Auto Portal - TEST RABLJENI FORD FOCUS 1.6 TI-VCT SPORT (2007., 20.000 KM)
TEST RABLJENI FORD FOCUS 1.6 TI-VCT SPORT (2007., 20.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 09 Prosinac 2009

Image

Focus ima sve što se podrazumijeva pod 'njemačkom kvalitetom', prostran je i izdržljiv, a osjetno jeftiniji od Golfa. Nositelj titule 'europskog automobila 1999. godine', naslijedio je slavnog Escorta, što je dobra preporuka. Taj je auto dva desetljeća bio uz bok legendarnom Opel Kadettu, a od 1974. i Golfu. Bio je sinonim za kvalitetu i pouzdanost, što su mnogi tumačili jednostavnom konstatacijom - Ford je Ford. Nažalost, ta je tvrtka izgubila velik dio svojih pozicija na našem tržištu, dijelom zbog dominacije Opela i Volkswagena, a dijelom i zbog slabe poslovne organizacije.

Image
Fordov kompakt ima najsolidniju limariju u klasi, što jamči sigurnost i dugovječnost auta

Prva generacija Focusa, predstavljena 1998. zadržala je prepoznatljiva svojstva svih Fordova te ga iskusniji mehaničari drže najmanje jednako kvalitetnim poput Golfa. To se prvenstveno odnosi na naglašeno solidnu izvedbu karoserije, robusno podvozje i izdržljive motore. Šteta što su modeli prvih serija (do kraja 1999.) imali problema sa sitnicama (cvrčci u prednjoj armaturi, nekvalitetne brtve oko stakala...), središnji upravljačkim modulom, neravnomjernim kočenjem i osjetljivim ispušnim loncem, jer su struktura vozila i svi bitni sklopovi bez greške. Limarija vrlo solidna i dobro zaštićena od hrđanja. Preciznije, najbolja je u klasi - čak nešto čvršća nego u Golfa i Astre.

Image
Podvozje je čvrsto, izdržljivo i dobro prilagođeno našim cestama. Po tome, kao i po limariji, Focus je najbolji u klasi

Rijetki su Focusi imali problema s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, što je na našim neravnim prometnicama 'rak rana' mnogih konkurenata. Unutrašnjost je solidna i izdržljiva, iako se na izvedbi materijala nije rasipao novac. Svi modeli od 2000. dobili su obnovljen interijer, na kojem su uklonjeni svi nedostaci početnih serija. Obloge sjedala, volana i mjenjača ne pokazuju znakove trošenja. To je i dobar pokazatelj kako je automobil vožen i prva stvar na koju treba obratiti pozornost kod rabljenih primjeraka. Zbog toga su noviji primjerci među najpouzdanijima na tržištu, a tome u prilog govori i tehnološko srodstvo s Mazdom 3. Materijali nisu skupocjeni, ali su složeni precizno i kompaktno

Image
Benzinski motor 1.6, s podešavanjem faze ventila, koja mu snagu povisuje sa 100 na 115 KS, je pouzdan, izdržljiv, osrednje štedljiv. Osjetljivo: termostat i brizgalice

Model druge generacije, predstavljen 2004. zadržao je dobre značajke prvoga.Testni model opremljen je benzincem 1.6 s podešavanjem faze ventila, koji je u dvije godine prešao manje od 20.000 km i praktički se tek razradio. Ako nema tragova većih oštećenja limarije i ako je servisna knjižica uredno ispunjena, tada je teško napraviti pogrešku prilikom kupnje. Posebice, jer su rabljeni Focusi razmjerno povoljni, na razini Astre i Meganea te osjetno jeftiniji nego usporedivi Golfovi. Zbog toga je to izbor za promišljene kupce. Ne treba zanemariti ni činjenicu da je rizik krađe zanemariv.

Image
Mjenjač pokazuje solidnu njemačku izvedba, bez najmanjih problema, a spojka traje najmanje 150.000 km

Dizelaši 1.8 TDCI prve generacije imali su osjetljiv razvodni mehanizam (zupčasti remen), turbopunjače i brizgaljke koji su teško izdržali više od 100.000 km, te su često bezrazložno precijenjeni. Benzinci serije Zetec, koje je sredinom 90-ih za Ford razvila Yamaha, pokazali su se iznimno trajnima i dobrih svojstava. Rezervni dijelovi su razmjerno povoljni te održavanje nije skupo. Osnovni 1.4 sa 80 KS je za 'broj manji' od potrebnog te je preporučljiv za vozače koji pretežito voze umjereno. Za ovaj je auto optimalan benzinac 1.6 sa 100 KS.

(žm)

Image
Focus je jedan od rijetkih auta na našem tržištu čiji je ugled lošiji nego zaslužuje. Pruža izvornu njemačku kvalitetu te je najčvršći i najsolidniji u kompaktnoj klasi, a 20-ak posto jeftiniji od Golfa

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), podešavanje faze ventila
Obujam: 1596 ccm
Provrt x hod: 79,0x81,4 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 6000/min
Moment: 155 Nm pri 4150/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 278 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kombi-limuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije:
434 x 184 x 149 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 385/1245 l
Masa/nosivost: 1325/550 kg
Spremnik goriva: 55/11,2 m
Najveća brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja: grad 8,7 / otvoreno 5,4 / kombinirano 6,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km
Cijena: 10.800 EUR (model 2007.)

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 13 Prosinac 2009 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL