Auto Portal - PREDSTAVLJAMO NOVI VOLVO S60
PREDSTAVLJAMO NOVI VOLVO S60 PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 14 Veljača 2010

Image

Novi Volvo S60 imati će svjetsku premijeru 2. ožujka 2010. godine na Salonu automobila u Ženevi. Novi Volvo S60 ulazi u jedan od najzahtjevnijih automobilskih segmenata. Volvo je S60 konstruirao tako da je to po mnogima najdinamičniji Volvo svih vremena, a njegov inovativni Pedestrian Detection sustav s Full Auto Brake funkcijom ponovo pomiče granice sigurnosti. 'Sportski dizajn obećava na vizualnom planu visoke vozne karakteristike. Budite uvjereni da će novi S60 u potpunosti ispuniti navedeno obećanje. Njegove vozne mogućnosti bolje su od bilo kojeg dosadašnjeg Volvo modela. Uz to, inovativna tehnologija tu je da vam pomogne postati još bolji i sigurniji vozač', ističe Stephen Odell, predsjednik Volvo Cars.

Image
Volvo S60 - tehnološki najnapredniji Volvo s Pedestrian Detection sustavom

S potpuno novim S60 modelom Volvo poboljšava svoju poziciju u jednom od najzahtjevnijih segmenata automobilskog svijeta, a to je CD Premium segment. U tom segmentu je konkurencija oštra poput britve, a kupci znaju što žele. Naglasak je na emocionalnom nastupu, sportskom dizajnu i dinamičnim voznim karakteristikama. Uspjeh u ovom segmentu znači mnogo za imidž određenog brenda i u volvu su uvjereni da će novi S60 biti jedan od najjačih konkurenata. Međutim, još uvijek je nepogrešiv predstavnik skandinavskog dizajna. Sve su linije virtualno obrubljene kako bi se naglasio dinamičan profil automobila. Nosač krova se proteže sve do stražnjih svjetala, a kupeovsku liniju krova prati nova kontura bokova, čime se stvara nježan, ali snažan, dvostruki val od prednjih do stražnjih svjetala. S druge strane, stilizirani poklopac motora i kratki prevjesi karoserije poboljšavaju sportski izgled.

Image
Atraktivna unutrašnjost mnogo je dinamičnija nego na prethodnim Volvo modelima

Novi Volvo S60 dostupan je s dvije vrste podvozja. Za europsko tržište novorazvijeno dinamično podvozje je standard, dok će na većem dijelu tržišta u Sjevernoj Americi i Aziji serijski model imati comfort podvozje, dok će dinamična varijanta biti opcija. Razlika između dva podvozja vidljiva je u amortizerima i prednjim i stražnjim podokvirima. Tako je comfort varijanta nešto mekanije podešena kako bi se omogućila udobnija vožnja na lošijim cestovnim podlogama. Dinamično podvozje ima arhitekturu s direktnim odzivom, što u žarište stavlja iskustvo vožnje, ali bez narušavanja udobnosti. Tijekom razvojnog procesa tim za razvoj podvozja promijenio je ili unaprijedio gotovo svaki sitni detalj koji utječe na vozne sposobnosti. To uključuje unaprijeđeno upravljanje, tvrđe opruge i više amortizacije od bilo kojeg dosadašnjeg Volva.

Image
Volvo S60 ima široku ponudu novih motora koji su izrazito štedljivi

Softver u AWD sustavu modificiran je kako bi verzije s pogonom na sva četiri kotača (serijski u T6, opcionalan u D5) mogle iskoristiti krajnje limite novog sportskog podvozja. Sve izvedbe novog S60 mogu biti opremljene naprednim, samopodesivim FOUR-C aktivnim podvozjem, koje je modificirano i profinjeno za što bolju kontrolu i što udobniju vožnju. Novo dinamično podvozje podržano je čitavim nizom elektroničkih sustava koji dodatno poboljšavaju sportski ugođaj vožnje. Novi S60 je prva limuzina na tržištu s naprednom kontrolom stabilnosti (Advanced Stability Control). S novim senzorom rotacije moguće je otkriti bilo kakvu tendenciju proklizavanja još u ranoj fazi. To znači da se Dynamic Stability i Traction Control (DSTC) sustavi uključuju ranije i s većom preciznošću. Napredna kontrola stabilnosti bitan je čimbenik dinamičnije vožnje koji poboljšava stabilnost u brzim manevrima izbjegavanja. Corner Traction Control novi je dodatak koji vektorira okretnu silu kako bi automobil u zavoje mogao ući još uglađenije. Ova tehnologija predstavlja dodatno usavršavanje DSTC sistema. Prilikom ulaska u zavoj dolazi do kočenja unutrašnjeg pogonskog kotača, dok se dodatna snaga šalje na vanjski pogonski kotač. To omogućava vozaču da oštrije ulazi u zavoj bez bojazni od podupravljanja.
Napredni kočioni sustav važan je dio dinamičkih voznih karakteristika novog Volva S60. Limuzina je opremljena brojnim dodacima koji međusobno djeluju kako bi se osigurao što kraći zaustavni put u svim mogućim scenarijima.

Image
Volvo je u izradu unutrašnjosti posvetio puno pažnje

Unutrašnjost novog S60 uvodi Volvo automobile u novu dimenziju kada je u pitanju ekskluzivna kvaliteta. Pored toga, Volvo inženjeri dodali su uzbudljivost, kontrast i razigranost u racionalnu jednostavnost skandinavske dizajnerske tradicije. Interijer je u značajnoj mjeri ekstravagantniji neko prije, a da pri tome nisu narušeni praktični skandinavski korijeni. Novi S60 donosi potpuno novu razinu kada su u pitanju boje, forme, materijali i tehnologije. Skandinavski dizajn često se opisuje racionalnim pridjevima kao što je funkcionalnost, jednostavnost i čistoća. Prilikom stvaranja novog S60, dizajnerski tim unio je i moderne detalje, koji generiraju uzbuđenje, kontrast i razigranost. Interijer novog S60 prilično je izdašan kada su u pitanju detalji okrenuti prema vozaču, ali je još uvijek petorosjed s dovoljno udobnosti i prostora za sve putnike. Isklesana stražnja sjedala daju putniku u sredini dovoljno bočne potpore. Prostor za koljena na stražnjoj klupi povećan je za 30 mm u odnosu na prethodni S60. Stražnja klupa preklopiva je u omjeru 40/60, dok je otvor prtljažnika 107 mm širi od prethodnika.

Image

Sportski interijer novog Volva S60 ujedno je i tehnološki najnaprednije okruženje ikada ponuđeno Volvo vozaču. Interijer novog S60 nudi inovativan dizajn u dva područja: formi i tehnologiji. Dizajn karakterizira sportska svježina do najsitnijeg detalja. Tehnološki aspekt uključuje sva pametna rješenja koja doprinose nesvakidašnjem vozačkom iskustvu - od sigurnosti prilikom izbjegavanja sudara do dodataka za udobnost kao što su zabavni i audio sustavi svjetske klase. Pedestrian Detection sustav u kombinaciji s automatskim kočenjem inovativno je tehnološko rješenje koje otkriva pješaka što prelazi cestu ispred vozila, upozorava vozača te automatski aktivira kočnicu ukoliko sam vozač ne reagira na vrijeme. Ovaj sustav je svjetski novitet. S ovom tehnologijom kočiona sila u sustavu automatskog kočenja povećana je sa 50 na 100%. U ekstremnim situacijama vozač najprije prima audio upozorenje u kombinaciji s treptećim svjetlom u head-up displeju na vjetrobranskom staklu. Istodobno kočnice su u stanju pripravnosti. Ukoliko vozač ne reagira na upozorenje, a sudar je neizbježan, kočnice se automatski aktiviraju. Sustav detekcije pješaka u kombinaciji s automatskim kočenjem može pomoći u izbjegavanju kontakta s pješakom do brzine od 45 km/h. Pri višim brzinama težište je na usporavanju automobila kako bi se ostvario što nježniji kontakt. Mala brzina pri kontaktu znači da je rizik od ozbiljnih povreda bitno smanjen. Na primjer, ukoliko je brzina smanjena sa 50 km/h na 25 km/h, fatalnost ozljeda manja je za 20%, a u nekim slučajevima i do 85%. Potpuno novi Volvo S60 serijski je opremljen s čuvenim City Safety sustavom. Uz pomoć ovog sustava automobil automatski koči ukoliko vozač ne reagira na vrijeme u slučaju da vozilo ispred usporava ili se zaustavlja ili ukoliko se vozilo kreće prebrzo u odnosu na objekt koji stoji. Sustav može ublažiti ili u potpunosti izbjeći kontakt s vozilom ispred, pri brzinama do 30 km/h.

Image

Tijekom prve godne proizvodnje novi Volvo S60 bit će dostupan uz brojne dizelske i benzinske motore, s rasponom snage od 115 (1.6 D DRIVe) do 304 KS (3.0 T6). T6 benzinac obujma 3.0 litara dodatno je unaprijeđen, prvenstveno zahvaljujući manjoj unutrašnjoj frikciji. Sada razvija 304 KS i 440 Nm okretnog momenta. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno mu je 6,5 sekundi, dok mu je najveća brzina 250 km/h. Istovremeno, inženjerima Volva uspjelo je prosječnu potrošnju smanjiti za oko 10% - na tek 10,2 l/100km. Snaga se na pogonske kotače prenosi putem druge generacije šeststupanjskog Geartronic automatskog prijenosa koji, zahvaljujući manjoj frikciji, nudi brže promjene brzina nego ikada prije. Pogon na sve kotača standardan je na T6 izvedbi. Novi četverocilindarski 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) postiže iz obujma dvije litre 203 KS i 300 Nm okretnog momenta, dostupnog već od niskih 1.750 o/min. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno mu je 7,7 sekundi (ručni mjenjač), odnosno 8,2 sekundi (automatski mjenjač), dok najveća brzina iznosi 235 km/h (ručni), odnosno 230 km/h (automatik). Volvo S60 2.0T s ručnim mjenjačem u prosjeku troši tek 7,9 l/100km. Novorazvijeni turbo punjač, direktno ubrizgavanje i dvostruka bregasta osovina s varijabilnim otvaranjem ventila nude jedinstvenu kombinaciju niske potrošnje, niske emisije i visokih performansi kroz širok raspon okretaja motora, a sve to u relativno kompaktnom formatu.

Image

Novi turbopunjač najmanji je na tržištu u odnosu na snagu koju motor razvija. Novost je to što su cijev i kućište turbine izrađeni od lima umjesto od lijevanog čelika. Cijev izrađena od lima nije ništa novo, ali sve dosad se koristila isključivo u kombinaciji s lijevanim kućištem turbine. Novi, potpuno integrirani turbo paket u potpunosti izrađen od lima svjetska je inovacija, patentirana od strane Volva. Kasnije tijekom prvih godina proizvodnje, S60 dobit će T5 varijantu 2.0 litarskog GTDi motora s 240 KS i 320 Nm okretnog momenta. Osim toga, stići će i 1.6 litarski GTDi benzinac dostupan u dvije verzije T4 sa 180 KS i 240 Nm i T3 sa 150 KS i 240 Nm. Svi GTDI motori bit će dostupni u kombinaciji sa šeststupanjskim Powershift automatskim prijenosom i šeststupanjskim ručnim prijenosom.

Image

Ponuda motora za novi S60 uključuje i dva petcilindarska turbodizelaša. Tako da D5 motor sa dva turbo punjača razvija 205 KS i 420 Nm okretnog momenta, te mu za ubrzanje bez obzira na izbor mjenjača treba 7,8 sekundi, dok najveća brzina iznosi 235 km/h (ručni) i 230 km/h (automatski). U ovoj posljednjoj izvedbi D5 motora, predstavljenoj u proljeće 2009. godine, performanse i vozne karakteristike unaprijeđene su ugradnjom dva turbo punjača različitih dimenzija koji se izmjenjuju u radu te tako nude besprijekoran priliv snage kroz širi raspon okretaja. Bez obzira na to prosječna potrošnja u kombinaciji s ručnim mjenjačem zadržana je na 5,9 litara, što je jedan od najboljih rezultata u klasi. Pored ovog motora tu je i novorazvijeni 2.0 litarski petcilindarski D3 dizelaš sa 163 KS i 400 Nm okretnog momenta koji nudi ubrzanje do 100 km/h za 9,2 sekunde te najveću brzinu od 220 km/h (ručni), odnosno 215 km/h (automatik). Novi petcilindarski D3 motor u principu je identičan postojećem 2.4D, ali je obujam cilindara smanjen kako bi se optimizirala potrošnja. Rezultat je pozitivan pa ovaj motor u kombinaciji s ručnim mjenjačem troši samo 5,2 litre. Oba turbodizelaša dostupna su sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem i šeststupanjskim automatskim mjenjačem, a D5 motor dostupan je i u verziji s pogonom na sve kotače. Tijekom prvih godina proizvodnje Volvo S60 dobit će i štedljivu 1.6 D DRIVe izvedbu sa 115 KS i 270 Nm okretnog momenta, dostupnu samo sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem koja u prosjeku troši samo 4,3 l/100km, što odgovara emisiji ugljičnog dioksida od 115 g/km.

Image

Potpuno novi S60 dobio je infotainment sustav zabave i informiranja kod kojeg se informacije s audio uređaja, navigacije, mobilnog telefona, kao i druge funkcije predstavljaju na 5-inčnom ili 7-inčnom ekranu u boji u gornjem dijelu središnje konzole. Ekran je pozicioniran visoko kako ne bi previše odvraćao pogled vozača s ceste. Najnapredniji sustav Premium Sound ima pet digitalnih pojačala snage od 130W, digitalno pojačalo klase S sa sklopovima iz švedskog Anaview i Dolby Digital u kombinaciji s Dolby Pro Logic II Surround te nagrađivanim MultEQ sustavom kompanije Audyssey Laboratories sa 12 zvučnika. Sve navedeno stvara zvučno iskustvo svjetske klase. Volvo S60 jedan je od prvih automobila na svijetu koji koristi Audyssey Laboratories MultEQ tehnologiju, standardnu u kućnoj primjeni ili u teatru. MultEQ uklanja distorziju uzrokovanu akustikom automobilske kabine, čime se omogućava besprijekorno jasan i čist zvuk. Osim vrhunskog Premium Sound sustava novi S60 dostupan je i s tri druga audio sustava. Početni prodajni cilj za novi Volvo S60 jest 90.000 vozila godišnje. Baza kupaca proširena je na cijeli svijet. Europa s Rusijom, Sjeverna Amerika i ostatak svijeta - sve tri cjeline čine trećinu očekivane prodaje. Novi S60 proizvodit će se u Volvo tvornici u belgijskom Ghentu, a prvi automobili stići će do prodajnih salona početkom ljeta 2010. godine.

 

Davor Kindy

Pročitajte i ove članke:
VOLVO S60 STUDIJA U DETROITU
PRVE FOTOGRAFIJE VOLVA S60
VIDEO VOLVO S60

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 18 Veljača 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL