Auto Portal - VOZILI SMO CHEVROLET SPARK ČIJA JE PRODAJA POČELA U HRVATSKOJ
VOZILI SMO CHEVROLET SPARK ČIJA JE PRODAJA POČELA U HRVATSKOJ PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 04 Oľujak 2010

Image

Chevrolet Spark je predstavljen u Hrvatskoj, što je i službeni početak prodaje i isporuke ovog automobila u Hrvatskoj. Novi Spark u potpunosti je novokonstruirani automobil i kao takav svojim dimenzijama je pozicioniran kao okretni gradski automobil koji ima promjer okretanja od samo 10 metara. I pored toga što se Spark po gradu osjeća kao kod kuće, on pruža dovoljno mjesta za pet putnika. To smo i isprobali vozeći dva sata po najvećim gradskim gužvama u Zagrebu, koje su bile popraćene dosta jakom kišom, što tradicionalno gradski spori promet čini još sporijim od običnog puža. Tako smo se iz prve ruke mogli uvjeriti da su Sparkova veličina i upravljivost kao stvoreni za urbano življenje. Chevroletov novi mini dolazi u kompaktnom pakiranju: dugačak je samo 3.640 mm, a širok 1.597, pa se lako može zavući u uska parkirna mjesta kakva su još jedino preostala u vašem gradu. Već smo rekli da je novi Spark potpuno novi automobil i konstrukcijski nema sličnosti sa starim modelom. U odnosu na stari model, novi Spark je 14,3 cm duži, ima za 3 cm veći međuosovinski razmak, viši je za 2 cm i širi 10 cm.

CHEVROLET SPARK CIJENE I OPREMA:
Spark 1,0 L Minus – 58.947 kuna
(ABS, 6 zračnih jastuka, servo volan, 5 M/T)
Spark 1,0 L - 60.388 kuna
(+ radio CD MP3, 5 M/T)
Spark 1,0 L- 65.202 kuna
(+ klima, 5 M/T)
Spark 1,0 LS - 69.061 kuna
(+ 14" naplatci, prednje maglenke, 5 M/T)
Spark 1,0 LS - 72.368 kuna
(+ elektro paket, 5 M/T)
Spark 1,2 LS – 75.646 kuna
Spark 1,2 LS – 78.101 kuna

(+ Al naplatci, 5 M/T)
Spark 1,2 LT – 82.695 kuna
(+ parking senzori, automatska klima, 5 M/T)

DOPLATA:
metalik lak: 2.499 kuna
ESP: 2.051 kuna
Navigacijski sistem (L minus): 10.246 kuna
Navigacijski sistem (LS): 7.376 kuna
Navigacijski sistem (L i LT): 6.966 kuna

Image

Osnovni model Sparka 1.0 sa šest zračnih jastuka, ABS-om i servo upravljačem košta 58.947 kuna, a trenutačno najprodavaniji model je Chevrolet Spark 1,0 s klima uređajem po cijeni od 65.202 kuna. Sparkova koncepcija napravljena je po načelu 'kotači van, tijelo unutra'. Njegovu liniju krova koja se proteže u jednom luku naglašavaju snažne i čiste bočne stranice, lišene bilo kakvih dodataka. Ukupan izgled je elegantan, smion i nesumnjivo više u skladu s tržišnim trendovima od većeg dijela izravne konkurencije. Preciznost i pažnja posvećena detaljima nije rezervirana samo za vanjski dio vozila – Sparkova kabina je sama po sebi pravo dizajnersko umjetničko djelo koje krasi izvanredna kvaliteta izrade. Chevroletovi kupci uživat će u udobnosti, prostranosti i kontrolama koje je lako koristiti, a sve upakirano u stil jedinstven u ovom segmentu. U fokusu kabine je ploča s instrumentima kao kod motocikla, koja je smještena na vrhu upravljačkog stupa te pruža vozaču sve važne informacije u kompaktnom obliku koji je istovremeno lako čitljiv. Tu je analogni brzinomjer uz koji je smješten digitalni tahometar, baš kao na motoru. Sve kontrole imaju ledeno plavo pozadinsko osvjetljenje kada su upaljena prednja svjetla, što je još jedna ilustracija Sparkove sposobnosti da pomiri zabavnost i funkcionalnost. Multimedijske mogućnosti su uglavnom na izbor samim kupcima Sparka koji sada mogu uživati u svojim omiljenim pjesmama na radiju, CD-u ili MP3 obliku ili pak uključivanjem nekih od prijenosnih glazbenih svirača preko USB ili Aux-in utičnica. U pravom Chevroletovom stilu, konkavna linija kokpita odražava se i u putničkom dijelu vozila.

Image

Ovjes slijedi tradicionalnu i istovremeno vrlo učinkovitu šprancu: prednji je tipa McPherson, a složena polukruta torzijska osovina straga – kombinacija koja omogućuje neutralne, predvidljive karakteristike upravljanja. Istovremeno je podatan prilikom gradske vožnje, a na otvorenoj cesti i uz veće brzine omogućuje malo oštrije upravljanje. Spark je dostupan s elektroničkom kontrolom stabilnosti, nudeći izvanredne prednosti u sigurnosti i kontroli, s mogućnostima elektroničke kontrole kočenja i vuče kako bi se spriječilo proklizavanje i povećala stabilnost. Naravno, čak se i najspretniji vozači u dinamički besprijekornim automobilima ponekad nađu u situaciji kada je sudar neizbježan. S tim na umu Spark je dizajniran s vrlo visokom razinom pasivne sigurnosti od samog početka.

Image

Gotovo 60 posto strukture ovog automobila sastoji se od naprednih čelika različite razine čvrstoće i ugrađenih zona sudara kako bi se apsorbirala udarna energija. Podokvir i nosači motora napravljeni su tako da apsorbiraju energiju, istovremeno izdržavajući najveća moguća opterećenja prilikom udarca s tranzicijskom zonom oko baze A-stupova, dok prednji dio učinkovito raspodjeljuje energiju sudara oko putničke kabine umjesto u nju. Slična zona udara postoji i u stražnjem dijelu vozila. Rezervoar i njegovi linkovi dizajnirani su tako da se maksimalno smanji mogućnost curenja goriva. Dodatna opterećenja na stražnji dio vozila apsorbiraju se preko snažnog stražnjeg poprečnog nosača. Visoka razina zaštite putnika dodatno je poboljšana dvostrukim prednjim zračnim jastucima, zračnom zavjesom i zračnim jastucima za prsa i abdomen smještenima u sjedalima te predzatezačima sigurnosnih pojaseva i sustavom za uvlačenje pedala koji povlači kutiju s pedalama što dalje od putnika u automobilu u slučaju frontalnog sudara, smanjujući tako mogućnost ozljede donjeg dijela tijela.

Image

Dva motora će biti ponuđena prilikom predstavljanja automobila – oba benzinska, obujma 1.0 i 1.2 litre. Oni su slični: oba imaju blok motora od lijevanog željeza i glavu od slitine, s dvostrukim radilicama i četirima ventilima po cilindru. Dolaze s višestrukim ubrizgavanjem goriva i oba su sukladna s emisijskim standardima Euro 5. Oba motora dolaze s peterostupanjskim ručnim mjenjačem. Dva motora u ponudi dolaze s naprednim značajkama kao što su tehnologija deaktivacije portova kako bi se poboljšala recirkulacija ispušnih plinova te ostvarila optimalna potrošnja goriva i stabilnost u radu u leru, a tu je i sustav za tajmiranje kako bi se osiguralo što duže razdoblje niskih troškova održavanja. Spark troši samo 4,8 l/100 km i emitira 113 g/km ugljičnog dioksida. Praktičnost je još jedna velika prednost ovog automobila. Chevrolet Spark možda nije jako velik izvana, no njegov dizajn učinio ga je sposobnim izvući maksimum od sveg dostupnog prostora.

Image

Putnici na prednjim sjedalima uživaju u čak 1.067 mm dostupnog prostora za smještaj nogu (893 mm straga), dok su prostor za gornji dio tijela od 1.295 mm (1.255 mm straga) te za glavu od 1.010 mm (947 mm straga) također među najvećima u segmentu. Ovo je dokaz da premda je neki automobil malen, ne mora biti i skučen. S pet vrata i pet dostupnih sjedala, Spark je jedan od prostorno najudobnijih automobila u segmentu malih vozila. Tu prostranost Spark može velikim dijelom zahvaliti pametnim pretincima za prtljagu. Putnička je kabina dizajnirana tako da se u nju može smjestiti što više sitne i srednje velike prtljage. Primjerice središnja konzola sadrži košaru za smještaj manjih predmeta kao što su mobilni telefon, MP3 player ili paketić guma za žvakanje, a tu je i dvostruki držač za čašu pored mjenjača. Osnovni model Sparka 1.0 sa šest zračnih jastuka, ABS-om i servo upravljačem košta 58.947 kuna, a trenutačno najprodavaniji model je Chevrolet Spark 1,0 s klima uređajem po cijeni od 65.202 kuna.

Davor Kindy

CHEVROLET SPARK TEHNIČKI PODACI:
1.0 M/T
Motor smješten sprijeda poprečno, hlađen vodom, 4 cilindra, 995 ccm, 16 ventila, DOHC (lanac), 50 kW (68 KS) pri 6400 o/min, 93 Nm pri 4800 o/min, Euro 5, pogon na prednje kotače, ručni mjenjaČ sa 5 stupnjeva prijenosa, 5 sjedala, kočnice sprijeda disk 236 mm, straga bubanj 200 mm, ABS, dužina 3640 mm, širina 1597 mm, visina 1522 mm, međuosovinski razmak 2375 mm, prtljažnik 170/568 litara, gume 155/80 R13 ili 155/70 R14, krug okretanja 10,0 m, masa 939-1053 kg, spremnik goriva 35 litara, potrošnja grad 6,6 l/100km, otvoreno 4,2 l/100km, kombinirano 5,1 l/100km, ubrzanje 0-100km/h za 15,5 sekunde, najveća brzina 154 km/h, potrošnja goriva: grad 6,2; otvoreno 4,0; kombinirano 4,8 l/100km
1.2 M/T
Motor smješten sprijeda poprečno, hlađen vodom, 4 cilindra, 1206 ccm, 16 ventila, DOHC (lanac), 60 kW (81 KS) pri 6200 o/min, 111Nm pri 4600 o/min, Euro 5, pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 5 stupnjeva prijenosa, 5 sjedala, kočnice sprijeda disk 236 mm, straga bubanj 200 mm, ABS, dužina 3640 mm, širina 1597 mm, visina 1522 mm, međuosovinski razmak 2375 mm, prtljažnik 170/568 litara, gume 155/70 R14 ili 165/60 R15, krug okretanja 10,0 m, masa 939-1053 kg, spremnik goriva 35 litara, potrošnja grad 6,6 l/100km, otvoreno 4,2 l/100km, kombinirano 5,1 l/100km, ubrzanje 0-100km/h za 12,1 sekunde, najveća brzina 164 km/h, potrošnja goriva: grad 6,3; otvoreno 4,0; kombinirano 4,9 l/100km

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 04 Oľujak 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL