Auto Portal - TEST RABLJENI RENAULT MEGANE 1.6 16V SEDAN (2004., 61.000 km)
TEST RABLJENI RENAULT MEGANE 1.6 16V SEDAN (2004., 61.000 km) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 14 Rujan 2009

Image

Megane je, uz Astru i Golf, najprodavaniji model kompaktne klase, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan kao Corolla, niti čvrst poput Golfa (iako je sigurniji u sudaru), ali u svemu bitnome je vrlo dobar. Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i ako se redovito održavan. Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta i zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje. Megane je 1995. zamijenio 19-icu, a donedavno aktualni model druge generacije predstavljen je 2002. i proizvodio se do ljeta prošle godine, kad ga je zamijenio model treće generacije. Mnogi bi stavili ruku u vatru da je manje kvalitetan od prvoga. No, to je samo privid, zbog mnogo plastike i početnih problema s elektroničkom karticom za paljenje motora.

Statistike ADAC-a pokazuju da je učestalost kvarova svih godišta manja od deset na tisuću, što je blizu izvrsnoga. Megane je prvi u klasi osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica, ali je dobro poznato da i kod malog udarca nastaje veliko oštećenje karoserije. Zbog toga je preporučljivo da je boja izvorna, a slupane i popravljene primjerke izbjegavajte u širokom luku. Benzinski modeli rade uglađeno i uglavnom ne stvaraju probleme, s iznimkom bobina. Smještene su duboko među bregastim vratilima i teško se hlade te u pravilu izdrže 50.000 km. Problemi s ostalom elektronikom, uključujući i karticu za paljenje, riješeni su 2003. Ako je motor u dobrom stanju treba raditi mirno u praznom hodu, dobro primati gas i ne dimiti. Nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem i pumpom rashladne tekućine.

Image
Ako je motor u dobrom stanju treba raditi mirno u praznom hodu, dobro primati gas i ne dimiti

Unutrašnjost je udobna, ali i osjetljiva na trošenje, te budite vrlo oprezni, ako uočite deformirana sjedala i izlizane komande. Prije nego pregledate automobil na dizalici, provozite ga preko neravnina, kako biste osjetili ima li zazora u upravljaču i ovjesu te vibrira li prednja armatura. Benzinac 1.6 preporučljiviji je od 1.4, jer bolje ide i manje(!) troši. Veća je razlika među dizelašima: 1.9 dCi je vrlo dobar, a 1.5 dCi nije trajan i ima problema s visokotlačnom pumpom Lucas. Bregasti vijenac, koji pokreće pumpne elemente nije dobro cementiran te se troši i ljušti i nakon 50.000 km u pravilu nastaju problemi.

Podvozje je robusno i izdržljivo, ali zbog snažnog servouređaja kočnica vozači koji često koče mogu izbrazdati diskove. Trajnost ramena i kuglastih zglobova jamči robusna izvedba i mekan ovjes te je loš znak ako uočite zazor u tim sklopovima. Nije dobro ni ako uočite nepravilno trošenje guma, posebice prednjih. Zbog svega je važno redovito servisiranje. Testni model, star pet godina prešao je 61.000 km i dobro je održavan. Zbog toga vrijedi 8400 eura, iako prosječni model toga godišta na tržištu vrijedi deset posto manje.

Limarija
Solidna i dobro zaštićena od hrđanja. Važno je da nije pretrpjela teže oštećenje, a kod dizelskih modela provjeriti nosače motora

Motor
Kvalitetan, s izuzetkom bobina. Elektronika je osjetljivija od mehanike, a nakon kupnje preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen

Mjenjač
Solidan i izdržljiv, rijetko stvara probleme. Kod normalne vožnje spojka može izdržati više od 100.000 km

Podvozje
Izdržljivije od očekivanja. Ipak, preporučljivo je provjeriti zazor u kuglastim zglobovima i stanje diskova

(žm)

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor benzinski, R4, 16V
Obujam 1598 ccm
Snaga 113 KS pri 6000/min
Moment 152 Nm pri 4200/min
Brzina 193 km/h
Ubrzanje 10,9 s
Potrošnja 6,5 do 9,5 l
Jamstva 2 g. (meh.); 12 g.(lim)
Proizvodnja 2002. - 2008
Cijena: od 7400 do 8400 eura

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 14 Rujan 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL