Auto Portal - PREDSTAVLJAMO MITSUBISHI ASX
PREDSTAVLJAMO MITSUBISHI ASX PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 18 Svibanj 2010

Image

Markantan kompaktni SUV koristi bogato naslijeđe marke s najvećim rejtingom u klasi 4x4 i platformu starijeg brata te izvrsnom izvedbom i bogatom opremom s pravom izaziva paniku među konkurentima. Za one koji ne znaju cijeniti brand Mitsubishi, evo najvažnijih detalja. Jedan od najpoznatijih japanskih koncerna, koja se osim izradom automobila i zrakoplova, bavi proizvodnjom čelika, bankarstvom, osiguranjem, proizvodnjom stakla, papira, pa čak i - piva, utemeljen je 1870. Ime u prijevodu znači 'tri dijamanta'. Mitsubishi A6M Zero bio je najbolji mornarički zrakoplov početkom II. svjetskog rata, a Mitsubishi Pajero uvjerljivo je najuspješniji terenac u povijesti. Od 1985. osvojio je čak 11 titula najprestižnijeg Rally Dakar. Dovoljno?

Image
Za izradu modela ASX iskorištena je koncepcija Outlandera. Uz isti međuosovinski razmak od 267 cm skratili su karoseriju sa 466,5 na 429,5 cm

Znate li zbog čega nije nikako uputno kupiti rabljeni Smart prve generacije? Zato što Mercedesov 3-cilindarski turbobenzinac od 798 ccm i 50 KS teško izdrži više od 80.000 km, a generalka se ne radi, nego se motor mijenja. Smart druge generacije, od kraja 2006., druga je priča, jer 3-cilindarski benzinac od 999 ccm i 61 KS isporučuje - Mitsubishi!
Dakle, kao što se vidi iz priloženih slika, stiže kompaktni SUV, koji s pravom pretendira na vrh klase koju je sredinom 90-ih utemeljila Toyota RAV4. Hit je proteklih godina postao Nissan Qashqai, najtraženiji model VW Tiguan, a nedavno je stigao Hyundai ix35. Japanski su stručnjaci koristili mudru strategiju. Iskoristili su izvrsnu koncepciju Outlandera i napravili model ASX. Zadržali su isti međuosovinski razmak od 267 cm i u osnovi, samo su skratili karoseriju sa 466,5 na 429,5 cm te prilagodili izvedbu.

Image
Uz cijenu, koja će startati s oko 22.000 eura, mogao bi biti jak, najjači igrač u klasi

Outlander se u Japanu proizvodi i za partnere iz PSA, kao Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser (s drugom maskom) te će zasigurno uskoro stići 'blizanci' ASX-a, s francuskim oznakama. To su najvažnije odlike ovog modela, jer su stručnjaci iz Tokyja izvukli najbolje iz Outlandera, ukrasili ga atraktivnijim stilom i kompaktnijom izvedbom. Zbog znatno manjih prevjesa osigurana su bolja vozna svojstva, a i koeficijent otpora zraka od 0,32, u karoseriji forme terenca, malo je remek djelo. Atraktivan dizajn naglašava upadljiva prednja maska hladnjaka, koja postaje zaštitni znak svih Mitsubishija. Za razliku od Outlandera modela, kojem se može doplatiti treći red sjedala, ASX se radi samo u verziji s pet sjedala. Uz širinu od 178 cm i visinu od 160 cm, osiguran je potpun komfor za pet osoba, uz funkcionalan prtljažnik od 450 do 1590 litara. Izvedba unutrašnjosti naslanja se na provjerena rješenja Lancera i Outlandera te je osiguran visok komfor i funkcionalnost, a istodobno i sigurnost. Na temelju konstrukcije, a i iskustava ostalih modela, sa sigurnošću se može predvidjeti da će ASX osvojiti maksimalnih pet zvjezdica po Euro-NCAP testu. Kvaliteta izvedbe i materijala je iznad prosjeka klase i približava se premium modelima, a već osnovni paket opreme sadržavat će šest zračnih jastuka, klimu, audio uređaj, ABS, ESP... U osnovnoj je opremi ručni mjenjač sa šest stupnjeva, a uz doplatu će se ugrađivati kontinuirani (CVT) automatski mjenjač. Velika je pozornost posvećena osiguranju uvjerljivih voznih svojstava na asfaltu i terenu te će to biti pravi višebojac.

Image

Za početak, u ponudi će biti samo dva motora - benzinac 1.6 MIVEC, s podešavanjem faza usisnih i ispušnih ventila, snage 115 KS. U kombinaciji sa sustavom automatskog gašenja i paljenja motora, osigurana je prosječna potrošnja od samo 7,7 litara. Popularniji će zasigurno biti novi common-rail dizelaš 1.8 DiD, snage 150 KS i momenta 300 Nm, koji će osigurati uvjerljive performanse, uz prosječnu potrošnju nižu od šest litara. Opremat će se i filtrom čestica čađe. Kako je već trend među SUV-modelima, osnovni će se model opremati samo prednjim pogonom. Time će se osjetno smanjiti cijena i potrošnja, a zbog niže mase i manjih otpora, performanse će na asfaltu biti bolje. Uz doplatu, a kod dizelskog modela serijski, ugrađivat će se ‘pametan’ integralni pogon 4x4, sa središnjom viskoznom spojkom, koji će ovisno o proklizavanju prebacivati snagu i na stražnje kotače. Za terensku će se vožnju pogon moći blokirati u stalnom omjeru 50:50. Uz cijenu, koja će startati s oko 22.000 eura, mogao bi biti jak, najjači igrač u klasi.

(žm)

Tehničke karakteristike 1.8 DiD:
Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V (lanac), izravno ubrizgavanje common-rail; Obujam: 1968 ccm; Snaga: 150 KS pri 4000/min; Moment: 300 Nm pri 1900/min; Mjenjač: ručni sa 6 stupnjeva; Pogon: prednji ili 4x4; Karoserija: 429,5 x 178 x 178 cm; Međuosovinski razmak: 267 cm; Prtljažnik: 450 do 1590 l; Gume: 215/60 R16 ; Masa/nosivost: 1590/550 kg; Brzina: 200 km/h; Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 s; Potrošnja: 5,2 do 7,9 l/100 km; Početak prodaje: proljeće 2011.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 17 Svibanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL