Auto Portal - VOZILI SMO NOVU ŠKODU YETI PO BRDIMA HRVATSKOG ZAGORJA
VOZILI SMO NOVU ŠKODU YETI PO BRDIMA HRVATSKOG ZAGORJA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 02 Listopad 2009

Image

Škoda Auto je na ovogodišnjem međunarodnom Sajmu automobila u Ženevi početkom 2009. godine predstavila model Yeti. Novi model baziran je na prethodno predstavljenoj dizajnerskoj studiji istog imena koja je bila predstavljena 2005. godine na Salonu automobila u Ženevi. Ovo trendovsko vozilo namijenjeno je za gradsku vožnju, ali i za slobodno vrijeme. Opremljeno je najmodernijim tehnologijama koje osiguravaju ne samo izvanredne performanse u vožnji na cesti, već i izvrsna svojstva kod terenske vožnje. Ovo SUV vozilo predstavlja praktično i pametno rješenje za sve kupce koji traže kompaktan, a ujedno i robustan, univerzalan i izrazito siguran automobil. Škoda Yeti je na hrvatsko tržište upravo je došla, a imali smo je priliku isprobati u vožnji po gradu Zagrebu, brzoj autocesti, uskim i brdovitim cestama Hrvatskog zagorja, te na kraju u teškim off-road uvjetima, izuzetno strmoj motokros stazi koja je jednim dijelom bila prava blatna kaljuža, koju je na naše iznenađenje Yeti prolazio i s cestovnim gumama kao od šale, gdje bi mnogi 'šminkerski' SUV-ovi sasvim sigurno zagrezli i ostali bespomoćno čekajući pomoć traktora. No, krenimo redom…

Cijena do registracije:

Motor ccm; kW/KS;mjenjač Active Ambition Experience
1.2 TSI 77kW/105KS; ručni sa 6 stupnjeva 125.828 kn 135.847 kn 162.849 kn
1.8 TSI 118kW/160KS; 4x4 ručni sa 6 stupnjeva 172.986 kn 183.249 kn 211.721 kn
2.0 TDI PD 103kW/140KS; 4x4 ručni sa 6 stupnjeva i DPF - 203.726 kn 230.895 kn

Image
Škoda Yeti u čistokrvnoj off-road poziciji snašao se bolje od mnogih 'šminkerskih' SUV-ova

Ovo 4,2 metra dugačko vozilo s petero vrata sadrži tipična obilježja marke Škoda. Upečatljiv prednji dio s rešetkom hladnjaka s lamelama i simpatična prednja svjetla nedvosmisleno određuju njegovu 'pripadnost Škoda obitelji'. Bočne površine i izraženi blatobrani pružaju robustan i solidan izgled na 17colskim kotačima, a pritom se njegova karoserija ne doima glomazno. Odlike Yetija su izrazito agilno ponašanje u vožnji uz velike rezerve sigurnosti. U kombinaciji sa stilskim vanjskim izgledom, Yeti pruža osjećaj zaštićenosti koji će osjetiti i doživjeti njegovi vozači, kao i suputnici. Škoda Yeti spada u kompaktan SUV segment i u Škodi kao glavne konkurente navode Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai i Suzuki Grand Vitaru. Yeti je dugačak 4223 mm, širok 1793 mm i visok 1691 mm, uz međuosovinski razmak od 2578 mm. Osnovna verzija ima gume 215/60 R16, a uz veći nivo opreme dolaze gume 225/50 R17. S obzirom da ima stalan 4x4 pogon odlično je rješenje za vuču prikolice od maksimalno 1.800 kg. Spremnik goriva od 60 litara i kod benzinske i dizelske verzije osigurava zavidnu autonomnost. Verzija Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 s vozačem teška je 1520 kg, dok je dizelska verzija od 140 KS teža samo 25 kg. Pri tom je korisna nosivost 545 kg.

Image
Škoda Yeti spada u kompaktan SUV segment i u Škodi kao glavne konkurente navode Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai i Suzuki Grand Vitaru

Fleksibilan prtljažnik ima obujam od 416 do 1760 litara. Straga su tri sjedala koja su izvedena tzv. ' platform effect' sustavom koji omogućava kino doživljaj putnika. Stražnja sjedala su 2 cm više postavljena u odnosu na prednja sjedala kako bi se osigurala bolja preglednost putnika koji se voze straga. Sva tri stražnja sjedala izvedena su VarioFlex sustavom koji omogućava neovisno preklapanje krajnjih stražnjih sjedala u cilju povećanja teretnog prostora, a sva tri sjedala se mogu u potpunosti izvaditi. Pri tom dva vanjska sjedala mogu se na poprečnoj okrugloj šipki postaviti u konfiguraciju 2+2 sjedala i još se pri tom svako može po širini vozila pomicati za 8 centimetara. Yeti pokreću downsizing motori koji su snažni i štedljivi. U ponudi su dva benzinca i tri dizelaša. Početni benzinski 1,2–litreni turbo TSI motor (105 KS) samo je u ponudi s prednjim pogonom, a nastavak benzinske ponude je 1,8 TSI motor (160 KS) koji dolazi u 4x4 verziji. Dizelsku ponudu čini 2,0 TDI CR (110 KS) sa prednjim pogonom i 4x4 (za sada nije dostupan u Hrvatskoj), 2,0 TDI CR (140 KS) u 4x4 verziji i 2,0 TDI CR (170 KS) u 4x4 (za sada nije dostupan u Hrvatskoj.)

Image

Yeti je inovativan, zgodan i kompaktan SUV koji će uskovitlati prašinu u ovom segmentu vozila. Odlična svojstva vožnje i velika agilnost karakteristike su svih verzija vozila. Najbolja off-road svojstva i velika vuča odlike su 4x4 modela. U kombinaciji s izvrsnim vrijednostima emisije štetnih plinova i niskom potrošnjom goriva stvoreni su dobri preduvjeti za socijalno prihvatljiv nastavak SUV klase. U novom, strožem Euro NCAP (New Car Assessment Programme) crash testu najmlađi član u modelnoj liniji Škode osvojio je pet zvjezdica, a time i najbolju ocjenu. Osim zaštite odraslih putnika, na ukupnu ocjenu također su utjecali odlična zaštita djece, zaštita pješaka te visoka razina aktivne sigurnosti. Visoki sigurnosni standard Yetija na dojmljiv način dokumentira izvrstan rezultat u 'Whiplash testu',uvedenom tek ove godine. Pritom se provjerava stabilnost sjedala, a time i zaštita putnika od ozljeda vratne kralježnice u slučaju sudara straga. Na tom području Yeti spada među najbolja, do sada testirana vozila. 'Škoda je pokazala da jamči jednakovrijednu razinu zaštite putnika svih uzrasta u najrazličitijim položajima sjedala', glasila je ocjena Euro NCAP-a.

Image

S obzirom na oblik i široke niskoprofilne gume od 17 cola nije nam na prvi pogled ulijevala povjerenje da će moći proći kroz duboko blato i izuzetno strme uspone i spustove klasične moto kros staze u Hrvatskom zagorju. Zahvaljujući udaljenost karoserije od tla od 18 cm i odličnom 4x4 pogonu koji koristi najnoviju 4. generaciju Haldex spojke, što je ista 4x4 tehnologija kao i kod automobila Škoda Octavia 4x4 karavan i Škoda Superb 4x4. Elektro-hidraulička Haldex spojka ugrađena je u kućište stražnje osovine . Na suhoj podlozi 96 posto momenta se prenosi na prednje kotače, a na stražnje kotače raspoređuje se minimalno 4 posto (kočenje), pa do maksimalnih 90 posto momenta (naglo ubrzanje). Ograničeni zaustavljač omogućava raspored momenta kotača na istoj osovini. Za rad Haldex spojke koriste se senzori ABS-a i ESP-a. Kada je ESP sustav u akciji, kontrolu Haldex spojke preuzima ABS/ESP kontrolna jedinica. Kada je u akciji ABS, Haldex spojka je izvan funkcije. 4x4 sustav prijenosa sa Haldex spojkom ima ugrađen prekidač za off-road mode koji ABS i ESP stavljaju u funkciju teških off-road uvjeta vožnje, što znači da vožnjom nizbrdo vozilo samo održava jednoliku brzinu i samo koči motorom i kočnicama prema potrebi.

Image

Kako to funkcionira najbolje je vidjeti uživo i isprobati, a vjerujemo da položaji automobila na fotografijama dovoljno govore za sebe. Strmine i težak blatnjavi teren, Yeti je doslovce prolazi kao od šale, a čak i potpuno neiskusni vozači izuzetno tešku stazu savladali su bez ikakvog problema ili zapinjanja u blatu. Škoda Yeti predstavlja praktično i pametno rješenje za sve kupce koji traže kompaktan, a ujedno i robustan, univerzalan i izrazito siguran automobil.

Davor Kindy

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 01 Studeni 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL