Auto Portal - 30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (3.)
30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (3.) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 11 Oľujak 2010

Image

Uspjesi na vrhu Pikes Peak su potaknuli Audijev apetit za dodatnim uspjesima – 1988. godine Audi je jednu sezonu sudjelovao u Američkoj TransAm seriji. Ispod poklopca modela Audi 200 quattro nalazio se pet-cilindrični turbo motor iz Svjetskog rally prvenstva; njegovih 375 kW (510 KS) je gurnulo Američkog vozača Hurleya Haywooda do naslova prvaka. Sa osam pobjeda od ukupno 13 utrka, Audi je također osvojio naslov u poretku proizvođača. Slijedeće godine, ekipa se prebacila u IMSA GTO seriju, s njenim još liberalnijim propisima. Izvana, GTO je sličio modelu Audi 90 quattro, ali vanjska koža je bila samo plastična silueta. Ispod nje se nalazio beskompromisan pogonski stroj, na osnovi podnice od ugljičnih vlakana i cjevastog okvira. U svojoj konačnoj evolucijskoj fazi, pet-cilindrični motor sa tlakom prednabijanja od 2,65 bara i sustavom kruženja potiska iz modela S1, je razvijao oko 530 kW (otprilike 720 KS), a četiri pogonska kotača su bila široka 36 centimetara. Hans Joachim Stuck je završio na trećem mjestu sa sedam pobjeda u 15 utrka, a ekipa je završila na drugom mjestu u poretku proizvođača.

Image
Quattro pogon sa rallyja se preselio i na asfaltnu podlogu, što je na sportskom području dovelo do prebacivanja na natjecanje touring automobila

U 1990. godini Audi se prebacio na Njemačko natjecanje touring automobila (DTM) s vrhunskim modelom ove marke, V8 quattro. Atmosferski motor zapremine 3,6 litre, koji se ugrađivao u ovu luksuznu limuzinu, je postizao snagu od 340 kW (462 KS). Ovo, zajedno s pogonom na sve kotače, je bilo dovoljno za istiskivanje slabijih ali lakših konkurenata, unatoč njegovoj masi od 1.290 kilograma. Stuck je prve godine osvojio ovo prvenstvo, a 1991. mladi Frank Biela je ponovio njegov uspjeh u uzbudljivoj zadnjoj utrci na Hockenheimringu. Nakon propitivanja dopuštenosti korištenja nove radilice, ekipa je 1992. na polovici sezone povukla V8 quattro iz natjecanja. Audi je osvojio polovicu od 36 utrka koje su odvezene 1990. i 1991. godine. 1996. godina je bila najuspješnija godina u natjecanju touring automobila. Model A4 quattro Supertouring, sa svojim 218 kW (296 KS) snažnim dvolitrenim, četvero-cilindričnim motorom, bio je ultra moderan automobil. Sjedalo vozača je bilo gurnuto prema nazad, šest brzinski mjenjač je imao sekvencijalni prijenos, a aerodinamika je bila razvijena u zračnim tunelima.

Image
Audi A4 quattro Supertouring je sudjelovao u sedam nacionalnih natjecanja na tri kontinenta – u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj, Belgiji, Južnoj Africi i Australiji, te je osvojio svako pojedino prvenstvo

Audi A4 quattro Supertouring je sudjelovao u sedam nacionalnih natjecanja na tri kontinenta – u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj, Belgiji, Južnoj Africi i Australiji. Osvojio je svako pojedino prvenstvo. U jako konkurentnom Njemačkom STC prvenstvu, sa osam proizvođača, Emanuele Pirro je završio na vrhu, kao i Frank Biela u Velikoj Britaniji. Dvije godine kasnije, Europsko upravljačko tijelo je u velikoj mjeri zabranilo pogon na sva četiri kotača u natjecanju touring automobila. Jednostavno je bio nepobjediv. Nije trebalo dugo da prvi quattro iz 1980. dobije potomke. Od 1982. Audi je predstavio još pet inačica s pogonom na sve kotače – Audi Coupé, Audi 80/90 i Audi 100/200, koji su 1980-tih postavili novi svjetski rekord u aerodinamici. Ove nove inačice su odražavale osnovni princip ponude quattro pogona u svakoj liniji modela, te su bile izuzetno popularne kod kupaca zahvaljujući velikoj reklami koju su generirali sportski uspjesi.

Image

U vrhu ponude se pojavio model V8, koji je u početku imao snagu od 185 kW (250 KS) i koja je postepeno povećana do 206 kW (280 KS). Ova limuzina se ekskluzivno nudila sa stalnim pogonom na sve kotače, a kupci su skoro uvijek naručivali quattro inačicu njegovog nasljednika, modela A8. Mnogo godina, ovi modeli iz vrha ponude u luksuznoj klasi su istovremeno bili najsnažniji produkcijski quattro modeli koje je Audi ikada izradio. Početkom 2009. R8 5.2 FSI quattro sportski automobil visokih performansi je preuzeo tu ulogu; on ima quattro pogon koji snagu motora usmjerava više na stražnje kotače. U 1995. godini Audi je počeo opremati svoje TDI modele visokog okretnog momenta s quattro pogonom – što je postala jako uspješna kombinacija. Prvi takav model bio je A6 2.5 TDI quattro; njegov V6 je razvijao 103 kW (140 KS). Trenutna ponuda modela je jako široka. Osnovna ponuda se sastoji od modela A3 i A4, u kojima je quattro pogon dostupan već i s motorima 1.8 TFSI i 2.0 TDI. Ponuda završava s modelom Q7 V12 TDI quattro – najsnažnijim dizelskim SUV modelom na svijetu, s gigantskih 368 kW (500 KS) iz zapremine od šest litara.

Image
Audi 200 quattro pobijedio je 1987. godine na Safari Rallye Kenia

Kompaktni su Audijevi modeli A3 i TT od 1999. godine dostupni sa stalnim pogonom na sve kotače. Zbog njihovih poprečno ugrađenih motori umjesto središnjeg diferencijala imaju elektronski kontrolni sustav s hidraulički aktiviranim više-lamelnim kvačilom koje djeluje kao blokada diferencijala između osovina. Audi je tijekom godina uspješno usavršio ovaj koncept – tlačni akumulator ekstremno visokih performansi sada osigurava da se snaga trenutno raspodjeljuje po potrebi. Aktivni sportski diferencijal je doživio debi u modelu Audi S4 2008. godine i od tada se koristi u drugim modelima. S ovim aktivnim sportskim diferencijalom, Audi je uzdignuo dinamiku vožnje i držanje ceste quattro stalnog pogona na sve kotače do razine koju nije dostigao niti jedna konkurent. Upravljanje vozilo je sportski neutralno prilikom prolaska kroz zavoje velikom brzinom. Više direktno reagira na pokrete upravljačem, a vozilo se također stabilizira tijekom prebacivanja opterećenja. Uz pružanja više zabave u vožnji, u zavojima su moguća veća poprečna ubrzanja. Od vozača se zahtijeva puno manje naprezanja u vožnji.

Image

Od 1990. godine S modeli su pomogli u stvaranju dinamičke slike koju je ova marka iscrtala kroz svoje sudjelovanje u moto sportu. Pionirsku ulogu je odigrao model S2 Coupé, nasljednik prvog modela quattro. Njegov elegantni karakter je bio čvrst dokaz kako i sportski i profinjeni stil mogu biti u savršenoj harmoniji. Nova obitelj je brzo rasla, kulminirajući s pojavom modela S8 2006. Od samog početka, quattro pogon je bio integralni aspekt svih S modela. Audi trenutno u ponudi ima modele S3, S4, S5, S6 i TTS. Prvi RS model ove marke, Audi RS 2 Avant iz 1994., je također doživio ovacije ljubitelja, sa svojom svakodnevnom praktičnosti i potentnim pet-cilindričnim turbo motorom. Model RS 4 Avant iz 2000. je pokretan V6 biturbo motorom; RS 6 (2002.) je pokretan 4,2-litrenim V8 s turbo punjačem. Nakon toga je 2005. došao novi RS 4 koji je bio pokretan osam-cilindričnim atmosferskim motorom koji je maksimalnu snagu postizao na visokim okretajima. Za njega je Audi razvio novu revolucionarnu inačicu quattro pogona – središnji diferencijal koji je dijelio snagu motora u odnosu 40:60 između prednjih i stražnjih kotača.

Image

Danas, quattro GmbH, podružnica kompanije AUDI AG, izrađuje ekskluzivnu seriju od pet RS modela. To su RS 6 i RS 6 Avant s njihovim biturbo V10 agregatima (426 kW/580 KS), TT RS i TT RS Roadster s njihovim kompresorskim pet-cilindričnim motorima (250 kW/340 KS) i potpuno novi RS 5 s njegovim atmosferskim V8 koji razvija 331 kW (450 KS). Njegov quattro pogon sada uključuje još jednu novu tehnologiju – takozvani diferencijal s krunskim zupčanicima koji dodatno povećava držanje ceste i osigurava izvanredne karakteristike upravljanja. U 30 godina između 1980. i kraja 2009., Audi je proizveo 3.296.917 automobila sa stalnim pogonom na sve kotače. Zadnjih godina, u svim linijama modela quattro inačice su stalno zauzimale jednu četvrtinu ukupne prodaje; u 2009. godini ova brojka se kretala oko 34,0 posto. Modeli A4 i A6 su najuspješniji Audijevi automobili po broju prodanih komada; jednako se odnosi na njihove quattro inačice. Uključujući njihove prethodne modele, do kraja 2009. isporučeno je 1.132.186 komada modela A4 sa stalnim pogonom na četiri kotača, a ova brojka za model A6 iznosi 1.109.155 komada. U cijelom svijetu, Audi je vodeći proizvođač premium osobnih automobila sa stalnim pogonom na sve kotače. Trenutna ponuda modela uključuje 126 quattro inačica. Modeli Q5, Q7, R8, A4 allroad quatro, A6 allroad quattro i svi S i RS modeli se ekskluzivno isporučuju sa pogonom na sve kotače.(nastavlja se)

(dvk)

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 09 Oľujak 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL