Auto Portal - NOVI CITROËN C3 DRUGE GENERACIJE
NOVI CITROËN C3 DRUGE GENERACIJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 08 Siječanj 2010

Image

Nasljednik jednako popularnog modela Citroen Saxo puni svoju sedmu godinu, pa je poslije 2002. kada je Citroen C3 lansiran vrijeme za drugu genearaciju modela Citroena C3 koji je premijerno pr3edstavljen na ovogodipšnjemjesenskom slaonu automobila u Frnakfurtu, a čija prodaja u Francuskoj počinje ovih dana, a u ostatku Europe počet će se prodavati od kraja siječnja 2010. godine. Novi Citroen C3 nastao je na istoj platformi kao i automobil Peugeot 207, tako da oba automobila imaju isti međuosovinski razmak.

Image
C3 model je Citroenov bestseler prodan u više od 2 milijuna primjeraka

Novi Citroen C3 ima ambiciozan cilj - obnoviti bestseler prodan u više od 2 milijuna primjeraka. U svakom slučaju novi Citroen C3 potvrđuje svoj status. U svojim genima zadržava elemente zaobljenosti i zaštite, dodajući im pri tom dinamičnost zahvaljujući čvršćim i mekšim linijama. Njegov stil dobiva na dinamičnosti s obradom i linijama koje su britkije, mekše i aerodinamičnije. Ukrašen novim chevronima, novi C3 ima dovod zraka u obliku bumeranga. Novi C3 najavljuje bitnu promjenu u pogledu uočljive kvalitete u svojoj kategoriji, naročito kad je riječ o pozornosti posvećenoj obradi površina, spojevima , a posebno valja istaknuti kromirane ukrase na kvakama vrata, gumbima za podizanje stakala ili pak na završetku ispušne cijevi. Promjenu potvrđuje i odabir 10 elegantnih boja te kotači velikog promjera od 15‘’ do 17’’.

Image
Vjetrobransko staklo Zenith predstavlja pravi tehnološki pothvat

Unutrašnjost novog C3 nadahnuta je vrhunskim vozilima naročito modelom DS3, pa novi C3 materijalizira Citroënovu odluku o usponu u gami, zbog čega će kupci uživati u najvišoj razini udobnosti i statusu vozila. Nova instrumentna ploča na kojoj se nalaze dva analogna mjerača i jedan digitalni LED pokazatelj, armaturna ploča u novom C3 može se podičiti istodobno retro chic i high tech dizajnom. Novi C3 koristi kvalitetne materijale visoke klase, kao što je armaturna ploča od termički ubrizgane pjene, naglašena poprečnom letvom mat sive boje ili sjajne aluminijsko sive završne obrade. Njezini različiti kromirani ukrasi, središnje pročelje obojeno sjajno crno bojom ili pak kožom presvučena sjedala ostavljaju još veći dojam bogatstva i profinjenosti u unutrašnjosti. Novi C3 nudi potpuno novu razinu završne obrade i uočljive kvalitete.

Image
Asimetrična instrumentna ploča, još je više u duhu Citroena – ekstravagandna i neobična, ali praktična i pregledna

Novi C3 je prvo vozilo Citroena koje se komercijalizira u cijelosti prema novoj shemi razvoja bez prototipskog alata kojoj je cilj što je moguće ranije stvoriti reprezentativno vozilo serijske proizvodnje i odgovarajući proizvodni alat. Taj postupak stvara vidljive uštede u pogledu kvalitete jer omogućuje da se izuzetno rano uključe svi sudionici u projektu – dizajneri, dobavljači, proizvođači – kako bi se što je moguće ranije vidjeli reprezentativni rezultati krajnjeg vozila. S ciljem da se zajamči optimalna pouzdanost i uoče i one najmanje nesavršenosti, do komercijalizacije ovog projekta prijeđeno je više od 2 milijuna kilometara testnih vožnji. Novi C3 svrstava se među najkompaktnije modele u svom segmentu. Karoserija je dugačka 3,94 m, široka 1,73 m i visoka 1,52 m. Osim toga, promjerom kruga okretanja od 10,2 m ovaj automobil ima dimenzije savršeno prilagođene upotrebi u gradu.

Image
Novi C3 svrstava se među najkompaktnije modele u svom segmentu. Karoserija je dugačka 3,94 m, široka 1,73 m i visoka 1,52 m

Kako bi ponudio inteligentnu arhitekturu, kreativnost je bila strogi zahtjev u izradi koncepta ove limuzine s pet mjesta koja zapravo ima:
- donji dio armaturne ploče povučen je prema gore i sadrži pretinac za rukavice koji nije dubok ali je prostran i ima obujam od 13 l, što oslobađa prostor za noge za putnike sprijeda. Taj detalj omogućuje suvozaču da se pomakne prema naprijed za 8 cm u odnosu na vozača ali da i dalje zadrži udoban položaj tijela i oslobodi izuzetno velik prostor za noge za putnike iza njega;
- tanki nasloni prednjih sjedala oslobađaju dodatnih 3 cm prostora za koljena za putnike straga;
- poluvisoka sjedišta oslobađaju prostor ispod sjedala za noge putnika na stražnjim mjestima. Ta polu-visoka sjedišta također nude i idealan, povišen i udoban položaj na svim mjestima, što olakšava ulazak u vozilo i poboljšava preglednost prema van.

Image
S ciljem da se zajamči optimalna pouzdanost i uoče i one najmanje nesavršenosti, do komercijalizacije ovog projekta prijeđeno je više od 2 milijuna kilometara testnih vožnji

Ako je unutrašnji prostor novog C3 velikodušan, obujam njegova prtljažnika od 300 litara je izvrstan. Obrada prtljažnika također je optimizirana tako što je smanjena visina praga (22,7 cm), a prtljažnik je vrlo širok (104 cm). Radi lakše uporabe, u njemu se nalaze 4 kukice za pričvršćivanje, a može se postaviti i odstranjiva mreža. I na kraju, za optimalnu zapreminu teretnog prostora, nasloni stražnjih sjedala preklopivi su u omjeru 2/3 – 1/3, a preklapaju se jednim pokretom ruke iz prtljažnika ili kroz stražnja vrata. Novi C3 naravno ima i neophodne velike pretince (pretinci u vratima sprijeda i straga, središnja konzola, pretinci na pročelju….) koji se mogu nadopuniti središnjim naslonom za laktove s 2 dodatna prostora za odlaganje ili pak kliznom ladicom ispod suvozačevog sjedala.

Image

Novi C3 pruža novo iskustvo vožnje automobilom zahvaljujući vjetrobranskom staklu Zenith koje predstavlja pravi tehnološki pothvat. Zbog iznimne dužine od 1350 mm, to staklo proširuje vidno polje putnicima sprijeda za 80° prema gore, a osim toga nestala je njegova gornja poprečna greda. Ispupčeno je i spojeno sa smanjenim bočnim nosačima pa poboljšava vidljivost ¾ sprijeda i svim putnicima daje izuzetno jasan pregled bez ikakvih ograničenja. To im daje mogućnost da vide kako se krajolik oko njih neprestano mijenja i kako potpuno uranjaju u okoliš. Da bi se zajamčila maksimalna udobnost, progresivno sužavanje u širini od 25 cm cijelim gornjim dijelom vjetrobranskog stakla osigurava blagi prijelaz između optimalne zaštite od sunca za putnike sprijeda i uobičajenu prozirnost potrebnu za dobar pogled prema naprijed. Zbog toga je jedinstven u svijetu. Energetski prijenos (TE) te dodatno zatamnjene zone iznosi 9 u odnosu na 50 za klasična zatamnjena stakla. Vozač i njegovi putnici tako uživaju u svjetlosti ali bez agresivnog utjecaja sunčevih zraka. Ako je sunce prejako, postoji kruta dvodijelna zavjesa za zaštitu od sunca kojim se vrlo jednostavno i intuitivno upravlja i zahvaljujući kojem zaštita od sunca može biti potpuna ili djelomična. Užitak je zajamčen čak i kad sunce najjače sja.

Image

Zaštita od buke u novom C3 na najvišoj je razini na segmentu. Vibracije i buka motora, zvukovi nastali uslijed vožnje i aerodinamike, ili pak razni udarci prigušeni su kako bi se unutra stvorio dojam izoliranog prostora. Da bi se to postiglo, zaštita od buke i apsorpcija zvuka izvedeni su na mjestima najbližima izvoru buke ili vibracija naročito u:
- motornom prostoru (155 dm2 apsorbirajućeg materijala u odnosu na 48 dm2 u sadašnjem C3),
- na vratima kako bi se pojačao dojam čahure. Na vrata je dodana brtva na pragu za prednja vrata, dok je gramaža nepropusnih slojeva povećana (200 gr/m² u odnosu na 90 gr/m² u segmentu).
Kako noću tako i danju, putnici u novom C3 okupani su svjetlošću u toj svjetlosnoj kugli. Prirodnom svjetlošću zahvaljujući brojnim staklima i umjetnom zahvaljujući različitim izvorima svjetlosti ugrađenima u kabini. Osvjetljenje u unutrašnjosti je toplo i ugodno, može se podešavati preko reostata, a sastoji se svjetlosnog izvora u pretincu u središnjoj konzoli i lampici koja osvjetljava prostor za noge sprijeda i sudjeluje u blagom osvjetljavanju kabine noću. I na kraju, vozila opremljena vjetrobranskim staklom Zenith i paketom Vidljivost (automatsko paljenje svjetala, automatsko uključivanje brisača i samozatamnjujući vanjski retrovizori) nude niz od tri bijele LED lampice koje osvjetljavaju središnji dio konzole.

Image

Oni koji žele slušati svoju glazbenu fonoteku mogu odabrati Connecting Box sastavljen od USB priključka na središnjoj konzoli, jack utičnice sa strane i kompleta slobodne ruke Bluetooth. Opremljen tehnologijom «streaming audio», ovaj sustav omogućuje slušanje glazbe snimljene u prenosivom uređaju bez potrebe za spajanjem na audio sustav vozila. Putnici također mogu slušati svoje omiljene glazbene naslove snimljene na telefonu ali i na iPodu. Svi prenosivi uređaji nalaze uostalom svoje prirodno mjesto na postolju smještenom na gornjem dijelu armaturne ploče. Nadalje, kao pravi trendovski lutalica, novi C3 može imati navigacijski sustav MyWay. Ovaj novi audio i multimedijski sustav svim funkcijama i privlačne cijene sadrži ne samo navigaciju na integriranom ekranu u boji, s kartom Europe, nego i audio sustav CD kompatibilan s datotekama mp3/WMA, te komplet slobodne ruke Bluetooth.

Image

Novi C3 ima prednji ovjes pseudo-McPherson, novi stražnji ovjes s deformabilnim poprečnim nosačem i električni varijabilni servo upravljač te dokazana rješenja savršeno prilagođena karakteristikama vozila. Tim se spojem postiže prvoklasno ležanje na cesti. Novi C3 karakterizira i izvrsna kontrola valjanja te prikladne reakcije vozila, naročito tijekom manevara izbjegavanja prepreka ili pri naglom kočenju, što vozaču pruža vrlo jak osjećaj lakoće upravljanja i kontrole nad vozilom. Veza s podlogom ima različita podešenja ovjesa prilagođena snazi i okretnom momentu što ih proizvode motori. Oni također nude i najbolji spoj između udobnosti i ponašanja na cesti, kao odgovor na očekivanja različitih kupaca. Uvijek dajući prednost sigurnosti svojih putnika, novi C3 u seriji ima ventilirane diskove na prednjem ovjesu i ABS povezan s elektroničkim raspoređivačem kočenja (REF) te sustav za pomoć pri naglom kočenju (AFU). Da bi zajamčio besprijekorno ponašanje na cesti, na cijeloj paleti novog Citroen C3 dostupan je i ESP.

Image

Osim ponašanja na cesti, sigurnost u vozilu dio je brojnih argumenata u korist novog C3. Već od druge. razine opreme u seriji ima šest zračnih jastuka (za vozača, suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese) te limitator/regulator brzine. Svih pet mjesta ima sigurnosne pojaseve sa zatezačima i tri točke učvršćenja, nadopunjene sustavom ograničivanja zatezne sile. I na kraju, za prijevoz djece u potpunoj sigurnosti, dva bočna sjedala straga u seriji na svim izvedbama imaju sustav pričvršćenja Isofix. S takvim smanjenjem mase i optimizirane aerodinamike (Cx=0,30), novi C3 jamči upravljivost i reaktivnost, ali i inteligentno upravljanje potrošnjom i količinom CO2 u ispušnim plinovima.

Image

Novi Citroen C3 dolazi na tržište s motorima koji ispuštaju bitno manje količine CO2. Već od samog lansiranja dostupna je izvedba od 99 g/km CO2 na motoru HDi 90 FAP. Novi C3 ima ekološke motore koji su pri uporabi vrlo ekonomični: tri HDi motora (70, 90 i 110 FAP) te četiri benzinska motora koji odgovaraju normi Euro 5 (1.1, 1.4i, VTi 95 i VTi 120). Svi ovi motori povezani su s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, osim motora HDi 110 FAP koji dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i motora VTi 120 na kojem je moguće odabrati ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa ili automatski s četiri stupnja prijenosa. Usporedno s tim i kao odgovor na sve veću pozornost vozača po pitanju 'ekološke' i 'ekonomične' vožnje, novi C3 u seriji nudi pomoć pri uštedi goriva koju pruža pokazatelj promjene stupnja prijenosa (ICR). Takva kontrolirana potrošnja nastavit će se i 2011. godine s dolaskom novih pogonskih sklopova koji uključuju sustav Stop & Start druge generacije.

(dvk)

Zadnja Promjena ( Petak, 08 Siječanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL