosno osobito je više prostora osigurano za noge vozača i suvozača. Vanjske dimenzije u odnosu na prethodni model:
Dužina 3.970 mm (+ 54 mm)
Širina 1.682 mm (+ 32 mm)
Visina 1.485 mm (-14mm)
Međuosovinski razmak 2.470 mm (+ 4 mm)
Trag kotača sprijeda 1.463 mm (+ 29 mm)
Trag kotača staga 1.456 mm (+ 30 mm)

Image
Volkswagen je za Polo pete generacije složio sigurnosni paket koji se sastoji od optimizirane strukture karoserije, iznimno učinkovitog spoja pojasa i zračnih jastuka te sustava potpore

Obujam prtljažnika je 280 litara, a preklapanjem naslona stražnje klupe može se povećati na 952 litara. Dvostruka podnica prtljažnika (opcija za Trendline, serija Comfortline i Highline) povečava njegovu upotrebljivost, a svi modeli VW Pola dolaze sa setom za popravak probušene gume, a doplata za rezervni kotač normalne dimenzije je oko 50 eura. Novi Polo dolazi serijski sa ABS sustavom, ali za ESP sustav treba doplatiti. Ovjes je dorađen iz prethodnog modela - McPherson osovina s opružnom nogom s izravnim povezivanjem stabilizatora na amortizer, te uležištenje opružne noge zamijenjeno je novim lakšim. Tako se mogu ponuditi i primjenjivati kotači s većim promjerom. Širina traga je u usporedbi s modelima prethodnika povećana za 29 mm. Pomak kotača za 5 mm prema naprijed nastaje veći kut nagiba prednje osovine kao rezultat stabilnije ravno kretanje. Za stražnju osovinu princip konstrukcije osovine spojnog zgloba preuzet je od prethodnih modela. Kod Pola su cijevi donje spone osovine jače savijene čime se širina traga povećava za 30 mm u odnosu na prethodne modele. Svi modeli novog Pola imaju električni servo upravljač najnovije generacije.

Image
Svi 1,6-litreni TDI motori imaju istu izvedbu samo je softwer u procesoru određenog motora prilagođen višoj snazi. Softwerski je onemogućen chip tuning

Benzinski motori kreću s ponudom od trocilindarskog 1.2 motora sa 60 i 70 KS, a nastavlja se četverocilindričnim 1.4 motorom od 85 KS. Kod dizelskih motora u ponudu dolazi novi tihi i štedljivi 1.6 litreni common rail TDI dizelaš najveće snage 75, 90 i 105 KS. Dizelska osnova 1,6 TDI motora s CR sustavom ubrizgavanja i tehnikom s 4 ventila je 2,0 l (103 kW) TDI-motor s common rail sustavom ubrizgavanja. Common-Rail sustav ubrizgavanja s piezoventilima za ubrizgavanje i tlakom ubrizgavanja od maksimalno 1600 bara, 4 ventila po komori za izgaranje. Blok motora je olakšan za 6 kg, a smanjen je obujam postignut manjim promjerom cilindara i kraćim hodom. Svi 1,6-litreni TDI motori imaju istu izvedbu samo je softver u procesoru određenog motora prilagođen višoj snazi. Svi motori ispunjavaju strogu Euro 5 normu o ispušni plinovima. Većina motora dolazi sa ručnim mjenjačem sa pet stupnjeva prijenosa, a prvi put će biti kod Pola ponuđen i DSG mjenjač s dvostrukom spojkom (opcija uz doplatu).

Image
Veće vanjske dimenzije pretočene su u prostraniju i komforniju unutrašnjost

Novi VW Polo podvrgnut je pooštrenim EuroNCAP crash testovima i osvojio je najbolju moguću ocjenu od pet zvjezdica. Volkswagen je za Polo pete generacije složio sigurnosni paket koji se sastoji od optimizirane strukture karoserije, iznimno učinkovitog spoja pojasa i zračnih jastuka te sustava potpore. Prilikom najnovijeg postupka testiranja europskog programa 'New Car Assessment Programme' (NCAP) Polo se kontrolirano sudario s preprekom pri brzini od 64 km/h, pri čemu je unutrašnji prostor za putnike ostao gotovo neoštećen. Dummy lutke donijele su Polu velik broj bodova u najvažnijim kategorijama: zaštita putnika i sigurnost djece. Tome između ostalog pridonosi čvrsta struktura karoserije. Ova ekstremna krutost novog Pola postiže se korištenjem krajnje čvrstih vrsta čelika u bočnoj strukturi i prostoru za noge. Usto sprijeda na vozilu iznimno čvrsti poprečni nosač branika osigurava raspodjelu sile udarca. Podjednako važna kao i zaštita putnika je i sigurnost drugih sudionika u prometu.

Image

Već tijekom faze dizajniranja novog Pola integrirani su zahtjevi u pogledu zaštite pješaka u radovima razvoja. Tako je novo oblikovani lim iza prednjeg poklopca branika (harfa) stvorio potrebni deformacijski prostor kako bi se težina ozljede svela na minimalnu razinu. Prilikom postupka ocjenjivanja EuroNCAP također se ocjenjuju i elektronički sigurnosni sustavi i sustavi potpore koji sprječavaju sudare i teške ozljede. Također serijski visoko učinkoviti spoj pojasa i zračnih jastuka te prednji nasloni za glavu koji suzbijaju trzajne ozljede vratne kralježnice osiguravaju dodatnu sigurnost. U ponudi su tri paketa opreme Comfortline, Trendline i Highline. Cijena do registracije u Hrvatskoj najjeftinije verzije VW Polo 1.2 sa troja vrata iznosi 10.704 eura, a najskuplja je verzija VW Polo 1.6 TDI DSG7 sa troja vrata 17.336 eura. Za karoserijsku verziju s pet vrata treba doplatiti 500 eura. Plan prodaje u Hrvatskoj je od 200 do 230 vozila mjesečno. Prvi kontigent od 250 vozila već je rasprodan.

Davor Kindy

Image

CIJENE NOVI VW POLO COMFORTLINE 3 vrata
Motori sa reguliranim katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.2 / 1198 / 44(60) / ručni 5 / 10.704 eura
Polo 1.2 / 1198 / 51(70) / ručni 5 / 11.100 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / ručni 5 / 11.713 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / DSG7 / 13.635 eura
Polo 1.2 TSIod 45/09 tjedna / 1198 / 77(105) / ručni 6 / 12.642 eura
Polo 1.2 TSI od 11/10 tjedna / 1198 / 77(105) DSG7 / 14.565 eura
Dizelski motori sa katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.6 TDI / 1598 / 55(75) / ručni 5 / 12.787 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / ručni 5 / 13.823 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / DSG7 / 15.746 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 77(105) / ručni 5 / 14.463. eura

CIJENE NOVI VW POLO COMFORTLINE 3 vrata
Motori sa reguliranim katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.2 / 1198 / 51(70) / ručni 5 / 11.918 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / ručni 5 / 12.530 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / DSG7 / 14.453 eura
Polo 1.2 TSIod 45/09 tjedna / 1198 / 77(105) / ručni 6 / 13.460 eura
Polo 1.2 TSI od 11/10 tjedna / 1198 / 77(105) DSG7 / 15.383 eura
Dizelski motori sa katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.6 TDI / 1598 / 55(75) / ručni 5 / 13.604 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / ručni 5 / 14.641 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / DSG7 / 16.564 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 77(105) / ručni 5 / 15.281 eura

CIJENE NOVI VW POLO HIGHLINE 3 vrata
Motori sa reguliranim katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.2 / 1198 / 51(70) / ručni 5 / 12.690 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / ručni 5 / 13.302 eura
Polo 1.4 / 1390 / 63(85) / DSG7 / 15.225 eura
Polo 1.2 TSIod 45/09 tjedna / 1198 / 77(105) / ručni 6 / 14.232 eura
Polo 1.2 TSI od 11/10 tjedna / 1198 / 77(105) DSG7 / 16.155 eura
Dizelski motori sa katalizatorom
Model / ccm / kW(KS) / mjenjač / do registracije
Polo 1.6 TDI / 1598 / 55(75) / ručni 5 / 14.377 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / ručni 5 / 15.413 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 66(90) / DSG7 / 17.336 eura
Polo 1.6 TDI / 1598 / 77(105) / ručni 5 / 16.053 eura

Doplata za karoserijsku verziju sa petora vrata iznosi 500 eura.

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 25 Listopad 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL