Autoportal.hr - TEST HYUNDAI I20 1.4 CRDI ILIKE
TEST HYUNDAI I20 1.4 CRDI ILIKE
Opelov stil, korejska kvaliteta i najbolji omjer uloženog i dobivenog među malim dizelašima
Srijeda, 24 Oľujak 2010

Image

Krajem 2008. stigao je nasljednik modela Getz i kad je predstavljen, mnogi nisu mogli vjerovati koliko sliči Opel Corsi s petorim vratima. Toliko da je s boka i stražnje strane teško utvrditi razliku. Možda to nije potpuno korektno i moralno, ali poslovno je potpuno opravdano. Dobrom je dojmu doprinijela i statusna oznaka i20 te sveukupno auto izgleda sasvim pristojno. Stilski je OK, a napravljen je solidno, što potvrđuje i masa od 1,1 tone (benzinski model), odnosno 1,2 tone (dizelaš). Hyundai i20 se proizvodi u verzijama s trojim i petorim vratima. Testirali smo osnovnu i najjeftiniju dizelsku verziju 1.4 CRDi iLike, s trojim vratima i dobrih 75 KS te pristojnom opremom, koja uključuje klimu, radio/CD, električne prednje podizače, dva zračna jastuka i ABS. Stoji 11.370 eura, a najjeftiniji i20 dostupan je za 9950 eura i to su pristojne cijene. Doduše, nisu to više prilika zvane čežnja, jer je prošlo vrijeme jeftinih korejskim modela, ali su OK.

Image
Prije dva tjedna, kad smo imali test, bio je još snijeg i u tim je uvjetima dizelski i20 pokazao dobra vozna svojstva. Osnovni je dizelaš sa 75 KS sasvim dovoljan

Hyundai i20 je klasičan konfekcijski auto niže klase, koji nema posebnosti novog Citroëna C3, karizme VW Pola niti dinamičnosti Ford Fieste. No, to je vrlo dobro i solidno napravljen automobil, koji se kupuje razumom, a ne emocijama. Nasljednik Getza je dugačak 394, širok 171 i visok 149 centimetra te je 11,5 cm duži i 4,5 cm uži od njega (visina je ostala ista). Uz međuosovinski razmak od 252,5 centimetara to mu osigurava komfor među boljima u nižoj klasi. Prostora za četiri osobe ima sasvim dovoljno, može se smjestiti i peta, a i prtljažnik od 295 do 1060 litara među najvećima je u nižoj klasi. Na materijalima se naizgled nije rasipao novac, djeluju pomalo jeftino, ali izdržljivo. Za pohvalu je racionalna izvedba, s funkcionalno postavljenim komandama i preglednim kokpitom, bez eksperimentiranja. Korejska kvaliteta raste iz godine u godinu i to se dobro vidi po svakom detalju.

Image
Premda je konkurencija u nižoj klasi sve jača, dizelski Hyundai i20 ima svoje mjesto na tržištu, jer ima dobru izvedbu i svojstva te prihvatljivu cijenu

Hyundai i20 je dostupan s tri benzinca (1.2/78 KS, 1.4/100 KS i 1.6/126 KS) te četiri dizelaša (1.4 CRDi/75 KS, 1.4 CRDi/90 KS, 1.6 CRDi/115 KS i 1.6 CRDi/128 KS). Osnovne verzije u oba slučaja prava su mjera, jer Korejci, možda previše forsiraju preveliku snagu motora. Jer, ako mogu Fiesta, Polo i Fabia (donedavno i Corsa) imati osnovnu verziju od 60 KS, trebao bi i i20. Ovako osnovni benzinac plaća dvostruko veći godišnji porez (iznad 68 KS) i dvije klase veće osiguranje (do 90 KS), što je i najveća stavka. U nižoj je klasi to kupcima vrlo važno, te Korejci griješe. Srećom, dizelski motor ima prihvatljivih 75 KS. U klasi najjeftinijih automobila ne traže se ekstremne performanse, a osnovni dizelaš, s okretnim momentom od 220 Nm pri 1750 do 2350/min, više je nego dovoljan. Za usporedbu prvi Volkswagenov 1.9 TDI sa 90 KS, koji se od kraja 80-ih ugrađivao u Audi 80, imao je 182 Nm pri 2300/min.

Image
Obzirom na veličinu auta novi je common-rail dizelaš dobro prigušen, a u kombinaciji s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva pruža solidne performanse, uz nisku potrošnju

Do stotke i20 ubrzava u 16,2 sekunde i na papiru to ne djeluje uvjerljivo. U stvarnosti je puno uvjerljivije i, objektivno, bolje i više ne treba tražiti, pogotovo što motor spremno poteže od niskih okretaja. U gradskoj vožnji dizelaš ide poletno te dobro vuče i potpuno opterećen.To vrijedi i za najveću brzinu od 161 km/h. Bez većeg napora i uz prihvatljivu buku drži putnu brzinu od 140 km/h. Više, ruku na srce, u ovakvom autu nije potrebno, a ni dozvoljeno. Upravljač je precizan i dovoljno izravan, dobar je i ovjes, koji pruža pravu mjeru stabilnosti i udobnosti. Diskovi na sva četiri kotača (što nemaju svi u nižoj klasi), zaokružuju dobru sliku solidnih voznih svojstava. Zasmetali su nam jedino nešto duži hod mjenjača i malo bučniji ovjes na neravninama. No, to se ovom autu može oprostiti, jer i20 ipak nije premium model.

Image
Hyundai i20 se radi u verzijama s trojim i petorim vratima. Testni je model s trojim vratima jeftiniji i kompaktniji, a s petorim (doplata) je funkcionalniji i skladniji

Vožnja je ugodna, jer je novi korejski dizelaš dobro prigušen i izbalansiran. Spremno povuče u svakom stupnju, a stabilnost je također vrlo dobra. Zbog težeg nosa u odnosu na benzinsku verziju važno je da su gume napuhane na tlak za puno opterećenje. Tada dizelski i20 dobro leži i kroz zavoje prolazi uz minimalno proklizavanje prednjeg dijela, kod oštre vožnje. Bez problema se mogu postizati visoki brzinski prosjeci, premda s ovakvim autom nema potreba voziti sportski. Velika je vrlina povoljna potrošnja. Na testu smo izmjerili prosjek od 5,7 litara, a uz umjerenu je vožnju prosjek moguće zadržati na granici od pet litara. Zbog toga je, za one koji prelaze više od 15.000 km godišnje, ovo isplativa opcija. Hyundai i20 nije, i neće biti, hit na tržištu, ali je razuman izbor, ako su vam kvaliteta i pouzdanost važniji od zvučnog imena i šminkerske izvedbe. Pogotovo što se Hyundai vrlo rijetko kvari. Naravno uz redovito održavanje i bez zamjenskih dijelova sumnjiva kineskog podrijetla...

 

dr. Željko Marušić

Image
Najveći konkurent ovom modelu je iz vlastite kuće, a zove se i30, koji u benzinskoj izvedbi sa 109 KS stoji samo 300 eura više. O tome je dobro razmisliti

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, blok od lakog lijeva, 2 bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail
Obujam: 1396 ccm
Snaga: 55 kW/75 KS pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 1750 do 2250/min
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 255 mm/diskovi 203 mm, ABS
Gume: 185/60 R 15
Dimenzije: 394 x 171 x 149 cm
Međuosovinski razmak: 252,5 cm
Prtljažnik: 295/1060 L
Masa/nosivost: 1170/465 kg
Spremnik goriva: 45 l
Najveća brzina: 161 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 16,2 s
Potrošnja: grad 5,5 / otvoreno 3,8 / kombinirano 4,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,7 l/100 km
Cijena: 11.370 eura

Još fotograafija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 26 Oľujak 2010 )
 

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL

Najnoviji članci - Test

Generated in 0.86003 Seconds