Auto Portal - VOZILI SMO NOVU TOYOTU LAND CRUISER
VOZILI SMO NOVU TOYOTU LAND CRUISER PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 22 Prosinac 2009

Image

S naslijeđem starim gotovo polovinu stoljeća, off road performanse i izdržljivost bez premca vozila Land Cruiser osigurale su mu neuništiv ugled. Kako bi se osiguralo da sasvim novi Land Cruiser ne samo da zadovoljava, nego i premašuje visoka očekivanja zahtjevnih kupaca, podvrgnut je velikom broju testova u razvojnoj fazi, kako u off road uvjetima tako i na asfaltu, a kako bi se osigurali visoki standardi pouzdanosti i robusnosti. Ono što je odmah uočljivo, kao karakteristika posljednje generacije legendarnog Toyota 4WD vozila, povećanja vanjskih dimenzija su zadržana na minimumu te se tako očuvalo izvanredno ponašanje vozila Land Cruiser na asfaltu i izvan njega. Uvedena su brojna poboljšanja aerodinamičnosti, što je smanjilo koeficijent vuče sa Cd 0.37 na 0.35. Sasvim novi Land Cruiser opremljen je nizom složenih i tehnički naprednih sustava za aktivnu i pasivnu zaštitu, te off road zaštitnim funkcijama i zaštitnim funkcijama za vožnju po asfaltu koje je ikada izbacila Toyota, kako bi vožnja bila još sigurnija i donijela još više užitka. Najprodavaniji 4WD model na svijetu, serija Land Cruiser privukla je preko 5 milijuna kupaca. Odmah je jasno da se radi o novoj generaciji legendarnog Toyota 4WD vozila, jer dizajn vanjštine sasvim novog vozila Land Cruiser predstavlja kombinaciju elegantne estetike vozila koje se dobro uklapa u svako okruženje i robusnog imidža izdržljivosti i snage koji se očekuje od jednog takvog stroja s pogonom na sva četiri kotača.

CIJENE NOVA TOYOTA LAND CRUISER
Dizelski motori D-4D
3 vrata
Land Cruiser 3,0 D-4D Active 173/127 - 42.800 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Limited 173/127 - 46.500 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Limited A/T 173/127 - 49.100 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Executive A/T 173/127 - 52.300 eura
5 vrata
Land Cruiser 3,0 D-4D Active 173/127 - 45.900 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Limited 173/127 - 54.300 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Limited A/T 173/127 - 56.900 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Executive A/T 173/127 - 60.900 eura
Land Cruiser 3,0 D-4D Premium A/T 173/127 - 70.900 eura

Benzinski motor VVT-i
5 vrata

Land Cruiser 4,0 VVT-i Premium A/T 282/207 - 79.900 eura

Novi dizajn velikog prednjeg branika s ugrađenim svjetlima za maglu dodatno naglašava širok i robustan izgled vozila Land Cruiser i adut je za dobro uklapanje u svako okruženje, dok oštro oblikovani donji dio smanjuje učinak prednjeg prevjesa na pristupnom kutu vozila za off road vožnju. Nova konstrukcija prednje rešetke s okomitim šipkama, a u višim klasama opreme u kombinaciji s upadljivim, kromiranim i srebrnim paricama, uokvirena je velikim, funkcionalnim konzolama farova s cilindričnim kratkim i dugim svjetlima, te izbačenim pokazivačima smjera za bolju bočnu vidljivost. Na stražnjem kraju, bočno uokvirena upadljivim LED farovima visoke razine vidljivosti, bočno izvješena vrata prtljažnika ulaze duboko u stražnji branik, što osigurava dobivanje praktične, plosnate i ravne pristupne stepenice - presvučene zaštitnom oblogom - za pristup unutrašnjosti tovarnog prostora. Vrata prtljažnika imaju otvarajuće gornje staklo i ugrađen krovni spojler koji nadsvođuje brisač stražnjeg stakla i dodatno LED (svjetlosno emitirajuća dioda) stop svjetlo.

Image

Povećanje vanjskih dimenzija na sasvim novom vozilu Land Cruiser svedeno je na minimum, čime su očuvane njegove izvanredne performanse u off road vožnji i vožnji po asfaltu. Novi model s 5 vrata je samo 45 mm duži i 10 mm širi u odnosu na svog prethodnika, čime j zadržana izvanredna upravljivost i osiguran radijus okretanja kotača od samo 5,8 metara. Međuosovinski razmak i stražnji prevjes ostali su isti, dok novi dizajn prednjeg branika osigurava da, bez obzira na povećanje prednjeg prevjesa od 45 mm, pristupni kut od 32 stupnja ostaje nepromijenjen. Polazni kut od 25 stupnjeva (24 stupnja ako je vozilo opremljeno Zračnim stražnjim ovjesom s elektroničkim upravljanjem) i nagib kuta prelaska od 22 stupnja osigurava da off road sposobnosti na sasvim novom vozilu Land Cruiser nisu narušene. Model s 3 vrata je 85 mm duži i 10 mm širi od svog prethodnika, a ima i 45 mm veći prednji prevjes i istu dužinu međuosovinskog razmaka kao svoj prethodnik. Modeli s rezervnim kotačem postavljenim na vrata prtljažnika imaju za 40 mm veći stražnji prevjes. Kao i na modelima s 5 vrata, pristupni kut, polazni kut i nagib kuta prelaska ostaju isti. Poklopac motora sada ima podignute prednje kutove, koji pomažu vozaču da precizno locira prednje krajeve vozila , kako prilikom manevriranja u gradskim gužvama, tako i u neposrednim blizinama prepreka u off road vožnji.

Image

Poklopac motora, prednji vezni lim i prednji blatobrani sasvim novog vozila Land Cruiser posebno su dizajnirani za apsorpciju što je više moguće energije u slučaju udaranja pješaka. Poklopac motora ima duboki profil koji apsorbira energiju, a ima uzdužne izbočine za ojačanje. Osigurane su točke sudara i otvori iza ojačanja poklopca motora protiv udarca kako bi se zadržalo prostrano područja apsorpcije energije koja se oslobađa prilikom udarca. Novi Land Cruiser opremljen je sa 7 SRS zračnih jastuka; prednji zračni jastuk vozača s dvije faze otvaranja, novi zračni jastuk za koljena na strani vozača, zračni jastuk suvozača i prednji bočni zračni jastuci, kao i dva bočna zračna jastuka zavjese koji se otvaraju po cijeloj širini i koji sada osiguravaju zaštitu glave putnika na modelima s dva ili tri reda sjedala u slučaju bočnog udarca.

Image

Land Cruiser je opremljen s nekoliko sustava za upravljanje kočnicama koji su napravljeni po mjeri za poboljšanje performansi u off road upotrebi i za što jednostavnije korištenje i na najzahtjevnijim terenima: Multi-terrain ABS funkcija, Aktivni sustav protiv proklizavanja (A-TRC), Sustav za pomoć pri pokretanju na uzbrdici - Hill-start Assist i sustav za pomoć u vožnji na nizbrdici - Down-hill Assist Control. Uz klasični ABS, sasvim novo vozilo Land Cruiser opremljeno je Multi-terrain ABS-om koji je optimiziran za osiguranje izvanredne zaustavne snage u raznim off road uvjetima, uključujući gubitak prianjanja po blatu, pijesku i šljunku. Za dodatno poboljšanje tehnologije stalnog pogona na sva četiri kotača sasvim novog vozila Land Cruiser, Aktivni sustav protiv proklizavanja (A-TRC) koristi upravljanje kočnicama i upravljanje motorom za ravnomjernu raspodjelu zakretnog momenta na sva četiri kotača. Sustav stalno prima informacije o brzini sa svakog kotača, te vam tako omogućuje otkrivanje koji kotač proklizava, a koji ima trakciju. Kočenjem kotača koji proklizavaju, kontroliranjem izlazne snage motora i raspodjelom zakretnog momenta na kotače s dobrim prianjanjem, A-TRC automatski osigurava trakciju na teškim terenima, kao i stabilno pokretanje i ubrzavanje čak i na skliskim i blatnim površinama.

Image

Modeli vozila Land Cruiser koji su opremljeni automatskim mjenjačem imaju i Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici i Sustav za pomoć u vožnji na nizbrdici. Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici otkriva ako se vozilo počne kretati unazad prilikom kretanja na uzbrdici. Kako se to ne bi dogodilo, sustav privremeno koči sva četiri kotača na maksimalno pet sekundi kako bi se smanjila brzina kretanja vozila unazad. Kontrolom brzine okretanja svakog pojedinog kotača, Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici privremeno zaustavlja kretanje nizbrdo unazad i omogućuje vozaču kretanje bez gubitka kontrole. Sustav za pomoć u vožnji na nizbrdici je sustav upravljanja kočnicama koji automatski upravlja brzinom vozila kako bi spriječio da Land Cruiser počne proklizavati na nizbrdici i kako vozač ne bi izgubio kontrolu. Njime upravlja vozač, a može se uključiti kada je odabran stupanj prijenosa L4. Njime se može upravljati na brzinama manjim od 25 km/h, a vozač ne smije dodirivati papučicu gasa i kočnice. Brzina kretanja unaprijed se kontrolira do otprilike 5 i 7 km/h, a brzina kretanja unazad do otprilike 3 i 5 km/h.

Image

Sasvim novi Land Cruiser može biti opremljen novim, Kinetičkim dinamičkim sustavom ovjesa (KDSS) s elektroničkim upravljanjem, koji optimizira učinak prednjih i stražnjih stabilizacijskih poluga za bolje performanse na asfaltu i u off road vožnji. Na asfaltu, sustav je napravljen tako da ne samo da smanjuje naginjanje karoserije i poboljšava odaziv upravljača, nego i apsorbira nepravilnosti na grubim površinama, te tako sasvim novom vozilu Land Cruiser osigurava jedinstvenu kombinaciju veće udobnosti u vožnji i bolje upravljivosti. I prednja i stražnja stabilizacijska poluga imaju svoj hidraulični cilindar, a međusobno su spojene. Svaki cilindar sadrži gornju i donju komoru. Putem dvije odvojene hidraulične cijevi, prednja gornja komora je spojena sa stražnjom gornjom komorom, a prednja donja komora je spojena sa stražnjom donjom komorom. Svaka hidraulična instalacija između prednjeg i stražnjeg cilindra sadrži jednu sabirnu posudu. Kada se vozilo počne naginjati u zavoju, dolazi do ravnomjerne raspodjele sile na vanjske kotače. Kao rezultat toga, tekućina u hidrauličnim cijevima miruje, držeći klipove prednjeg i stražnjeg cilindra na mjestu. Tako stabilizacijske poluge mogu suzbiti hod ovjesa, a naginjanje karoserije je smanjeno. Novi Land Cruiser ima minimalnu visinu od tla od 220 mm. Pristupni kut - koji određuje maksimalni nagib kojem vozilo može pristupiti bez da donji dio prednjeg branika udari tlo - iznosi 32 stupnja. Nagib kuta prelaska – izmjereno od središnjeg dijela donjeg dijela karoserije do dodirnih točaka prednjih i stražnjih guma, a određuje maksimalni nagib kojeg vozilo može svladati bez kontakta s podvozjem - iznosi 22 stupnja. A polazni kut – koji određuje maksimalni nagib sa kojeg vozilo može sići bez da donji dio stražnjeg branika udari tlo - iznosi 25 stupnjeva (24 stupnja na modelima sa zračnim stražnjim ovjesom). Poboljšavanjem svojih izvanrednih off road sposobnosti, sasvim novi Land Cruiser se može voziti pod maksimalnim kutom bočnog nagiba od 42 stupnja, maksimalnim kutom naginjanja (bilo u brzini prema naprijed ili u brzini unazad) od 42 stupnja, a ima maksimalnu dubinu prolaska kroz vodu od 700 mm.

Image

Stalni pogon sasvim novog vozila Land Cruiser na sva četiri kotača, provjerene kvalitete, koristi Torsen® diferencijal s ograničenim proklizavanjem (LSD) na središnjem diferencijalu. Torsen® LSD koristi ulje niskog viskoziteta za smanjenje trenja i manju potrošnju goriva, a ima motorizirani pokretač ručice mjenjača za lakše prebacivanje iz više u nižu brzinu i obrnuto. Sama sila mijenjanja brzina je smanjena za nekih 30%, za bolje performanse po hladnom vremenu. U normalnim uvjetima, okretni moment je podijeljen u omjeru 40:60, sprijeda i straga. Ali, Torsen® LSD može automatski promijeniti raspodjelu okretnog momenta na prednje i stražnje kotače s omjera 50:50 na otprilike 30:70, za osiguranje optimalnog okretnog momenta u svakoj prilici. Sustav pogona na sva četiri kotača ima i novi diferencijal, koji je napravljen za još veću pouzdanost i snagu, s povećanjem kapaciteta okretnog momenta za 34%. Dostupna je i dodatna blokada stražnjeg diferencijala za poboljšanje off road sposobnosti sasvim novog vozila Land Cruiser. Verzije novog vozila Toyota Land Cruiser s pet vrata dostupne su sa dva motora: 3.0-litreni turbodizel i 4.0-litreni V6 benzinski motor. Verzije s tri vrata dostupne su samo s 3.0-litrenim turbodizel motorom. Benzinski V6 motor uparen je sa sekvencijalnim automatskim mjenjačem sa pet brzina dok dizelski agregat može biti opremljen ručnim mjenjačem sa šest brzina ili sekvencijalnim automatskim mjenjačem sa pet brzina. DOHC agregat sa zajedničkom rampom i 16 ventila, zapremnine 2982 cc razvija snagu od 173 KS (127 kW) na 3400 o/min i okretni moment od 410 Nm na od 1600 do 2800 o/min, što sasvim novom vozilu Land Cruiser osigurava ubrzanje od 0-100 km / h za 11,7 sekundi i razvijanje maksimalne brzine od 175 km/h (verzija s 5 vrata i automatskim mjenjačem). Vrlo izdržljivi 3.0-litreni D-4D motor usklađen je s EURO IV standardima za emisije štetnih plinova. Emisije CO2 su smanjene sa 224 na vrijednost vodeću u klasi od 214 g/km (model s 5 vrata i automatskim mjenjačem) a ima potrošnju goriva od 8,1 l/100 km (model s 5 vrata i automatskim mjenjačem) u ciklusu kombinirane vožnje. Ovo poboljšanju doprinosi i nova generacija brizgaljki pod visokim tlakom i s brzim odazivom.

Image

Verzije vozila Land Cruiser s pet vrata opremljeni su novima, 40:20:40 konfiguracijom naslona sjedala u drugom redu koji se mogu razdvajati/preklapati/naginjati osiguravajući tako potpunu fleksibilnost kada su u pitanju smještaj putnika i prtljage. Podnožje sjedala se može samostalno klizno pomaknuti na udaljenost od 135 mm, što omogućuje dobivanje više prostora za noge za korisnike u drugom i trećem redu sjedala, te povećanje prtljažnog prostora. Na vozilima bez trećeg reda sjedala, sjedala u drugom redu mogu se dva puta preklopiti za još veću zapremninu prtljažnog prostora. Drugi red sjedala na strani suvozača ima novu, praktičnu, "walk-in" funkciju koja omogućuje jednostavniji i lakši pristup trećem redu sjedala. Jednostavna ručica na bočnoj strani sjedala, kojom se može rukovati samo jednom rukom, istovremeno preklapa naslon sjedala prema naprijed i klizno pomiče podnožje sjedala do kraja, osiguravajući maksimalnu širinu pristupnog područja trećeg reda sjedala. Sjedalo suvozača na verzijama vozila Land Cruiser s tri vrata ima istu "walk in" funkciju za lakši pristup drugom redu sjedala.

Image

Daleko o jednostavnih sjedala ‘standardne upotrebe’ koja su tipična za treći red sjedala, Land Cruiser s pet vrata ima u dodatnoj opremi treći red sjedala s dva prava, cjelovita sjedala s naslonima za glavu koja se preklapaju u potpunosti na pod prtljažnog prostora. Položaj sjedenja je udobniji jer je povećana udaljenost između kuka i stopala za 50 mm, a funkcija kliznog pomicanja drugog reda sjedala osigurava prostor za noge u trećem redu veličine između 489 i 618 mm, što je gotovo dvostruko od njegovog prethodnika. Lijeva i desna sjedala mogu se neovisno podizati i spuštati za maksimalnu fleksibilnost prostora za putnike i prtljažnog prostora. Funkcija električnog upravljanja koja se može naručiti u dodatnoj opremi omogućuje to podešavanje jednim dodirom gumba. Komande su postavljene u vrata prtljažnika i iza drugog reda sjedala na strani suvozača. To znači da se sjedala mogu s jednakom lakoćom podići sa stražnjih vrata kako bi se koristila u kombinaciji s "walk in" funkcijom na strani suvozača, i spustiti kako bi se napravilo mjesta za prtljagu putem komandi u vratima prtljažnika. Bez potrebe manipuliranja velikim težinama, treći red sjedala sasvim novog vozila Land Cruiser svatko s lakoćom može pospremiti. Sjedala s električnim upravljanjem iz dodatne opreme mogu se pojedinačno naginjati za maksimalnu udobnost, dok se nasloni za glavu automatski preklapaju prilikom pospremanja sjedala. Plan prodaje u Hrvatskoj za 2010. godinu je 35 komada nove Toyote Land Cruiser.

Davor Kindy

Zadnja Promjena ( Petak, 01 Siječanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL