Auto Portal - PREDSTAVLJAMO HONDA CR-Z
PREDSTAVLJAMO HONDA CR-Z PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 18 Svibanj 2010

Image

Atraktivan japanski kupe pokreće se filigranskim benzincem snage 114 KS i elektromotorom od 10 kW, ima sportske performanse i povoljnu potrošnju te bi Priusu mogao preoteti titulu najpopularnijeg hibrida. Compact Renaissance Zero (kompaktni preporod nula), odnosno CR-Z, oznaka je novog aduta Honde. Radi se o kupeu, sportskom kupeu s hibridnim pogonom, koji ujedinjuje ono što je san svih konstruktora, a i vozača. Do stotke sprinta u 9,7 sekunde, postiže 200 km/h i troši pet litara benzina na 100 km. Treba li tražiti više? Honda CR-Z hibridni je auto atraktivne sportske forme, koja jamči užitak vožnje i dobru aerodinamiku. Dugačak je 408 i širok 174 i visok 139,5 cm. Koncepcijski se naslanja na model Insigt, koji je u prvoj generaciji predstavljen 1999., a u drugoj 2009.

Image
Honda CR-Z hibrid do stotke sprinta u 9,7 sekunde, postiže 200 km/h i troši 5 l/100km

Zapravo, CR-V je samosvojan model, izveden iz dva konceptna - Remixa predstavljenog 2006. u Los Angelesu, i Small Hybrid Sportsa, jedne od zvijezda autosalona u Ženevi 2007. godine. Atraktivan model, koji stiže iz japanske Suzuke, kapljičastu formu može zahvaliti ne samo talentom japanskih dizajnera, nego i zahtjevu za što boljom aerodinamikom. Stoga CR-Z ima koeficijent otpora zraka od 0,25 te bi uskoro mogao postati najaerodinamičniji auto na tržištu. Opremljen je i gumama niskog otpora kotrljanja, koje štede gorivo. Sve je upakirano u privlačan sportski izgled i oplemenjeno sportskom opremom, koja pruža sve ono što se traži od jurilice s ‘dušom i srcem’. Najjači su aduti pod haubom, gdje je smješten hibridni koncept IMA (Integrateg Motor Assist).

Image
Između motora i mjenjača, ugrađen je ‘reverzibilni’ elektromotor, koji služi kao alternator, elektropokretač, dodatan pogonski motor i regulirani prigušivač vibracija

Osnovni je pogon benzinski, obujma 1496 ccm i snage 114 KS, s podešavanjem faze ventila, što povećava elastičnost i smanjuje potrošnju goriva. Pomaže mu napredni sklop anlasera i alternatora, koji po potrebi omogućuje povećanje snage motora. Impuls se postiže dvostrukom akcijom: prekidanjem proizvodnje struje, koja inače troši snagu motora, te korištenjem energije iz akumulatora, radi povećanja snage motora. U elektromotornoj funkciji IMA služi kao elektropokretač, odnosno dodatan pogonski agregat snage 10 kW, a u generatorskoj proizvodi struju kojom puni akumulator. Uz to djeluje i kao elektronički prigušivač vibracija motora (povećava trajnost motora i karoserije te poboljšava udobnost). Upravljačka elektronika bira optimalne parametre elektromotora na temelju brzine, opterećenja motora, pritisku papučice gasa te napunjenosti i kapacitetu akumulatora. Potrebna se energija sprema u paket od nikl-metal-hidridnih baterija (Ni-MH), mase 75 kg i ukupnog napona 101V.

Image

Između motora i mjenjača, ugrađen je ‘reverzibilni’ elektromotor, koji služi kao alternator, elektropokretač, dodatan pogonski motor i regulirani prigušivač vibracija. Pri pokretanju motora, elektricitet iz kompaktnog i moćnog kondenzatora prostruji statorom, stvarajući snažno elektromagnetsko polje. U njemu se za samo 0,2 s rotor zakrene brzinom vrtnje potrebnom za paljenje motora. Za razliku od klasičnog anlasera, IMA nema potrošnih dijelova, te je prilagođen automatskom gašenju i paljenju motora, kod vožnje u ritmu ‘stani-kreni’.

Image

U pogonskom ciklusu IMA radi kao sinkroni elektromotor. Napaja se izmjeničnom strujom, dobivenom u DC/AC pretvaraču - inverteru. U njemu se istosmjerna struja iz akumulatora razlama elektronskim sklopom u izmjeničnu. Tako se može koristiti izmjenični elektromotor, koji ima zahtjevniju regulaciju, ali je lakši, manji, ima viši stupanj djelovanja i bolje podnosi preopterećenja. Više od snage elektromotora vrijedi okretni moment od 78 Nm, koji se oslobađa od najnižih okretaja do 1500 o/min, te benzinskom motoru pomaže snažnim početnim impulsom.

Image

Kod umjerene vožnje motor može sam obnavljati energetske rezerve, a kod sportske je vožnje, nakon potpunog pražnjenja, preporučljivo je dopunjavanje iz električne mreže. Te baterije pružaju bolji omjer kapaciteta, pouzdanosti, sigurnosti i troška od litij-ionskih baterija, koje su zasad preskupe i nepouzdane. Performanse su uvjerljive, jer se po potrebi mogu uključiti benzinski i električni pogon. Može se voziti i samo na struju, kad se benzinski motor povremeno isključuje. To omogućava sportsku vožnju uz prosječnu potrošnju od samo pet litara. Kad treba naglo ubrzati, uključuju se oba motora. To vozaču osigurava izbor najboljeg režima vožnje, uz minimum potrošnje i maksimum užitka. Sve će to biti uskoro dostupno za oko 33.000 eura.

(žm)

Tehničke karakteristike
Benzinski motor: 4-cilindarski, 16V (lanac), podešavanje faze ventila (i-VTEC); Obujam: 1496 ccm; Snaga: 114 KS pri 6000/min; Elektromotor: 10,3 kW (14 KS); Mjenjač: CVT; Pogon: prednji; Karoserija: 408 x 174 x 139,5 cm; Međuosovinski razmak: 243,5 cm; Prtljažnik: 214 do 382 l; Gume: 195/55 R16; Masa/nosivost: 1395/390 kg; Brzina: 200 km/h; Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s; Potrošnja: 5 l/100 km (prosjek); Cijena: oko 33.000 EUR

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 17 Svibanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL